Otázka, na kterou neznám odpověď

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3326
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vapik »

Jo máš pravdu, teď, když nad tím přemýšlím je na vratce. Vyhazovat ho nebudu :-). Jinak kotel nemám kondezační, ale poměrně zastaralý plyňák, takže jede na 80 pořád. Původně ani neuměl ohřívat vodu, ale mám tam dodělané trojcestný ventil a ovládám ho dvěma termostaty (teplota vstupu a výstupu vody do boileru) Když klesne teplota v boileru sepne kotel a pustí otopnou vodu do boileru, když je potřeba teplé vody během topení tak se jen přepne otopná voda z radiátorů do boileru.

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5835
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ja mam doma Grundfos Alplha2 celkem 3x a 1x vali kotlovou vodu imrvere 90°C a druhe pripadne bojler taky tech 90°C a 3tí je za smesovakem TO tam je tak 35°C. Vse maka jiz 7let a ok.
Jo a topim drevem.
20200615_163457.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Jakub Svoboda dne 06 dub 2022 19:45, celkem upraveno 2 x.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Nosound89
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4160
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Nosound89 »

Jakub Svoboda píše: 30 bře 2022 10:07 Ja mam doma Grundfos Alplha2 celkem 3x a 1x vali kotlovou vodu imrvere 90°C a druhe pripadne bojler taky tech 90°C a 3tí je za smesovakem TO tam je tak 35°C. Vse maka jiz 7let a ok.
Jo a topim drevem.

20200615_163457.jpg
Já se hlavně na všech tvých fotkách musím dívat jak máš vše luxusně obložené :oops: :good:

Jinak ty měděné trubky, nechtělo by ještě zaizolovat? Nebo co vidím je pouze studená?
_________________
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče) Galerie

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5835
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Jojo, lepsi jak to furt malovat. Navic 1km od domu je Rako, takze i pristup byl k obkladum ci dlazbe.
Ta trubka nad kotlem je voda do dochlazovaci smycky.
Jinak foto je z instalace kotle a tam jeste izolace nebyla, hlavne i kvuli kontrole tesnosti spojů.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12949
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

Zkusím ten velmi užitečný "mikrospínač" oddělit do solo topiku, https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=77697
tak mi prosím případně označte příspěvky, který jsem zapomněl.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

PINĎABC
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5299
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od PINĎABC »

Muže v atmosférickém motoru přibývat olej, když hladina všech ostatních náplní je stabilní. Jedná se o 2,4i 125kw. Nebo je to jen schýza ze špatného měření. Osobně si myslím, že přibývat nemůže, ale chci se ujistit, že jsem nepředal mylnou informaci.

peter cz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2184
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Klatovy
Vůz: 850R; 760GLE; 940T

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od peter cz »

Můžou prochcávat vstřiky.
_________________
´96 850 R, B5234T5, AW50-42LE, Elotec E85 | ´89 760 GLE, D24TIC, ZF4HP22 Obrázek | ´97 940 Turbo, B230FK, M90, LPG Obrázek
Volvo diagnostika k dispozici.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12949
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

Může... ale strašně by smrděl benzínem. Shodou okolností jsem nedavno viděl videjko, teda dvě, kde tohle řešil nějaký "objevitel" starých vraků. V jednom případě to byla prasklá membrána mechanickýho benzínovýho čerpadla, kde na chodu nebylo nic poznat. V druhém protékající vstřikovač, kde to pak kolem kroužků teklo do vany, ale ten motor běžel fakt hodně špatně a černě hulil.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

PINĎABC
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5299
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od PINĎABC »

Díky :good:

takže když nesmrdí olej po benzínu tak to bude asi jenom špatným měřením.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12949
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

Ne jinde se tam vzít kapalina nemůže a ránu do vany, která by zvýšila hladinu by hliníková vana nepřežila. :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5081
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Bydliště: PRG

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Lachtan »

U nafty bych to ještě pochopil, ale u benzínu ??? :shock:
Teplota oleje za chodu motoru se bude pohybovat někde mezi 85-100°C a to by se ten benzín z oleje dávno odpařil...
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

jancho
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4610
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od jancho »

Jak se bude chovat beton, jehož směs je bohatá až moc na cement a na písek naopak moc chudá?
Bude se drolit? Bude praskat? Bude křehký?

Dělal jsem malou desku (spíš destičku) 120x140 cm. Podcenil jsem nákup. Vespod jsou 4 pytle kupovaného betonu a kari síť.
Na poslední vrstvu došel matroš, tak jsem ze zásob vytáhl pytel cementu a písek ukradl dětem z pískoviště.
Ale písku jsem tam dal sakra málo.
Mé pochybení mělo na svědomí více faktorů.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6198
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od python.p »

Měl by být tvrdší, takže bych se toho nebál. :)

Míň štěrku + písku = kvalitnější beton.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

jancho
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4610
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od jancho »

Jasně, opačné varianta by byla horší.
Ale jednou jsem někde četl, že je to špatně i takto.
Tak jsem zvědav, zda to tu někdo potvrdí.
Yoby?
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5748
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Warcz »

jancho píše: 30 bře 2022 18:26 Jak se bude chovat beton, jehož směs je bohatá až moc na cement a na písek naopak moc chudá?
Bude se drolit? Bude praskat? Bude křehký?

Dělal jsem malou desku (spíš destičku) 120x140 cm. Podcenil jsem nákup. Vespod jsou 4 pytle kupovaného betonu a kari síť.
Na poslední vrstvu došel matroš, tak jsem ze zásob vytáhl pytel cementu a písek ukradl dětem z pískoviště.
Ale písku jsem tam dal sakra málo.
Mé pochybení mělo na svědomí více faktorů.
Teoreticky to můžeš udělat jenom z cementu a vody. Podle mě to nemá vliv ( říkala žena co sedí vedle a dělá chemii/betony :-) )
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

yoby
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3629
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od yoby »

Jancho : neřeš, bourat to stejně teď nebudeš :-) A až to bourat případně budeš, tak si budeš nadávat proč jsi to takhle udělal, až na tom necháš ruce :-D
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

Ondra.
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4946
Registrován: 20 roků 9 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Ondra. »

beton se musí modrat :D
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

jirka87
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 2439
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od jirka87 »

PINĎABC píše: 30 bře 2022 14:09 Díky :good:

takže když nesmrdí olej po benzínu tak to bude asi jenom špatným měřením.
On vzdycky smrdi po benzinu :green: A vstriky se daji pripadne diagnosticky otestovat. Obvykle-neumim ted rict,jestli obecna diag tenhle motor umi a pripadne ktera. U Vidy nevim uz vubec. Jmenuje se to "injector drop test". Bez demontaze, nic...jen kabel. Ale vida by umet mela, kdyz je to teda ten jediny spravny nastroj na Vulvo :-)

Jarda S40
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1438
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jarda S40 »

4Vapík- originál Grundfos UPS vídám funkční i po 25 letech. Sám jsem je před lety montoval, tak vím. Použito na cirkulaci TUV. Na topení vydrží dlouho, ale tam dohledám životnost tak do 10 let zpět. Moderní elektronicky řízená umírají na poruchu elektroniky i po 5 letech, asi záleží na tom, jak jsou chlazená.
K těm polským typu IHO, IBO to vidím na životnost do 3 let, spíš ale náhoda kus od kusu. Fero se tváří jako značka, tak uvidíš.

jancho
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4610
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od jancho »

Warcz & Yoby: díky! Kašlu tedy na to :)
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12949
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

Lachtan píše: 30 bře 2022 17:41 U nafty bych to ještě pochopil, ale u benzínu ??? :shock:
Teplota oleje za chodu motoru se bude pohybovat někde mezi 85-100°C a to by se ten benzín z oleje dávno odpařil...
Takhle to nefunguje, když smícháš benzín s olejem a zahřeješ, tak se nebude nejdřív odpařovat benzín a pak až olej, ale obojí naráz, i když bude v plynné fázi víc benzínu, tak zbylá kapalná směs nebude nikdy benzínu prosta. Příklad z praxe je, když máš kvas a destiluješ slivku, tak to co z toho kape má cca 50-60% lihu a přitom kvas má cca 10-15%. A i kdybys destiloval to, co vykape, furt dokola, třeba 100x, tak se ti líp jak 95% lihu udělat nepodaří. Pokud si někdy vypaloval, tak víš, jak se postupně zvyšuje teplota varu a končíš vysoce nad teplotou varu alkoholu a furt v tom kvasu nějakej zbejvá.
Ty pojmy, který se kolem toho vyskytují jako tenze páry a dělící poměr apod. mi stály při zkouškách nervů :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3326
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vapik »

Doplním info k tomu oběhovému čerpadlu. Dneska jsem ho rozebral a zjistil jsem že se přidíra rotor v ložiscích. Jinak je jak nové a po vyčištění bude zase chodit. V létě budu muset do systému přidat filtr, abych do čerpadla šla čistější voda, i když to co jsem vypustil bylo čisté (v porovnání toho co nám teklo ve starém bytě z radiátorů).
IMG_20220331_193851.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Vapik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3326
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Vapik »

Není tady nějaký volvista topenář, který by měl zájem o zakázku? Chtěl bych ke stávajícímu otopnému systému (plyn, TUV i topení) přidat elektro kotel. Koketoval jsem s myšlenkou, že to udělám sám, v zásadě to nebude nic složitého, ale je tam spousta drobných věcí, na které bych ve výsledku musel přicházet systémem pokus omyl, takže než pak v lednu pobíhat kolem kotle a hledat co je špatně nechal bych to na odborníkovi. Případná instalace bude v Praze.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12949
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

Myslíš, že už je doba, kdy se vyplatí zrušit plynový kotel a nasadit na prasáka elektrický?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

yebat
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2056
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Bechyně
Vůz: V40 1,9Di 85kW r.v 2001 D4192T3

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od yebat »

Jo, tak to já mám fixaci plynu do konce roku a začínám uvažovat o tepelku... Čas do konce roku mám, ale uteče to...
_________________
je: Hyundai I40 1,7 CRDI 100kW, OI 1,9tdi 81kW, Fabia III 1,4 66kW, MGB 1,8 1974
ex: V40 1,9Di 85kW, GSF 600 N 57kW, Renault Chamade 1,8i 54kW, Opel astra F 1,6i 55kW, 307 1,6hdi 66kW

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé