TDI odhlučnění

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1201
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm

TDI odhlučnění

Příspěvek od Tarkin »

Zdarec,
jak všichni víme TDIčko je řádná vibrující a hlučná traktořina, dost to ubírá na komfortu S80tky. Jedna věc se ale dá asi řešit, alespoň částečně, a to je odhlučnění.

Má s tím někdo zkušenost? Ten hlukově izolující matroš stoují spoustu peněz, tak se ptám na zkušenosti, jestli to má smysl.

V plánu by bylo odhlučnit kapotu pod kobercem, dát izolující materiál mezi motor a palubku (pod stěrače), nějak vylepšit samotný kryt motoru, polepit spodní dekl motoru. Všechno s ohledem na tepelnou odolnost, aby mi to ještě neblaflo. :lol:
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

pepa.paur
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 890
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

TDI odhlučnění

Příspěvek od pepa.paur »

Siletbloky motoru ok?
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6185
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

TDI odhlučnění

Příspěvek od python.p »

Materiálů je spousta, stejně tak nemusí stát spoustu peněz.

Záleží co od toho čekáš. :)
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1201
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm

TDI odhlučnění

Příspěvek od Tarkin »

pepa.paur píše:Siletbloky motoru ok?
Měnil jsem všechny podtlakovky k nim, nikdy nic neteče a motor neleží na nosníkach, tam jsem si říkal, že jsou OK. Horní je nový.

Pořád je proti tomu Ofce F 1,9 jak TSIčko.
Materiálů je spousta, stejně tak nemusí stát spoustu peněz.

Záleží co od toho čekáš. :)
Za poslední rok jsem strávil desítky hodin tím, že jsem odtlumoval interier. Největší práce byla s tapcema, ale zatím se zdá, že v rámci možností je to ok, ale motor v některých otáčkach prostě vibruje a při rozjezdu atd...

Nějaký návrhy na material odhlučnění?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

z-d-e-n-a
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2541
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

TDI odhlučnění

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Jestli ti to vibruje, tak bych fakt skouknul ty silentbloky...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1201
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm

TDI odhlučnění

Příspěvek od Tarkin »

Je to diesel no... Prostě traktor. A co na nich uvidím? Jak jsem psal. Vyteklé nejsou a motor na nosníkach neleží. Tak co z toho poznám?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

karelvolvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2160
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

TDI odhlučnění

Příspěvek od karelvolvo »

Tarkin píše:Je to diesel no... Prostě traktor. A co na nich uvidím? Jak jsem psal. Vyteklé nejsou a motor na nosníkach neleží. Tak co z toho poznám?
Vyprdl bych se na to prodal a koupil D5 !!
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5022
Registrován: 21 roků 8 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

TDI odhlučnění

Příspěvek od Honza »

Tarkin píše:Je to diesel no... Prostě traktor. A co na nich uvidím? Jak jsem psal. Vyteklé nejsou a motor na nosníkach neleží. Tak co z toho poznám?
Právě že nic, musí se odzkoušet. Ty seš nepolepšitelnej exot.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

pepa.paur
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 890
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: české budějovice
Vůz: V70 2.5D, S70 2.5D, C70 2.4T, V70II 2.4D

TDI odhlučnění

Příspěvek od pepa.paur »

Tak dvouhmoťák, hlavní řemenice, vstřikovače, nastavení předvstřiku?
Ten motor je 1.9TDI s válcem navíc, pokud je technicky v pořádku, tak by měl být tišší.
_________________
V70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
S70 2.5 D, D5252T, 103kW, man, rok 1999, D5T5 ST1
C70 2.4 T, B5244T, 142kW, man, rok 2000, D5T5 ST2
V70II 2.4 D, D5244T2, 96kW, man, rok 2004, D5T5 ST2
V70I 2,0, B5202S, 93kW, man, rok 1997

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1201
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm

TDI odhlučnění

Příspěvek od Tarkin »

pepa.paur píše:Tak dvouhmoťák, hlavní řemenice, vstřikovače, nastavení předvstřiku?
Ten motor je 1.9TDI s válcem navíc, pokud je technicky v pořádku, tak by měl být tišší.

