Kam dát lepší pneu, dopředu, nebo dozadu?

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 885
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

#26 Kam dát lepší pneu, dopředu, nebo dozadu?

Příspěvek od Zeb »

Lepší gumy na léto dozadu z důvodu větší hrozby aquaplaningu. Když se odlepěj přední kola, nic moc se nestane, pokud zadní, jdeš do hodin. Na školení od Michelinu to pán krásně prezentoval angličákem, přes který navlékl gumičku tak, aby mu šla před předníma kolama a zablokovala je. A pak autíčko poslal po lakovaném povrchu stolu a jelo krásně rovně. Pak přendal gumičku dozadu, aby zablokovala zadní kolečka a poslal ho znovu. Zadek uletěl do strany a autíčko udělalo hodiny. Takže na léto lepší gumy dozadu, nebo dávat za deště většího bacha.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

#27 Kam dát lepší pneu, dopředu, nebo dozadu?

Příspěvek od HonzaA »

Rwd i fwd dopredu. I v krizove situaci potrebuji zatocit. Horsi gumy na predku me mimochodrm staly jedno moc pekne auto,predek se ve smyku nedovedl chytit,at jsem delal cokoli. Pokud je mimo kontrolu rizena naprava,jsem v pytli. Zde zminene uvahy o pretacovych a nedotacivych smycich jsou usmevne.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

lukinl
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 603
Registrován: 15 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 850 2,3 T5 sedan, B5234FT man.

#28 Kam dát lepší pneu, dopředu, nebo dozadu?

Příspěvek od lukinl »

Ahoj
lepší vzorek patří dozadu. u přetáčivýho smyku jde člověk do hodin velmi rychle, protože zadek je velmi lehkej a zatížit ho tak, aby se chytl zpět prostě nejde.
u předku si člověk pomůže brzdou protože brždením zatíží přední nápravu, která se tak lépe chytí.

Mám firemní vw cady, která má jen kotrolu trakce při rozjezdu a abs.
Byl sem s tím na polygonu a mezitím co nedotáčivost předku se dala krásně korigovat bud ubráním plynu nebo sešlápnutím brzdy u smyku zadní nápravy s tím nejde dělat vůbec nic.
Je to lehký a vysoký a jak rozhodily zadní nápravu kluznou deskou tak cca z 10 pokusů co jsem jel, sem v hodinach neskončil jen jednou.
Uřidit u aut těžkých na předek smyk zadní nepoháněné nápravy u takto vybavených aut v podstatě nejde a člověk se musí spolíhat pouze na to, aby se chytly gumy proto lepší dozadu.
A nebylo to jen o rukách byli jsme tam za firmu dva a mohl sem si půjčit i novou firemní fábii a tu zvládla ve směru udržet i šikovná ženská.
Hlavně u přetáčivýho smyku nešlapte na brzdu. I to sem si na polygonu zkusil a tím ten zadek odlehčítě ještě víc a točí se to rychleji. S caddy nebyla 720ka problém.

U aut který umí pracovat s úhlem natočení volantu a podle toho přibržďovat jednotlivý kola na nápravě je situace lepší protože tam elektronika spolíhá na to,že tam kam máš natočenej volat tam chceš jet a podle toho zasahuje.

měli sme tam ukázku s hodně dobře vybaveným moderním autem a umí to dělat divy.
_________________
LukinL
je:850 2,3 T5 sedan, B5234FT, M56
bylo:850 kombi D5252T, M56 r.v.96, Traktor
C70 cabrio Fenix,960II sedan 850 kombi 155kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 67
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Karlovy Vary
Vůz: V50 D5 R-Design 2009

#29 Kam dát lepší pneu, dopředu, nebo dozadu?

Příspěvek od Gintiik »

Zazil jsem obe situace.
Na ledu pred 180°zatackou nedotacivy. To muzete slapat na brzdu a tocit volantem jak chcete a modlit se ze to zastavi. Toceni volantem neudela vubec nic.
Na snehu v dlouhe tahle zatacce pretacivy. To jde uplne v klidu vyrovnat, staci jen nezmatkovat.

No a duvod, proc doporuciji v clancich na novinky.cz lepsi pneu na zadek, je ten, ze s lepsima na zadku to bude spise nedotacive a na predku spise pretacive. A v aute jste nejlip chraneni pri celnim narazu a ne bocnim. Jenze to take ubira ovladatelnost auta, pokud trochu vite co delate.

Proste. Ridic co umi jezdit si da lepsi pneu dopredu a ostatnim točvolantum poradi dat lepsi dozadu. :D

Jura
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 30
Registrován: 1 rok 11 měsíců
Bydliště: Tichá
Vůz: XC60 I AWD 2.4D aut

#30 Kam dát lepší pneu, dopředu, nebo dozadu?

Příspěvek od Jura »

Přesně tak, doporučení lepších pneu vzadu vychází jen a pouze z bezpečnostního hlediska, kdy nejhorší je "rána na dveře", zatímco při čelním nárazu chrání posádku deformační zóny.
Je to pro řidiče - uživatele, od kterých nelze čekat za volantem dovednosti. Kdo dodržuje zásadu, že se brzdí před zatáčkou, v zatáčce jede pod plynem a nebojí se u běžných koncepcí při přetáčivém smyku držet plyn, dá si lepší pneu vpřed.

Co se týče huštění, výrobcem udávané hodnoty jsou vždy vztaženy k obvyklé nejvyšší rychlosti, tzn. v evropě 120, 130km/h max. S rychlostí roste zatížení pneu, kdo jezdí např. 150km/h, doporučuje se o 0,2bar přifouknout.

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2880
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#31 Kam dát lepší pneu, dopředu, nebo dozadu?

Příspěvek od Vapik »

No ten tlak bych takhle nezobecňoval. Protože s tou vyšší zátěží roste i teplota a s tou potom i tlak. Mě do značné míry funguje čím větší pila tím nižší tlak jak na motorce tak v autech.

Romulusw
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 4900
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

#32 Kam dát lepší pneu, dopředu, nebo dozadu?

Příspěvek od Romulusw »

A my co pilu nejezdíme, tak foukáme 25% víc kvůli spotřebě i na úkor pohodlí :D

A na mašině pilu taky nejezdíme, protože přeci nemůžeme měnit gumy každou sezonu a na tvrdejch se přeci nezbijem :wink:

Vapik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2880
Registrován: 9 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

#33 Kam dát lepší pneu, dopředu, nebo dozadu?

Příspěvek od Vapik »

Taky mám auta lehce prefouknute z důvodu spotřeby, ale na okruhu jsem ve 406 měl naposledy 1.5 a příště vyzkouším ještě o trochu nižší. No a motorky tam obecně jezdím nízké tlaky až se mi sem tam ostatní smějou.

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 510
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: Suchdol nad Lužnicí
Vůz: Ochcávka, LR Free1, Volvo XC90 2,5 T

#34 Kam dát lepší pneu, dopředu, nebo dozadu?

Příspěvek od Krasty »

Romulusw píše: 26 dub 2022 09:15
Urvanej píše: 26 dub 2022 09:00 No s tim tlakem... já si vyzkoušel jak brutální je rozdíl v přilnavosti, pokud nafoukáš moc a nebo málo. No a teda dost mi to překvapilo a tak foukám tak akorát. S vysokym tlakem se výrazně zmenší kontaktní plocha a to auto pak víc plave a blbě brzdí.

Naprostá pravda, za sucha se to skoro nepozná, ale za mokra to klouže jak kráva. Ono je to teda DOT 09, takže oba aspekty na to mají vliv. Není to na žádné závodění a musí se používat hlava :D

U mě těch 0,5 baru dělá litr na sto.
Ty mas standartne mit 2,3 a foukas 2,8? Ja mam na stitku 2,7 a mame az na automat vs. manual stejne auto...
_________________
VOLVO XC90 2,5 T (LPG) rok 2005 automat; LANDROVER freelander 2,0 Tcie (nafta) 1998; Ochcávka 1,9 tdi 66 kw, rok 2001; Jawa 250 rok 1972; Parez (bez TP), Honda CBR RR fireblade 2002
Bylo: sice ne Volvo, ale s tezkym srdcem v 11/2021 odchod Civica
Diagnostika k dispozici

Zeb
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 885
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha

#35 Kam dát lepší pneu, dopředu, nebo dozadu?

Příspěvek od Zeb »

Tak co, Urvanej, jak jsi nakonec nandal ty gumy?
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 12054
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#36 Kam dát lepší pneu, dopředu, nebo dozadu?

Příspěvek od Urvanej »

Lepší dopředu, jako dycky. :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Jak co vyladit???“