Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13209
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Tohle video by měli povinně pouštět ve škole dětem. Z pohledu řidiče to bylo blbý, protože neměl šanci jí vidět dřív a jak stála kolona, tak nemohl ani odtušit, že jí někdo zastavuje. Nicméně je tam přechod a stojící auta, měl jet pomaleji, lidi mezi auty lezou i mimo přechody. Neni to chyba z pohledu zákona, je to chyba z pohledu zkušeností řidiče. Nicméně doufám, že to pude celý za ženskou, a nevidim důvod, proč by nemělo.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 2049
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Nechci soudit konkrétně tohle, ale OBECNĚ:
- jedna věc je z pohledu zákona, kdy je třeba i viník jasný.
- druhá věc je, že to vidím často: v jednom pruhu kolona, v druhým se jede poměrně rychle. A prostě když někdo mezi auty vyběhne (třeba dítě) nic s tím nejde udělat.
Jako jo, můžu si říkat byl jsem v právu, ale pořád bude v hlavě šrotovat, že jsem přeci mohl něco udělat ...
Je to o předvídavosti a i té ohleduplnosti. Doufám, že mne tohle nepotká.
Obdobný případ: kolona, sjezd za 0.5 km a odstavným pruhem (ČM) sviští borci 80 i víc. A někdo tam vjede do odbočováku tam kde má a přehlídne borce co to tam už frčí. Když už někdo porušuje předpisy, tak by měl jet alespoň třeba 40, abych stihl zastavit.
- jedna věc je z pohledu zákona, kdy je třeba i viník jasný.
- druhá věc je, že to vidím často: v jednom pruhu kolona, v druhým se jede poměrně rychle. A prostě když někdo mezi auty vyběhne (třeba dítě) nic s tím nejde udělat.
Jako jo, můžu si říkat byl jsem v právu, ale pořád bude v hlavě šrotovat, že jsem přeci mohl něco udělat ...

Obdobný případ: kolona, sjezd za 0.5 km a odstavným pruhem (ČM) sviští borci 80 i víc. A někdo tam vjede do odbočováku tam kde má a přehlídne borce co to tam už frčí. Když už někdo porušuje předpisy, tak by měl jet alespoň třeba 40, abych stihl zastavit.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 1192
- Registrován: 7 roků 11 měsíců
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
x 1
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Je to autobus, ne osobák. Když pojede předvídatelně - pomalu, nebude stíhat jízdní doby a budou po něm řvát lidi i dispečeři.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973
-
Offline
- Příspěvky: 2049
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Dovolím si ne úplně souhlasit. Opravdu nechci hodnotit konkrétní případ a ona i ta kamera zkresluje rychlost.
Obecně ta maximální rychlost se strašně přeceňuje, podívej se do PP na průměrnou rychlost. Když nejezdíš po Praze, budeš při průměrném mixu někde kolem 40 km/h ať to valíš nebo jedeš na pohodu (nepočítám 500 km v kuse na DE dálnici). A ve městě má maximální vyvinutá rychlost úplně pramalý vliv na průměrnou rychlost, u autobusu obzvláště.
Obecně (opět neodkazuji na konkrétní případ) je ta ohleduplnost a předvídavost fajn. Koukni někdy na ty sestřihy Dash-kamer. 95% těch "nebezpečných" situací je předvídatelných, spíše je to naschvál ze strany kameramana a většinou stačilo sundat nohu z plynu a být trochu gentleman.
Obecně ta maximální rychlost se strašně přeceňuje, podívej se do PP na průměrnou rychlost. Když nejezdíš po Praze, budeš při průměrném mixu někde kolem 40 km/h ať to valíš nebo jedeš na pohodu (nepočítám 500 km v kuse na DE dálnici). A ve městě má maximální vyvinutá rychlost úplně pramalý vliv na průměrnou rychlost, u autobusu obzvláště.
Obecně (opět neodkazuji na konkrétní případ) je ta ohleduplnost a předvídavost fajn. Koukni někdy na ty sestřihy Dash-kamer. 95% těch "nebezpečných" situací je předvídatelných, spíše je to naschvál ze strany kameramana a většinou stačilo sundat nohu z plynu a být trochu gentleman.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 1192
- Registrován: 7 roků 11 měsíců
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
x 1
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Já si zase dovolím tvrdit, na základě zkuseností s časy dojezdů busů, že to vliv má. Pravidelně čekáme s přípoji IDS linek právě v době špičky na silnici. Vliv lidí na zastávkách na to až takový vliv nemá - ranní zástupy školáků i pracujících se míjí se špičkou na silnici a nutnost čekání s přípoji nastane málokdy, odpoledne, když se busy probíjí přes křižovatky a kolony, není čekačka 3-8min žádnou vyjímečnou událostí.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973
-
Offline
- Příspěvky: 2049
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Já se fakt hádat nechci, v podstatě je to diskuse která stejně nedojde nikam, ale ...
V Praze je autobus jako 125, což je v podstatě express ze Skalky na Smíchov a má trasu i po spojce a tam je kus bus-pruh a určitě tam je to znát. Ale ty standardní bus-trasy mají zastávky 300-500m, sem tam kilometr a když si vezmeš průběh jízdy na těch 500 m, tak tou maximální rychlostí jedeš fakt chvilinku. Zbytek je stání, akcelerace, decelerace. A to ještě za předpokladu, že je silnice volná. Upřímně jestli jsi v poslední době byl v Praze, tak je člověk rád, že to vůbec jede ...
Jak říkám, nemá smysl se o tom hádat, ale pamatuju jak jsme jeli z Brna do Prahy. Kolega prvním autem a jel v levým (jak on říkal) "na blikačky", já vyrážel ve stejný čas druhým autem totál na pohodu. Přijel jsem jestli 15 min po něm (spíš míň). Celou tu dobu než jsem přijel do Prahy, tak vyprávěl dalším kolegům, jak je to náročný, jak to musel tavit a tak. Pak jsem dorazil já, dali jsme kafe a šli rovnou na jednání. Takže tolik k mým zkušenostem s rychlostí
V Praze je autobus jako 125, což je v podstatě express ze Skalky na Smíchov a má trasu i po spojce a tam je kus bus-pruh a určitě tam je to znát. Ale ty standardní bus-trasy mají zastávky 300-500m, sem tam kilometr a když si vezmeš průběh jízdy na těch 500 m, tak tou maximální rychlostí jedeš fakt chvilinku. Zbytek je stání, akcelerace, decelerace. A to ještě za předpokladu, že je silnice volná. Upřímně jestli jsi v poslední době byl v Praze, tak je člověk rád, že to vůbec jede ...
Jak říkám, nemá smysl se o tom hádat, ale pamatuju jak jsme jeli z Brna do Prahy. Kolega prvním autem a jel v levým (jak on říkal) "na blikačky", já vyrážel ve stejný čas druhým autem totál na pohodu. Přijel jsem jestli 15 min po něm (spíš míň). Celou tu dobu než jsem přijel do Prahy, tak vyprávěl dalším kolegům, jak je to náročný, jak to musel tavit a tak. Pak jsem dorazil já, dali jsme kafe a šli rovnou na jednání. Takže tolik k mým zkušenostem s rychlostí

Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: labanos