Kam dát lepší pneu, dopředu, nebo dozadu?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 892
- Registrován: 20 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
Kam dát lepší pneu, dopředu, nebo dozadu?
Lepší gumy na léto dozadu z důvodu větší hrozby aquaplaningu. Když se odlepěj přední kola, nic moc se nestane, pokud zadní, jdeš do hodin. Na školení od Michelinu to pán krásně prezentoval angličákem, přes který navlékl gumičku tak, aby mu šla před předníma kolama a zablokovala je. A pak autíčko poslal po lakovaném povrchu stolu a jelo krásně rovně. Pak přendal gumičku dozadu, aby zablokovala zadní kolečka a poslal ho znovu. Zadek uletěl do strany a autíčko udělalo hodiny. Takže na léto lepší gumy dozadu, nebo dávat za deště většího bacha.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
-
Offline
- Příspěvky: 741
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: 244 B23E
Kam dát lepší pneu, dopředu, nebo dozadu?
Rwd i fwd dopredu. I v krizove situaci potrebuji zatocit. Horsi gumy na predku me mimochodrm staly jedno moc pekne auto,predek se ve smyku nedovedl chytit,at jsem delal cokoli. Pokud je mimo kontrolu rizena naprava,jsem v pytli. Zde zminene uvahy o pretacovych a nedotacivych smycich jsou usmevne.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další
-
Offline
- Příspěvky: 602
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo 850 2,3 T5 sedan, B5234FT man.
Kam dát lepší pneu, dopředu, nebo dozadu?
Ahoj
lepší vzorek patří dozadu. u přetáčivýho smyku jde člověk do hodin velmi rychle, protože zadek je velmi lehkej a zatížit ho tak, aby se chytl zpět prostě nejde.
u předku si člověk pomůže brzdou protože brždením zatíží přední nápravu, která se tak lépe chytí.
Mám firemní vw cady, která má jen kotrolu trakce při rozjezdu a abs.
Byl sem s tím na polygonu a mezitím co nedotáčivost předku se dala krásně korigovat bud ubráním plynu nebo sešlápnutím brzdy u smyku zadní nápravy s tím nejde dělat vůbec nic.
Je to lehký a vysoký a jak rozhodily zadní nápravu kluznou deskou tak cca z 10 pokusů co jsem jel, sem v hodinach neskončil jen jednou.
Uřidit u aut těžkých na předek smyk zadní nepoháněné nápravy u takto vybavených aut v podstatě nejde a člověk se musí spolíhat pouze na to, aby se chytly gumy proto lepší dozadu.
A nebylo to jen o rukách byli jsme tam za firmu dva a mohl sem si půjčit i novou firemní fábii a tu zvládla ve směru udržet i šikovná ženská.
Hlavně u přetáčivýho smyku nešlapte na brzdu. I to sem si na polygonu zkusil a tím ten zadek odlehčítě ještě víc a točí se to rychleji. S caddy nebyla 720ka problém.
U aut který umí pracovat s úhlem natočení volantu a podle toho přibržďovat jednotlivý kola na nápravě je situace lepší protože tam elektronika spolíhá na to,že tam kam máš natočenej volat tam chceš jet a podle toho zasahuje.
měli sme tam ukázku s hodně dobře vybaveným moderním autem a umí to dělat divy.
lepší vzorek patří dozadu. u přetáčivýho smyku jde člověk do hodin velmi rychle, protože zadek je velmi lehkej a zatížit ho tak, aby se chytl zpět prostě nejde.
u předku si člověk pomůže brzdou protože brždením zatíží přední nápravu, která se tak lépe chytí.
Mám firemní vw cady, která má jen kotrolu trakce při rozjezdu a abs.
Byl sem s tím na polygonu a mezitím co nedotáčivost předku se dala krásně korigovat bud ubráním plynu nebo sešlápnutím brzdy u smyku zadní nápravy s tím nejde dělat vůbec nic.
Je to lehký a vysoký a jak rozhodily zadní nápravu kluznou deskou tak cca z 10 pokusů co jsem jel, sem v hodinach neskončil jen jednou.
Uřidit u aut těžkých na předek smyk zadní nepoháněné nápravy u takto vybavených aut v podstatě nejde a člověk se musí spolíhat pouze na to, aby se chytly gumy proto lepší dozadu.
A nebylo to jen o rukách byli jsme tam za firmu dva a mohl sem si půjčit i novou firemní fábii a tu zvládla ve směru udržet i šikovná ženská.
Hlavně u přetáčivýho smyku nešlapte na brzdu. I to sem si na polygonu zkusil a tím ten zadek odlehčítě ještě víc a točí se to rychleji. S caddy nebyla 720ka problém.
U aut který umí pracovat s úhlem natočení volantu a podle toho přibržďovat jednotlivý kola na nápravě je situace lepší protože tam elektronika spolíhá na to,že tam kam máš natočenej volat tam chceš jet a podle toho zasahuje.
měli sme tam ukázku s hodně dobře vybaveným moderním autem a umí to dělat divy.
_________________
LukinL
je:850 2,3 T5 sedan, B5234FT, M56
bylo:850 kombi D5252T, M56 r.v.96, Traktor
C70 cabrio Fenix,960II sedan 850 kombi 155kW
LukinL
je:850 2,3 T5 sedan, B5234FT, M56
bylo:850 kombi D5252T, M56 r.v.96, Traktor
C70 cabrio Fenix,960II sedan 850 kombi 155kW
-
Offline
- Příspěvky: 68
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Karlovy Vary
- Vůz: V50 D5 R-Design 2009
Kam dát lepší pneu, dopředu, nebo dozadu?
Zazil jsem obe situace.
Na ledu pred 180°zatackou nedotacivy. To muzete slapat na brzdu a tocit volantem jak chcete a modlit se ze to zastavi. Toceni volantem neudela vubec nic.
Na snehu v dlouhe tahle zatacce pretacivy. To jde uplne v klidu vyrovnat, staci jen nezmatkovat.
No a duvod, proc doporuciji v clancich na novinky.cz lepsi pneu na zadek, je ten, ze s lepsima na zadku to bude spise nedotacive a na predku spise pretacive. A v aute jste nejlip chraneni pri celnim narazu a ne bocnim. Jenze to take ubira ovladatelnost auta, pokud trochu vite co delate.
Proste. Ridic co umi jezdit si da lepsi pneu dopredu a ostatnim točvolantum poradi dat lepsi dozadu.
Na ledu pred 180°zatackou nedotacivy. To muzete slapat na brzdu a tocit volantem jak chcete a modlit se ze to zastavi. Toceni volantem neudela vubec nic.
Na snehu v dlouhe tahle zatacce pretacivy. To jde uplne v klidu vyrovnat, staci jen nezmatkovat.
No a duvod, proc doporuciji v clancich na novinky.cz lepsi pneu na zadek, je ten, ze s lepsima na zadku to bude spise nedotacive a na predku spise pretacive. A v aute jste nejlip chraneni pri celnim narazu a ne bocnim. Jenze to take ubira ovladatelnost auta, pokud trochu vite co delate.
Proste. Ridic co umi jezdit si da lepsi pneu dopredu a ostatnim točvolantum poradi dat lepsi dozadu.
-
Offline
- Příspěvky: 30
- Registrován: 2 roky 2 měsíce
- Bydliště: Tichá
- Vůz: XC60 I AWD 2.4D aut
Kam dát lepší pneu, dopředu, nebo dozadu?
Přesně tak, doporučení lepších pneu vzadu vychází jen a pouze z bezpečnostního hlediska, kdy nejhorší je "rána na dveře", zatímco při čelním nárazu chrání posádku deformační zóny.
Je to pro řidiče - uživatele, od kterých nelze čekat za volantem dovednosti. Kdo dodržuje zásadu, že se brzdí před zatáčkou, v zatáčce jede pod plynem a nebojí se u běžných koncepcí při přetáčivém smyku držet plyn, dá si lepší pneu vpřed.
Co se týče huštění, výrobcem udávané hodnoty jsou vždy vztaženy k obvyklé nejvyšší rychlosti, tzn. v evropě 120, 130km/h max. S rychlostí roste zatížení pneu, kdo jezdí např. 150km/h, doporučuje se o 0,2bar přifouknout.
Je to pro řidiče - uživatele, od kterých nelze čekat za volantem dovednosti. Kdo dodržuje zásadu, že se brzdí před zatáčkou, v zatáčce jede pod plynem a nebojí se u běžných koncepcí při přetáčivém smyku držet plyn, dá si lepší pneu vpřed.
Co se týče huštění, výrobcem udávané hodnoty jsou vždy vztaženy k obvyklé nejvyšší rychlosti, tzn. v evropě 120, 130km/h max. S rychlostí roste zatížení pneu, kdo jezdí např. 150km/h, doporučuje se o 0,2bar přifouknout.
-
Online
- Příspěvky: 2945
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Kam dát lepší pneu, dopředu, nebo dozadu?
No ten tlak bych takhle nezobecňoval. Protože s tou vyšší zátěží roste i teplota a s tou potom i tlak. Mě do značné míry funguje čím větší pila tím nižší tlak jak na motorce tak v autech.
-
Offline
- Příspěvky: 4996
- Registrován: 10 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Kam dát lepší pneu, dopředu, nebo dozadu?
A my co pilu nejezdíme, tak foukáme 25% víc kvůli spotřebě i na úkor pohodlí
A na mašině pilu taky nejezdíme, protože přeci nemůžeme měnit gumy každou sezonu a na tvrdejch se přeci nezbijem
A na mašině pilu taky nejezdíme, protože přeci nemůžeme měnit gumy každou sezonu a na tvrdejch se přeci nezbijem
-
Online
- Příspěvky: 2945
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Kam dát lepší pneu, dopředu, nebo dozadu?
Taky mám auta lehce prefouknute z důvodu spotřeby, ale na okruhu jsem ve 406 měl naposledy 1.5 a příště vyzkouším ještě o trochu nižší. No a motorky tam obecně jezdím nízké tlaky až se mi sem tam ostatní smějou.
-
Offline
- Příspěvky: 512
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Suchdol nad Lužnicí
- Vůz: Ochcávka, LR Free1, Volvo XC90 2,5 T
Kam dát lepší pneu, dopředu, nebo dozadu?
Ty mas standartne mit 2,3 a foukas 2,8? Ja mam na stitku 2,7 a mame az na automat vs. manual stejne auto...
_________________
VOLVO XC90 2,5 T (LPG) rok 2005 automat; LANDROVER freelander 2,0 Tcie (nafta) 1998; Ochcávka 1,9 tdi 66 kw, rok 2001; Jawa 250 rok 1972; Parez (bez TP), Honda CBR RR fireblade 2002
Bylo: sice ne Volvo, ale s tezkym srdcem v 11/2021 odchod Civica
Diagnostika k dispozici
VOLVO XC90 2,5 T (LPG) rok 2005 automat; LANDROVER freelander 2,0 Tcie (nafta) 1998; Ochcávka 1,9 tdi 66 kw, rok 2001; Jawa 250 rok 1972; Parez (bez TP), Honda CBR RR fireblade 2002
Bylo: sice ne Volvo, ale s tezkym srdcem v 11/2021 odchod Civica
Diagnostika k dispozici
-
Offline
- Příspěvky: 892
- Registrován: 20 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
Kam dát lepší pneu, dopředu, nebo dozadu?
Tak co, Urvanej, jak jsi nakonec nandal ty gumy?
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12093
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
Kam dát lepší pneu, dopředu, nebo dozadu?
Lepší dopředu, jako dycky.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé