A proč je ten 5W50 tak super, že lahodí DPF? Zkušenosti jsou fajn, ale rád bych se opřel o nějaká data.labanos píše:Kdybych se díval na síru, tak dobře vychází ten Castrol![]()
Viz. Martinovy zkušenosti s M1 5W50 a DPF.martinopel píše: Po Ostravsky" Ale piču"!!
Už jsem to psal všude možně nejméně 100x Do všech aut dáváme 5W50 Mobil 1 a i auta,která permanentně řešila problémy se zasraným DPF najednou problémy nemají.Ale možná je to náhoda.![]()
Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9949
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 399
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: V50 2.0 D3 MY2012
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Data ti tuhle teorii asi nikde nepotvrdi, jelikoz do motoru s DPF by to absolutne nemelo jit, podle dat, protoze to hlavne nesplnuje A5/B5, natoz C specifikace.hajnej píše: A proč je ten 5W50 tak super, že lahodí DPF? Zkušenosti jsou fajn, ale rád bych se opřel o nějaká data.
Ale ja sem ho taky daval do 1.6D od 2013, a ten motor jezdi dodneska, stejne jako DPF v nem. Takze motor to urcite neznici, a DPF, to je otazka, protoze jeho ucpani zavisi nejenom na pouzitym oleji, ale taky na stylu jizdy. Takze u jednoho kousku auta sou ty vysledky neprukazny.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
-
Offline
- Příspěvky: 1670
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Souhlas s Hajným chce to důkaz. No zkusil jsem poslat dotaz na Mobil, ale moc si od toho neslibuju 
Osobně mám za to, že na DPF má mnohém větší vliv kvalita nafty a jízdní režim (teploty).

Osobně mám za to, že na DPF má mnohém větší vliv kvalita nafty a jízdní režim (teploty).
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 774
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC60 D4 AWD MY 2017
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Používání jiné než předepsané viskozity a výkonnostní specifikace je zásadně nedoporučováno olejovými odborníky.
Martinopel tady ale dlouhodobě tvrdí, že 5w-50 motorům pomáhá, i když jsou tím porušovány předepsané specifikace.
Každý se podle toho musí zařídit sám - na vlastní riziko.
Martinopel tady ale dlouhodobě tvrdí, že 5w-50 motorům pomáhá, i když jsou tím porušovány předepsané specifikace.
Každý se podle toho musí zařídit sám - na vlastní riziko.
_________________
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
-
Offline
- Příspěvky: 399
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: V50 2.0 D3 MY2012
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
No jo, dukaz. Muzes mit 100 tabulek, ktery ti potvrdi ze to tam dat muzes, pak to tam das, a neco odejde.labanos píše:Souhlas s Hajným chce to důkaz. No zkusil jsem poslat dotaz na Mobil, ale moc si od toho neslibuju
Osobně mám za to, že na DPF má mnohém větší vliv kvalita nafty a jízdní režim (teploty).
Na druhou stranu, tabulky rikaji v zadnym pripade, ale nalijes to do 100 aut a 90 z nich budou jezdit dal (tech 10 by odeslo tak jako tak).
Tak jakej dukaz je lepsi?
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
-
Offline
- Příspěvky: 1670
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Tak z Mobilu odepsali že 5W50 není pro auta s DPF a nemá žádné přisady, které by pomáhaly DPF 

_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 774
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC60 D4 AWD MY 2017
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
aniž bych měl motivaci pomáhat tady Martinopelovi nebo lobovat za DPF (který nemám)
ta argumetace martinopela byla vždycky v tom smyslu, že motor ten hustej olej 5w-50 nežere tak jako ty řídký oleje, a proto se spalováním oleje nezasírá DPF

_________________
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
-
Offline
- Příspěvky: 549
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
to labanos: docela by me zajimalo, jaky to tedy olej ve specifikaci ACEA A5/B5 pro DPF doporucuji. Ja zadny nenasel, tak jsem tam nalil Mobil 1 0w30 FE, ktery aspon plni ACEA normu....
-
Offline
- Příspěvky: 1670
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Pro doporučení oleje na konkrétní typ auta a motoru maji online vyhledávač. A zřejmě nemají žádný zázračný olej na DPF.
A jak píše old.fashion, to zlepšení podle mě přichází kombinací větší viskozity a hlavně s doporučením od servicemana jak přizpůsobit své chování k tomu eko-nesmyslu.
A jak píše old.fashion, to zlepšení podle mě přichází kombinací větší viskozity a hlavně s doporučením od servicemana jak přizpůsobit své chování k tomu eko-nesmyslu.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 428
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Petržalka
- Vůz: S80II C30
- Bydliště: Bratislava
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Ja sa vrátim asi k SHELL HELIX Ultra Professional AV 0W-30.
Je danej špeicikácie, spĺňa normu A5/B5, C3 a je vhodný pre DPF.
V aute už bol predtým dlhodobo a bez problémov.
Je danej špeicikácie, spĺňa normu A5/B5, C3 a je vhodný pre DPF.
V aute už bol predtým dlhodobo a bez problémov.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008


bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9949
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Vypadá dobře. Máš ho tam.Ares píše:Ja sa vrátim asi k SHELL HELIX Ultra Professional AV 0W-30.
Je danej špeicikácie, spĺňa normu A5/B5, C3 a je vhodný pre DPF.
V aute už bol predtým dlhodobo a bez problémov.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 399
- Registrován: 13 roků 2 měsíce
- Bydliště: Brno
- Vůz: V50 2.0 D3 MY2012
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Ale jasne ze maji pro DPF - Mobil1 ESP, splnuje C2/C3, coz je prave specifikace pro DPF.shalibaba píše:to labanos: docela by me zajimalo, jaky to tedy olej ve specifikaci ACEA A5/B5 pro DPF doporucuji. Ja zadny nenasel, tak jsem tam nalil Mobil 1 0w30 FE, ktery aspon plni ACEA normu....
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
-
Offline
- Příspěvky: 549
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
To je právě to, co jsem se nikde nedozvěděl, zda C2 anebo C3 (což je norma pro DPF) je kompatibilní s A5/B5. V mazacím plánu mobilu mi to při zadání D3 (D5204T3 - 120kW) 2011-2012 najde pouze Mobil 1 Fuel Economy 0w30. U toho Mobil 1 ESP 0w-30 je uvedena norma C2,C3 a pak VW LL. No a v návodu k autu i na stránkách Volva je řeč pouze o normě A5/B5 a viskozitě 0w-30
HTHS 3,50 - je to ještě lehkoběžný olej?
HTHS 3,50 - je to ještě lehkoběžný olej?
-
Offline
- Příspěvky: 1670
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Specifikaci samozřejmě nabízí, měl jsem namysli zázračný olej který by "vyléčil" zlobící DPF.Teflon_490 píše:Ale jasne ze maji pro DPF - Mobil1 ESP, splnuje C2/C3, coz je prave specifikace pro DPF.shalibaba píše:to labanos: docela by me zajimalo, jaky to tedy olej ve specifikaci ACEA A5/B5 pro DPF doporucuji. Ja zadny nenasel, tak jsem tam nalil Mobil 1 0w30 FE, ktery aspon plni ACEA normu....
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Příspěvky: 258
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Benešovsko
- Vůz: nevolvo
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Mám zjištěno, že ve Volvu Vestec dávají do motoru shell, že by už upustili od Castrol?
_________________
bylo: S 80 II D5 2007
S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992
bylo: S 80 II D5 2007
S 80 I 2,5 TDI 1999
850 2,5 TDI sedan 1996
940 GLE 2,4 TD sedan 1992
-
Offline
- Příspěvky: 1461
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
ano, Volvo preslo na Shell po zmene majitela
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Vše je o jednotlivých dealerech.Ten kdo nabídne lepší podmínky a víc namaže ,ten dostane kontrakt.kwiko píše:ano, Volvo preslo na Shell po zmene majitela
-
Offline
- Příspěvky: 45
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Ústí nad Labem
- Vůz: v70 09 151kw
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
ted mě také čeká výměna,tak zkusím shell,dle pana Formánka shell 0w30 nebo castrol 5w30*dědek* píše:Mám zjištěno, že ve Volvu Vestec dávají do motoru shell, že by už upustili od Castrol?
-
Offline
- Příspěvky: 606
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Jihočeský kraj
- Vůz: XC70 D5 MY08
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
léta dávám pouze Mobil olej ,jen se podle typu motoru měnila specifikace, teď je to např. Mobil Super 3000 formula FE 5W-30.
Ale pořád přemýšlím nad tím,že tam příště pošlu 5W50
... jinému oleji neveřím 
Ale pořád přemýšlím nad tím,že tam příště pošlu 5W50


_________________
Je: Volvo XC70 D5 P3 2008 Summum ST2 D5T5.com 160Kw, EGR Off, Volvo C70 132Kw D5 2008
Bylo: Volvo XC90 2,5T 2006,Volvo C30 2,0 D 2007
D5T5.com (D5T5) na jihu čech
Je: Volvo XC70 D5 P3 2008 Summum ST2 D5T5.com 160Kw, EGR Off, Volvo C70 132Kw D5 2008
Bylo: Volvo XC90 2,5T 2006,Volvo C30 2,0 D 2007
D5T5.com (D5T5) na jihu čech
-
Offline
- Příspěvky: 549
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Ahoj. Trošku to tu oživím. Za cca. 2.000 km budu chtít měnit olej - 2.0 D3 120kW MY 2012, předepsaná specifikace oleje A5/B5 a viskozita 0W-30.
Už jste to někdo rozřešil, co tam dát za olej? Díky moc.
Už jste to někdo rozřešil, co tam dát za olej? Díky moc.
-
Offline
- Příspěvky: 1343
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
ja davam Shell Helix Ultra Professional AV 0W-30
-
Offline
- Příspěvky: 302
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
- Vůz: 2xV70
- Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Jen pro pořádek, tu máte něco málo k viskozitním specifikacím motorových olejů a k výkonnostním specifikacím motorových olejů. Možná to mnohým ledasco osvětlí. http://www.pneu-asistent.cz/oleje/specifikaceOLEJU.pdf
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993
-
Offline
- Příspěvky: 549
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: West Bohemia
- Vůz: S60 D3 '12
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Díky, ale to je to samý jako u MOBIL 1 0W30 FE - není vhodný pro motory s DPFArkaz píše:ja davam Shell Helix Ultra Professional AV 0W-30

Specifikace je mi z části jasná, jen pořád nevím, zda existuje nějaká přímá a plná náhrada specifikace A5/B5 na C1,C2 anebo C3 kvůli DPF - tj. s nízkým obsahem síry...hoffi píše:Jen pro pořádek, tu máte něco málo k viskozitním specifikacím motorových olejů a k výkonnostním specifikacím motorových olejů. Možná to mnohým ledasco osvětlí. http://www.pneu-asistent.cz/oleje/specifikaceOLEJU.pdf
-
Offline
- Příspěvky: 3415
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Veškeré longlife oleje jsou jeden velký nesmysl a podvod na zákazníka! 12 let lejeme do veškerých motorizací Volva Mobil1 5W50 peak life Mnozí mají na tomto oleji naježděno 300tis (s výměnami max 20 tis) a nezaznamenali jsme jediný problém s DPF filtrem!!! Pochopitelně nepočítám V50 1,6D kde je životnost filtru daná jinými faktory.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé