Kdybych se díval na síru, tak dobře vychází ten Castrol
Viz. Martinovy zkušenosti s M1 5W50 a DPF.
martinopel píše:
Po Ostravsky" Ale piču"!!
Už jsem to psal všude možně nejméně 100x Do všech aut dáváme 5W50 Mobil 1 a i auta,která permanentně řešila problémy se zasraným DPF najednou problémy nemají.Ale možná je to náhoda.
labanos píše:Kdybych se díval na síru, tak dobře vychází ten Castrol
Viz. Martinovy zkušenosti s M1 5W50 a DPF.
martinopel píše:
Po Ostravsky" Ale piču"!!
Už jsem to psal všude možně nejméně 100x Do všech aut dáváme 5W50 Mobil 1 a i auta,která permanentně řešila problémy se zasraným DPF najednou problémy nemají.Ale možná je to náhoda.
A proč je ten 5W50 tak super, že lahodí DPF? Zkušenosti jsou fajn, ale rád bych se opřel o nějaká data.
hajnej píše:
A proč je ten 5W50 tak super, že lahodí DPF? Zkušenosti jsou fajn, ale rád bych se opřel o nějaká data.
Data ti tuhle teorii asi nikde nepotvrdi, jelikoz do motoru s DPF by to absolutne nemelo jit, podle dat, protoze to hlavne nesplnuje A5/B5, natoz C specifikace.
Ale ja sem ho taky daval do 1.6D od 2013, a ten motor jezdi dodneska, stejne jako DPF v nem. Takze motor to urcite neznici, a DPF, to je otazka, protoze jeho ucpani zavisi nejenom na pouzitym oleji, ale taky na stylu jizdy. Takze u jednoho kousku auta sou ty vysledky neprukazny.
_________________ Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012) ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
labanos píše:Souhlas s Hajným chce to důkaz. No zkusil jsem poslat dotaz na Mobil, ale moc si od toho neslibuju
Osobně mám za to, že na DPF má mnohém větší vliv kvalita nafty a jízdní režim (teploty).
No jo, dukaz. Muzes mit 100 tabulek, ktery ti potvrdi ze to tam dat muzes, pak to tam das, a neco odejde.
Na druhou stranu, tabulky rikaji v zadnym pripade, ale nalijes to do 100 aut a 90 z nich budou jezdit dal (tech 10 by odeslo tak jako tak).
Tak jakej dukaz je lepsi?
_________________ Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012) ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
aniž bych měl motivaci pomáhat tady Martinopelovi nebo lobovat za DPF (který nemám) ta argumetace martinopela byla vždycky v tom smyslu, že motor ten hustej olej 5w-50 nežere tak jako ty řídký oleje, a proto se spalováním oleje nezasírá DPF
to labanos: docela by me zajimalo, jaky to tedy olej ve specifikaci ACEA A5/B5 pro DPF doporucuji. Ja zadny nenasel, tak jsem tam nalil Mobil 1 0w30 FE, ktery aspon plni ACEA normu....
Pro doporučení oleje na konkrétní typ auta a motoru maji online vyhledávač. A zřejmě nemají žádný zázračný olej na DPF.
A jak píše old.fashion, to zlepšení podle mě přichází kombinací větší viskozity a hlavně s doporučením od servicemana jak přizpůsobit své chování k tomu eko-nesmyslu.
shalibaba píše:to labanos: docela by me zajimalo, jaky to tedy olej ve specifikaci ACEA A5/B5 pro DPF doporucuji. Ja zadny nenasel, tak jsem tam nalil Mobil 1 0w30 FE, ktery aspon plni ACEA normu....
Ale jasne ze maji pro DPF - Mobil1 ESP, splnuje C2/C3, coz je prave specifikace pro DPF.
_________________ Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012) ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
To je právě to, co jsem se nikde nedozvěděl, zda C2 anebo C3 (což je norma pro DPF) je kompatibilní s A5/B5. V mazacím plánu mobilu mi to při zadání D3 (D5204T3 - 120kW) 2011-2012 najde pouze Mobil 1 Fuel Economy 0w30. U toho Mobil 1 ESP 0w-30 je uvedena norma C2,C3 a pak VW LL. No a v návodu k autu i na stránkách Volva je řeč pouze o normě A5/B5 a viskozitě 0w-30
HTHS 3,50 - je to ještě lehkoběžný olej?
shalibaba píše:to labanos: docela by me zajimalo, jaky to tedy olej ve specifikaci ACEA A5/B5 pro DPF doporucuji. Ja zadny nenasel, tak jsem tam nalil Mobil 1 0w30 FE, ktery aspon plni ACEA normu....
Ale jasne ze maji pro DPF - Mobil1 ESP, splnuje C2/C3, coz je prave specifikace pro DPF.
Specifikaci samozřejmě nabízí, měl jsem namysli zázračný olej který by "vyléčil" zlobící DPF.
léta dávám pouze Mobil olej ,jen se podle typu motoru měnila specifikace, teď je to např. Mobil Super 3000 formula FE 5W-30.
Ale pořád přemýšlím nad tím,že tam příště pošlu 5W50 ... jinému oleji neveřím
_________________ Je: Volvo XC70 D5 P3 2008 Summum ST2 D5T5.com 160Kw, EGR Off, Volvo C70 132Kw D5 2008
Bylo: Volvo XC90 2,5T 2006,Volvo C30 2,0 D 2007
D5T5.com (D5T5) na jihu čech
Ahoj. Trošku to tu oživím. Za cca. 2.000 km budu chtít měnit olej - 2.0 D3 120kW MY 2012, předepsaná specifikace oleje A5/B5 a viskozita 0W-30.
Už jste to někdo rozřešil, co tam dát za olej? Díky moc.
Arkaz píše:ja davam Shell Helix Ultra Professional AV 0W-30
Díky, ale to je to samý jako u MOBIL 1 0W30 FE - není vhodný pro motory s DPF dokonce u SHELLu ani nemůžu najít obsah síry ani HTHS.
hoffi píše:Jen pro pořádek, tu máte něco málo k viskozitním specifikacím motorových olejů a k výkonnostním specifikacím motorových olejů. Možná to mnohým ledasco osvětlí. http://www.pneu-asistent.cz/oleje/specifikaceOLEJU.pdf
Specifikace je mi z části jasná, jen pořád nevím, zda existuje nějaká přímá a plná náhrada specifikace A5/B5 na C1,C2 anebo C3 kvůli DPF - tj. s nízkým obsahem síry...