tak ještě jeden zásadní postřeh k mojí XC90 II, tedy obecně D5 D4204T23 173KW. Když jsem dával auto na servis na výměnu silentbloků motoru, po vyzvednutí jsem zvědavě zkoumal co a jak udělali/vyměnili a ouha, pod filtrboxem si jen tak plandala nějaká hadice, takže šup zpět na servis a že jako reklamace, hadice si planda. Ok technik se hned omlouval a vzal si klíče a jel na dílu. Ani ne po 5 min se technik objevil a řekl mi, že jde o prasklou hadici systému powerpulse a že je to bohužel normální závada, kterou se volvu nepodařilo vyřešit ani několika modifikacemi tohoto dílu. Vůbec sem netušil o čem ten powerpulse je, ale technik mě vysvětlil cca funkci a že to při jízdě vlastně ani nepoznám a že hadice praskají i nové po výměně třeba i po 3000km

https://www.youtube.com/watch?v=nBPeQG40sI4
Powerpulse je vychytávka volva pro eliminaci turbo díry/prodlevy na sešláplý plyn. Systém je aktivní pouze na 1 a 2 převodový stupeň za předem daných podmínek. No princip je extra kompresor, zásobník, hadice ke svodům do výfukové částí a 19 barů

https://clubvolvo.ru/threads/novoe-reshenie-staroj-problemy-power-pulse.119095/
Jejich řešení se mi vůbec nelíbilo, přeci jen ty ohyby, 19 barů už tu hadici pořádně narovná a hledal a četl fóra co a jak. Osobně jsem nabyl dojmu, že hadice praskne/vyskočí vždy jen na straně u motoru, mimochodem i můj případ. Pokud okruh netěsní auto ho po 5 pokusech odstaví a žádná chyba na palubce jako závada motoru







