V70, 2001 tažné, elektrika
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 65
- Registrován: 3 roky 3 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Volvo V70 B5244S
- Bydliště: Liberec
#1 V70, 2001 tažné, elektrika
Zdravím,
potřeboval bych akutní odpověď. Zítra potřebuju odvézt vozejk bukového a je úplně mrtvá elektrika k vozejku - nesvítí světla, blinkry, nic. Když jsem zkoušel blbnout s multimetrem, tak sem taky na nic kloudného nepřišel. :-/ Snad jen že kostra v zásuvce je na pozici č. 3. A i sem naměřil napětí mezi piny 3 a 5,7 (což by měly být světla). Jenže po vložení redukce a připojení vozíku nic. Indukce v drátech?
Věc se má tak, nechával jsem montovat tažné, včetně elektriky. Jelikož už v kufru byl připraven konektor, nečekal jsem nějaké záludnosti a s autem odjel, aniž bych to kontroloval. El. Instalace je 13ti pinová, zapojení by mělo být typové - šedý konektor na šedý konektor, jen zacvaknout.
Vozejk sedmipin, připojení přes redukci.
Může mi někdo říct, proč nic nefunguje?
Doplnil jsem pojistky v kufru č.9 a č.15 a taky relé RMI7 - což sem pak pochopil, že je kvůli mlhovce, ale bez SW vlastně k prdu.
Co mi ještě kde může chybět, proč by to nešlo? Ještě nějaké relé nebo něco?
Děkuji za rady !
potřeboval bych akutní odpověď. Zítra potřebuju odvézt vozejk bukového a je úplně mrtvá elektrika k vozejku - nesvítí světla, blinkry, nic. Když jsem zkoušel blbnout s multimetrem, tak sem taky na nic kloudného nepřišel. :-/ Snad jen že kostra v zásuvce je na pozici č. 3. A i sem naměřil napětí mezi piny 3 a 5,7 (což by měly být světla). Jenže po vložení redukce a připojení vozíku nic. Indukce v drátech?
Věc se má tak, nechával jsem montovat tažné, včetně elektriky. Jelikož už v kufru byl připraven konektor, nečekal jsem nějaké záludnosti a s autem odjel, aniž bych to kontroloval. El. Instalace je 13ti pinová, zapojení by mělo být typové - šedý konektor na šedý konektor, jen zacvaknout.
Vozejk sedmipin, připojení přes redukci.
Může mi někdo říct, proč nic nefunguje?
Doplnil jsem pojistky v kufru č.9 a č.15 a taky relé RMI7 - což sem pak pochopil, že je kvůli mlhovce, ale bez SW vlastně k prdu.
Co mi ještě kde může chybět, proč by to nešlo? Ještě nějaké relé nebo něco?
Děkuji za rady !
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5186
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#2 V70, 2001 tažné, elektrika
Klasické hledání chyb. Začít tam kde to začíná a jít postupně.
Mezi piny 3 a 5 je napětí ?
Mezi piny 3 a 7 je napětí ?
Psal jsi, že mezi 3 a 5,7 je napětí. Kolik ? Přes 12V ?
Připojím redukci: Mezi piny 3 - 5 je napětí ?
Mezi piny 3 - 7 je napětí ?
Pokud ano. Vezmu vozík a změřím odpor mezi kolíky 3 - 5 a 3-7 je tam odpor ?
Mezi piny 3 a 5 je napětí ?
Mezi piny 3 a 7 je napětí ?
Psal jsi, že mezi 3 a 5,7 je napětí. Kolik ? Přes 12V ?
Připojím redukci: Mezi piny 3 - 5 je napětí ?
Mezi piny 3 - 7 je napětí ?
Pokud ano. Vezmu vozík a změřím odpor mezi kolíky 3 - 5 a 3-7 je tam odpor ?
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 65
- Registrován: 3 roky 3 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Volvo V70 B5244S
- Bydliště: Liberec
#3 V70, 2001 tažné, elektrika
Tak, odemknu auto, zapnu obrysovky.
Napětí mezi 3 a 5,7 je shodné necelých 12V, baterka už asi není nejlepší. Po nastartování 14,1V.
Připojím redukci a napětí mezi 3 a 5,7 je nula.
Přitom jednotlivé piny redukce odpovídají, tedy 3, 5 a 7. Piny samotné odpor nula, mezi sebou nekonečno.
Pojistky jsou OK.
Ještě mne napadlo udělat mezi piny 3 a 5 žárovkový test, ale to až zítra, sem už dost zmrzlej. :-X
Dnes mi šlo hlavně o nějaký relé, pojistky atd. Zítra přijedu z práce a mužu se ještě pokusit to vyřešit, ale už se nedostanu do města.
edit: Dle stop na zásuvce kontakty určitě doléhají. Kontakt 3 na redukci, odpor proti karoserii 0,3Ohm.
Napětí mezi 3 a 5,7 je shodné necelých 12V, baterka už asi není nejlepší. Po nastartování 14,1V.
Připojím redukci a napětí mezi 3 a 5,7 je nula.
Přitom jednotlivé piny redukce odpovídají, tedy 3, 5 a 7. Piny samotné odpor nula, mezi sebou nekonečno.
Pojistky jsou OK.
Ještě mne napadlo udělat mezi piny 3 a 5 žárovkový test, ale to až zítra, sem už dost zmrzlej. :-X
Dnes mi šlo hlavně o nějaký relé, pojistky atd. Zítra přijedu z práce a mužu se ještě pokusit to vyřešit, ale už se nedostanu do města.
edit: Dle stop na zásuvce kontakty určitě doléhají. Kontakt 3 na redukci, odpor proti karoserii 0,3Ohm.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 5186
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
#4 V70, 2001 tažné, elektrika
Jestli tam není napětí tak žárovkový test je asi zbytečný. Viděl bych to na studeňák mezi tažným a redukcí. Občas mi to taky blbne. Musím tu redukci pořádně dotlačit.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 65
- Registrován: 3 roky 3 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Volvo V70 B5244S
- Bydliště: Liberec
#5 V70, 2001 tažné, elektrika
Mne ale neni vůbec jasný, proč teda nefunguje aspoň jeden blinkr nebo tak. Prostě je to mrtvý celý. Zkusím ještě sehnat jinou.
Ve vidě sem četl cosi o výměně relátek RMI1 - RMI6 u aut do 48. týdne 2001, kam teoreticky patřím. Ale už nechápu proč? Proudový zatížení?
Strana 12 - 25b. Ale v zásuvce už mám tlustej červenej drát, což bych právě chápal, že bude to "positive power suply".
https://www.volvoclub.org.uk/pdf/TowbarElectrics7Pin-1.pdf
Ve vidě sem četl cosi o výměně relátek RMI1 - RMI6 u aut do 48. týdne 2001, kam teoreticky patřím. Ale už nechápu proč? Proudový zatížení?
Strana 12 - 25b. Ale v zásuvce už mám tlustej červenej drát, což bych právě chápal, že bude to "positive power suply".
https://www.volvoclub.org.uk/pdf/TowbarElectrics7Pin-1.pdf
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2913
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#6 V70, 2001 tažné, elektrika
Ahoj, zkus projít postupně, ideálně se žárovkovou zkoušečkou, jednotlivé funkce, kostru si ber ze zásuvku. Pokud nic nefunguje zkus to s kostrou na autě. Postupně se takto dostaň od zásuvky na autě přes redukci na vozík. Vozík má El. Instalaci zaručeně funkční? Jinak já jsem se hodně natrápil s levnýma redukcema, vždycky po nějaké době začali ztrácet kontakt.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 65
- Registrován: 3 roky 3 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Volvo V70 B5244S
- Bydliště: Liberec
#7 V70, 2001 tažné, elektrika
A jenom tedy pro jistotu. Která všechna relátka se vlastně musí přidávat do el. instalace při montáži tažného?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2913
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#8 V70, 2001 tažné, elektrika
Tak to z hlavy neporadím, je potřeba projít schémátko nebo vidu podle vinka.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 13064
- Registrován: 14 roků 5 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#9 V70, 2001 tažné, elektrika
Já nepřidával žádné a mlhovku jsem napojil na tu v autě. Tzn. nevypíná při připojeném přívěsu. Jinak vše funguje, i indikace blikání káry na přístrojovce.
Podle mě je v háji ta redukce.
Podle mě je v háji ta redukce.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 879
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
- x 1
#10 V70, 2001 tažné, elektrika
Taky bych zkusil vyměnit redukci, pokud je nějaká levná, může v ní být problém. Rodiče takhle trápila na oktávce.
