V70, 2001 tažné, elektrika
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 65
- Registrován: 3 roky 4 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Volvo V70 B5244S
- Bydliště: Liberec
V70, 2001 tažné, elektrika
Zdravím,
potřeboval bych akutní odpověď. Zítra potřebuju odvézt vozejk bukového a je úplně mrtvá elektrika k vozejku - nesvítí světla, blinkry, nic. Když jsem zkoušel blbnout s multimetrem, tak sem taky na nic kloudného nepřišel. :-/ Snad jen že kostra v zásuvce je na pozici č. 3. A i sem naměřil napětí mezi piny 3 a 5,7 (což by měly být světla). Jenže po vložení redukce a připojení vozíku nic. Indukce v drátech?
Věc se má tak, nechával jsem montovat tažné, včetně elektriky. Jelikož už v kufru byl připraven konektor, nečekal jsem nějaké záludnosti a s autem odjel, aniž bych to kontroloval. El. Instalace je 13ti pinová, zapojení by mělo být typové - šedý konektor na šedý konektor, jen zacvaknout.
Vozejk sedmipin, připojení přes redukci.
Může mi někdo říct, proč nic nefunguje?
Doplnil jsem pojistky v kufru č.9 a č.15 a taky relé RMI7 - což sem pak pochopil, že je kvůli mlhovce, ale bez SW vlastně k prdu.
Co mi ještě kde může chybět, proč by to nešlo? Ještě nějaké relé nebo něco?
Děkuji za rady !
potřeboval bych akutní odpověď. Zítra potřebuju odvézt vozejk bukového a je úplně mrtvá elektrika k vozejku - nesvítí světla, blinkry, nic. Když jsem zkoušel blbnout s multimetrem, tak sem taky na nic kloudného nepřišel. :-/ Snad jen že kostra v zásuvce je na pozici č. 3. A i sem naměřil napětí mezi piny 3 a 5,7 (což by měly být světla). Jenže po vložení redukce a připojení vozíku nic. Indukce v drátech?
Věc se má tak, nechával jsem montovat tažné, včetně elektriky. Jelikož už v kufru byl připraven konektor, nečekal jsem nějaké záludnosti a s autem odjel, aniž bych to kontroloval. El. Instalace je 13ti pinová, zapojení by mělo být typové - šedý konektor na šedý konektor, jen zacvaknout.
Vozejk sedmipin, připojení přes redukci.
Může mi někdo říct, proč nic nefunguje?
Doplnil jsem pojistky v kufru č.9 a č.15 a taky relé RMI7 - což sem pak pochopil, že je kvůli mlhovce, ale bez SW vlastně k prdu.
Co mi ještě kde může chybět, proč by to nešlo? Ještě nějaké relé nebo něco?
Děkuji za rady !
-
Offline
- Příspěvky: 5275
- Registrován: 5 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
V70, 2001 tažné, elektrika
Klasické hledání chyb. Začít tam kde to začíná a jít postupně.
Mezi piny 3 a 5 je napětí ?
Mezi piny 3 a 7 je napětí ?
Psal jsi, že mezi 3 a 5,7 je napětí. Kolik ? Přes 12V ?
Připojím redukci: Mezi piny 3 - 5 je napětí ?
Mezi piny 3 - 7 je napětí ?
Pokud ano. Vezmu vozík a změřím odpor mezi kolíky 3 - 5 a 3-7 je tam odpor ?
Mezi piny 3 a 5 je napětí ?
Mezi piny 3 a 7 je napětí ?
Psal jsi, že mezi 3 a 5,7 je napětí. Kolik ? Přes 12V ?
Připojím redukci: Mezi piny 3 - 5 je napětí ?
Mezi piny 3 - 7 je napětí ?
Pokud ano. Vezmu vozík a změřím odpor mezi kolíky 3 - 5 a 3-7 je tam odpor ?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 65
- Registrován: 3 roky 4 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Volvo V70 B5244S
- Bydliště: Liberec
V70, 2001 tažné, elektrika
Tak, odemknu auto, zapnu obrysovky.
Napětí mezi 3 a 5,7 je shodné necelých 12V, baterka už asi není nejlepší. Po nastartování 14,1V.
Připojím redukci a napětí mezi 3 a 5,7 je nula.
Přitom jednotlivé piny redukce odpovídají, tedy 3, 5 a 7. Piny samotné odpor nula, mezi sebou nekonečno.
Pojistky jsou OK.
Ještě mne napadlo udělat mezi piny 3 a 5 žárovkový test, ale to až zítra, sem už dost zmrzlej. :-X
Dnes mi šlo hlavně o nějaký relé, pojistky atd. Zítra přijedu z práce a mužu se ještě pokusit to vyřešit, ale už se nedostanu do města.
edit: Dle stop na zásuvce kontakty určitě doléhají. Kontakt 3 na redukci, odpor proti karoserii 0,3Ohm.
Napětí mezi 3 a 5,7 je shodné necelých 12V, baterka už asi není nejlepší. Po nastartování 14,1V.
Připojím redukci a napětí mezi 3 a 5,7 je nula.
Přitom jednotlivé piny redukce odpovídají, tedy 3, 5 a 7. Piny samotné odpor nula, mezi sebou nekonečno.
Pojistky jsou OK.
Ještě mne napadlo udělat mezi piny 3 a 5 žárovkový test, ale to až zítra, sem už dost zmrzlej. :-X
Dnes mi šlo hlavně o nějaký relé, pojistky atd. Zítra přijedu z práce a mužu se ještě pokusit to vyřešit, ale už se nedostanu do města.
edit: Dle stop na zásuvce kontakty určitě doléhají. Kontakt 3 na redukci, odpor proti karoserii 0,3Ohm.
-
Offline
- Příspěvky: 5275
- Registrován: 5 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
V70, 2001 tažné, elektrika
Jestli tam není napětí tak žárovkový test je asi zbytečný. Viděl bych to na studeňák mezi tažným a redukcí. Občas mi to taky blbne. Musím tu redukci pořádně dotlačit.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 65
- Registrován: 3 roky 4 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Volvo V70 B5244S
- Bydliště: Liberec
V70, 2001 tažné, elektrika
Mne ale neni vůbec jasný, proč teda nefunguje aspoň jeden blinkr nebo tak. Prostě je to mrtvý celý. Zkusím ještě sehnat jinou.
Ve vidě sem četl cosi o výměně relátek RMI1 - RMI6 u aut do 48. týdne 2001, kam teoreticky patřím. Ale už nechápu proč? Proudový zatížení?
Strana 12 - 25b. Ale v zásuvce už mám tlustej červenej drát, což bych právě chápal, že bude to "positive power suply".
https://www.volvoclub.org.uk/pdf/TowbarElectrics7Pin-1.pdf
Ve vidě sem četl cosi o výměně relátek RMI1 - RMI6 u aut do 48. týdne 2001, kam teoreticky patřím. Ale už nechápu proč? Proudový zatížení?
Strana 12 - 25b. Ale v zásuvce už mám tlustej červenej drát, což bych právě chápal, že bude to "positive power suply".
https://www.volvoclub.org.uk/pdf/TowbarElectrics7Pin-1.pdf
-
Offline
- Příspěvky: 2945
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
V70, 2001 tažné, elektrika
Ahoj, zkus projít postupně, ideálně se žárovkovou zkoušečkou, jednotlivé funkce, kostru si ber ze zásuvku. Pokud nic nefunguje zkus to s kostrou na autě. Postupně se takto dostaň od zásuvky na autě přes redukci na vozík. Vozík má El. Instalaci zaručeně funkční? Jinak já jsem se hodně natrápil s levnýma redukcema, vždycky po nějaké době začali ztrácet kontakt.
-
Offline
- Příspěvky: 65
- Registrován: 3 roky 4 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Volvo V70 B5244S
- Bydliště: Liberec
V70, 2001 tažné, elektrika
A jenom tedy pro jistotu. Která všechna relátka se vlastně musí přidávat do el. instalace při montáži tažného?
-
Offline
- Příspěvky: 2945
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
V70, 2001 tažné, elektrika
Tak to z hlavy neporadím, je potřeba projít schémátko nebo vidu podle vinka.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13192
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
V70, 2001 tažné, elektrika
Já nepřidával žádné a mlhovku jsem napojil na tu v autě. Tzn. nevypíná při připojeném přívěsu. Jinak vše funguje, i indikace blikání káry na přístrojovce.
Podle mě je v háji ta redukce.
Podle mě je v háji ta redukce.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 926
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
- x 1
V70, 2001 tažné, elektrika
Taky bych zkusil vyměnit redukci, pokud je nějaká levná, může v ní být problém. Rodiče takhle trápila na oktávce.
A možná bych zkontroloval zkontroloval žárovky na přívěsu - někdy mají tendenci se vyklepat z uložení, stačí pokud jel někdo poslední jízdu s prázdným přívěsem více "divoce".
A možná bych zkontroloval zkontroloval žárovky na přívěsu - někdy mají tendenci se vyklepat z uložení, stačí pokud jel někdo poslední jízdu s prázdným přívěsem více "divoce".
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
-
Offline
- Příspěvky: 65
- Registrován: 3 roky 4 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Volvo V70 B5244S
- Bydliště: Liberec
V70, 2001 tažné, elektrika
Tak záhada odhalena. Opravdu pro funkci klasické sedmipinove zásuvky netřeba nic přidávat.
15A pojistka a RMA1 relé je pouze pro spínané plus.
20A pojistka je pro stále plus
Rele RMI7 je pak pouze pro mlhovku.
Můj celý problém byl v tom, že ačkoliv bylo tazne, včetně elektroinstalace typové, Westfalia, tazne sice super, ale elektrika děs. Koukal jsem a na drátech je made in poland a na zásuvce made in china....
Problém byl v tom, že při připojení redukce se místo zapojení konektoru zasunul celý vnitřek zásuvky a nebyl kontakt.
Při odpojení ho zase tlak drátu a gumy z druhé strany vrátili zpět.
Všiml sem si toho náhodou, když sem se rozhodl rozhodit celou zásuvku.
Bylo zapotřebí přesunout a zajistit jakýsi aretacni kroužek, co drží vnitřek zásuvky na svém místě.
A jeste také byla přehozena kostra z pozice 3 na pozici 4.
Člověk si myslí, že za ty prachy ma kvalitu a ono....
15A pojistka a RMA1 relé je pouze pro spínané plus.
20A pojistka je pro stále plus
Rele RMI7 je pak pouze pro mlhovku.
Můj celý problém byl v tom, že ačkoliv bylo tazne, včetně elektroinstalace typové, Westfalia, tazne sice super, ale elektrika děs. Koukal jsem a na drátech je made in poland a na zásuvce made in china....
Problém byl v tom, že při připojení redukce se místo zapojení konektoru zasunul celý vnitřek zásuvky a nebyl kontakt.
Při odpojení ho zase tlak drátu a gumy z druhé strany vrátili zpět.
Všiml sem si toho náhodou, když sem se rozhodl rozhodit celou zásuvku.
Bylo zapotřebí přesunout a zajistit jakýsi aretacni kroužek, co drží vnitřek zásuvky na svém místě.
A jeste také byla přehozena kostra z pozice 3 na pozici 4.
Člověk si myslí, že za ty prachy ma kvalitu a ono....
-
Offline
- Příspěvky: 2945
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
V70, 2001 tažné, elektrika
Tohle je spíš o kvalitě montáže než dílů.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 926
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
- x 1
V70, 2001 tažné, elektrika
Taky to vidím na odfláknutou montáž, Westfalii mám také a je to bez problémů.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
-
Offline
- Příspěvky: 4996
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
V70, 2001 tažné, elektrika
Nemontovali ti to v pátek po obědě? To by odpovídalo
-
Offline
- Příspěvky: 65
- Registrován: 3 roky 4 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: Volvo V70 B5244S
- Bydliště: Liberec
V70, 2001 tažné, elektrika
Dělal to člověk precizní, ale evidentně se vykašlal na kontrolu elektriky. Škoda.
Ale obecně, výřez v nárazníku, ač není vidět, minimální. Nýty kolem podběhů snad originál, pozink šrouby v sadě nahrazeny nerezovými atp.
Aspoň sem se detailně seznámil s tím, jak je to zapojeny.
Ale obecně, výřez v nárazníku, ač není vidět, minimální. Nýty kolem podběhů snad originál, pozink šrouby v sadě nahrazeny nerezovými atp.
Aspoň sem se detailně seznámil s tím, jak je to zapojeny.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé