Od opravy převodovky konečně auto víc jezdí než stojí tak shrnu, co jsme spolu zažili
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Přítelkyně vyměnila s rodiči zpět Subaru XV, kde vozila sedačku a kočárek, tak jsem nafasoval její motokáru Swift Sport do města a na delší cesty za prací a výlety bereme devadesátku.
DJI_0048-HDR.jpg
Neusínám ale na vavřínech a plánuju další opravy. Abecedně totiž po "automatu" přichází "brzdy a bufík"
Co se dělo:
- Nechal jsem vyvážit kola a prohodit předky za zadky v rámci dojíždění zimáků.
- Lepil jsem plast zboku na řidičově sedadle. Prasknul v místě, kde je ovládání masáže a odvětrávání. V minulosti ho už někdo lepil dole pod ovladačem, teď dokřupnul vršek a to si dáváme pozor na vystupování. Vím, že se dá koupit novej za dvojku, ale spojím to s nějakým větším nákupem.
- Baterka. Na autokině mi auto skočilo do ochrany před podpětím. Párkrát mě taky ve čtyři ráno alarmem upozornilo, že se mu stýská - nejspíš odešla baterka v alarmu. Vyměnil jsem tedy nejdřív hlavní modrou Vartu 95Ah za stříbrnou 100Ah a autu už se v noci nestýská.
Co je v plánu do konce roku:
-
Brzdy. Zadky celkem ujdou, předky už tolik ne. Levá přední popískává v nižších rychlostech. Mám v plánu dát ATE desky i kotouče.
-
Bufík. Na zimu zprovoznit bufík, naposledy Raolsa zjistil, že jednotka neposílá šťávu do větráku.
-
Haldex. Už při pořizování jsem chtěl co nejdřív nechat zkontrolovat haldex a vyměnit náplně. Bohužel přes všechny komplikace se na to ještě nedostalo.
-
Spaní. Absolvoval jsem jednu noc v autě v Brdech, když jsem čekal na východ slunce a sedačky ve druhý řadě (vykrojený kvůli třetí řadě) nejsou zrovna nejpříjemnější. Už plánuju box do kufru se šuplíkama, jestli má někdo v 90ce, rád se kouknu a inspiruju. Řeším hlavně kompromis u výšky, aby se dalo dát něco pod a zároveň spaní nebylo jak v rakvi. No a protože jsme tři a budeme brzy čtyři, dovolenou jsme přesunuli na podzim, do tuzemska a autem. Počet spacích míst nevychází proto k boxu do auta přibyde nejspíš i stan na střechu
-
Nosiče. Na stan jsou třeba nosiče. V hledáčku mám nízký originály, Thule Wingbar edge 9584, Yakima Whispbar S54 nebo Aguri Prestige S6. Tam se asi budu rozhodovat podle toho, kolik zbyde financí po tom všem
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
-
Kosmetika. Od tý doby co auto mám nedostalo žádnou odbornou péči. Spíš pravidelné umytí a vypucování, kdy mě dokážou naštvat všechny škrábance a dírky v laku po kamínkách, rád bych dal auto k někomu do parády, aby pořešil co pořešit jde, vypucoval a ošetřil ty hezký sesle a prozatím vyleštil přední světla. Rozpočet na jejich repas už asi letos nebude
![Smile :)](./images/smilies/smile.gif)
-
Olej. Po koupi jsem dával Petronas SYNTIUM 3000 FR 5W-30, splňuje ACEA A5,B5. Vlákno o olejích jsem si přečetl a byl jsem z toho tak nasycenej různýma názorama, že jsem nakonec sáhnul po oleji, který tam nikdo nepsal. Uvidím v jaké budu náladě až budu kupovat letos
![Very Happy :D](./images/smilies/biggrin.gif)
-
Pneumatiky. Vzhledem k ročnímu nájezdu 20k km, absenci druhý sady a že pořádný sníh čekám tak pět dní v roce jsem zatím rozhodnut pro Michelin CrossClimate 2.
-
Handsfree. Hudba provizorně vyřešena přes BT přijímač do AUXu, ale volat jako člověk se přes to nedá. Vyhlídnutý mám MrVolt z ebay, nebo AppPlay kvůli Carplay
https://youtu.be/QYouhCOAYME, dotykovky mi do toho auta nesedí.
-
Soft od D5T5. Přemýšlím nad chipem (prý se zlepší chod převodovky), ale nejsem si jistý, jestli by to zvládlo turbo a vím, že je hluboko v útrobách s přístupem jak k penězům. Nevím jestli ho pokoušet. Pokud se povede bufík, nákupu u nich stejně nevyhnu - časovače, tak bych to asi spojil a trochu to zvednul. Takže téma k další diskuzi je, jestli to má smysl u 12let starýho železa, nebo to radši nechat v základu. Stejný otazník mi visí nad EGRem, který jsem loni trochu vopucoval a asi se mi to znovu absolvovat nechce
... no, je toho dost a to jsem beztak na něco ještě zapomněl
Autu taky už víc věřím, že mě někam doveze. Po prvotních závadách jsem postupně navyšoval vzdálenosti. Už jsme se koukli do Krkonoš, na Slovensko za rodinou, tak snad zvládne zářijovou cestu v pěti do Dolomit
Přihazuju pár obrázků k tématu
IMG_6917.jpeg
Ultimátní auto na autokino, když se nechceš koukat přes přední sklo, ale radši se natáhnout
IMG_7117.jpeg
Při cestě za záběrama se mě pár kilometrů před lokací zákazník na telefonu zeptal, jakým jedu autem, že ta cesta není pro sporťáky.
IMG_7688.jpeg
Proklatá přední levá brzda a kotouč ve smrti.
IMG_7672.jpeg
Provizorní spaní. Ve V70 P3 jsme zvládli týden v kuse na cestě po Evropě. Možná už jsem starší, ale ty vykrojený sedačky tlačí
IMG_4458.jpeg
A na závěr MiniMe, který to auto miluje, protože z něj vidí ven a může hlásit všechny traktory, bagry, kombajny a motorky široko daleko. Nejradši má ale polňačky na klíně za volantem s hláškou "táto, motor vrčet", což je pokyn pro plnej knedlík
Edit z důvodu, že jsem si na něco vzpomněl, co tu chybělo.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.