A možná bych zkontroloval zkontroloval žárovky na přívěsu - někdy mají tendenci se vyklepat z uložení, stačí pokud jel někdo poslední jízdu s prázdným přívěsem více "divoce".
A možná bych zkontroloval zkontroloval žárovky na přívěsu - někdy mají tendenci se vyklepat z uložení, stačí pokud jel někdo poslední jízdu s prázdným přívěsem více "divoce".
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 65
- Registrován: 3 roky 3 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Volvo V70 B5244S
- Bydliště: Liberec
#11 V70, 2001 tažné, elektrika
Tak záhada odhalena. Opravdu pro funkci klasické sedmipinove zásuvky netřeba nic přidávat.
15A pojistka a RMA1 relé je pouze pro spínané plus.
20A pojistka je pro stále plus
Rele RMI7 je pak pouze pro mlhovku.
Můj celý problém byl v tom, že ačkoliv bylo tazne, včetně elektroinstalace typové, Westfalia, tazne sice super, ale elektrika děs. Koukal jsem a na drátech je made in poland a na zásuvce made in china....
Problém byl v tom, že při připojení redukce se místo zapojení konektoru zasunul celý vnitřek zásuvky a nebyl kontakt.
Při odpojení ho zase tlak drátu a gumy z druhé strany vrátili zpět.
Všiml sem si toho náhodou, když sem se rozhodl rozhodit celou zásuvku.
Bylo zapotřebí přesunout a zajistit jakýsi aretacni kroužek, co drží vnitřek zásuvky na svém místě.
A jeste také byla přehozena kostra z pozice 3 na pozici 4.
Člověk si myslí, že za ty prachy ma kvalitu a ono....
15A pojistka a RMA1 relé je pouze pro spínané plus.
20A pojistka je pro stále plus
Rele RMI7 je pak pouze pro mlhovku.
Můj celý problém byl v tom, že ačkoliv bylo tazne, včetně elektroinstalace typové, Westfalia, tazne sice super, ale elektrika děs. Koukal jsem a na drátech je made in poland a na zásuvce made in china....
Problém byl v tom, že při připojení redukce se místo zapojení konektoru zasunul celý vnitřek zásuvky a nebyl kontakt.
Při odpojení ho zase tlak drátu a gumy z druhé strany vrátili zpět.
Všiml sem si toho náhodou, když sem se rozhodl rozhodit celou zásuvku.
Bylo zapotřebí přesunout a zajistit jakýsi aretacni kroužek, co drží vnitřek zásuvky na svém místě.
A jeste také byla přehozena kostra z pozice 3 na pozici 4.
Člověk si myslí, že za ty prachy ma kvalitu a ono....
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 2913
- Registrován: 9 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
#12 V70, 2001 tažné, elektrika
Tohle je spíš o kvalitě montáže než dílů.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 879
- Registrován: 6 roků 5 měsíců
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
- x 1
#13 V70, 2001 tažné, elektrika
Taky to vidím na odfláknutou montáž, Westfalii mám také a je to bez problémů.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4940
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#14 V70, 2001 tažné, elektrika
Nemontovali ti to v pátek po obědě? To by odpovídalo
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 65
- Registrován: 3 roky 3 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Volvo V70 B5244S
- Bydliště: Liberec
#15 V70, 2001 tažné, elektrika
Dělal to člověk precizní, ale evidentně se vykašlal na kontrolu elektriky. Škoda.
Ale obecně, výřez v nárazníku, ač není vidět, minimální. Nýty kolem podběhů snad originál, pozink šrouby v sadě nahrazeny nerezovými atp.
Aspoň sem se detailně seznámil s tím, jak je to zapojeny.
Ale obecně, výřez v nárazníku, ač není vidět, minimální. Nýty kolem podběhů snad originál, pozink šrouby v sadě nahrazeny nerezovými atp.
Aspoň sem se detailně seznámil s tím, jak je to zapojeny.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 2 Odpovědi
- 421 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od norcofiala
-
- 6 Odpovědi
- 446 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od z-d-e-n-a
-
- 2 Odpovědi
- 1942 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Hájčus
-
- 0 Odpovědi
- 346 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od David avdily.cz
-
- 164 Odpovědi
- 6324 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od raolsa