Byla dělaná spojka, v AV mi řekli, že dvouhmota je úplně v cajku. Předvstřik se nastavoval.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

kwiko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1461
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

TDI odhlučnění

Příspěvek od kwiko »

AV trochu zjednodusuju, casto novy zotrvak vyrazne znizil vibracie, hoc technicky aj stary sa zdal OK, menim ho ked majitel na neho ma rozpocet a nik sa zatial nestazoval na vyhodene peniaze :c) ale svoje robia aj nove zdvihadka ci vycistenie vstrekov. ked ,mas vsetky silentbloky nove...

karelvolvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2160
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

TDI odhlučnění

Příspěvek od karelvolvo »

kwiko píše:AV trochu zjednodusuju, casto novy zotrvak vyrazne znizil vibracie, hoc technicky aj stary sa zdal OK, menim ho ked majitel na neho ma rozpocet a nik sa zatial nestazoval na vyhodene peniaze :c) ale svoje robia aj nove zdvihadka ci vycistenie vstrekov. ked ,mas vsetky silentbloky nove...
Vyčištění vstřiků je blbost !! aspoň u TDi-čka kde stojí nová tryska (špička) pár korun
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm

kwiko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1461
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

TDI odhlučnění

Příspěvek od kwiko »

Jasne, nikomu nazor neberiem, ja vravim len zo svojich skusenosti, ktore su ze 80e za spicku ktora aj funguje sa mi nezda par korun, pretoze ine nove po 10-20 tis. km su na tom horsie nez tie origo po vycisteni. A D5 motor po napriklad 500 tis. km dat opat do super stavu je rozpocet na ine auto, TDI tam toho moc nema ani po 700+tis km :cD

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1201
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm

TDI odhlučnění

Příspěvek od Tarkin »

karelvolvo píše:
Tarkin píše:Je to diesel no... Prostě traktor. A co na nich uvidím? Jak jsem psal. Vyteklé nejsou a motor na nosníkach neleží. Tak co z toho poznám?
Vyprdl bych se na to prodal a koupil D5 !!
Poprosím o klid tady. Taková možnost nepřipadá v úvahu, pokud někdy bude změna, tak za benzín + LPG.
AV trochu zjednodusuju, casto novy zotrvak vyrazne znizil vibracie, hoc technicky aj stary sa zdal OK, menim ho ked majitel na neho ma rozpocet a nik sa zatial nestazoval na vyhodene peniaze :c) ale svoje robia aj nove zdvihadka ci vycistenie vstrekov. ked ,mas vsetky silentbloky nove...
Neprojevuje se to jako špatný setrvačník a vůle prý byla naprosto minimální. A měnit věc za 16k jen tak z rozmaru asi nebudu.

Silentblok je nový jen horní, zbytek je původní jak jsem auto minulý rok koupil. Jak jsem psal, vyteklé nejsou a nic na ničem neleží, nevím jak více to mám "otestovat".
Jasne, nikomu nazor neberiem, ja vravim len zo svojich skusenosti, ktore su ze 80e za spicku ktora aj funguje sa mi nezda par korun, pretoze ine nove po 10-20 tis. km su na tom horsie nez tie origo po vycisteni. A D5 motor po napriklad 500 tis. km dat opat do super stavu je rozpocet na ine auto, TDI tam toho moc nema ani po 700+tis km :cD
Spíš časem přejdu na 764 s nějakým custom čipem.

Pointa tohohle téma byla čistě o zvuk izolujícím materiálu.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5022
Registrován: 21 roků 8 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

TDI odhlučnění

Příspěvek od Honza »

O podtlakovejch silentblokách asi uslyšíš prvně. A máš co testovat.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1201
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm

TDI odhlučnění

Příspěvek od Tarkin »

Jak na to? Každopádně jak jsem psal, tohle téma mělo být o odhlučnujícím materiálu, seděl jsem už i v jiném Volvu v TDI, ten motor se choval podobně, je prostě hlučný a to je to, co bych chtěl nějak řešit.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1201
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm

TDI odhlučnění

Příspěvek od Tarkin »

Podtlakové silentbloky se zdají být OK, řešil tu někdo hluk izolující material v motorovým prostoru?
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6185
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

TDI odhlučnění

Příspěvek od python.p »

Těch možností je několik. Osobně bych volil armaflex + alu folii.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

simons93
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 217
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Liberec
Vůz: Momentálně žádné

TDI odhlučnění

Příspěvek od simons93 »

Já se obávám, že tímhle se vibrací nezbavíš. Já jsem nakonec přešel na benzín a konečně jsem spokojenej. Nafta bude nějak vibrovat vždycky, obzvlášť traktor jako tdi. Mě to pak začalo vadit i u D5, která je obecně hladší. Podotýkám, že všechny silentbloky byly měněné a v pořádku, vstřiky byly taky otestovány a v pohodě. Za mě teda nejlepší možnost, jak se u tdi zbavit vibrací je poslat to pryč a přejít na benzín/lpg nebo to neřešit a jezdit. :)
Naposledy upravil(a) simons93 dne 12 srp 2018 14:23, celkem upraveno 1 x.

