Jaký nový vůz

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4676
Registrován: 5 roků 1 měsíc
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#51 Jaký nový vůz

Příspěvek od PetrXC70 »

Basstl píše:My nemůžeme za to, že máš blbej vkus. :D
:lol: :lol: :lol:

Já bych se na hybrida ještě vykašlal(pořád si myslim, že to zatím není tak vychytaný), pokud někdo jezdí dálky volil bych naftu. BMW asi ne, ale třeba menšího MB
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Munga
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1887
Registrován: 4 roky 10 měsíců
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

#52 Jaký nový vůz

Příspěvek od Munga »

Počkej až budou jen auta na tužkovky a budeme si říkat - joo hybridy, to ještě byly pořádný auta :D

PetrXC70
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 4676
Registrován: 5 roků 1 měsíc
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ
Kontaktovat uživatele:

#53 Jaký nový vůz

Příspěvek od PetrXC70 »

Jo a až ty baterky budeš vyměňovat, vemeš si dovolenou...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

penek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2891
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Český Brod
Vůz: 240 GL 1987

#54 Jaký nový vůz

Příspěvek od penek »

@ Basstl, Haben, yoby, Shadow: Já už tady s váma nejsem rád... :D
_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE

Keine Panik auf der Titanic!!!

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#55 Jaký nový vůz

Příspěvek od Haben »

ty už se těšíš do Vizovic, viď - neb na dálku si člověk připadá jak alkáč, nikoli jako účastník párty :D
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

penek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2891
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Český Brod
Vůz: 240 GL 1987

#56 Jaký nový vůz

Příspěvek od penek »

Prosím o názor, co je v zásadě špatně, jestli něco, na:

2.0 TDI 150HP ochtáfka
1.6 TDI 115HP dtto

Díks.
_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE

Keine Panik auf der Titanic!!!

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#57 Jaký nový vůz

Příspěvek od Haben »

Penku, mohu ti říci, jak funguje Octa s 1,6TDI MY2018, manuál, výbava Style.

Dá se říci, že spolehlivě, dokáže to jezdit od 5 l do 8,5. Víc to nevzalo, i když jsem tomu stál na krku ze Zlína do Rychnova nad Kněžnou.

Co se vysralo ihned po koupi, tedy v záruce:
- spojka
- setrvačník
- vysokotlaké čerpadlo

Co se vysralo po 2 letech a 74 tkm (pořád v záruce):
- zámek LP dveří

Co mě sere pořád a neopravují:
- co 15 tkm je potřeba promazat něco na podvozku, jinak to občas při točení na místě volantem vrzne nebo při zhoupnutí na retardéru
- auto za teplot pod 0C první kilometr pokuckává, když máš lehce zmáčknutý plyn - prý se zahřívá katalyzátor a nejde s tím nic dělat
- apple car play nepoužívám:
- neumí abecední seznam, zmáčkneš P, objeví se nabídka pod M - způsobené tím, že pokud používáš diakritiku, zařadí ti písmeno
Č místo písmena D - pyčo v dnešní době :evil:
- v telefonním seznamu lze vyhledávat pouze dle prvního písmena - super, když máš 100 lidí po M - pyčo v dnešní době :evil:
- při apple car play nefunguje hlasové ovládání - pyčo v dnešní době :evil:

No ale jinak klady, olej to nežere, je to relativně pohodlné, dobře tlumí nerovnosti, dobře drží stopu, rychle se ohřívá motor (do kabiny jde teplý vzduch i v -5C po ujetí 1 km).
Auto s LED světlomety dobře svítí, infotainment Amundsen dobře hraje, sedačky suprově topí.
Motor je pro jízdu v 1 osobě plně dostačující, ano občas koníci chybí, ale to budou chybět ve všech autech. Ve 4 už je to slabší, ale pořád nejsi brzda provozu.
Jinak brzdy vepředu i vzadu jsem nechával měnit po 60 tkm. Jinak nic.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

penek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2891
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Český Brod
Vůz: 240 GL 1987

#58 Jaký nový vůz

Příspěvek od penek »

Haben :good:
_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE

Keine Panik auf der Titanic!!!

spy
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1127
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: C70 T5, V70R, C70 Cabrio T5

#59 Jaký nový vůz

Příspěvek od spy »

Penku ještě napiš modelové roky, ty motory se v průběhu let dost měnily
_________________
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K

penek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2891
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Český Brod
Vůz: 240 GL 1987

#60 Jaký nový vůz

Příspěvek od penek »

De-fuck-to nový, MY19/20.
_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE

Keine Panik auf der Titanic!!!

spy
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1127
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: C70 T5, V70R, C70 Cabrio T5

#61 Jaký nový vůz

Příspěvek od spy »

OK, předpokládám v Octavii III, protože do IV se 1,6 TDI nedává...a 2,0 TDI je tam zase úplně jiný motor :-)
Ale obecně jsou oba motory v OIII poměrně dobré, žádné zásadní prů*ery se většinou nezmiňují, jen u 2,0TDI údajně občas selhává vodní pumpa.
Jestli se nepletu tak 1,6TDI mívá v manuálu dost dlouhé převody a myslím i jen 5st převodovku. Štvalo mě zpřevodování na 50km/h, kde je to tak blbě na hraně a pořád řadíš ve městě 3<>4.
Oba motory mají AdBlue, ale to už je teď tak nějak standard.
Horší jsou 7st DSG, které můžou hodně potrápit.
Pár slov zde https://www.garaz.cz/clanek/octavia-treti-generace-je-spolehliva-a-jaky-motor-vybrat-20000038
Ani z firemní flotily, která je téměř jenom 2,0TDI, jsem nezaslechl nic o fatálních selháních.
Octavie I nám umíraly na klasickou trojku vstřiky/turbo/čerpadlo, u Octavii II se projevilo pár fatálních selhání kdy šel píst blokem ven, u Octavií III myslím zatím klid.

P.S. Nechápu jak se Habenovi podařilo vys*at tolik věcí, já za 4 roky a 120 000km vyměnil jen 4 skla a jednou brzdy :-D
Naposledy upravil(a) spy dne 31 bře 2020 13:04, celkem upraveno 1 x.
_________________
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 5896
Registrován: 14 roků 2 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#62 Jaký nový vůz

Příspěvek od Haben »

MY18 v Octe III (ta s tema delenyma svetlama) ma 5st manual, potvrzuji. Mesto pri dodrzovani 50 jrzdim na 4, ale vetsinou 50 nedrzim a jezdim se zarazenou petkou.
Ad-blue tento motor nema.

No a jak se to podarilo? No asi blba polska nedelni smena. Holt ty bolistky to melo hned z vyroby. Zamek prisel po 2 letech a ty neresitelne problemy musi mit vsechny Octy III.

A jinak okno meneno jiz 3x. Poprve nez mi to dovezli z Plzne. Po 70 km na D5 kamen do okna, pak ja jeste 2x kamen.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

VB
Ověřený
Offline
Člen VK
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 657
Registrován: 20 roků 3 měsíce
Bydliště: Ústí nad Labem
Vůz: XC70, aut, D5, 165 kW, 2011, Sea Shell

#63 Jaký nový vůz

Příspěvek od VB »

spy píše:Jestli se nepletu tak 1,6TDI mívá v manuálu dost dlouhé převody a myslím i jen 5st převodovku. Štvalo mě zpřevodování na 50km/h, kde je to tak blbě na hraně a pořád řadíš ve měst 3<>4.
Máme ji v práci na "dálkové jízdy", jednou s ní jel po městě a rovněž mne štvalo to zpřevodování. Zažil to samé, jak píše spy a sice jel u nás do kopce v koloně a pořád řadil mezi 2-3. Naštěstí po městě jezdím její starší verzí s motorem 1,9 a tam na stejném úseku do kopce v koloně dám 3 a ta to vezme :)
U té nové není loketní opěrka a tak jsem po 25 letech ježdění v autech s loketní opěrkou zjistil jak moc mne ta opěrka chybí.
Naštěstí si mohu i na dálkovou jízdu vzít starší verzi, která má loketní opěrku a do dveří lze dát 1,5l PET láhev na pití :D
_________________
XC70 D5 AWD (165 kW Polestar) 2011, automat, seashell metallic
C70 2,4i (125 kW) 2008, manual, celestial blue
bylo: S40 T4, 1999, automat

saabik
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 692
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Kolín
Vůz: Alpina B3 Touring

#64 Jaký nový vůz

Příspěvek od saabik »

OIII s 1,6TDI jsem najezdil služebně 150 tisíc km. Dvě třetiny s manuálem, třetinu s automatem. Automat nebrat.
Řadí dost chaoticky, má obrovskou výkonovou díru při rozjezdu v pomalé rychlosti na dvojku, a sype se.
Mně na tom autě nejvíc vadilo (ne)odhlučnění. Při 130 km/h to na můj vkus na dálnici dost řvalo. Manuál má dlouhý nejvyšší kvalt, tak mi to přišlo o chlup lepší.
_________________
Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection

penek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2891
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Český Brod
Vůz: 240 GL 1987

#65 Jaký nový vůz

Příspěvek od penek »

Kucí díky všem za postřehy. :good:
_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE

Keine Panik auf der Titanic!!!

penek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 2891
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Český Brod
Vůz: 240 GL 1987

#66 Jaký nový vůz

Příspěvek od penek »

_________________
volvo 240 GL 1987 B230F CIHLA
citroën berlingo 2003 1.6 16V CITRUS
kia ceed sw 2020 1.6crdi REJŽE

Keine Panik auf der Titanic!!!

Offline
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 31
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha

#67 Jaký nový vůz

Příspěvek od rimsy »

Abych se vrátil k původnímu smyslu topicu, dělají se ještě teď podobná auta jako V70 s D5 motorem? Prostě držák, který se obejde zatím bez adblue a polohybridů? Jeslti má cenu dnes koupit nový nafťák nebo už jsou výhody díky ekolobby setřené?
Nebo jaké jsou zkušensoti co jste přešli na nové typy motorů?
_________________
Volvo S 60 2,4 D5, 136 kW

spy
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1127
Registrován: 13 roků 9 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: C70 T5, V70R, C70 Cabrio T5

#68 Jaký nový vůz

Příspěvek od spy »

Ano, Mazdy - akorát se do nich leje benzín :-)
_________________
Saffron Collezione: 1997 V70R 2,0 T5 AWD (B5204T3); 1998 C70 2,3 T5 (B5234T3); 2001 C70 Cabrio 2,3 T5 (B5234T3)
Shades of Grey: 2007 Volvo C30 T5; 2005 Volvo V50 T5 AWD; 2020 Škoda Superb iV Combi L&K

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2113
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#69 Jaký nový vůz

Příspěvek od jirka87 »

Ja jsem to ted hodne resil a nakonec jsem sel do ojetiny.

V zasade do 500K je jedine nove auto s atmo benzinem,neprimovstrikem a bez filtru castic a bez hybridu asi jen Hyundai i30 1.5dpi.

Mazda ma nejake reseni, ktere je sice jeste asi sehnatelne bez hybridu, ale tusim odpojuje 2valce v nizke zatezi a nedarilo se mi sehnat info, zda to jde v zaruce vypnout trvale. Kazdopadne sestka je super kara.

Nafta bez AdBlue co se tyce novych aut uz neni a ty naftaky jsou dnes uz nesmirne komplikovane, aby vyhovely normam. Vyhledove bez nakladu je to na par let max.

Z ostatnich pak jedine sahnout po nejake benzinove Americe, ktere ovsem taky vypinaji valce.

Z bezne produkce pak asi nejradeji hybridni Toyotu.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1279
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

#70 Jaký nový vůz

Příspěvek od Dural8 »

Osobně bych s vypínáním válců neměl takový problém, je to jenom další vvti ventil (přesuvník) navíc, to je mnohem méně než pokakané ad-blue a dpf atd. nebo ne?
_________________
V60 D4

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2113
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#71 Jaký nový vůz

Příspěvek od jirka87 »

Rozhodně to bude pro dlouhodobé vlastnictví menší osina, než nafťák.

Co se mě týče, tak v osobních autech je nafta mrtvá. Neříkám, že nemá opodstatnění a že když chceš tahat karavan, nebo potřebuješ terénní auto, že není výhodnější mít naftu. Jen říkám, že z hlediska všech problémů, náročnosti servisu vzhledem k možným velmi drahým závadám atd. atpod. je pro běžné osobní auto nafta už pro dlouhodobé vlastnictví špatná volba. A abych se co 2 roky klepal jestli udělám emise, to už mě taky přešlo.

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4924
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#72 Jaký nový vůz

Příspěvek od python.p »

Proč by auto ktery je technicky v pořádku nemělo udělat emise? A to že máš benzín = bezproblémové emise?

Pokud je auto v dobrém stavu, je jedno jestli je to nafta nebo benzín...
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Urvanej
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12051
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#73 Jaký nový vůz

Příspěvek od Urvanej »

Přijde mi, že se ty rozdíly benzín/nafta už dost smývají. S přímovstřikem a filtrem už i na benzínech je ten rozdíl ve složitosti motorů už minimální. Naopak mi přijde, že ty přímovstřiky jsou větší problém, než nafta...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4924
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#74 Jaký nový vůz

Příspěvek od python.p »

Já sdílím názor, že Mazda dělá poslední dobrý motory. Velká atmosféra s minimem kurvitek. Ale reznou, prostě Japonci.

Osobně bych teď šel taky do Mazdy 6 s tou 2,5 ale v automatu. Jinak nevím moc co bych teď bral...
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

jirka87
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2113
Registrován: 7 roků 6 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

#75 Jaký nový vůz

Příspěvek od jirka87 »

Urvanej píše: 30 zář 2021 09:20 Přijde mi, že se ty rozdíly benzín/nafta už dost smývají. S přímovstřikem a filtrem už i na benzínech je ten rozdíl ve složitosti motorů už minimální. Naopak mi přijde, že ty přímovstřiky jsou větší problém, než nafta...
Ptal se po autě s minimem kurvítek. Já takové zmiňuju. O jiných jsem se nebavil. Nikde není psáno, že nemůže koupit nějakou nepříliš žádanou roční skladovku, což pravda...to je skoro z říše snů a předváděčky na tom nejsou jinak.

Co má nafta proti benzínu navíc a nepomáhá to dlouhodobé spolehlivosti, tak jsou obvykle dražší vstřiky a celkově systém distribuce paliva.

Obvykle - nikoliv výhradně, když u nafty například selhává vstřik, projeví se to například tím, že po čase praskne píst, zadře se to. Současně se může stát, že si odděláš něco dalšího. Když se totéž stane u benzínu (četnost takového selhání proti naftě je dramaticky nižší), tak si tak možný odděláš kat, nebo podpálíš ventil.

A udržet v dobrém technickém stavu stran emisí turbonaftu euro 6 a jeden z posledních atmo benzínů, nebo hybrid (protože o tom se tady bavíme, o ničem jiném) tak, aby bez potíží prošly emisema...Na tak stupidní srovnání ani nebudu reagovat. To může napsat leda člověk absolutně bez praxe, který absolutně nemá povědomí o tom, jak ten motor technicky vypadá jak nový, tak po 200tkm provozu v podmínkách českých paliv a českých servisů a přístupu člověka k autu (plošně řečeno).
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“