A proč je ten 5W50 tak super, že lahodí DPF? Zkušenosti jsou fajn, ale rád bych se opřel o nějaká data.labanos píše:Kdybych se díval na síru, tak dobře vychází ten Castrol![]()
Viz. Martinovy zkušenosti s M1 5W50 a DPF.martinopel píše: Po Ostravsky" Ale piču"!!
Už jsem to psal všude možně nejméně 100x Do všech aut dáváme 5W50 Mobil 1 a i auta,která permanentně řešila problémy se zasraným DPF najednou problémy nemají.Ale možná je to náhoda.![]()
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9989
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: V60 T8
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 399
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: V50 2.0 D3 MY2012
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Data ti tuhle teorii asi nikde nepotvrdi, jelikoz do motoru s DPF by to absolutne nemelo jit, podle dat, protoze to hlavne nesplnuje A5/B5, natoz C specifikace.hajnej píše: A proč je ten 5W50 tak super, že lahodí DPF? Zkušenosti jsou fajn, ale rád bych se opřel o nějaká data.
Ale ja sem ho taky daval do 1.6D od 2013, a ten motor jezdi dodneska, stejne jako DPF v nem. Takze motor to urcite neznici, a DPF, to je otazka, protoze jeho ucpani zavisi nejenom na pouzitym oleji, ale taky na stylu jizdy. Takze u jednoho kousku auta sou ty vysledky neprukazny.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
-
Offline
- Příspěvky: 1730
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Souhlas s Hajným chce to důkaz. No zkusil jsem poslat dotaz na Mobil, ale moc si od toho neslibuju 
Osobně mám za to, že na DPF má mnohém větší vliv kvalita nafty a jízdní režim (teploty).

Osobně mám za to, že na DPF má mnohém větší vliv kvalita nafty a jízdní režim (teploty).
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 774
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC60 D4 AWD MY 2017
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Používání jiné než předepsané viskozity a výkonnostní specifikace je zásadně nedoporučováno olejovými odborníky.
Martinopel tady ale dlouhodobě tvrdí, že 5w-50 motorům pomáhá, i když jsou tím porušovány předepsané specifikace.
Každý se podle toho musí zařídit sám - na vlastní riziko.
Martinopel tady ale dlouhodobě tvrdí, že 5w-50 motorům pomáhá, i když jsou tím porušovány předepsané specifikace.
Každý se podle toho musí zařídit sám - na vlastní riziko.
_________________
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
-
Offline
- Příspěvky: 399
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: V50 2.0 D3 MY2012
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
No jo, dukaz. Muzes mit 100 tabulek, ktery ti potvrdi ze to tam dat muzes, pak to tam das, a neco odejde.labanos píše:Souhlas s Hajným chce to důkaz. No zkusil jsem poslat dotaz na Mobil, ale moc si od toho neslibuju
Osobně mám za to, že na DPF má mnohém větší vliv kvalita nafty a jízdní režim (teploty).
Na druhou stranu, tabulky rikaji v zadnym pripade, ale nalijes to do 100 aut a 90 z nich budou jezdit dal (tech 10 by odeslo tak jako tak).
Tak jakej dukaz je lepsi?
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
-
Offline
- Příspěvky: 1730
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Tak z Mobilu odepsali že 5W50 není pro auta s DPF a nemá žádné přisady, které by pomáhaly DPF 

_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 774
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC60 D4 AWD MY 2017
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
aniž bych měl motivaci pomáhat tady Martinopelovi nebo lobovat za DPF (který nemám)
ta argumetace martinopela byla vždycky v tom smyslu, že motor ten hustej olej 5w-50 nežere tak jako ty řídký oleje, a proto se spalováním oleje nezasírá DPF

