XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

850 a novější modely řad C/S/V/XC
Odpovědět
  • Autor
  • Zpráva
Schumi_01
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 619
Registrován: 20 roků
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

#1 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Schumi_01 »

Zápasím dlouhodobě s vyšší spotřebou.
Vstřiky po BG a podle Vidy hezky vyčištěné.
Teď už mám vysledované, že to je častým vypalováním DPF.
Podle všeho je schopen se vypálit do nuly. Ručně z Vidy i podle teď nově sledování přes BT a CarScanner.
Dá se mu nějak vysvětlit, ať ten filtr nechá zaplnit víc jak na čtvrtinu? :)
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#2 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od raolsa »

Ale to je dobře, že se při max. čtvrtině začne vypalovat. Otázka spíše zní, proč se ti to tak rychle zaplní. Respektive za jak dlouho se ti to na tu čtvrtinu zaplní? Kolik km a jaký profil trasy?
Apropo, co je to vyšší spotřeba?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Schumi_01
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 619
Registrován: 20 roků
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

#3 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Schumi_01 »

V úterý jsem ho vypálil ručně...
Potom to sjelo z Vysoké Lípy do města...v průměru z kopce, 10 km okres 70-80 km/h, 12 km 100 km/h. plus nějaké město, ne moc. Čtvrtek odpoledne stejná trasa nahoru a dnes ráno zase dolů.
Potom odjezd Děčín - Praha. Chvíli po nájezdu na dálnici v Lovosicích začal zase pálit.
Čili odhadem ujeto cca 150 km stylem popsaným výše. Podél Labe tempomat 95 pokud to jde, na dálnici 140 pokud to jde.

Vyšší spotřeba znamená, že taková cesta na okraj Prahy, tzn. cca 120 km předpisovým tempem znamená rázem spotřebu 10,4 litrů díky pálení DPF. Cesta zpět už bez něj stáhla průměr na 8,8.

Podle CarScanneru začal pálit cca někde na 18g asi. Tzn. že se tam tohle za těch 150 km nastřádalo.

Je fajn, že pálí "dobře"...ale moc často.
Vstřiky?
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

Schumi_01
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 619
Registrován: 20 roků
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

#4 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Schumi_01 »

Vstřiky před aplikací BG a po aplikaci BG. Pocitově je to na autě hodně znát a řekl bych i že nebýt onoho DPF tak spotřeba taky dolů.
Přílohy
Screenshot_20210820-172148.png
Screenshot_20210820-172201.png
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

Schumi_01
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 619
Registrován: 20 roků
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

#5 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Schumi_01 »

Pálení se zdá být v pořádku.

Jen se mi nedaří najít v CarScanneru hodnotu zaplnění.
Jsou to jen divné hodnoty z aktuálního senzoru míchané s obsahem filtru.
Ukazuje to kolik lítá sazí aktuálně. Ale když to začalo pálit hodnota z 17g klesala až k nule.
Přílohy
Screenshot_20210820-132158.png
Screenshot_20210820-125438.png
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#6 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od raolsa »

A skleničkový test vstřiků jsi dělal?
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Schumi_01
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 619
Registrován: 20 roků
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

#7 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Schumi_01 »

Ne e... Ale teoreticky ta Vida ukáže to samé a přesněji, ne?
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#8 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od raolsa »

Ne :D
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Schumi_01
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 619
Registrován: 20 roků
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

#9 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Schumi_01 »

OK. Provedu tedy :)
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 1311
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#10 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Arkaz »

cauko. riesim rovnaky problem. mne vypaluje dpf niekedy aj 2x za 100km. a hlavne v car scanneri mi skacu gramy ako besne. zatial vsetko nasvedcuje tomu ze v dpf uz je tolko nespalitelneho popolceka ze z moznych 100% mriezky vyuziva uz len malu cast a ta ss proste zaplni rychlejsie ako raz za nadrz cca.
Přílohy
Screenshot_20200827_190705_com.ovz.carscanner.jpg

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 679
Registrován: 4 roky 4 měsíce
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

#11 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od zdenal111 »

DPF vypalování +olej .Začne pálit při 26g stabilní jízdou kolem 100km/hod.s prohřátým motorem 25minut do O. Auto má najeto 135tkm,výměny oleje do max. :x 15tkm.
Přílohy
Screenshot_20210423_162047_com.huawei.hidisk.jpg
Screenshot_20210222_203931_com.ovz.carscanner.jpg
Screenshot_20210222_203747_com.ovz.carscanner.jpg
IMG_20210222_191632.jpg
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 20
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: V70 2.4D D5244T5 2008

#12 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Kubik18 »

Ja tiez riesim to iste uz asi rok. Takze vam napisem svoje poznatky nech mozte rozmyslat lebo ja uz som v koncoch :D kupil som auto kde som si az neskor vsimol neoriginalne DPF. Tieto hodnoty zaplnenia mi tiez lietali. Tak som kupil cidlo tlaku dpf samozrejme lacnejsie neoriginalne lebo uz aj to bolo v aute neoriginalne. Spravila sa adaptacia noveho cidla. Samozrejme nepomohlo. Tak som kupil original cidlo. Zase nepomohlo. Tak som dal vycistit dpf plus reset(to neorigo), zase nepomohlo. Tak uz z nudze som vycistil a pomemil PCV. Samozrejme nic. Zacal som rozmyslat nad softverovou chybou. Takze update ECU. Nepomohlo. Potom trysky na stolicu. Vsetky dopadli vyborne. Nastal cas vymenit dpf. Rozhodovanie dlhe a tazke aky kupit. Padlo rozhodnutie na novy neoriginal walker. Samozrejme nepomohlo a peniaze vsetky peniaze v kanali :o . Takze bolo podozrenie na dovod neoriginalneho filtra. Ale zacinam mat aj tu pochybnosti ked vidim ze original vam robi to iste. To je asi vsetko :jaj:

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 4992
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#13 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od python.p »

Jenže origo s mnoha set tisíci km na hrbu. Kdybys dál hned na začátku nové origo, mohlo by být po problému. No a taky nemuselo. :D
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 20
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: V70 2.4D D5244T5 2008

#14 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Kubik18 »

Ved to ze tiez nemuselo :D isiel som od najlacnejsich veci. Je to hop alebo trop. Preto si uz teraz pockam ci to vyriesi niekto iny😁. Ja uz som bez penazi.

Schumi_01
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 619
Registrován: 20 roků
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

#15 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Schumi_01 »

No takhle pánové...
Moc extrémně to řešit nechci. Protože jediné co mi to v podstatě přinese je akorát tak při nejlepším úspora 1 l/100km :)
A to se mi moc nevrátí...

Ještě mě napadlo pro velký úspěch BG na vstřiky použít nějaké aditivum pro DPF.
-edit-: což ten mnou použitý set byl :)
Udělám test hrnečky a tohle nasadím za půl roku zas.
Ať si trhne diesel :-D
Naposledy upravil(a) Schumi_01 dne 21 srp 2021 16:04, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 20
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: V70 2.4D D5244T5 2008

#16 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Kubik18 »

Tak ja som to riesil hlavne pre naftu v oleji. Keby nestupala moc hladina oleja tak to ani neriesim

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#17 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Urvanej »

A nemáš díru v IC, nebo někde jinde cestou? Třeba volná spona apod.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 1311
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#18 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Arkaz »

co konretne by sposobovala ta diera v ic ? snazim sa na to dojst v akej spojitosti s tymto si to myslel. ci myslis len vacsiu spotrebu?

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 10
Příspěvky: 12077
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#19 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Urvanej »

Díra v IC způsobí, že si auto myslí, že mu tam jde víc vzduchu než skutečně doleze. A tim je to bohatý a hulí to.
Jen to hulení nevidíš, páč končí v dpf.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 20
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: V70 2.4D D5244T5 2008

#20 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Kubik18 »

Podla mojho laickeho odsledovaneho nazoru za tu dobu co to riesim nebude problem vo vacsom huleni motoru. Ak by to bolo tym myslim ze by hodnoty zaplnenia stupali rychlo ale iba smerom hore. Ale mne/nam tie hodnoty lietaju hore dole podla stlacenia plynu a zatazi. Dokonca niekedy to 2-4 dni stupa uplne normalne ako keby tomu nic nie je. A potom zrazu to zacne zase lietat az sa to dostane na hranicnu hodnotu 26g a zacne vypalovat. Mne to dokonca na dialnici pri vyssich otackach a stalej zatazi zacne vypalovat a ked skonci vypalovanie tak do 5 min to zase povyskakuje na 26g a zase vypaluje. Cize pochybujem ze za 5min sa natolko zanesie. Tam bude ina zrada :%)

Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 20
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: V70 2.4D D5244T5 2008

#21 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Kubik18 »

Screenshot_20210616_095944_com.ovz.carscanner.jpg
Screenshot_20210616_100209_com.ovz.carscanner.jpg

raolsa
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 13040
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
Participant x 1

#22 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od raolsa »

Tohle vypadá jako by blbnul snímač tlaku DPF, nebo problém v kabeláži.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920

Offline
Příspěvků ve vlákně: 15
Příspěvky: 1311
Registrován: 9 roků 8 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

#23 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Arkaz »

alebo eventualne samotne hadicky co idu od dpf ku snimacu tlaku kedze cast je kovova a cast gumova. skandix ma na to opravnu sadu. mna napadla aj netesnost na vyfukovej sustave napr pletenec. ked tam je unik tiez snimac tlaku dpf musi zle vyhodnocovat. a mozno prasklina ktora vykyvom teplot pracuje.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 18
Příspěvky: 20
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Nitra
Vůz: V70 2.4D D5244T5 2008

#24 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Kubik18 »

Snimac by som asi vylucil kedze som tam mal uz 3. Teraz tam mam original novy. A nad hadickami alebo netesnym vyfukovym potrubim som tiez rozmyslal ale nic som nenasiel a taktiez to trochu vylucuje to ze to niekedy aj 3 dni nic nerobi a sprava sa to normalne. Pri nejakej poruche vyfukoveho systemu si myslim zeby to lietalo kazdy den. Este ta porucha kabelaze by mohla byt. To sa chystam nejako premerat ked budem mat nato chut lebo uz ma presla po roku co sa s tym trapim.

Schumi_01
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 29
Příspěvky: 619
Registrován: 20 roků
Bydliště: Děčín
Vůz: C70 2,4i Momentum MY08

#25 XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF

Příspěvek od Schumi_01 »

To jsou všechno celkem reálné a zajímavé možnosti.
Já to zatím budu sledovat. Mně to teda v mém případě spíš přijde jen, že CarScanner ukazuje pouze aktuální hodnotu kolik gramů létá... Protože to ukazuje čísla vyšší a nižší podle plynu a zátěže. Jen když začal vypalovat, což byla víceméně konstantní zátěž, číslo klesala. Ale budu to sledovat ještě.
V mém případě bych to viděl spíš na rychlejší zanesení DPF. Zkusím mrknout někde kolem vzduchu.
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“