tak ještě jeden zásadní postřeh k mojí XC90 II, tedy obecně D5 D4204T23 173KW. Když jsem dával auto na servis na výměnu silentbloků motoru, po vyzvednutí jsem zvědavě zkoumal co a jak udělali/vyměnili a ouha, pod filtrboxem si jen tak plandala nějaká hadice, takže šup zpět na servis a že jako reklamace, hadice si planda. Ok technik se hned omlouval a vzal si klíče a jel na dílu. Ani ne po 5 min se technik objevil a řekl mi, že jde o prasklou hadici systému powerpulse a že je to bohužel normální závada, kterou se volvu nepodařilo vyřešit ani několika modifikacemi tohoto dílu. Vůbec sem netušil o čem ten powerpulse je, ale technik mě vysvětlil cca funkci a že to při jízdě vlastně ani nepoznám a že hadice praskají i nové po výměně třeba i po 3000km , bylo mi řečeno že cena výměny je s prací asi 12tis+, realita je díky bohu jiná, info od uživatele Fíla cca 6tis. Ok pochopil jsem že tudy cesta nevede a odjel. No ne nadarmo se říká že strejda google napoví.....
Powerpulse je vychytávka volva pro eliminaci turbo díry/prodlevy na sešláplý plyn. Systém je aktivní pouze na 1 a 2 převodový stupeň za předem daných podmínek. No princip je extra kompresor, zásobník, hadice ke svodům do výfukové částí a 19 barů pro roztáčení lopatek výfukové části turba. Narazil jsem na tuto stránku:
Jejich řešení se mi vůbec nelíbilo, přeci jen ty ohyby, 19 barů už tu hadici pořádně narovná a hledal a četl fóra co a jak. Osobně jsem nabyl dojmu, že hadice praskne/vyskočí vždy jen na straně u motoru, mimochodem i můj případ. Pokud okruh netěsní auto ho po 5 pokusech odstaví a žádná chyba na palubce jako závada motoru , po načtení diag bosch, kódy nemám , 1 lehký úník tlaku a 2 myslím že netěsnost okruhu. To že ta chyba není vidět na palubce..... mám pocit že je to záměrně.... . OK no nic, proč to z toho průmyslového/lisovaného spoje vypadne/praskne??? Horší to už nebude, šmiknul jsem kus gumové trubky a zkoumal. Gumová trubka, měkká hodně měkká a když jsem jí sundávala byla fakt hooodně horká, ohřátý motor dlouhou jízdou. Takže šimk jestě kus a nahradit. Rychlospojku na ventil na bloku motoru/výfuku je nutné zachovat, nová trubka je do 20atm až 120°C krátkodobě až 140°C, přímá spojka mosazná na vzduch, 3x čelisťové spony, 2x 19-21mm 1x 21-23mm na vzduchové brzdy a opraveno . Spojka trn/vroubkovaná nefungovala, tlak orig. hadici vždy sundal , zabrala až spojka rovná/hladká. V tuhle chvíli mám najeto s touhle domácí opravou přes 600km a drží a rozdíl je fakt velký, rozjezdy nebe a dudy Nechápu jak někdo může říct, že to nejde poznat, důvod k návštěvě servisu bylo právě takové divné pocukávání při rozjezdech ...... ano siletnbloky byly načaté, ale nebylo to vše. Takže asi tak
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) dusan.pazicky dne 18 zář 2023 21:23, celkem upraveno 8 x.
Tohle už jsem viděl, bohužel nechápu proč neudělají jiný holedr a je to. Nebo proste proc neudelali tlakovou hadici jako na hydrauliku, kde pres holedr je jeste krouzek.
Cena nové powerpulse hadice je 3.361,- Kč. Výměna trvá podle Vidy 9 aw, tedy 55 minut plus se pak dělá kalibrace přes Vidu, což jsou max. 2 aw. Nevím, jak teda přišli na cenovku 12 tisíc +. No, asi se jim do toho nechtělo...
Jinak on ten powerpulse není úplně blbá myšlenka, bohužel řešení je natolik komplikované a omezené tolika faktory, že od něj Volvo naštěstí po asi tak dvou letech ustoupilo.
Mimochodem, pracovní tlak systému je od 11 do 19 Bar, takže jako náhradu použít hadici s maximálním tlakem 20 barů je tak trochu hazard. Ale soudruzi ve Švédsku udělali stejnou chybu, kdy v rámci ušetření výrobních nákladů si nechali v Polsku rovněž vyrábět hadice se stejným maximálním tlakem jako byl tlak pracovní. Proto docházelo a stále dochází k praskání ve spojích. Teď už tuto chybu nikdo napravovat nebude, asi doufají, že dřív ta auta umřou na něco jiného.
A ještě, aby powerpulse systém fungoval, musí být splněno několik podmínek, a to:
- zařazená 1. nebo 2. rychlost
- rychlost pod 30 km/h
- sešlápnutý plynový pedál víc než 36%
- rychlost sešlápnutí plynového pedálu 100%
- motor musí točit míň než 2.000 ot/min
- teplota oleje převodovky musí být víc než 25°C
- teplota okolí musí být vyšší než -15°C
Pokud tyto podmínky nejsou splněny, ať už všechny nebo jen jedna z nich, nedojde k aktivaci powerpulse systému.
Jo, a po aktivaci systému klesne hodnota tlaku z 19 Bar na 11 Bar. Kompresoru prý trvá nahustit celý systém na 19 Bar z 1 Bar (cca tlak okolního prostředí) 80 vteřin.
Fíla díky za přesné info a technické specifikace . Někde na webu jsem našel těch 10-12atm...100-120barů taky mi to přišlo jako naprostý nesmysl, ale nebylo kde ověřit. Já osobně si myslím že problém není hadice jako taková, ale to jak jsou nalisované ty koncovky+teplota, proč hadice vypadne/praskne jen u toho ventilu na bloku motoru a nevypadne/nepraskne na dalších 2 místech kde je použit stejný typ zalisování??? Asi ukáže čas, zda moje domněnka a způsob opravy bude trvalý. Pokud to nevydrží je tu jiná hadice 25bar, ale jen do 100°C. Je fakt smutné, že se výrobce na vyřešení vybodl a hraje mrtvého brouka . To že si nechám v autorizáku trubku vyměnit a pak mi trubku v záruce 3x 4x 5x vymění je fajn, ale pak 2 roky fuč, záruka fuč a zase nová hadice
to jak jsi psal o te volvo dozivotni zaruce na dil tak trochu vysvetluje proc se jim do toho nechtelo.... Vidim ze mas znacne technicke "know how". Je nutne/ma smysl nechat pres diag udelat tu kalibraci powerpulse ????
cca 900+km od opravy, dnes pri rozjizdeni ze semaforu do mirneho kopce u tesco zlicin, zadny plny plyn nebo tak neco, a slysim pfffffff....jo mimochodem mozna placebo efekt , ale rozdil pri rozjezdech tam ja rozdodne citim . Stale si myslim ze problem jsou ty orig. hadice a i to jake koncovky jsou pouzite. Proste jak ta hadice "zmekne" teplotou od bloku motoru, jak je vse z hliniku kurna to pali i po 2h po prijezdu, tak to ma tendeci ten tlak proste svliknout/vystrelit. Evidetne uz to zkouseli inovovat i u vyrobce/dodavatele, viz moje koncovka 2017 vs 2020 z RU fora. Zacinam lehce pochybovat, ze jsem mel hadici menenou . No nic 2 kolo, povrch na pripojce na ventil zdrzsnen, vnitrek nove hadice pro sychr odmasten a zdrsnen, a navic pilnikem ubrousena hrana konce pripojky, aby tam byla ostra hrana o kterou se ta spona muze zarazit. Tak hin se hukaze Lomikare
2017 vs 2020.jpg
20220816_193547.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) dusan.pazicky dne 16 srp 2022 20:39, celkem upraveno 1 x.
Jak je řešený výstup co se na něj nasazuje ta rychlospojka? Šlo by to nahradit něčím jiným? Přímým hrdlem? Protože podle mě by bylo nejlepší použít zalisovanou koncovku hadice a vůbec nepoužívat žádnou sponu.
_________________ Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
JJ taky taky skoro 2 tis. km a trubka je stale na svem miste Je naprosto evidetni ze problem je v absenci hrany na starem typu koncovky o kterou se muze spona oprit, ta novejsi koncovka u motoru uz ty hrany ma... a i je videt ze hadice lehce popolezla z koncovky, ale ta spona+hrana zafungovala
Chlapy ,když se na tom zamyslím, tak nevím jestli by nebylo lepší tento systém odstavit.
Myslel jsem, že to žene ten stlačený vzduch do válců, ale takto to strašně prudce ochladí rozehřáté turbo a to pro něj není zcela zdravé.
Po zapojení zpět jste někde něco nastavovali/mazali a nebo to začalo opět fungovat samo?