Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
crtec Ověřený
Offline
Příspěvky: 106
Registrován: 21 roků
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)

Příspěvek od crtec »

Je to v sekci 700, ale proc ne :)
740 TIC B200ET 86
Stalo se to asi task že jsem jel jako prase asi tak 120, 130 no určitě přes kilo, vylítl do levé škarpy(hluboké), obrousil levý bok a při pokusu vrátit se na vozovku se sedma o hranu silnice sekla a hodili jsme salto na levý bok do prostřed silnice kufrem tam, kam jsem původně jel...
A sklům na levé straně nic nebylo! Jen přední sloupek šel spát
Chladič OK, řidič OK, všechny dveře šly otvírat..... co dodat?
Je to fakt smůla, protože jsem se na ni moooc nadřel, moooc jsem si ji zamiloval, ale stát se to s čímkoli jiným, asi si s váma nepíšu... (je otázkou, zdali by cokoliv jiného v tom úseku tak rychle mazalo )
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek


Tohleto jsem nastartoval - na plyn, vstřiky negungovaly - byly slisovaný ty koncový odpory. Musel jsem zkrátit pilkou spojkový pedál na polovinu, aby šel prošlápnout, dofoukl přední kola a ODJEL!! na poslední cestu - do dílny. :?
Skoda jen, že jsem zrovna bráchovi půjčil foťák, video z poslední jízdy by bylo krutý :-x

Bejvalá Karlosova sedma - chtěl ho dobít (Crtca) prásknul to Honza
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

crtec Ověřený
Offline
Příspěvky: 106
Registrován: 21 roků
Bydliště: Nedvědice
Vůz: 964(94, B200ET OD) 760(83, B23ET OD)
Bydliště: Nedvědice

Příspěvek od crtec »

Obrázek
Obrázek
a pro otrlé http://www.littplast.cz/volvoweb/crash/
bacha, zapoměl jsem se učesat :)
_________________
964(94, B200ET OD)
760(83, B23ET OD)

Roger Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1822
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

Crash na snehu

Příspěvek od Roger »

Az ted jsem od pojistovny dostal fotky z crashe 7.2. na snehu o svodidla v rychlosti 80km/h, uz je opraveno a v provozu.Cena 56,300,-Kc.
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Roger Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1822
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

Crash Fotky

Příspěvek od Roger »

Pokus o prilozeni fotek...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Roger Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1822
Registrován: 18 roků 11 měsíců
Bydliště: Holubice
Vůz: V70T6 AWD '08 AT / V70R AWD '98 MT
Bydliště: Brno/Kyjov

Pridavek

Příspěvek od Roger »

Este dve...at se muzete pokochat :( a vsechno to fotil pojistovak
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V70T6 AWD 08 AT Gold SUMMUM ARD St.2,290kKm/ V70R AWD 97',184kW,B5234T4,manualM58,Šedák Silvermetal:385kKm,AWDrepas
Ex:
S60 2.4T 01' 147kW,Man, SUMMUM Metal Modrák
V740 GLT 16valve89',111kW,B234Fman.5QoverdriveWagonBlackDemon - má brácha
V40 T4 98' man.147kW, 15.3.08 R.I.P. BitPower@chip-Václav. PRODEJ dílů

Cafa Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 136
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Vůz: 2006 S40 1.6D
Bydliště: Lovosice / Litoměřice

Příspěvek od Cafa »

JJ. Fotky jsou vyse, ale tak kdyz uz tady muzu vkladat, tak jeste pripojim tu horsi stranu..
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je:
* 2006 S40 D4164T
Bylo:
* 2001 V70 XC B5244T3 Geartronic Obrázek
* 1999 V70 XC 2,4T
* 2000 S40 2.0T

OndraH
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 174
Registrován: 20 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha východ
Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997

Dnešní nehoda autobusu na D5

Příspěvek od OndraH »

Tak teď jsem zahlédnul ve zprávách nehodu, autobus nezastavil u kolony a rozstřelil stříbrnou 740 kombi. Uvnitř byl majitel se ženou a dítětem , jsou v nemocnici na pozorování ale nejsou vážne zranění - takže : Díkybohu za volvo, musela to být docela pěkná šlupka
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985

Jarda S40 Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1465
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Jak jsem na to koukal, tak podle toho řidiče ho tlačil po nárazu ten autobus ještě 15m než ho dorazil ne kamion před ním. Fascinovalo mě, jak tam tak klidně stál a povídal do televize. Kufr v pr, čumák taky, ale kabina relativně v poho. Jóó Volvo!

PeS Ověřený
Offline
Příspěvky: 397
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Obědovice, okr. HK
Vůz: V70, 2.4, LPG, '02

Příspěvek od PeS »

Jarda S40 píše:Jak jsem na to koukal, tak podle toho řidiče ho tlačil po nárazu ten autobus ještě 15m než ho dorazil ne kamion před ním. Fascinovalo mě, jak tam tak klidně stál a povídal do televize. Kufr v pr, čumák taky, ale kabina relativně v poho. Jóó Volvo!
Heh, nejsem zatím až takový znalec, ale na Volvika jsem to tipoval. Přikládám pár screenů z nováckého archivu, bohužel lepší kvalita nebude.

Ještě jsem si říkal, zda to náhodou není někdo přímo z klubu? Každopádně hlavně že jsou živý a snad bez následků. Až na volviku...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo - 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1994, 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1996, VW Polo Classic 1.9 SDI, 1997
Rodinná modrá: V70, 2.4 103kw (B5244 S2) - chip - 135kw od D5T5.com, man., sekv. LPG, 2002
Kolem komínu : Opel Corsa 1.2i, 1997

PeS Ověřený
Offline
Příspěvky: 397
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Obědovice, okr. HK
Vůz: V70, 2.4, LPG, '02

Příspěvek od PeS »

A poslední tři snímečky.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo - 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1994, 850 Estate, 2.0 T5 (B5204T), man., sekv. LPG, 1996, VW Polo Classic 1.9 SDI, 1997
Rodinná modrá: V70, 2.4 103kw (B5244 S2) - chip - 135kw od D5T5.com, man., sekv. LPG, 2002
Kolem komínu : Opel Corsa 1.2i, 1997

Jarda S40 Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1465
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Jak jsem na to teď znovu koukal, tak ten autobus ještě "přeskočil podlahu kufru a nosníky včetně nárazníku a hlavní síla nárazu šla na dveře nad podlahou, kde se dají již čekat zeslabené části karosérie. Ty hlavní podélné nosníky se deformací vůbec nezůčastnily. Přesto neuvěřitelné, jiné auto by se pravděpodobně zasunulo pod ten autobus a alespoň posádka na zadním sedadle by byla minimálně těžce zraněna. Toho kluka by bylo dobré získat do Volvoklubu, ví v čem má vozit rodinu!

Jean Ověřený
Offline
Příspěvky: 315
Registrován: 20 roků 2 měsíce
Bydliště: Podolí u Brna
Vůz: Volvo 850 T5

Příspěvek od Jean »

Toho pána znám. Už jsem mu volal a slíbil, že se tu objeví a vše popíše. Pošle foto auta před nehodou i po nehodě. Jezdil s ním teprve měsíc. Ale už nebudu psát za něj a jen mu gratuluji k tomu jak dobře to dopadlo a jak dobře vybral auto.
_________________
Volvo 960 93,95,96,97 B6304FS, S80 00 T6, 850 2,3 T5

1. eshop s volvodíly

George Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 60
Registrován: 19 roků
Bydliště: Praha (+SU)

Připoutejte se prosím, 940ka vzlétá ...

Příspěvek od George »

Jeden krásný jarní den si naše 940ka zahrála na letadlo,a kupodivu nás ta legrace nestála ani kačku (orgánům) i přes asistenci několika krásných velkých červenobílých vozů a jejich posádek :D Dodnes sice nechápu, proč se jich tam sjelo tolik, ale na druhou stranu to tím pádem byla nepřehlédnutélná atrakce pro čumily ...
Anžto to byl let první, nevyvedl se úplně na jedničku a bylo nutno vyměniti P kliky a zrcátko, no i přední blatník byl lehce odřen.
Moje drahá polovička od té doby parkuje podstatně lépe, ale vždy v uctivé, minimálně několikametrové vzdálenosti od jakékoliv škarpy, rygólu či podobné pasti ...
:lol:
PS: Důrazně varuji všechny potenciální zájemce, aby zapoměli na podobné pokusy o zápis jejích Volvíka mezi létající stroje! Je to nebezpečné - hlavně pro Vaši peněženku! Ty ty ty, ne ne ne !!! :lol:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) George dne 11 lis 2006 17:28, celkem upraveno 1 x.
_________________
940GLE/92´/B230F/man/>333kkm
[STATUS]

George Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 60
Registrován: 19 roků
Bydliště: Praha (+SU)

Letový list - Volvo 940, let #01

Příspěvek od George »

LETOVÝ LIST - Volvo typ 940 FLY; let #01
----------------------------------------------------
letecká společnost: VolvoSky & Hasici Pha
odletová runway: rygól na Praze 9, ulice xxxxxxxxxx
cílová destinace: parkovací pruh tamtéž
délka letu : cca 70 cm vlevo
letová hladina : cca 1234 mm
doba letu: cca 3-4 minuty
počet členů posádky: 0 (let byl řízen na dálku, pilotka byla "odstavena" :lol: )
počet cestujících : 0
poznámka: let proběhl unikátním způsobem, levobokem vpřed
Naposledy upravil(a) George dne 12 lis 2006 23:20, celkem upraveno 2 x.
_________________
940GLE/92´/B230F/man/>333kkm
[STATUS]

George Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 60
Registrován: 19 roků
Bydliště: Praha (+SU)

Re

Příspěvek od George »

Bídák: jj, pp+pz kolečko ve vzduchu, a pár cm od pravého boku bytelné obecní zábradlí. ABA přijela, jukla na to a odporoučela se že s tím nechce mít nic společného... voláni firemani, za 3/4h přijelo první auto, po půlhodině taky s plnou parádou (sirény, majáky) další dvě a po další hodině i muži zákona ... zábradlí se naštěstí neřezalo, škoda na autě minimální, takže se ani nepsal protokol (a tudíž ani pokuta) ...

Lachtan: jj, ale na jiných strojích (či spíše textilu) ... a ten letový deník beru, člověk nikdy neví, kdy se z volantu stane knipl ...
Jen nevím, jestli FÚ uznává letové náklady jako daňově odpočitatelnou položku, resp. jestli bere nejen knihu jízd, ale i letový deník .... 8)


drewid: taky jsem si říkal, že by 940ka dosáhla mnohem vyšší letové hladiny ... ale na řídící věži nám tento vzlet nepovolili :cry:
Btw, cajzlovští ff nejsou žádný béčka, takže na jednoho "zaparkovanýho" osobáka poslali s plnou parádou hned tři své vozy :) - a ty jeřáby měli v záloze :lol: ... jak říkal můj známý: viděl jsem hada chcát, koně blít, ale tohle ještě ne ... :shock:
Naposledy upravil(a) George dne 12 lis 2006 23:16, celkem upraveno 4 x.
_________________
940GLE/92´/B230F/man/>333kkm
[STATUS]

Bobika Ověřený
Offline
Příspěvky: 322
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: Strakonice

Ani Volvo nepomohlo - DRSNÉ

Příspěvek od Bobika »

Holt ani Švédská ocel nebyla nic platná
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Bobika dne 13 lis 2006 15:46, celkem upraveno 1 x.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

LukášM Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1862
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Příspěvek od LukášM »

wickey píše:no jo, kdyz to naperes pod kamion, tak ti toho moc nepomuze..
No to je úplná pravda. Pak už záleží hodně na štěstí. Možná znáte toto (přišlo mi to mailem):

Škoda na autě 600 000,- Kč
v neschopnosti 2 dny, pozorování 2 měsíce, dle relace policie a lékařské
zprávy.
V lékařské zprávě z nemocnice v Pardubicích je uvedeno následující:
Dnes havaroval v osobním voze jako řidič, promáčknutí střechy a skla
poškodilo pacientovi obličej. Měl brýle, které se rozlomily a poranili jej
na nose zlomenina nosních kostí, tržná rána asi 2,5 cm vpravo a 1 cm
vlevo), zuby drží, na uši slyší dobře, bolesti a závratě nemá, polyká a
ústy
dýchá volně, krvácí z nosu, tržná rána pravého obočí, hematom vlevo pod
hranicí vlasů, přední stěna čelní dutiny pevná bez deformit, poranění
dalších částí těla neguje.
Teď jsem na pochybách, jedná o Supermana nebo to byl zase jeden
nepřipoutaný
řidič....?


Bohužel se tu setkávám s názorem, "no jo ten blbec neměl Volvo, jinak by se mu nic nestalo" Pěkná prdlačka, to že jsou Volva bezpečnější než ostatní auta (stejná třída, stejné stáří) je jasné, ale platí to v té závorce.
Takže mám takový dojem, že setkání staré "třeba dvojky" s novým autem, třeba Octavia by nedopadlo pro Volvaře dobře.
Nový model vozu, který získá o jednu hvězdičku více je zhruba o 20-30% bezpečnější než ten předchozí v daném testu. Pokrok prostě nezastavíš.....
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

LukášM Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1862
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Příspěvek od LukášM »

Tenhle už asi moc štěstí neměl.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Jarda S40 Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1465
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

LukášM píše:
wickey píše:no jo, kdyz to naperes pod kamion, tak ti toho moc nepomuze..
Bohužel se tu setkávám s názorem, "no jo ten blbec neměl Volvo, jinak by se mu nic nestalo" Pěkná prdlačka, to že jsou Volva bezpečnější než ostatní auta (stejná třída, stejné stáří) je jasné, ale platí to v té závorce.
Takže mám takový dojem, že setkání staré "třeba dvojky" s novým autem, třeba Octavia by nedopadlo pro Volvaře dobře.
Nový model vozu, který získá o jednu hvězdičku více je zhruba o 20-30% bezpečnější než ten předchozí v daném testu. Pokrok prostě nezastavíš.....
Dovolím si ti tady trochu oponovat, viz ten topik "nehoda na D5". Tam skončila pod kamionem poté co ji tam natlačil autobus zrovna sedma, konstrukčně asi z roku 85 (nevím, odhaduju). Rád bych opravdu viděl na jejím místě v testu třeba tu 4hvězdičkovou oktávii nebo 5hvězdič. renaulta. Asi se tě zase dotknu a sám to nemám rád, ale když si postavíš vedle sebe tvoji 480 a nějakou dvojku nebo sedmu a bouchneš si do plechu, uvidíš ten rozdíl. Ta auta jsou opravdu strašně předimenzovaná. Myslím si a je to jen můj osobní názor, že ty rozdíly ve hvězdičkách jsou o tom, zda bude mít řidič zlomenou patní kost či ne. Ale na bezpečnost jako takovou se proti starým Volvům nová auta moc nepovýšila a pokud půjde o nestandartní nárazy mimo pole náraz. testů, tak možná budou i horší. A když teda vidím ten rozdíl v tlouštce plechu na třeba sedmě a oktávii2, tak bych v případě srážky nechtěl být v té oktávii.
Nebo to ještě zkusím říct jinak, stará volva nemají tak dobře deformovatelné a pohlcující deformační zóny, ale zato velice pevnou karosérii. Takže v případě opravdu velkých nehod podle mě z toho vyjdou lépe. Viz zase tu sedmu pod autobusem. Tam byla kastle urvaná od podlahy kufru s nosníky, takže ta zůstala mimo deformační zónu a přesto zbytek karosérie posádku ochránil.

Jarda S40 Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1465
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

No přemýšlel jsem o tom ještě a mám takovou teorii do diskuse. Co se stane, když se střetne těžké staré Volvo s relativně lehkým novým vozem řekněme Fabie či ta oktávie, golf a pod. ? Podle mě v okamžiku nárazu se začnou deformovat snadno deformovatelné zóny nového vozu, Ty pohlcují energii nárazu z obou aut. Pak jsou již zdeformované a dochází k deformacím daleko pevnějších zón starého Volva a asi bohužel současně i k deformacím částí karosérie nového vozu, které již být deformovány neměly (obytné zóny). Po spotřebování těchto zón teprve dochází k deformacím obytné zóny starého Volva, je li zůstatek energie ještě natolik velký. Po celou tu dobu dochází k nějakému přetížení pasažérů, které pravděpodobně způsobí různě závažná vnitřní zranění. Tady bude asi ve výhodě moderní vůz s vaky a předpínači a omezovači pásů. Samozřejmě průběh nehody a deformací je ovlivněn výchozí rychlostí vozů v okamžiku nárazu a i stavem koroze karoserie. To asi bude problém u starších dvojek. Ale naprosto jiná situace bude zřejmě u nárazů třeba na sloup, strom, kamion a podobných nestandartních nárazů, na které nejsou deformační zóny konstruovány. Tam hraje roli jen pevnost karoserie. No je to složité, jsem ochoten něco zainvestovat do staré sedmy, pokud někdo dodá oktávku, kterou třeba chce zaplatit od pojišťovny, můžeme to zkusit :lol:

wickey Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3676
Registrován: 20 roků 2 měsíce
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Příspěvek od wickey »

jardo, myslim, ze v te teorii mas recht.
jinak mi docela staci, ze v US nebyla zaznamenana jedina smrtelna nehoda ve dvojce za celou dobu prodeje (1975-1993)
a ze jich tam slo hodne z toho vice nez miliona..

ale zas bych to samozrejme tak nefundamentalizoval jako martin.. v takove rychlosti je docela jadno v cem sedis..
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Lachtan Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5113
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Bydliště: PRG

Příspěvek od Lachtan »

Marek Vild píše:
Lachtan píše:Mám u tebe pívo :D :twisted: :wink:
Jak jsi to poznal????? :shock:
To víš, holt znám Prahu :D :twisted: :D
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Jarda S40 Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1465
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

tnemec píše: Jardo: Oni ty tlustý plechy nejsou všechno. Dneska moderní auta mají ultratvrdou klec okolo posádky a zbytek může být měkčí, přesto jsou ta auta bezpečná.
Jo, to samozřejmě vím. Taky vím, že se používají oceli různých pevností na tvorbu deformačních zóna jiných na ten obytný prostor. Ale co nevím je, zda jsou opravdu ty kabiny (a myslím spíš na jiné značky než Volvo) tak pevné jako u třeba starých volv. Nebo ta pevnost není až taková, protože automobilky zvládli skvěle navrhování deformačních zón na počítačích ve skvělých programech, které stanoví rozměry plech. profilů a pevnost ocelí, ze kterých jsou ty plechové nosníky vyrobeny. Totiž to, že mají moderní auta perfektní deformační zóny s řízenou deformací klade nižší požadavky na pevnost kabiny oproti letům minulým, kdy se tak hezké deformační zóny prostě vyrobit neuměly. A druhá otázka je ta, zda se automobilky příliš nezaměřily na schopnost splnit crashtesty na úkor jiných bezpečnostních parametrů. Tím samozřejmě nemyslím volvo nebo saab, ale třeba VW a hybridy, renault, fiat a jiné dříve ne tak věhlasně bezpečné automobily, které dnes plní crashtesty jako na běžícím pásu. Přitom jsem třeba před asi 5 lety mluvil s člověkem z ochranky ústavních činitelů o bouračce Audi. Možná si někdo pamatuje, tenkrát dovezli pro tu ochrannou službu několik Audin a cestou z prodejny někde ve Stodůlkách s jednou vylétl řidič ze silnice a přetočil se na střechu. To audi prý mělo tu střechu úplně zmáčklou, ten kluk přeži jenom náhodou vleže na sedačce spolujezdce. Auto hned přikryli plachtou a dovozce si ho odvezl.
Ale tím nechci spochybňovat bezpečnost moderních aut, pravda je, že počet mrtvých při nehodách trvale klesá. Jen chci říct, že na některé situace jsou naše staré tanky vhodnější, třeba viz opět tu D5 a autobus. Nebo možná hromadné nehody na dálnicích, kdy auto nedostane jen jednu ránu, ale je oboucháno třeba ze třech stran a pak skončí na střeše.

tnemec Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1079
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

martinopel píše:
wickey píše:jardo, myslim, ze v te teorii mas recht.
jinak mi docela staci, ze v US nebyla zaznamenana jedina smrtelna nehoda ve dvojce za celou dobu prodeje (1975-1993)
a ze jich tam slo hodne z toho vice nez miliona..

ale zas bych to samozrejme tak nefundamentalizoval jako martin.. v takove rychlosti je docela jadno v cem sedis..
Pochopitelně jsem to myslel s jistou nadsázkou.

to Jarda: v podstatě s tebou souhlasím.Nemyslím,že automobilky dělají krok zpět v bezpečnosti,na druhé straně veškeré crashtesty probíhají do pevné prekážky,tudíž je žádoucí deformace která pohlcuje kinetickou energii nárazu.Takže pokud ve stejné rychlosti pošleme proti zdi nové a staré volvo budou pasažéři nového volva na tom lépe(karoserie se deformuje budou aktivovány airbagy a energie nárazu a přetížení nebude takové jako u starého volva.Pokud ovčem pošleme tyto auta proti sobě tak bych si vsadil na pasažéry starého volva.Sice se nové bude deformovat hezky,vystřelí airbagy,ale pak dojde k situaci kdy starý tank se přestane deformovat a začne se probourávat do nového volva ze kterého udělá masovou konzervu.Toť pouze můj názor.Nejlépe je nebourat!!!
to Drewid: Možná ti připadá,že jezdím rychle a nebezpečně,ale zdání klame.
Dovolím si nesouhlasit. Konstrukce moderního auta je tvořena tak, že základem je prostor pro pasažéry, který je nesmírně pevný. Cílem je energie rozvést tak, aby za prvé působily na tento prostor co nejmenší silou a za druhé, aby maximum z nich prostor obešlo. Ruku v ruce s tím jdou zádržné systémy, které mají pasažéry ochránit, aby se v této nedeformované bublině neumlátili.

Tj. až k tomtu prostoru probíhá deformace a potom se pomocí nosníků síle roznáší tak, aby se vybila až za ním. A na naprosto stejných principech jsou založeny i volva, minimálně už 2xx. Rozdíl mezi novým a starým autem je, že nové používá modernější materiály. Existuje mnoho druhů oceli různých vlastností a automobil je složen z kombinace těchto druhů tak, aby měl požadované vlastnosti, které jsem popsal výše. Stará volva na tom ještě nebyla tak "materiálově sofistikovaná" a nebyly počítače, které by dokázaly náraz spočítat, takže se to řešilo předimenzováním.

Pokud by se srazila 2xx nebo 7xx s S60 nebo S80, vyjde z toho novější auto lépe. Jednoznačně.
1) konstrukčně je dále - je lépe spočítané
2) ta předimenzovanost tam je stále (konkrétně když v Auto BILDU rozebrali XC90 na atomy, tak kritizovali některé díly pro předimenzovanost, protože prý přidává hmotnost :-) )
3) novější auto má více a lepších airbagů
4) je těžší

Uvedu jeden viditelný příklad... porovnej si A sloupek 7xx a S80. Uvidíš, že zatímco 7xx má sloupek poměrně tenký a v místě, kde se stýká se střechou je ostrý zlom - úhel, který je slabým místem. Nová volva mají A sloupky pevnější a navíc do střechy přecházejí zcela plynule, takže lépe roznesou působící síly a nedojde k deformaci....

Co se týče porovnání starého a nového auta, doporučuju tvé pozornosti názorné video z pořadu Fifth Gear, kde porovnávali starý Renault Espace (ve své době špičkově bezpečný) a nový Renault Espace (špičkově bezpečný podle dnešních standardů). Výsledek tě asi překvapí. Ve starém by při čelním 40% přesazeném nárazu lidé na předních sedačkách s jistotou zahynuli, v novém by se lekli a měli by odřeniny od pásů. K tomu probourávání jednoho auta do druhého došlo, ale nové se svou pevnou buňkou pro cestující probouralo do starého.

Dále EuroNCAP provádí nárazovou zkoušku nikoli do pevné překážky a celou plochou vozu (jako americká asociace), ale do deformovatelné překážky zasahující 40 % čelního profilu vozu.

P.S. Jel jsem s Tebou Martine jen 1x, a to v Jedovnici. A při té příležitosti jsi jel rychle a nebezpečně, protože jsi nám předváděl Turbo. Konkrétně jsi vzal přes protisměr zatáčku, do které jsi nemohl vidět (seděl jsem vedle tebe). Jak jezdíš normálně samozřejmě nesoudím.
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

Jarda S40 Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1465
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Příspěvek od Jarda S40 »

Tady http://www.chcizit.cz/html/octavia.html jsem našel obrázky Š oktávie po nárazu do stromu, je možno to porovnat s nějakými obrázky bouraných volv, které tu občas kolují. Pravda, ta oktávka jela dost rychle, ale někde jsem tu viděl Volvo po bouračce na dálnici, tuším z počátků volvoklubu.

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé