
DPF
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 2245
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
DPF
Já bych to prostě zkusil manuálně viz horkovzduška, čistič spray a jestli to zapálí papír na koci laufu pokud to budeš vyndavat. Uvidíš i na vlastní oči jestli to na něm hoří a pak není co řešit. Třeba v něm uvidíš i kousek ventilu 

-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 14362
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
DPF
Kat i DPF bylo na čištění. Kat se jenom proplachoval, DPF se čistilo kompletně.
Horkovzduškou to zkusit můžu, ale vidím to bledě.
Horkovzduškou to zkusit můžu, ale vidím to bledě.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 2245
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
DPF
Pokud je dpf po čištění tak by mělo stačit vyzkoušet pouze kat na autě bez demontáže vejfucku viz video co jsem poslal. Ono by to mělo logiku že to kouří při regeneraci pokud je kat ko. Tahle zkouška na autu vypadá jednoduše.
Pak dej vědět jak to šlo pokud ji budeš dělat.
Pak dej vědět jak to šlo pokud ji budeš dělat.
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 14362
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
DPF
Tak je rozhodnuto, že se kat vymění, takže až ho vyndám (zase rám pod motorem dolů
) tak to schválně vyzkouším. 


_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 558
- Registrován: 10 roků 6 měsíců
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: Volvo S70 2,5 D
- Bydliště: Vranov nad Topľou
DPF
Mate niekto nove skusenosti? Zvazujem ze zacnem pouzivat VIF, ale pocul som ze to zasiera DPF, vraj vif obsahuje nieco co nedokaze dpf vypalit a postupne sa to tam uklada.beatle píše: 29 pro 2017 14:45 Zdar,
nemyslim, ze by VIF mel zasadni vliv na rychlost plneni DPF.
Nejvetsi vliv, ktery ja pozoruji je zahrati motoru, tedy delka trasy.
Tedy
a) motor se nestihne ohrat - plnime rychle
b) jedu 100km po dalnici - plnime pomalu
A ted data o ktere se opiram, viz graf v dalsim postu, cervene prumerna spotreba, modre stav nadrze, oranz DPF
Manzelka jezdi zhruba 6x denne trasu cca 4-8km. Spotreba cca 9 l / 100km
Vyjimkou je jedna delsi trasa po CR zhruba v 215400km, kde si vsimnete, jak se zmeni rychlost plneni DPF - sklon te pily ...
Taky je tu hezky videt, ze DPF si s kratkyma trasama a studenym motorem poradi, pokud je motor OK. Oceni to ale tak o 0.5l/100km vyssi spotrebou
XC70 D5, MY2006
Toz tak
B.
Co si myslite?
_________________
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km
S70 2,5 D 2000, 510 000 km
V70 Tdi 4fun, 300 000
XC90 D5, 2006 290 000 km
S60 D5 2002
ex XC90 3,2 2010 170 000 km
ex V70 D5 2004, 283 000 km
-
Offline
- Příspěvky: 6288
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
DPF
A co konrétně se tam usazuje?
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 2245
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
DPF
I kdyby tam něco stopového zůstávalo tak přínos vif to celkově překoná. U vif je prokázáno že fakt funguje,ale je zbytečné ho tam dávat mnohonásobně více než je doporučeno a spousta lidi to dělá.
-
Offline
- Příspěvky: 2
- Registrován: 2 roky 1 měsíc
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: D3 D4204T9
DPF
Zdravim mam otazku na regeneraciu a zaplneni dpf
cez carscaner mi ukazuje zaplneni dpf do max 3-4g/soot vypalovani začne vzdy po 1200km
pri začati regeneracie mi vyskoči zaplneni na cca 17 g to vypalim na 0 po cca 20-30km ale potom zase skoči na nejakých 5-7g
máte s tym skusenost nejake zle nastavene hodnoty či chybne dpf snimače , dpf KO , koncovka výfuku začmudena
najazdene 115k , 2017 facelift, motor d4204t9 D3/110kw
dik
cez carscaner mi ukazuje zaplneni dpf do max 3-4g/soot vypalovani začne vzdy po 1200km
pri začati regeneracie mi vyskoči zaplneni na cca 17 g to vypalim na 0 po cca 20-30km ale potom zase skoči na nejakých 5-7g
máte s tym skusenost nejake zle nastavene hodnoty či chybne dpf snimače , dpf KO , koncovka výfuku začmudena
najazdene 115k , 2017 facelift, motor d4204t9 D3/110kw
dik
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 13063
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
DPF
DPF se ti nezanáší, tzn. je v něm díra. Taky podle toho, jak vypadá koncovka...
Vypalování po 1200km je asi fixně daná maximální hodnota v řj.
Prošly mi rukama i filtry, který měly normálně propálenou nosnou keramiku, takže si tam saze v klidu proudily okolo. Dobře mířená rána od nějakýho šutru nebo drbnutí podvozkem (podle umístění filtru) taky umí udělat dost škody... Samostatnou kapitolou jsou předchozí majitelé a řešení DPF off.
Vypalování po 1200km je asi fixně daná maximální hodnota v řj.
Prošly mi rukama i filtry, který měly normálně propálenou nosnou keramiku, takže si tam saze v klidu proudily okolo. Dobře mířená rána od nějakýho šutru nebo drbnutí podvozkem (podle umístění filtru) taky umí udělat dost škody... Samostatnou kapitolou jsou předchozí majitelé a řešení DPF off.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 5889
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
DPF
Uřvanej, zase špatně.
Po poslední ofiko aktualizaci ECM, páč problémy s Egrem a DPF, se vypalování u VEA motorů spoušťí jakmile jsou vhodné podmínky.
Mám též D4204T9 a dokud neproběhla zmíněná aktualizace, probíhalo zaplnění do 27g. Po aktualizaci jsem se dostal max. na cca 16g.
Navíc na ten Car Scaner se nejde moc spolehnout.
Mě to taky občas ukazuje kraviny a to mám VDD
Po poslední ofiko aktualizaci ECM, páč problémy s Egrem a DPF, se vypalování u VEA motorů spoušťí jakmile jsou vhodné podmínky.
Mám též D4204T9 a dokud neproběhla zmíněná aktualizace, probíhalo zaplnění do 27g. Po aktualizaci jsem se dostal max. na cca 16g.
Navíc na ten Car Scaner se nejde moc spolehnout.
Mě to taky občas ukazuje kraviny a to mám VDD
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 5889
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
-
Offline
- Příspěvky: 135
- Registrován: 4 roky 3 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 III D3 110kw MY2016
DPF
Mám stejný motor a vypalování probíhá dle režimu používání vždy mezi 900-1200 km, koncovka čistá. VDD mi taky občas ukazuje "blbosti" jako Kubovi.
Před pár měsíci jsem byl v autorizáku a zadával jsem požadavek na update všeho co bude k dispozici a žádný update prej není. Je možné že to je až pro novější ročníky? A nebo se na to jednoduše vykašlali...
Před pár měsíci jsem byl v autorizáku a zadával jsem požadavek na update všeho co bude k dispozici a žádný update prej není. Je možné že to je až pro novější ročníky? A nebo se na to jednoduše vykašlali...
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 13063
- Registrován: 14 roků 8 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
DPF
Kubo tos ale nevyvrátil nic z toho, co jsem napsal. Pokud mu neroste množství sazí ve filtru, jako tobě, tak je někde chyba. Zapomněl jsem na možnost, kterou ty máš v tom grafu hezky vidět, že občas se to tak nějak vypálí samo jízdou. Ale pokud má tazatel neustále 3-4g, tak musí být něco špatně.
Na druhou stranu tvoje poznámka o špatných datech z apky mi taky nenapadla.
Na druhou stranu tvoje poznámka o špatných datech z apky mi taky nenapadla.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 5889
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
DPF
Tak to s tebou tedy pěkně vyjebali, páč Update je platný až do 30.6.2024
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 2
- Registrován: 2 roky 1 měsíc
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: D3 D4204T9
DPF
auto mam od cca 25tisic
dpf tam určite je a na vložke nebolo vidiet že by bola prasklá alebo nejake čierne mapy na nej pekná oranžova a žiadne ucpate kanalky
nemam zadne problémy s vykonem spadnutim auta do núdzaku alebo podobné problémy či hlášky kontrolky a chyby
soot sa postupne plni jazdou kolíše naberá a vypaluje sa ale ukazuje max do 5g soot, ale nechapem potom proč po regeneraci to hned skočí kludne aj na tých 7g
teplota dpf normal okolo 250-400 pri regeneracii 550-620
olej neubuda dávaný shell 0w20
software mam aktualizovany a v servise mi tiež povedali že žiadne nové tam nie su a ani nerobia všetko len nové ročníky 2020 tam že ich je kopec
ale v origo servise to nechcel riešit a povedal že to je všetko ok nevidel tam žiadny problém ani chyby a na koncovku povedal že to je úplne v norme že ked tam je povlak jemny a žiadne velke zhluky sadzi ....
koncovka ma byt čistá
dpf tam určite je a na vložke nebolo vidiet že by bola prasklá alebo nejake čierne mapy na nej pekná oranžova a žiadne ucpate kanalky
nemam zadne problémy s vykonem spadnutim auta do núdzaku alebo podobné problémy či hlášky kontrolky a chyby
soot sa postupne plni jazdou kolíše naberá a vypaluje sa ale ukazuje max do 5g soot, ale nechapem potom proč po regeneraci to hned skočí kludne aj na tých 7g
teplota dpf normal okolo 250-400 pri regeneracii 550-620
olej neubuda dávaný shell 0w20
software mam aktualizovany a v servise mi tiež povedali že žiadne nové tam nie su a ani nerobia všetko len nové ročníky 2020 tam že ich je kopec
ale v origo servise to nechcel riešit a povedal že to je všetko ok nevidel tam žiadny problém ani chyby a na koncovku povedal že to je úplne v norme že ked tam je povlak jemny a žiadne velke zhluky sadzi ....
koncovka ma byt čistá
-
Online
- Příspěvky: 1702
- Registrován: 11 roků 2 měsíce
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
DPF
Mám problém, předpokládám, že s čidlem diferenčních tlaků, ukazuje to nesmyslně přes 65000 hPa, při vypnutém motoru, na volnoběh, zvýšených otáčkách i vyndaný z trubiček.
Majitel předemnou už nechal měnit čidlo i trubičky, rok zpátky. Čidlo by mělo být (podle faktury) Hella 6PP009409-281, ale na samotném čidle nejsou žádné nápisy nebo loga ani čísla, to nevím jestli je normální, příjde mi to jako Čína.
Dotazy:
(1) Předpokládám teda to čídlo, jaké zvolit? Bude fungovat Bosch? Lze koupit i origo na PSA, což by mohlo mít OEM kvalitu (PSA dávalo i do Fordu, tutíž to může být to samé). https://mlparts.cz/vyhledavani?search=30785486
(2) Nějaký jiný nápad, ale filtr doteď filtroval a regeneroval normálně, pouze ty hodnoty ode dneška nedávají smysl.
Update:
Abych to, doufám, zakončil, tak jsem vyměnil ten senzor. Vzal jsem PSA origo. Už podle fotek vypadal totožně s Volvo orig (za nesmyslné peníze). Jenom jsem si teda počkal, než mi z Polska došel, ve výsledku levnější než nějaký Bosch nebo Hella. Zatím jsem to akorát šel po výměně projet, udělal regeneraci, žádné chyby to už nepíše, tak snad cajk.
+fotka origo čidla, co jsem našel v kufru a nového PSA
Majitel předemnou už nechal měnit čidlo i trubičky, rok zpátky. Čidlo by mělo být (podle faktury) Hella 6PP009409-281, ale na samotném čidle nejsou žádné nápisy nebo loga ani čísla, to nevím jestli je normální, příjde mi to jako Čína.
Dotazy:
(1) Předpokládám teda to čídlo, jaké zvolit? Bude fungovat Bosch? Lze koupit i origo na PSA, což by mohlo mít OEM kvalitu (PSA dávalo i do Fordu, tutíž to může být to samé). https://mlparts.cz/vyhledavani?search=30785486
(2) Nějaký jiný nápad, ale filtr doteď filtroval a regeneroval normálně, pouze ty hodnoty ode dneška nedávají smysl.
Update:
Abych to, doufám, zakončil, tak jsem vyměnil ten senzor. Vzal jsem PSA origo. Už podle fotek vypadal totožně s Volvo orig (za nesmyslné peníze). Jenom jsem si teda počkal, než mi z Polska došel, ve výsledku levnější než nějaký Bosch nebo Hella. Zatím jsem to akorát šel po výměně projet, udělal regeneraci, žádné chyby to už nepíše, tak snad cajk.
+fotka origo čidla, co jsem našel v kufru a nového PSA
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Online
- Příspěvky: 1702
- Registrován: 11 roků 2 měsíce
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
DPF
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé