Jaký nový vůz

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5638
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

Jaký nový vůz

Příspěvek od PetrXC70 »

Basstl píše:My nemůžeme za to, že máš blbej vkus. :D
:lol: :lol: :lol:

Já bych se na hybrida ještě vykašlal(pořád si myslim, že to zatím není tak vychytaný), pokud někdo jezdí dálky volil bych naftu. BMW asi ne, ale třeba menšího MB
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Munga
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2215
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Jaký nový vůz

Příspěvek od Munga »

Počkej až budou jen auta na tužkovky a budeme si říkat - joo hybridy, to ještě byly pořádný auta :D

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5638
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

Jaký nový vůz

Příspěvek od PetrXC70 »

Jo a až ty baterky budeš vyměňovat, vemeš si dovolenou...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

penek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2889
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Český Brod
Vůz: 240 GL 1987

Jaký nový vůz

Příspěvek od penek »

@ Basstl, Haben, yoby, Shadow: Já už tady s váma nejsem rád... :D
_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE

Keine Panik auf der Titanic!!!

Haben
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6086
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Jaký nový vůz

Příspěvek od Haben »

ty už se těšíš do Vizovic, viď - neb na dálku si člověk připadá jak alkáč, nikoli jako účastník párty :D
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

penek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2889
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Český Brod
Vůz: 240 GL 1987

Jaký nový vůz

Příspěvek od penek »

Prosím o názor, co je v zásadě špatně, jestli něco, na:

2.0 TDI 150HP ochtáfka
1.6 TDI 115HP dtto

Díks.
_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE

Keine Panik auf der Titanic!!!

Haben
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6086
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Jaký nový vůz

Příspěvek od Haben »

Penku, mohu ti říci, jak funguje Octa s 1,6TDI MY2018, manuál, výbava Style.

Dá se říci, že spolehlivě, dokáže to jezdit od 5 l do 8,5. Víc to nevzalo, i když jsem tomu stál na krku ze Zlína do Rychnova nad Kněžnou.

Co se vysralo ihned po koupi, tedy v záruce:
- spojka
- setrvačník
- vysokotlaké čerpadlo

Co se vysralo po 2 letech a 74 tkm (pořád v záruce):
- zámek LP dveří

Co mě sere pořád a neopravují:
- co 15 tkm je potřeba promazat něco na podvozku, jinak to občas při točení na místě volantem vrzne nebo při zhoupnutí na retardéru
- auto za teplot pod 0C první kilometr pokuckává, když máš lehce zmáčknutý plyn - prý se zahřívá katalyzátor a nejde s tím nic dělat
- apple car play nepoužívám:
- neumí abecední seznam, zmáčkneš P, objeví se nabídka pod M - způsobené tím, že pokud používáš diakritiku, zařadí ti písmeno
Č místo písmena D - pyčo v dnešní době :evil:
- v telefonním seznamu lze vyhledávat pouze dle prvního písmena - super, když máš 100 lidí po M - pyčo v dnešní době :evil:
- při apple car play nefunguje hlasové ovládání - pyčo v dnešní době :evil:

No ale jinak klady, olej to nežere, je to relativně pohodlné, dobře tlumí nerovnosti, dobře drží stopu, rychle se ohřívá motor (do kabiny jde teplý vzduch i v -5C po ujetí 1 km).
Auto s LED světlomety dobře svítí, infotainment Amundsen dobře hraje, sedačky suprově topí.
Motor je pro jízdu v 1 osobě plně dostačující, ano občas koníci chybí, ale to budou chybět ve všech autech. Ve 4 už je to slabší, ale pořád nejsi brzda provozu.
Jinak brzdy vepředu i vzadu jsem nechával měnit po 60 tkm. Jinak nic.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

penek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2889
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Český Brod
Vůz: 240 GL 1987

Jaký nový vůz

Příspěvek od penek »

Haben :good:
_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE

Keine Panik auf der Titanic!!!

spy
Offline
Příspěvky: 1161
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: C70 T5, V70R, C70 Cabrio T5

Jaký nový vůz

Příspěvek od spy »

Penku ještě napiš modelové roky, ty motory se v průběhu let dost měnily
_________________
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 1997 S70R 2,3 T5 (B5234T4); 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K

penek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2889
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Český Brod
Vůz: 240 GL 1987

Jaký nový vůz

Příspěvek od penek »

De-fuck-to nový, MY19/20.
_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE

Keine Panik auf der Titanic!!!

spy
Offline
Příspěvky: 1161
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: C70 T5, V70R, C70 Cabrio T5

Jaký nový vůz

Příspěvek od spy »

OK, předpokládám v Octavii III, protože do IV se 1,6 TDI nedává...a 2,0 TDI je tam zase úplně jiný motor :-)
Ale obecně jsou oba motory v OIII poměrně dobré, žádné zásadní prů*ery se většinou nezmiňují, jen u 2,0TDI údajně občas selhává vodní pumpa.
Jestli se nepletu tak 1,6TDI mívá v manuálu dost dlouhé převody a myslím i jen 5st převodovku. Štvalo mě zpřevodování na 50km/h, kde je to tak blbě na hraně a pořád řadíš ve městě 3<>4.
Oba motory mají AdBlue, ale to už je teď tak nějak standard.
Horší jsou 7st DSG, které můžou hodně potrápit.
Pár slov zde https://www.garaz.cz/clanek/octavia-treti-generace-je-spolehliva-a-jaky-motor-vybrat-20000038
Ani z firemní flotily, která je téměř jenom 2,0TDI, jsem nezaslechl nic o fatálních selháních.
Octavie I nám umíraly na klasickou trojku vstřiky/turbo/čerpadlo, u Octavii II se projevilo pár fatálních selhání kdy šel píst blokem ven, u Octavií III myslím zatím klid.

P.S. Nechápu jak se Habenovi podařilo vys*at tolik věcí, já za 4 roky a 120 000km vyměnil jen 4 skla a jednou brzdy :-D
Naposledy upravil(a) spy dne 31 bře 2020 13:04, celkem upraveno 1 x.
_________________
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 1997 S70R 2,3 T5 (B5234T4); 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K

Haben
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6086
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Jaký nový vůz

Příspěvek od Haben »

MY18 v Octe III (ta s tema delenyma svetlama) ma 5st manual, potvrzuji. Mesto pri dodrzovani 50 jrzdim na 4, ale vetsinou 50 nedrzim a jezdim se zarazenou petkou.
Ad-blue tento motor nema.

No a jak se to podarilo? No asi blba polska nedelni smena. Holt ty bolistky to melo hned z vyroby. Zamek prisel po 2 letech a ty neresitelne problemy musi mit vsechny Octy III.

A jinak okno meneno jiz 3x. Poprve nez mi to dovezli z Plzne. Po 70 km na D5 kamen do okna, pak ja jeste 2x kamen.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

VB
Offline
Člen VK
Příspěvky: 675
Registrován: 21 roků 6 měsíců
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: XC70, aut, D5, 165 kW, 2011, Sea Shell

Jaký nový vůz

Příspěvek od VB »

spy píše:Jestli se nepletu tak 1,6TDI mívá v manuálu dost dlouhé převody a myslím i jen 5st převodovku. Štvalo mě zpřevodování na 50km/h, kde je to tak blbě na hraně a pořád řadíš ve měst 3<>4.
Máme ji v práci na "dálkové jízdy", jednou s ní jel po městě a rovněž mne štvalo to zpřevodování. Zažil to samé, jak píše spy a sice jel u nás do kopce v koloně a pořád řadil mezi 2-3. Naštěstí po městě jezdím její starší verzí s motorem 1,9 a tam na stejném úseku do kopce v koloně dám 3 a ta to vezme :)
U té nové není loketní opěrka a tak jsem po 25 letech ježdění v autech s loketní opěrkou zjistil jak moc mne ta opěrka chybí.
Naštěstí si mohu i na dálkovou jízdu vzít starší verzi, která má loketní opěrku a do dveří lze dát 1,5l PET láhev na pití :D
_________________
XC70 D5 AWD (165 kW Polestar) 2011, automat, seashell metallic
C70 2,4i (125 kW) 2008, manual, celestial blue
bylo: S40 T4, 1999, automat

saabik
Offline
Příspěvky: 769
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: Alpina B3 Touring 2023

Jaký nový vůz

Příspěvek od saabik »

OIII s 1,6TDI jsem najezdil služebně 150 tisíc km. Dvě třetiny s manuálem, třetinu s automatem. Automat nebrat.
Řadí dost chaoticky, má obrovskou výkonovou díru při rozjezdu v pomalé rychlosti na dvojku, a sype se.
Mně na tom autě nejvíc vadilo (ne)odhlučnění. Při 130 km/h to na můj vkus na dálnici dost řvalo. Manuál má dlouhý nejvyšší kvalt, tak mi to přišlo o chlup lepší.
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection

penek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2889
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Český Brod
Vůz: 240 GL 1987

Jaký nový vůz

Příspěvek od penek »

Kucí díky všem za postřehy. :good:
_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE

Keine Panik auf der Titanic!!!

penek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2889
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Bydliště: Český Brod
Vůz: 240 GL 1987

Jaký nový vůz

Příspěvek od penek »

_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE

Keine Panik auf der Titanic!!!

rimsy
Offline
Příspěvky: 33
Registrován: 14 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha

Jaký nový vůz

Příspěvek od rimsy »

Abych se vrátil k původnímu smyslu topicu, dělají se ještě teď podobná auta jako V70 s D5 motorem? Prostě držák, který se obejde zatím bez adblue a polohybridů? Jeslti má cenu dnes koupit nový nafťák nebo už jsou výhody díky ekolobby setřené?
Nebo jaké jsou zkušensoti co jste přešli na nové typy motorů?
_________________
Volvo S 60 2,4 D5, 136 kW

spy
Offline
Příspěvky: 1161
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: C70 T5, V70R, C70 Cabrio T5

Jaký nový vůz

Příspěvek od spy »

Ano, Mazdy - akorát se do nich leje benzín :-)
_________________
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 1997 S70R 2,3 T5 (B5234T4); 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K

jirka87
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 2426
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

Jaký nový vůz

Příspěvek od jirka87 »

Ja jsem to ted hodne resil a nakonec jsem sel do ojetiny.

V zasade do 500K je jedine nove auto s atmo benzinem,neprimovstrikem a bez filtru castic a bez hybridu asi jen Hyundai i30 1.5dpi.

Mazda ma nejake reseni, ktere je sice jeste asi sehnatelne bez hybridu, ale tusim odpojuje 2valce v nizke zatezi a nedarilo se mi sehnat info, zda to jde v zaruce vypnout trvale. Kazdopadne sestka je super kara.

Nafta bez AdBlue co se tyce novych aut uz neni a ty naftaky jsou dnes uz nesmirne komplikovane, aby vyhovely normam. Vyhledove bez nakladu je to na par let max.

Z ostatnich pak jedine sahnout po nejake benzinove Americe, ktere ovsem taky vypinaji valce.

Z bezne produkce pak asi nejradeji hybridni Toyotu.

Dural8
Offline
Příspěvky: 1337
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

Jaký nový vůz

Příspěvek od Dural8 »

Osobně bych s vypínáním válců neměl takový problém, je to jenom další vvti ventil (přesuvník) navíc, to je mnohem méně než pokakané ad-blue a dpf atd. nebo ne?
_________________
V60 D4

jirka87
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 2426
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

Jaký nový vůz

Příspěvek od jirka87 »

Rozhodně to bude pro dlouhodobé vlastnictví menší osina, než nafťák.

Co se mě týče, tak v osobních autech je nafta mrtvá. Neříkám, že nemá opodstatnění a že když chceš tahat karavan, nebo potřebuješ terénní auto, že není výhodnější mít naftu. Jen říkám, že z hlediska všech problémů, náročnosti servisu vzhledem k možným velmi drahým závadám atd. atpod. je pro běžné osobní auto nafta už pro dlouhodobé vlastnictví špatná volba. A abych se co 2 roky klepal jestli udělám emise, to už mě taky přešlo.

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6175
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Jaký nový vůz

Příspěvek od python.p »

Proč by auto ktery je technicky v pořádku nemělo udělat emise? A to že máš benzín = bezproblémové emise?

Pokud je auto v dobrém stavu, je jedno jestli je to nafta nebo benzín...
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12914
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Jaký nový vůz

Příspěvek od Urvanej »

Přijde mi, že se ty rozdíly benzín/nafta už dost smývají. S přímovstřikem a filtrem už i na benzínech je ten rozdíl ve složitosti motorů už minimální. Naopak mi přijde, že ty přímovstřiky jsou větší problém, než nafta...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6175
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Jaký nový vůz

Příspěvek od python.p »

Já sdílím názor, že Mazda dělá poslední dobrý motory. Velká atmosféra s minimem kurvitek. Ale reznou, prostě Japonci.

Osobně bych teď šel taky do Mazdy 6 s tou 2,5 ale v automatu. Jinak nevím moc co bych teď bral...
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

jirka87
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 2426
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

Jaký nový vůz

Příspěvek od jirka87 »

Urvanej píše: 30 zář 2021 09:20 Přijde mi, že se ty rozdíly benzín/nafta už dost smývají. S přímovstřikem a filtrem už i na benzínech je ten rozdíl ve složitosti motorů už minimální. Naopak mi přijde, že ty přímovstřiky jsou větší problém, než nafta...
Ptal se po autě s minimem kurvítek. Já takové zmiňuju. O jiných jsem se nebavil. Nikde není psáno, že nemůže koupit nějakou nepříliš žádanou roční skladovku, což pravda...to je skoro z říše snů a předváděčky na tom nejsou jinak.

Co má nafta proti benzínu navíc a nepomáhá to dlouhodobé spolehlivosti, tak jsou obvykle dražší vstřiky a celkově systém distribuce paliva.

Obvykle - nikoliv výhradně, když u nafty například selhává vstřik, projeví se to například tím, že po čase praskne píst, zadře se to. Současně se může stát, že si odděláš něco dalšího. Když se totéž stane u benzínu (četnost takového selhání proti naftě je dramaticky nižší), tak si tak možný odděláš kat, nebo podpálíš ventil.

A udržet v dobrém technickém stavu stran emisí turbonaftu euro 6 a jeden z posledních atmo benzínů, nebo hybrid (protože o tom se tady bavíme, o ničem jiném) tak, aby bez potíží prošly emisema...Na tak stupidní srovnání ani nebudu reagovat. To může napsat leda člověk absolutně bez praxe, který absolutně nemá povědomí o tom, jak ten motor technicky vypadá jak nový, tak po 200tkm provozu v podmínkách českých paliv a českých servisů a přístupu člověka k autu (plošně řečeno).

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: ferror