_________________
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
-
Offline
- Příspěvky: 549
- Registrován: 8 roků 5 měsíců
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
to labanos: docela by me zajimalo, jaky to tedy olej ve specifikaci ACEA A5/B5 pro DPF doporucuji. Ja zadny nenasel, tak jsem tam nalil Mobil 1 0w30 FE, ktery aspon plni ACEA normu....
-
Offline
- Příspěvky: 1730
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Pro doporučení oleje na konkrétní typ auta a motoru maji online vyhledávač. A zřejmě nemají žádný zázračný olej na DPF.
A jak píše old.fashion, to zlepšení podle mě přichází kombinací větší viskozity a hlavně s doporučením od servicemana jak přizpůsobit své chování k tomu eko-nesmyslu.
A jak píše old.fashion, to zlepšení podle mě přichází kombinací větší viskozity a hlavně s doporučením od servicemana jak přizpůsobit své chování k tomu eko-nesmyslu.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 428
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Petržalka
- Vůz: S80II C30
- Bydliště: Bratislava
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Ja sa vrátim asi k SHELL HELIX Ultra Professional AV 0W-30.
Je danej špeicikácie, spĺňa normu A5/B5, C3 a je vhodný pre DPF.
V aute už bol predtým dlhodobo a bez problémov.
Je danej špeicikácie, spĺňa normu A5/B5, C3 a je vhodný pre DPF.
V aute už bol predtým dlhodobo a bez problémov.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008


bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9989
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: V60 T8
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Vypadá dobře. Máš ho tam.Ares píše:Ja sa vrátim asi k SHELL HELIX Ultra Professional AV 0W-30.
Je danej špeicikácie, spĺňa normu A5/B5, C3 a je vhodný pre DPF.
V aute už bol predtým dlhodobo a bez problémov.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 399
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: V50 2.0 D3 MY2012
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Ale jasne ze maji pro DPF - Mobil1 ESP, splnuje C2/C3, coz je prave specifikace pro DPF.shalibaba píše:to labanos: docela by me zajimalo, jaky to tedy olej ve specifikaci ACEA A5/B5 pro DPF doporucuji. Ja zadny nenasel, tak jsem tam nalil Mobil 1 0w30 FE, ktery aspon plni ACEA normu....
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
-
Offline
- Příspěvky: 549
- Registrován: 8 roků 5 měsíců
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
To je právě to, co jsem se nikde nedozvěděl, zda C2 anebo C3 (což je norma pro DPF) je kompatibilní s A5/B5. V mazacím plánu mobilu mi to při zadání D3 (D5204T3 - 120kW) 2011-2012 najde pouze Mobil 1 Fuel Economy 0w30. U toho Mobil 1 ESP 0w-30 je uvedena norma C2,C3 a pak VW LL. No a v návodu k autu i na stránkách Volva je řeč pouze o normě A5/B5 a viskozitě 0w-30
HTHS 3,50 - je to ještě lehkoběžný olej?
HTHS 3,50 - je to ještě lehkoběžný olej?
-
Offline
- Příspěvky: 1730
- Registrován: 11 roků 4 měsíce
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Specifikaci samozřejmě nabízí, měl jsem namysli zázračný olej který by "vyléčil" zlobící DPF.Teflon_490 píše:Ale jasne ze maji pro DPF - Mobil1 ESP, splnuje C2/C3, coz je prave specifikace pro DPF.shalibaba píše:to labanos: docela by me zajimalo, jaky to tedy olej ve specifikaci ACEA A5/B5 pro DPF doporucuji. Ja zadny nenasel, tak jsem tam nalil Mobil 1 0w30 FE, ktery aspon plni ACEA normu....
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 258
- Registrován: 17 roků 7 měsíců
- Bydliště: Benešovsko
- Vůz: nevolvo
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Mám zjištěno, že ve Volvu Vestec dávají do motoru shell, že by už upustili od Castrol?
_________________
bylo: S 80 II D5 2007
S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992
bylo: S 80 II D5 2007
S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992
-
Offline
- Příspěvky: 1460
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
ano, Volvo preslo na Shell po zmene majitela
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Vše je o jednotlivých dealerech.Ten kdo nabídne lepší podmínky a víc namaže ,ten dostane kontrakt.kwiko píše:ano, Volvo preslo na Shell po zmene majitela
-
Offline
- Příspěvky: 45
- Registrován: 9 roků 5 měsíců
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Vůz: v70 09 151kw
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
ted mě také čeká výměna,tak zkusím shell,dle pana Formánka shell 0w30 nebo castrol 5w30*dědek* píše:Mám zjištěno, že ve Volvu Vestec dávají do motoru shell, že by už upustili od Castrol?
-
Offline
- Příspěvky: 606
- Registrován: 10 roků 2 měsíce
- Bydliště: Jihočeský kraj
- Vůz: XC70 D5 MY08
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
léta dávám pouze Mobil olej ,jen se podle typu motoru měnila specifikace, teď je to např. Mobil Super 3000 formula FE 5W-30.
Ale pořád přemýšlím nad tím,že tam příště pošlu 5W50
... jinému oleji neveřím 
Ale pořád přemýšlím nad tím,že tam příště pošlu 5W50


_________________
Je: Volvo XC70 D5 P3 2008 Summum ST2 D5T5.com 160Kw, EGR Off, Volvo C70 132Kw D5 2008
Bylo: Volvo XC90 2,5T 2006,Volvo C30 2,0 D 2007
D5T5.com (D5T5) na jihu čech
Je: Volvo XC70 D5 P3 2008 Summum ST2 D5T5.com 160Kw, EGR Off, Volvo C70 132Kw D5 2008
Bylo: Volvo XC90 2,5T 2006,Volvo C30 2,0 D 2007
D5T5.com (D5T5) na jihu čech
-
Offline
- Příspěvky: 549
- Registrován: 8 roků 5 měsíců
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Ahoj. Trošku to tu oživím. Za cca. 2.000 km budu chtít měnit olej - 2.0 D3 120kW MY 2012, předepsaná specifikace oleje A5/B5 a viskozita 0W-30.
Už jste to někdo rozřešil, co tam dát za olej? Díky moc.
Už jste to někdo rozřešil, co tam dát za olej? Díky moc.
-
Offline
- Příspěvky: 1344
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
ja davam Shell Helix Ultra Professional AV 0W-30
-
Offline
- Příspěvky: 302
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
- Vůz: 2xV70
- Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Jen pro pořádek, tu máte něco málo k viskozitním specifikacím motorových olejů a k výkonnostním specifikacím motorových olejů. Možná to mnohým ledasco osvětlí. http://www.pneu-asistent.cz/oleje/specifikaceOLEJU.pdf
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993
-
Offline
- Příspěvky: 549
- Registrován: 8 roků 5 měsíců
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Díky, ale to je to samý jako u MOBIL 1 0W30 FE - není vhodný pro motory s DPFArkaz píše:ja davam Shell Helix Ultra Professional AV 0W-30

Specifikace je mi z části jasná, jen pořád nevím, zda existuje nějaká přímá a plná náhrada specifikace A5/B5 na C1,C2 anebo C3 kvůli DPF - tj. s nízkým obsahem síry...hoffi píše:Jen pro pořádek, tu máte něco málo k viskozitním specifikacím motorových olejů a k výkonnostním specifikacím motorových olejů. Možná to mnohým ledasco osvětlí. http://www.pneu-asistent.cz/oleje/specifikaceOLEJU.pdf
-
Offline
- Příspěvky: 3415
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Veškeré longlife oleje jsou jeden velký nesmysl a podvod na zákazníka! 12 let lejeme do veškerých motorizací Volva Mobil1 5W50 peak life Mnozí mají na tomto oleji naježděno 300tis (s výměnami max 20 tis) a nezaznamenali jsme jediný problém s DPF filtrem!!! Pochopitelně nepočítám V50 1,6D kde je životnost filtru daná jinými faktory.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé