chtěl bych se podělit o zkušenost s mojí XC90 MY2017 D5 177kw po téměř 2 letech provozu a +40tis najetých kilometrech. Auto jsem kupoval skoro jako 4 leté s 145.xxx najetými kilometry, sice to není málo, ale auto jezdilo Praha - Varšava a mělo pouze autorizovaný servis. I přes najeté km stav auta odpovídal tak spíše najetým 60tis. Při shánění auta jsem viděl auta s najetými 90tis v hrozném stavu, např. ve Volvo Průhonice komisní auto


Plusy
ohromný kufr a 7 míst, to byl důvod pro nákup vs konkurence Q7, X5, Kodiaq
Jednoduchost a přehlednost ovládání
jízdní komfort, auto je na vzduchu
ticho v autě, mám laminované skla
prostor a komfort na prostřední řadě sedadel, máme 3 děti
Mínusy
reálná spotřeba je úplně jinde než výrobce tvrdí, letní R21 město 9,5-10,5/100km dálnice tempomat 135km je kolem 8,2-8,5/100km, okresky 7,5-7,8/100km, počítáno podle ujetých km vs plná nádrž, palubák mám průměr 9,4l, zimní R18 cca -0,5l dolů
4 válcový motor vs 2,2 tuny vážící auto, ale to je jen povzdechnutí ne vada na kráse. Auto jede/táhne krásně, ale není to žádný trhač asfaltu
brzdy, při opravdu hodně naloženém autě, 5 míst, nacpaný kufr po střechu a 600l box na střeše, kdy 4válec moc motorem nebrzdí v Rakousku dlouhý horský pas=brzdy jsem odepsal, zkroucené přední i zadní kotouče. Zadní byly před výměnou, ale přední měly najeto max 15 tis.
Po výměně držáků třmenů předních i zadních brzd, přední kotouče děrované zimmermann 363mm a zadní 340mm, přešel jsem se zimáky na R19
Poruchy
cca 160tis km
nefunkční LCD/dotyk ovládání klima pro zadní sedadla, výměna
nefunkční ovládání hlasitosti na volantu, výměna
aktuálně při 187tis km
vadné silentbloky motoru, výměna všech 3, prý na to xc90 trpí
opět prasklá hadice powerpulse, byla nová před koupí výměna v rámci svolávačky, domací oprava z důvodu, že ani inovované hadice nevydrží a praskají. Jak opravit https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78456
při 193.xxx km zamrzly vzduchovy podvozek, vyrobni neduha kompresoru, predbezne vymena v 1/23 cena 26 tis
201.xxx výměna spodních a horních ramen za inovované https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=1028065#p1028065
232.xxx výměna hlavní i start/stop baterie, obě původní z 12/2016. Hlavní baterie z 800A na 570A startovacího proudu, malá start/stop baterie KO. Nahrazeno Exide EK820 a EK111, cena za obě originál skoro 15 tis. nesmysl

232.xxx VOC doporučený servis, KO baterie Volvo On Call výměna+kodování diag 5060,-
232.xxx zjištěna koroze pod klikou dveří PP i PZ dveří

Servis
zkrácena výměna oleje na 15tis
výměna oleje v převodovce, 1 náplň proplach a pak až nový olej.
Brzdy viz mínusy