tak ještě jeden zásadní postřeh k mojí XC90 II, tedy obecně D5 D4204T23 173KW. Když jsem dával auto na servis na výměnu silentbloků motoru, po vyzvednutí jsem zvědavě zkoumal co a jak udělali/vyměnili a ouha, pod filtrboxem si jen tak plandala nějaká hadice, takže šup zpět na servis a že jako reklamace, hadice si planda. Ok technik se hned omlouval a vzal si klíče a jel na dílu. Ani ne po 5 min se technik objevil a řekl mi, že jde o prasklou hadici systému powerpulse a že je to bohužel normální závada, kterou se volvu nepodařilo vyřešit ani několika modifikacemi tohoto dílu. Vůbec sem netušil o čem ten powerpulse je, ale technik mě vysvětlil cca funkci a že to při jízdě vlastně ani nepoznám a že hadice praskají i nové po výměně třeba i po 3000km
 , bylo mi řečeno že cena výměny je s prací asi 12tis+, realita je díky bohu jiná, info od uživatele Fíla cca 6tis. Ok pochopil jsem že tudy cesta nevede a odjel. No ne nadarmo se říká že strejda google napoví.....
, bylo mi řečeno že cena výměny je s prací asi 12tis+, realita je díky bohu jiná, info od uživatele Fíla cca 6tis. Ok pochopil jsem že tudy cesta nevede a odjel. No ne nadarmo se říká že strejda google napoví..... https://www.youtube.com/watch?v=nBPeQG40sI4
Powerpulse je vychytávka volva pro eliminaci turbo díry/prodlevy na sešláplý plyn. Systém je aktivní pouze na 1 a 2 převodový stupeň za předem daných podmínek. No princip je extra kompresor, zásobník, hadice ke svodům do výfukové částí a 19 barů
 pro roztáčení lopatek výfukové části turba. Narazil jsem na tuto stránku:
 pro roztáčení lopatek výfukové části turba. Narazil jsem na tuto stránku:https://clubvolvo.ru/threads/novoe-reshenie-staroj-problemy-power-pulse.119095/
Jejich řešení se mi vůbec nelíbilo, přeci jen ty ohyby, 19 barů už tu hadici pořádně narovná a hledal a četl fóra co a jak. Osobně jsem nabyl dojmu, že hadice praskne/vyskočí vždy jen na straně u motoru, mimochodem i můj případ. Pokud okruh netěsní auto ho po 5 pokusech odstaví a žádná chyba na palubce jako závada motoru
 , po načtení diag bosch, kódy nemám
, po načtení diag bosch, kódy nemám  , 1 lehký úník tlaku a 2 myslím že netěsnost okruhu. To že ta chyba není vidět na palubce.....
 , 1 lehký úník tlaku a 2 myslím že netěsnost okruhu. To že ta chyba není vidět na palubce.....  mám pocit že je to záměrně....
 mám pocit že je to záměrně....  . OK no nic, proč to z toho průmyslového/lisovaného spoje vypadne/praskne??? Horší to už nebude, šmiknul jsem kus gumové trubky a zkoumal. Gumová trubka, měkká hodně měkká a když jsem jí sundávala byla fakt hooodně horká, ohřátý motor dlouhou jízdou. Takže šimk jestě kus a nahradit. Rychlospojku na ventil na bloku motoru/výfuku je nutné zachovat, nová trubka je do 20atm až 120°C krátkodobě až 140°C, přímá spojka mosazná na vzduch, 3x čelisťové spony, 2x 19-21mm 1x 21-23mm na vzduchové brzdy a opraveno
 . OK no nic, proč to z toho průmyslového/lisovaného spoje vypadne/praskne??? Horší to už nebude, šmiknul jsem kus gumové trubky a zkoumal. Gumová trubka, měkká hodně měkká a když jsem jí sundávala byla fakt hooodně horká, ohřátý motor dlouhou jízdou. Takže šimk jestě kus a nahradit. Rychlospojku na ventil na bloku motoru/výfuku je nutné zachovat, nová trubka je do 20atm až 120°C krátkodobě až 140°C, přímá spojka mosazná na vzduch, 3x čelisťové spony, 2x 19-21mm 1x 21-23mm na vzduchové brzdy a opraveno  . Spojka trn/vroubkovaná nefungovala, tlak orig. hadici vždy sundal
. Spojka trn/vroubkovaná nefungovala, tlak orig. hadici vždy sundal  , zabrala až spojka rovná/hladká. V tuhle chvíli mám najeto s touhle domácí opravou přes 600km a drží a rozdíl je fakt velký, rozjezdy nebe a dudy
 , zabrala až spojka rovná/hladká. V tuhle chvíli mám najeto s touhle domácí opravou přes 600km a drží a rozdíl je fakt velký, rozjezdy nebe a dudy  Nechápu jak někdo může říct, že to nejde poznat, důvod k návštěvě servisu bylo právě takové divné pocukávání při rozjezdech ...... ano siletnbloky byly načaté, ale nebylo to vše. Takže asi tak
 Nechápu jak někdo může říct, že to nejde poznat, důvod k návštěvě servisu bylo právě takové divné pocukávání při rozjezdech ...... ano siletnbloky byly načaté, ale nebylo to vše. Takže asi tak 



 Dostaneš defekt, tak si dofoukáš, jak na Dakaru
 Dostaneš defekt, tak si dofoukáš, jak na Dakaru  . Někde na webu jsem našel těch 10-12atm...100-120barů taky mi to přišlo jako naprostý nesmysl, ale nebylo kde ověřit. Já osobně si myslím že problém není hadice jako taková, ale to jak jsou nalisované ty koncovky+teplota, proč hadice vypadne/praskne jen u toho ventilu na bloku motoru a nevypadne/nepraskne na dalších 2 místech kde je použit stejný typ zalisování??? Asi ukáže čas, zda moje domněnka a způsob opravy bude trvalý. Pokud to nevydrží je tu jiná hadice 25bar, ale jen do 100°C. Je fakt smutné, že se výrobce na vyřešení vybodl a hraje mrtvého brouka
 . Někde na webu jsem našel těch 10-12atm...100-120barů taky mi to přišlo jako naprostý nesmysl, ale nebylo kde ověřit. Já osobně si myslím že problém není hadice jako taková, ale to jak jsou nalisované ty koncovky+teplota, proč hadice vypadne/praskne jen u toho ventilu na bloku motoru a nevypadne/nepraskne na dalších 2 místech kde je použit stejný typ zalisování??? Asi ukáže čas, zda moje domněnka a způsob opravy bude trvalý. Pokud to nevydrží je tu jiná hadice 25bar, ale jen do 100°C. Je fakt smutné, že se výrobce na vyřešení vybodl a hraje mrtvého brouka  . To že si nechám v autorizáku trubku vyměnit a pak mi trubku v záruce 3x 4x 5x vymění je fajn, ale pak 2 roky fuč, záruka fuč a zase nová hadice
. To že si nechám v autorizáku trubku vyměnit a pak mi trubku v záruce 3x 4x 5x vymění je fajn, ale pak 2 roky fuč, záruka fuč a zase nová hadice 

 
  . No nic 2 kolo, povrch na pripojce na ventil zdrzsnen, vnitrek nove hadice pro sychr odmasten a zdrsnen, a navic pilnikem ubrousena hrana konce pripojky, aby tam byla ostra hrana o kterou se ta spona muze zarazit. Tak hin se hukaze Lomikare
 . No nic 2 kolo, povrch na pripojce na ventil zdrzsnen, vnitrek nove hadice pro sychr odmasten a zdrsnen, a navic pilnikem ubrousena hrana konce pripojky, aby tam byla ostra hrana o kterou se ta spona muze zarazit. Tak hin se hukaze Lomikare 

 x 1
 x 1 Jeje tu sem nevyfotil, ale hlinik trubka s koncem neco jako toto
 Jeje tu sem nevyfotil, ale hlinik trubka s koncem neco jako toto
 jestli zase spadne vyfotim
 jestli zase spadne vyfotim 
 
 