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5022
Registrován: 21 roků 8 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

TDI odhlučnění

Příspěvek od Honza »

Nebo rovnou elektriku :lol:
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

Tarkin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1201
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Plzeň
Vůz: Volvo V60 D5 AWD R-Design 178kW/480Nm

TDI odhlučnění

Příspěvek od Tarkin »

Jak se dá spolehlivě otestovat funkčnost uložení motoru? Jak jsem psal dříve, motor na ničem neleží, regulátor pierburg se v diagnostice také hlasí a přepíná. Horní silentblok je nový.

Jak dál se to může vyzkoušet, že uložení ještě plní úlohu?
Vyčištění vstřiků je blbost !!
Proběhlo VIFem, patrně menší hlučnost a kouřivost, vibrace stejné.
_________________
Je: Volvo V60 D5 AWD R-Design ST2 178kW/480Nm, VDD inside, Heico Sportiv Kit
Bylo: Volvo S80 D5252T M56 ST1

IgorS
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1680
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60

TDI odhlučnění

Příspěvek od IgorS »

Tarkin píše:Jak se dá spolehlivě otestovat funkčnost uložení motoru? Jak jsem psal dříve, motor na ničem neleží, regulátor pierburg se v diagnostice také hlasí a přepíná. Horní silentblok je nový.
Ako ich chceš testovať? Vyberieš ich von z auta, pripojíš k nim nejaký vibromer, či merač dynamických vlastností gumy a parametre potom porovnáš s tabuľkovými hodnotami? :%)

Alebo si vari myslíš, že po dvadsiatich rokoch drncania v motore budú tie gumy v nich rovnako pružné ako v deň montáže vo fabrike? Jednoducho sú 20 rokov staré a majú o 20 rokov horšie vlastnosti. Všetky gumy v motore tvrdnú, krehnú, praskajú, v motore sú vystavené teplotným rozdielom, gumené hadice praskajú ale silentbloky sú imúnne?

Chcem tým napísať, že Ty sa s tým našpekuluješ... :roll: namiesto toho, aby si ich vymenil.
Spolu so silentblokmi nápravnice, lebo cez ňu sa vibrácie prenášajú, keďže v nej je motor uchytený.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Drak3n
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 391
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70II D5 02

TDI odhlučnění

Příspěvek od Drak3n »

Ahoj, neviem ako to je u TDI, ale tuto mas navod ako otestovat ulozenia pri D5. Staci si zohnat pumpicku na meranie podtlaku a skusat. Tie ulozenia su urcite davno KO, ved je to stara guma, nemusia vytiect.

https://www.youtube.com/watch?v=30QDz4xnJms"

https://www.youtube.com/watch?v=Jp46qlS6UlY"

https://www.youtube.com/watch?v=QHLyubTrIQ8"

https://www.youtube.com/watch?v=0zsIa4Y2Tcs"
_________________
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts

IgorS
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1680
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60

TDI odhlučnění

Příspěvek od IgorS »

No tak samozrejme, že ak funkciou silentbloku je tesniť a neprepúšťať vákum, tak sa takto dá "otestovať" a byť potom spokojný, že ešte tesní. Na silentbloky mám však vyššie nároky ako len aby boli dobrým tesniacim štoplíkom na podtlakovom vedení. Samozrejme otestovať podtlak je užitočné ale nič to nevypovedá o aktuálnych tlmiacich či dynamických vlastnostiach toho kusa gumy pod motorom.

Ešte si aj myslím, že v prípade TDI, ktoré je trochu háklivé na temer akýkoľvek únik podtlaku, by to v prípade deravého silentbloku s radosťou hádzalo každú chvíľu nejakú ECM chybu spojenú s riadením motora.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

Drak3n
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 391
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70II D5 02

TDI odhlučnění

Příspěvek od Drak3n »

Tak poradil som jednoduche riesenie, ktore sa da vyskusat hocikde a hlavne bezplatne, no tyka sa D5. V tych videach je to detailne popisane, treba si pozriet.
_________________
V70II/D5/120kw/manual/2002+powerflex,poly subframe inserts

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé