Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13228
- Registrován: 14 roků 10 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Tohle video by měli povinně pouštět ve škole dětem. Z pohledu řidiče to bylo blbý, protože neměl šanci jí vidět dřív a jak stála kolona, tak nemohl ani odtušit, že jí někdo zastavuje. Nicméně je tam přechod a stojící auta, měl jet pomaleji, lidi mezi auty lezou i mimo přechody. Neni to chyba z pohledu zákona, je to chyba z pohledu zkušeností řidiče. Nicméně doufám, že to pude celý za ženskou, a nevidim důvod, proč by nemělo.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 2061
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Nechci soudit konkrétně tohle, ale OBECNĚ:
- jedna věc je z pohledu zákona, kdy je třeba i viník jasný.
- druhá věc je, že to vidím často: v jednom pruhu kolona, v druhým se jede poměrně rychle. A prostě když někdo mezi auty vyběhne (třeba dítě) nic s tím nejde udělat.
Jako jo, můžu si říkat byl jsem v právu, ale pořád bude v hlavě šrotovat, že jsem přeci mohl něco udělat ...
Je to o předvídavosti a i té ohleduplnosti. Doufám, že mne tohle nepotká.
Obdobný případ: kolona, sjezd za 0.5 km a odstavným pruhem (ČM) sviští borci 80 i víc. A někdo tam vjede do odbočováku tam kde má a přehlídne borce co to tam už frčí. Když už někdo porušuje předpisy, tak by měl jet alespoň třeba 40, abych stihl zastavit.
- jedna věc je z pohledu zákona, kdy je třeba i viník jasný.
- druhá věc je, že to vidím často: v jednom pruhu kolona, v druhým se jede poměrně rychle. A prostě když někdo mezi auty vyběhne (třeba dítě) nic s tím nejde udělat.
Jako jo, můžu si říkat byl jsem v právu, ale pořád bude v hlavě šrotovat, že jsem přeci mohl něco udělat ...

Obdobný případ: kolona, sjezd za 0.5 km a odstavným pruhem (ČM) sviští borci 80 i víc. A někdo tam vjede do odbočováku tam kde má a přehlídne borce co to tam už frčí. Když už někdo porušuje předpisy, tak by měl jet alespoň třeba 40, abych stihl zastavit.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 1196
- Registrován: 7 roků 11 měsíců
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
x 1
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Je to autobus, ne osobák. Když pojede předvídatelně - pomalu, nebude stíhat jízdní doby a budou po něm řvát lidi i dispečeři.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973
-
Offline
- Příspěvky: 2061
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Dovolím si ne úplně souhlasit. Opravdu nechci hodnotit konkrétní případ a ona i ta kamera zkresluje rychlost.
Obecně ta maximální rychlost se strašně přeceňuje, podívej se do PP na průměrnou rychlost. Když nejezdíš po Praze, budeš při průměrném mixu někde kolem 40 km/h ať to valíš nebo jedeš na pohodu (nepočítám 500 km v kuse na DE dálnici). A ve městě má maximální vyvinutá rychlost úplně pramalý vliv na průměrnou rychlost, u autobusu obzvláště.
Obecně (opět neodkazuji na konkrétní případ) je ta ohleduplnost a předvídavost fajn. Koukni někdy na ty sestřihy Dash-kamer. 95% těch "nebezpečných" situací je předvídatelných, spíše je to naschvál ze strany kameramana a většinou stačilo sundat nohu z plynu a být trochu gentleman.
Obecně ta maximální rychlost se strašně přeceňuje, podívej se do PP na průměrnou rychlost. Když nejezdíš po Praze, budeš při průměrném mixu někde kolem 40 km/h ať to valíš nebo jedeš na pohodu (nepočítám 500 km v kuse na DE dálnici). A ve městě má maximální vyvinutá rychlost úplně pramalý vliv na průměrnou rychlost, u autobusu obzvláště.
Obecně (opět neodkazuji na konkrétní případ) je ta ohleduplnost a předvídavost fajn. Koukni někdy na ty sestřihy Dash-kamer. 95% těch "nebezpečných" situací je předvídatelných, spíše je to naschvál ze strany kameramana a většinou stačilo sundat nohu z plynu a být trochu gentleman.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 1196
- Registrován: 7 roků 11 měsíců
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
x 1
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Já si zase dovolím tvrdit, na základě zkuseností s časy dojezdů busů, že to vliv má. Pravidelně čekáme s přípoji IDS linek právě v době špičky na silnici. Vliv lidí na zastávkách na to až takový vliv nemá - ranní zástupy školáků i pracujících se míjí se špičkou na silnici a nutnost čekání s přípoji nastane málokdy, odpoledne, když se busy probíjí přes křižovatky a kolony, není čekačka 3-8min žádnou vyjímečnou událostí.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973
-
Offline
- Příspěvky: 2061
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Já se fakt hádat nechci, v podstatě je to diskuse která stejně nedojde nikam, ale ...
V Praze je autobus jako 125, což je v podstatě express ze Skalky na Smíchov a má trasu i po spojce a tam je kus bus-pruh a určitě tam je to znát. Ale ty standardní bus-trasy mají zastávky 300-500m, sem tam kilometr a když si vezmeš průběh jízdy na těch 500 m, tak tou maximální rychlostí jedeš fakt chvilinku. Zbytek je stání, akcelerace, decelerace. A to ještě za předpokladu, že je silnice volná. Upřímně jestli jsi v poslední době byl v Praze, tak je člověk rád, že to vůbec jede ...
Jak říkám, nemá smysl se o tom hádat, ale pamatuju jak jsme jeli z Brna do Prahy. Kolega prvním autem a jel v levým (jak on říkal) "na blikačky", já vyrážel ve stejný čas druhým autem totál na pohodu. Přijel jsem jestli 15 min po něm (spíš míň). Celou tu dobu než jsem přijel do Prahy, tak vyprávěl dalším kolegům, jak je to náročný, jak to musel tavit a tak. Pak jsem dorazil já, dali jsme kafe a šli rovnou na jednání. Takže tolik k mým zkušenostem s rychlostí
V Praze je autobus jako 125, což je v podstatě express ze Skalky na Smíchov a má trasu i po spojce a tam je kus bus-pruh a určitě tam je to znát. Ale ty standardní bus-trasy mají zastávky 300-500m, sem tam kilometr a když si vezmeš průběh jízdy na těch 500 m, tak tou maximální rychlostí jedeš fakt chvilinku. Zbytek je stání, akcelerace, decelerace. A to ještě za předpokladu, že je silnice volná. Upřímně jestli jsi v poslední době byl v Praze, tak je člověk rád, že to vůbec jede ...
Jak říkám, nemá smysl se o tom hádat, ale pamatuju jak jsme jeli z Brna do Prahy. Kolega prvním autem a jel v levým (jak on říkal) "na blikačky", já vyrážel ve stejný čas druhým autem totál na pohodu. Přijel jsem jestli 15 min po něm (spíš míň). Celou tu dobu než jsem přijel do Prahy, tak vyprávěl dalším kolegům, jak je to náročný, jak to musel tavit a tak. Pak jsem dorazil já, dali jsme kafe a šli rovnou na jednání. Takže tolik k mým zkušenostem s rychlostí

-
Offline
- Příspěvky: 973
- Registrován: 21 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Baba se mela minimalne zastavit a rozhlidnout, nez tam vlizt takhle na prasaka. A radsi at sejme jednu blbou babu, nez lidi co veze.
Kdyz nekam nevidim, tak tam tupe nelezu / nejedu, nebo hooodne opatrne, abych stihl zastavit.
Kdyz nekam nevidim, tak tam tupe nelezu / nejedu, nebo hooodne opatrne, abych stihl zastavit.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
-
Offline
- Příspěvky: 3709
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
tak dokonce to byl autobus
. Tak ještě jednou tedy sypu popel na hlavu a ne že jsem lofas, jsem král lofasů. Než jsem napsal koment, měl jsem si to pořádně prohlédnout. Chápu, že řidič má v první řadě zodpovědnost za lidi uvnitř. Takže v tomto případě udělal to nejlepší co mohl. Lepší sejmout jednu krávu než pomlátit 20 lidí uvnitř.
Ach joo, proč to nebyl osobák, abych si mohl na řidiče z gusta a po právu zap**ovat

Ach joo, proč to nebyl osobák, abych si mohl na řidiče z gusta a po právu zap**ovat

_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvky: 2061
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Tohle ("ať sejme ...") bych nikdy nevyslovil , klidně to mohlo být dítě ...
-
Offline
- Příspěvky: 3709
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Ano mohlo, bohužel na silnicích umírají. Nejsem řidič autobusu, ale co vím, jsou cvičeni k tomu, aby za každou cenu minimalizovali škody na zdraví. Taky v tom autobusu mohlo být 10 dětí, které by v případě prudkého zabrždění třeba proletěly čelním sklem. Život není Starý zákon kdy pastýř nechá stádo, aby našel jednu zatoulanou ovečku.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3791
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
CLovek jako clovek, Darwin plati pro vsechny stejne.Tomas78 píše: 17 říj 2025 15:57 Tohle ("ať sejme ...") bych nikdy nevyslovil , klidně to mohlo být dítě ...
_________________
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvky: 724
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Teplice
- Vůz: V70II D5
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Slovensko 17.10. Řidič Volva těžké zranění.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10031
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Dubí
- Vůz: V60 T8
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Kabina vypadá ale velice dobře
_________________
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
V60 T8 MY2020
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw, XC70 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 2061
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Já na to už koukal, spíš bych řekl, že to spletli, leda by měl ten v dodávce velkou kliku.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 5781
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Taky to tak vidím, jesti ten dodávkář rychle nezvednul nohy doprava, tak je má na s.ačky.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 1196
- Registrován: 7 roků 11 měsíců
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
x 1
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Třeba v tom hraje roli nějaké vnitřní zranění z přetížení, těžko říct.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973
-
Offline
- Příspěvky: 2101
- Registrován: 12 roků 3 měsíce
- Bydliště: Bechyně
- Vůz: V40 1,9Di 85kW r.v 2001 D4192T3
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
no ta dodávka vypadá hůř
_________________
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW
-
Offline
- Příspěvky: 6424
- Registrován: 8 roků 5 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Dodávka podle mého prohrála... a přesně jak píše Roman.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 724
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Teplice
- Vůz: V70II D5
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Čelná zrážke osobného a nákladného motorového vozidla má vážne zraneného a tým je vodič osobného motorového vozidla. Vodič dodávky by mal byť mimo ohrozenia života, o jeho stave sa však polícia nezmieňuje. V prospech vodiča dodávky hrá nepochybne výška v ktorej sedel, bol takpovediac nad samotným nárazom.
Silu nárazu si najviac odniesli obe motorové vozidlá. Deformačné zóny áut urobili čo sa dalo, aby znížili energiu nárazu, ktorú "dostanú" posádky vozidiel. Plnili tak do bodky svoju úlohu. Z fotografií však vidieť, že kým pri Volve XC60 minulej generácie (2008-2017) sa náraz dostal len po deformačné zóny, pri dodávke prišlo k deformácii celej prednej časti vrátane A-stĺpika. Práve na ňom by mal náraz skončiť. Dôvod je jednoznačný - ponechať priestor na prežitie posádke.
Problémom je, že pri silnejších čelných nárazoch je energia nárazu taká veľká, že aj bez priameho kontaktu s telom človeka a zrútením celej kabíny môžu mať členovia posádky ťažké vnútorné zranenia.
Skutečně jde o řidiče Volva.
Silu nárazu si najviac odniesli obe motorové vozidlá. Deformačné zóny áut urobili čo sa dalo, aby znížili energiu nárazu, ktorú "dostanú" posádky vozidiel. Plnili tak do bodky svoju úlohu. Z fotografií však vidieť, že kým pri Volve XC60 minulej generácie (2008-2017) sa náraz dostal len po deformačné zóny, pri dodávke prišlo k deformácii celej prednej časti vrátane A-stĺpika. Práve na ňom by mal náraz skončiť. Dôvod je jednoznačný - ponechať priestor na prežitie posádke.
Problémom je, že pri silnejších čelných nárazoch je energia nárazu taká veľká, že aj bez priameho kontaktu s telom človeka a zrútením celej kabíny môžu mať členovia posádky ťažké vnútorné zranenia.
Skutečně jde o řidiče Volva.
_________________
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin
-
Offline
- Příspěvky: 5882
- Registrován: 6 roků 7 měsíců
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Další faktor může být ten, že naložená dodávka bude o dost těžší než to Volvo... Takže to zpomalení bylo větší...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Příspěvky: 2061
- Registrován: 4 roky 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Ona to může být i chyba autora článku, ale nevím.
S tím zpomalením je to u dodávek těžké: aby jsi rozumně nehodu přežil, nesmí být ty deformační zóny moc pevné, aby zpomalení bylo rozumné i při prázdné dodávce. Jenže když ji pořádně naložíš, deformační zóny se pevnějšími nestanou. Tady je vidět, že velkou část deformační energie "sežrala" ta dodávka.
Obecně dodávky nejsou na bezpečnost úplně vymakané. Proti menším autům odolají, ale jak je něco těžšího, je to problém. Taktéž dodávka nebývá připravena na málo přesazený náraz, takže když se ty auta jen líznou a jedno je vyztužené a dodávka není, zbourá to dodávce kabinu.
PS: jen z pohledu amatérského pozorovatele, nejsem expert na slovo vzatý
S tím zpomalením je to u dodávek těžké: aby jsi rozumně nehodu přežil, nesmí být ty deformační zóny moc pevné, aby zpomalení bylo rozumné i při prázdné dodávce. Jenže když ji pořádně naložíš, deformační zóny se pevnějšími nestanou. Tady je vidět, že velkou část deformační energie "sežrala" ta dodávka.
Obecně dodávky nejsou na bezpečnost úplně vymakané. Proti menším autům odolají, ale jak je něco těžšího, je to problém. Taktéž dodávka nebývá připravena na málo přesazený náraz, takže když se ty auta jen líznou a jedno je vyztužené a dodávka není, zbourá to dodávce kabinu.
PS: jen z pohledu amatérského pozorovatele, nejsem expert na slovo vzatý

-
Offline
- Příspěvky: 5781
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
S dodávkou (25 let starou, takže si nedělám iluze o její bezpečnosi) jezdím a stejně jako mám naprosto jasně určené postupy, na kterých si budu stát, jako střet se zvěří - pouze brzdit a držet volant, tak při hrozbě čelního střetu nohy nahoru na sedačku spolujezdce a děj se vůle Páně.
Jedině, že ten volvista nebyl připoutanej. Rotace (difuzně axonální poranění mozku) tam asi nebyla, nebo už byl v době nárazu v bezvědomí.
Možností je hafo.
Jedině, že ten volvista nebyl připoutanej. Rotace (difuzně axonální poranění mozku) tam asi nebyla, nebo už byl v době nárazu v bezvědomí.
Možností je hafo.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5162
- Registrován: 20 roků 1 měsíc
- Bydliště: PRG
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
A úplně jste zapomněli na variantu, že řidič Volva nemusel být připoutaný 
edit: teď vidím, že mě už Romulus s myšlenkou předběhl

edit: teď vidím, že mě už Romulus s myšlenkou předběhl

_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14637
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Taky mě to napadlo, ale z fotek není poznat třeba hlavou rozbité čelní sklo.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 567
- Registrován: 8 roků 6 měsíců
- Bydliště: A(r)s(ch)
- Vůz: V70 II
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Podle fotek je řidičův pás vytažený a zaseklý (visí z auta).. Není ani řízlej, takže dost možná si ho odepnul sám a auto opustil...... To ale stále neznamená, že byl připoutaný přes rameno.....
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Amon, Jiri.T, peter cz, Sadam