Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 2116
- Registrován: 12 roků 4 měsíce
- Bydliště: Bechyně
- Vůz: V40 1,9Di 85kW r.v 2001 D4192T3
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
celou dobu jsem si říkal, přidej, přidej...
a ono ne. 
_________________
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 1625
- Registrován: 9 roků 6 měsíců
- Bydliště: Ronov nad Doubravou
- Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Musel z toho tažného udělat copánek. 
_________________
NA PRODEJVolvo černá V70 TDI 9/1998
Volvo V50 T5 FWD 12/2004 Áčko
Volvo V50 T5 FWD 02/2005 Béčko
NA PRODEJVolvo černá V70 TDI 9/1998
Volvo V50 T5 FWD 12/2004 Áčko
Volvo V50 T5 FWD 02/2005 Béčko
-
Offline
- Příspěvky: 6034
- Registrován: 9 roků
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Vlek je vidno brzděný, takže zničil žehličku. To mu zachránilo auto, nešel přes boudu.
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 1202
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
x 1
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Třeba se naučí nakládat přívěs i řešit danou situaci, čas na reakci měl.
Naštěstí to dopadlo dobře.

* https://www.stavebni-technika.cz/clanky/unikatni-reseni-provedeni-a-vyroba-ceskoslovenskych-kolovych-dozeru-udivuje-i-dnes
Naštěstí to dopadlo dobře.
To by mu pomohlo u DOKu* (dle vzpomínek pamětníků) , ale u přívěsu málokdy.
* https://www.stavebni-technika.cz/clanky/unikatni-reseni-provedeni-a-vyroba-ceskoslovenskych-kolovych-dozeru-udivuje-i-dnes
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973
-
Offline
- Příspěvky: 2064
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Vy se smějete, ale přesně takhle se chová i Octavia III i bez toho vleku a o Octavii I ani nemluvím. Jednou jsem takhle na Jižní Spojce cca v 80 km/h uhýbal rychlým manévrem a nemohl jsem auto udržet v pruhu, ten krátký rozvor a batoh za tím dělal přesně tohle. Lidi si museli myslet, že na něčem jedu. Auto mělo najeto tak 20 000 km, žádná vylítaná ludra. Zlatý Forďácký podvozek (a tím myslím i P3) 
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 1202
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Ivančice
- Vůz: 760 B280F + AW71 '89
x 1
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Já teda neměl u oktávy I nikdy potíže a to za ní bývá zapřažené i 1,5 tuny, na jedné i dvou nápravách. Ale jedu podle možností soupravy a jakmile začly být náznaky potíží, hned jsem reagoval.
P3 neposoudím, měl jsem za ní přívěs jen dvakrát, ale i P2 se s přívěsem chová citelně líp než O I.
P3 neposoudím, měl jsem za ní přívěs jen dvakrát, ale i P2 se s přívěsem chová citelně líp než O I.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973
-
Offline
- Příspěvky: 2064
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Obecně měly Oktávky krátký rozvor a prostě ten batoh vzadu destabilizuje to auto. Dokud jsem nepoznal Focuse, přišlo mi to normální. Manželka odkoupila od tchána Focuse I Combi, jel jsem s tím do Letňan a u výstaviště nechtěně projel rychle křižovatku. Říkal jsem si hmm, něco je divnýho ... Podvozek, ten se ani nehnul
Do té doby jsem si myslel, že VW je top a Fordy nic moc, ale na jízdní vlastnosti prostě Ford super.
PS: jestli se dostaneš k OI, tak jí zkus na ledu, to je teprve zábava
V té době to byl samozřejmě pokrok, ale podvozkově se to nedalo s Fordy srovnávat (a Ford to ukradl Mazdě).
PPS: vzpomínám na ní rád, ale zpětně nechápu, jak s tím lidi mohli (někteří) jezdit jak čunící a nezabít se
PS: jestli se dostaneš k OI, tak jí zkus na ledu, to je teprve zábava
PPS: vzpomínám na ní rád, ale zpětně nechápu, jak s tím lidi mohli (někteří) jezdit jak čunící a nezabít se
-
Offline
- Příspěvky: 5866
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Z FB:
"Spolujezdec musel být vytažen s pomocí…
Po kontrole v nemocnici už jsme doma."
https://www.facebook.com/groups/volvoklubcr.diskuze/permalink/10163104620583672/
Za mě super výsledek Volva. Ta Adina měla větší rychlost takže to převálcovala.
Po kontrole v nemocnici už jsme doma."
https://www.facebook.com/groups/volvoklubcr.diskuze/permalink/10163104620583672/
Za mě super výsledek Volva. Ta Adina měla větší rychlost takže to převálcovala.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 3719
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
2 Warcz
tohle ti přijde jako super výsledek?
Dyk ta V70 je úplně na s*ačky
tohle ti přijde jako super výsledek?
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvky: 5954
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Kamenice
- Vůz: XC 70 2.4D 2010
- Bydliště: Praha východ
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Ta střecha nic moc, ale zas bez zranění tak je to dobrý...V komentářích psali, že Audi je tvrdá.
_________________
XC70 2010 151kw/420NM
XC70 2010 151kw/420NM
-
Offline
- Příspěvky: 2064
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Kdysi mne bezpečnost hodně zajímala a studoval jsem nehody na netu a porovnával s konstrukcí auta.
V70 je někdy z roku kolem 2000 a tam se ta auta dělala trošku měkčí, v podstatě při každém testu středně přesazenému nárazu se láme u aut A-sloupek. Výsledkem je ale relativně plynulá deformace (dá-li se to tak nazvat)
Test ENCAP je zde: https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/en/results/volvo/s60/15561
Vypadá to jako A6-ka C6 (když tak mne opravte), což je vcelku mastodont. Má motor podél, takže z hlediska deformací to vypadá dobře, ale je tam jedno velké ale kdy při nárazu motor narazí na pevnou překážku, je tam škubnutí, které je nebezpečné. Při čelní srážce s autem je to nebezpečné pro to protijedoucí auto, kdy ho doslova rozmlátí. Navíc je to auto o min. 1/2 generace novější, kdy se už začala auta dělat pevnější.
Test ENCAP zde: https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/en/results/audi/a6/15632
Naštěstí ve V70 nebyl (zjevně) spolujezdec, byl to prostě náraz proti beranidlu. Rodič i prcek přežili a to je hlavní. Myslím, že kdyby jeli ve Fabii, Scale, Rapidu, možná Octavii dopadlo by to hůře. Tyhle odlehčeniny by to odskákali, zatímco V70 i přes větší deformaci těží z vyšší hmotnosti.
Následující generace Volv P3 má podstatě tvrdší skelet / deformační zóny oproti P2 a to jak vepředu. Ale s ohledem na 25 let starý auto a ráně proti beranidlu slušný, naprostá většina 25 let starých aut by vypadala mnohem hůř.
EDIT: aha, nečetl jsem, že byl i spolujezdec. Tak to opravuji - respet
A stále si myslím, že v téhle V70 dopadli lépe než v moderních "odlehčeninách"
V70 je někdy z roku kolem 2000 a tam se ta auta dělala trošku měkčí, v podstatě při každém testu středně přesazenému nárazu se láme u aut A-sloupek. Výsledkem je ale relativně plynulá deformace (dá-li se to tak nazvat)
Test ENCAP je zde: https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/en/results/volvo/s60/15561
Vypadá to jako A6-ka C6 (když tak mne opravte), což je vcelku mastodont. Má motor podél, takže z hlediska deformací to vypadá dobře, ale je tam jedno velké ale kdy při nárazu motor narazí na pevnou překážku, je tam škubnutí, které je nebezpečné. Při čelní srážce s autem je to nebezpečné pro to protijedoucí auto, kdy ho doslova rozmlátí. Navíc je to auto o min. 1/2 generace novější, kdy se už začala auta dělat pevnější.
Test ENCAP zde: https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/latest-safety-ratings/en/results/audi/a6/15632
Naštěstí ve V70 nebyl (zjevně) spolujezdec, byl to prostě náraz proti beranidlu. Rodič i prcek přežili a to je hlavní. Myslím, že kdyby jeli ve Fabii, Scale, Rapidu, možná Octavii dopadlo by to hůře. Tyhle odlehčeniny by to odskákali, zatímco V70 i přes větší deformaci těží z vyšší hmotnosti.
Následující generace Volv P3 má podstatě tvrdší skelet / deformační zóny oproti P2 a to jak vepředu. Ale s ohledem na 25 let starý auto a ráně proti beranidlu slušný, naprostá většina 25 let starých aut by vypadala mnohem hůř.
EDIT: aha, nečetl jsem, že byl i spolujezdec. Tak to opravuji - respet
-
Offline
- Příspěvky: 3069
- Registrován: 19 roků 10 měsíců
- Bydliště: Teplicko
- Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
- Bydliště: Bílina
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
není důležité, jak to vypadá, důležité je, že všichni uvnitř přežili. Řidič té Audi dopadl nejspíše hůře "u audi borec měl roseklou hlavu a podezření na vnitřní krvácení… zůstával na pozorování… nás po všem hned pustily"Ejdou Rotacak píše: 05 říj 2025 08:54 2 Warcz
tohle ti přijde jako super výsledek?Dyk ta V70 je úplně na s*ačky
Ano třeba 10km/h navíc a spolujezdec by neměl šanci. Ale přežil by zbytek posádky. V té Audi by čelili všichni ohrožení života, protože by zažili vyšší přetížení. I když by zůstala více "neporušená". Je to vždy něco za něco.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999
-
Offline
- Příspěvky: 2064
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
ANO, tohle je u Audi právě ta nevýhoda. Motor příliš vepředu a málo místa pro deformaci. Je to vidět i v crashtestech, že přetížení nepůsobí plynule, ale je tam škubanec (hodně namáhaný je krk), když motor narazí na překážku. Mj. jeden z důvodů, proč Volvo přešlo na koncepci motoru napříč, byť to má i svoje nevýhody.
Zase proti lehkým autům ta Audi působí jako nemilosrdné beranidlo (opět ten motor), což samozřejmě také není dobře.
Zase proti lehkým autům ta Audi působí jako nemilosrdné beranidlo (opět ten motor), což samozřejmě také není dobře.
-
Offline
- Příspěvky: 6406
- Registrován: 8 roků 5 měsíců
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Když se to muchlá tak nějak řízeně, tak je to ok, páč se "vytrácí" ta energie toho nárazu, to je všem snad jasný.
Nicméně zmuchlaná střecha není nikdy moc dobrý znamení a spolujezdec měl z prdele kliku.
Nicméně zmuchlaná střecha není nikdy moc dobrý znamení a spolujezdec měl z prdele kliku.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 2064
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Jasně, ale právě někdy po roce 2 000 (nevím přesně) se začala měnit filosofie, kdy kabina přestala být součástí deformace a byla snaha udělat ji extrémně pevnou. A když jsi kouknul na statistiky FOLKSAM (Švédská pojišťovna), tak bezpečnost šla nahoru, ale z hlediska úrazovosti se do popředí dostával mj. krk. Ono ty auta byla dost pevná, ale problém bylo to přetížení. Samozřejmě i na tom se zapracovalo. Proto je tak velký rozdíl v deformaci P2 a P3.
-
Offline
- Příspěvky: 3719
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
2 elzyx
Já Tohle všechno samozřejmě chápu, ale co tak celej život koukám na záběry z nehod, tak pokud je pro vás "gró", že vylezli živý, tak vám sem můžu naposilat stovky videí, kde lidi vylezli živí z placatejch ťuk-ťuků, Lada Samara a podobných skořápek. Plechy často srolované do kuličky a z té změti plechů čuměla hlava lehce zraněného řidiče. Tady bych skoro řekl, zázraky se zase děly - minimálně na místě spolujezdce.
Já Tohle všechno samozřejmě chápu, ale co tak celej život koukám na záběry z nehod, tak pokud je pro vás "gró", že vylezli živý, tak vám sem můžu naposilat stovky videí, kde lidi vylezli živí z placatejch ťuk-ťuků, Lada Samara a podobných skořápek. Plechy často srolované do kuličky a z té změti plechů čuměla hlava lehce zraněného řidiče. Tady bych skoro řekl, zázraky se zase děly - minimálně na místě spolujezdce.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Příspěvky: 5866
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Ejdu zeptám se třeba to máš nakoukaný. O čem vypovídá když auto po nehodě má otočené zrcátka ?
Ja se pořád přikláním k tomu že auto mělo zpětný ráz. Tz po nárazu šlo dozadu.
Ja se pořád přikláním k tomu že auto mělo zpětný ráz. Tz po nárazu šlo dozadu.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 3719
- Registrován: 10 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha - Zbraslav
- Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Možná to píši moc příkře. Já s Vámi samozřejmě v meritu souhlasím. JO, je to švédský ingot. JO, Volva jsou bezpečná, JO kdyby seděli v Octavia I, nežili by....ale z jiného úhlu pohledu: ta V70 je úplně na s*ačku. Za mě je zázrak, že spolujezdec přežil. Jen jsem napsal, že jsem za svůj život viděl další stovky videí, kde lidí nějakým zázrakem přežili i ve skutečných plechovkách allá Lada Samara. To osobně beru jako ještě větší zázrak a hříčku osudu, než že někdo rozdejchal nehodu v P3 V70. Takhle na to koukám.
Zrcátko mohli vyrazit IZS, aby se dostali pohodlněji ke zraněnému. Ale nasvědčuje to tomu, co naznačuješ. Souhlas Pavle.
Zrcátko mohli vyrazit IZS, aby se dostali pohodlněji ke zraněnému. Ale nasvědčuje to tomu, co naznačuješ. Souhlas Pavle.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3808
- Registrován: 11 roků 9 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
az ted sem si vsiml, ze ta V70 ma losika....
_________________
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13222
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Tohle podle mě o ničem nevypovídá, jen že zpomalení bylo vysoké. Ve výsledku je fuk, jesti si zpomaloval dopředu, nebo zrychloval dozadu...Warcz píše: 06 říj 2025 08:46 Ejdu zeptám se třeba to máš nakoukaný. O čem vypovídá když auto po nehodě má otočené zrcátka ?
Ja se pořád přikláním k tomu že auto mělo zpětný ráz. Tz po nárazu šlo dozadu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 213
- Registrován: 2 roky 8 měsíců
- Bydliště: Vyškov
- Vůz: V70 II D5 120kW 02'
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Jen pro upřesnění byla to XC70 P2 a pěkně udržovaná.
Hlavně že se jim nic vážného nestalo.
-
Offline
- Příspěvky: 919
- Registrován: 5 roků 4 měsíce
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Je to tak, uz Mondeo MK1 od 1993 melo vzadu na svoji dobu (a vlastne i na dnesni) vymakanou zadni napravu s pomocnym ramem a plne nezavislym zavesenim s vlecnymi rameny. Zatimco vytvoru z mlade boleslavi O1 musel i o 3 roky pozdeji stacit jekl a o 20 cm mensi rozvor pro stejne dlouhy auto....hlavne ze to ma velkej kufrTomas78 píše: 04 říj 2025 21:56 Obecně měly Oktávky krátký rozvor a prostě ten batoh vzadu destabilizuje to auto. Dokud jsem nepoznal Focuse, přišlo mi to normální. Manželka odkoupila od tchána Focuse I Combi, jel jsem s tím do Letňan a u výstaviště nechtěně projel rychle křižovatku. Říkal jsem si hmm, něco je divnýho ... Podvozek, ten se ani nehnulDo té doby jsem si myslel, že VW je top a Fordy nic moc, ale na jízdní vlastnosti prostě Ford super.
PS: jestli se dostaneš k OI, tak jí zkus na ledu, to je teprve zábavaV té době to byl samozřejmě pokrok, ale podvozkově se to nedalo s Fordy srovnávat (a Ford to ukradl Mazdě).
PPS: vzpomínám na ní rád, ale zpětně nechápu, jak s tím lidi mohli (někteří) jezdit jak čunící a nezabít se![]()
Jak ja ty skodarny nemam rad...asi proto jsem si nikdy zadnou nekoupil
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvky: 2064
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Naprostý souhlas, díky za ilustraci, je to krásně vidět
Jak jsem psal, já byl (nefanatický) zastánce VW Octavia byla tehdy o dost robustnější jak FFI (dveře jak z papíru, celkově subtilnější auto s horším zpracováním), ale teprve když jsem se svezl s FFI, pochopil jsem, jak propastný rozdíl je v těch jízdních vlastnostech
(jak jsem psal výše, Ford to nevymyslel, ale vysosal Mazdu, kterou v té době vlastnil)
Jediná výhoda (ale zásadní) té kliky vzadu je jednoduchost (servis prakticky nic) a není tam co seřizovat
To zase na OII ten víceprvek je dnes spíše problém.
Jediná výhoda (ale zásadní) té kliky vzadu je jednoduchost (servis prakticky nic) a není tam co seřizovat
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13222
- Registrován: 14 roků 11 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
Já tu tuhou napravu mam rád. Na závody to neni, ale je to odolný, jednoduchý a GO je za pusu. Podle mě spadá v pořádku do cenový skupiny, kde Ofce seděla. Porovnej si dobovou cenu mondea a ofce...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 919
- Registrován: 5 roků 4 měsíce
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
Havárie a nehody cizí i naše (Upozornění- drsné fotografie)
otec kupoval v roce 1996 do firmy nove mondeo hatchback za 620 000 po sleve. Melo 1.8i 85kw, predni okna v elektrice, elektricka zrcatka, kridlo, abs, zadni sterac a celkem slusne radio, nemelo klimu. Kdyz se podivam na ovci 2.0i 85kw a jeji cenu z ty doby, tak vidim zakladni cenu 458000, ale je uplne bez vybavy a vsechno je za priplatek jako vzdy u skodovky. V diskuzi v odkazu nekdo pise ze 2.0 85kw SLX stala 520000. Takze jo, byla levnejsi ale zas ne o tridu, kdezto ta naprava o tridu jinde je
https://forum.skodahome.cz/topic/35497-katalogy-a-cen%C3%ADky-octavia-i/
ja sem zaujatej, nemam je proste rad...vidim
v tom "vememe golfa, dame na nej velkej kufr, oholime vybavu, napalime cenu a oni si to stejne koupej protoze si myslej ze to je cesky". Posledni sympaticka skoda pro
me byla felicie, vlastne se mne docela libi porad
https://forum.skodahome.cz/topic/35497-katalogy-a-cen%C3%ADky-octavia-i/
ja sem zaujatej, nemam je proste rad...vidim
v tom "vememe golfa, dame na nej velkej kufr, oholime vybavu, napalime cenu a oni si to stejne koupej protoze si myslej ze to je cesky". Posledni sympaticka skoda pro
me byla felicie, vlastne se mne docela libi porad
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé