V70, 2001 tažné, elektrika

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 65
Registrován: 3 roky 3 měsíce
Bydliště: Liberec
Vůz: Volvo V70 B5244S
Bydliště: Liberec

#1 V70, 2001 tažné, elektrika

Příspěvek od Borderer »

Zdravím,
potřeboval bych akutní odpověď. Zítra potřebuju odvézt vozejk bukového a je úplně mrtvá elektrika k vozejku - nesvítí světla, blinkry, nic. Když jsem zkoušel blbnout s multimetrem, tak sem taky na nic kloudného nepřišel. :-/ Snad jen že kostra v zásuvce je na pozici č. 3. A i sem naměřil napětí mezi piny 3 a 5,7 (což by měly být světla). Jenže po vložení redukce a připojení vozíku nic. Indukce v drátech?

Věc se má tak, nechával jsem montovat tažné, včetně elektriky. Jelikož už v kufru byl připraven konektor, nečekal jsem nějaké záludnosti a s autem odjel, aniž bych to kontroloval. El. Instalace je 13ti pinová, zapojení by mělo být typové - šedý konektor na šedý konektor, jen zacvaknout.
Vozejk sedmipin, připojení přes redukci.

Může mi někdo říct, proč nic nefunguje?

Doplnil jsem pojistky v kufru č.9 a č.15 a taky relé RMI7 - což sem pak pochopil, že je kvůli mlhovce, ale bez SW vlastně k prdu.

Co mi ještě kde může chybět, proč by to nešlo? Ještě nějaké relé nebo něco?

Děkuji za rady !

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5186
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#2 V70, 2001 tažné, elektrika

Příspěvek od Warcz »

Klasické hledání chyb. Začít tam kde to začíná a jít postupně.
image.png
image.png (22.24 KiB) Zobrazeno 246 x
Mezi piny 3 a 5 je napětí ?
Mezi piny 3 a 7 je napětí ?

Psal jsi, že mezi 3 a 5,7 je napětí. Kolik ? Přes 12V ?

Připojím redukci:
image.png
image.png (128.71 KiB) Zobrazeno 246 x
Mezi piny 3 - 5 je napětí ?
Mezi piny 3 - 7 je napětí ?

Pokud ano. Vezmu vozík a změřím odpor mezi kolíky 3 - 5 a 3-7 je tam odpor ?
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 65
Registrován: 3 roky 3 měsíce
Bydliště: Liberec
Vůz: Volvo V70 B5244S
Bydliště: Liberec

#3 V70, 2001 tažné, elektrika

Příspěvek od Borderer »

Tak, odemknu auto, zapnu obrysovky.
Napětí mezi 3 a 5,7 je shodné necelých 12V, baterka už asi není nejlepší. Po nastartování 14,1V.
Připojím redukci a napětí mezi 3 a 5,7 je nula.
Přitom jednotlivé piny redukce odpovídají, tedy 3, 5 a 7. Piny samotné odpor nula, mezi sebou nekonečno.
Pojistky jsou OK.

Ještě mne napadlo udělat mezi piny 3 a 5 žárovkový test, ale to až zítra, sem už dost zmrzlej. :-X

Dnes mi šlo hlavně o nějaký relé, pojistky atd. Zítra přijedu z práce a mužu se ještě pokusit to vyřešit, ale už se nedostanu do města.

edit: Dle stop na zásuvce kontakty určitě doléhají. Kontakt 3 na redukci, odpor proti karoserii 0,3Ohm.

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5186
Registrován: 5 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#4 V70, 2001 tažné, elektrika

Příspěvek od Warcz »

Jestli tam není napětí tak žárovkový test je asi zbytečný. Viděl bych to na studeňák mezi tažným a redukcí. Občas mi to taky blbne. Musím tu redukci pořádně dotlačit.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 65
Registrován: 3 roky 3 měsíce
Bydliště: Liberec
Vůz: Volvo V70 B5244S
Bydliště: Liberec

#5 V70, 2001 tažné, elektrika

Příspěvek od Borderer »

Mne ale neni vůbec jasný, proč teda nefunguje aspoň jeden blinkr nebo tak. Prostě je to mrtvý celý. :-o Zkusím ještě sehnat jinou.

Ve vidě sem četl cosi o výměně relátek RMI1 - RMI6 u aut do 48. týdne 2001, kam teoreticky patřím. Ale už nechápu proč? Proudový zatížení?
Strana 12 - 25b. Ale v zásuvce už mám tlustej červenej drát, což bych právě chápal, že bude to "positive power suply".

https://www.volvoclub.org.uk/pdf/TowbarElectrics7Pin-1.pdf

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#6 V70, 2001 tažné, elektrika

Příspěvek od Vapik »

Ahoj, zkus projít postupně, ideálně se žárovkovou zkoušečkou, jednotlivé funkce, kostru si ber ze zásuvku. Pokud nic nefunguje zkus to s kostrou na autě. Postupně se takto dostaň od zásuvky na autě přes redukci na vozík. Vozík má El. Instalaci zaručeně funkční? Jinak já jsem se hodně natrápil s levnýma redukcema, vždycky po nějaké době začali ztrácet kontakt.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 65
Registrován: 3 roky 3 měsíce
Bydliště: Liberec
Vůz: Volvo V70 B5244S
Bydliště: Liberec

#7 V70, 2001 tažné, elektrika

Příspěvek od Borderer »

A jenom tedy pro jistotu. Která všechna relátka se vlastně musí přidávat do el. instalace při montáži tažného?

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#8 V70, 2001 tažné, elektrika

Příspěvek od Vapik »

Tak to z hlavy neporadím, je potřeba projít schémátko nebo vidu podle vinka.

raolsa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 13064
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#9 V70, 2001 tažné, elektrika

Příspěvek od raolsa »

Já nepřidával žádné a mlhovku jsem napojil na tu v autě. Tzn. nevypíná při připojeném přívěsu. Jinak vše funguje, i indikace blikání káry na přístrojovce.
Podle mě je v háji ta redukce.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

nebel
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 879
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

#10 V70, 2001 tažné, elektrika

Příspěvek od nebel »

Taky bych zkusil vyměnit redukci, pokud je nějaká levná, může v ní být problém. Rodiče takhle trápila na oktávce.

A možná bych zkontroloval zkontroloval žárovky na přívěsu - někdy mají tendenci se vyklepat z uložení, stačí pokud jel někdo poslední jízdu s prázdným přívěsem více "divoce".
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 65
Registrován: 3 roky 3 měsíce
Bydliště: Liberec
Vůz: Volvo V70 B5244S
Bydliště: Liberec

#11 V70, 2001 tažné, elektrika

Příspěvek od Borderer »

Tak záhada odhalena. Opravdu pro funkci klasické sedmipinove zásuvky netřeba nic přidávat.
15A pojistka a RMA1 relé je pouze pro spínané plus.
20A pojistka je pro stále plus
Rele RMI7 je pak pouze pro mlhovku.

Můj celý problém byl v tom, že ačkoliv bylo tazne, včetně elektroinstalace typové, Westfalia, tazne sice super, ale elektrika děs. Koukal jsem a na drátech je made in poland a na zásuvce made in china....
Problém byl v tom, že při připojení redukce se místo zapojení konektoru zasunul celý vnitřek zásuvky a nebyl kontakt.
Při odpojení ho zase tlak drátu a gumy z druhé strany vrátili zpět.
Všiml sem si toho náhodou, když sem se rozhodl rozhodit celou zásuvku.
Bylo zapotřebí přesunout a zajistit jakýsi aretacni kroužek, co drží vnitřek zásuvky na svém místě.
A jeste také byla přehozena kostra z pozice 3 na pozici 4.

Člověk si myslí, že za ty prachy ma kvalitu a ono....

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2913
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#12 V70, 2001 tažné, elektrika

Příspěvek od Vapik »

Tohle je spíš o kvalitě montáže než dílů.

nebel
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 879
Registrován: 6 roků 5 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

#13 V70, 2001 tažné, elektrika

Příspěvek od nebel »

Taky to vidím na odfláknutou montáž, Westfalii mám také a je to bez problémů.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)

Romulusw
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 4940
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#14 V70, 2001 tažné, elektrika

Příspěvek od Romulusw »

Nemontovali ti to v pátek po obědě? To by odpovídalo :D

Offline
Příspěvků ve vlákně: 6
Příspěvky: 65
Registrován: 3 roky 3 měsíce
Bydliště: Liberec
Vůz: Volvo V70 B5244S
Bydliště: Liberec

#15 V70, 2001 tažné, elektrika

Příspěvek od Borderer »

Dělal to člověk precizní, ale evidentně se vykašlal na kontrolu elektriky. Škoda.
Ale obecně, výřez v nárazníku, ač není vidět, minimální. Nýty kolem podběhů snad originál, pozink šrouby v sadě nahrazeny nerezovými atp.
Aspoň sem se detailně seznámil s tím, jak je to zapojeny. :-D
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“