Tom0 - od P3 S80, V70 přes Superb 3 až k SPA V90 D3
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 1281
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4
Co se da delat, ja mel rohlik jak maly dite, jak se mi to libilo
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 1047
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4
300.737 km
První check engine za dobu mého vlastnictví.
Je to divný pocit když se to rozsvítí. Jel jsem ustálenou rychlostí 110 a najednou blik a hotovo.
Druhý den vida a ta určila jednozačně EGR.
Následovalo rozebírání dle postupu z Vidy.
Největší problém byl vyndat kryt baterie. V minulosti tam někomu vytekla baterie a tak šrouby dost chytly rez a po nasazení ořechu šestihran zmizel. muselo se odvrtávat, takže trochu víc zdržení.
Musím veřejně poděkovat J.Svobodovi za radu že chladič egru po vyndání šroubů už opravdu drží jen O-kroužek do chladiče a chce to kvrdlat a vytrvat. Po delší době to fakt jde dolu.
Stejně tak poradil koupit rovnou nový kroužek a provést po montáži kalibraci egru a klapky.
Ještě jednou díky.
Po rozebrání tam bylo fakt spousta mazutu, holt dost kratších tras a moje ekojízdy jsou znát.
Po odstranění hrubé nečistoty bylo čistění technickým benzínem a čističem brzd.
Nemám to tak lesklé jako všichni co dávají fotky vyčistěného, ale myslím že víc než dobrý.
Po sestavení vymazání chyb, kalibrace a motor vrčí. Teď už jen doufat že se chyba nevrátí.
První check engine za dobu mého vlastnictví.
Je to divný pocit když se to rozsvítí. Jel jsem ustálenou rychlostí 110 a najednou blik a hotovo.
Druhý den vida a ta určila jednozačně EGR.
Následovalo rozebírání dle postupu z Vidy.
Největší problém byl vyndat kryt baterie. V minulosti tam někomu vytekla baterie a tak šrouby dost chytly rez a po nasazení ořechu šestihran zmizel. muselo se odvrtávat, takže trochu víc zdržení.
Musím veřejně poděkovat J.Svobodovi za radu že chladič egru po vyndání šroubů už opravdu drží jen O-kroužek do chladiče a chce to kvrdlat a vytrvat. Po delší době to fakt jde dolu.
Stejně tak poradil koupit rovnou nový kroužek a provést po montáži kalibraci egru a klapky.
Ještě jednou díky.
Po rozebrání tam bylo fakt spousta mazutu, holt dost kratších tras a moje ekojízdy jsou znát.
Po odstranění hrubé nečistoty bylo čistění technickým benzínem a čističem brzd.
Nemám to tak lesklé jako všichni co dávají fotky vyčistěného, ale myslím že víc než dobrý.
Po sestavení vymazání chyb, kalibrace a motor vrčí. Teď už jen doufat že se chyba nevrátí.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 1895
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4
Pěkný
Tak to mne také bude čekat - jezdím cukačky a celkově to auto dost podtáčí
Co sání? To bude také pěkně zacpané karbonem předpokládám.
Neuvažoval jsi o EGR Off? Já o tom uvažuji delší dobu ,ale nejsem schopen relevantně zjistit zda přilepšením motoru neodrovnám DPF respektive co je menší zlo..
Tak to mne také bude čekat - jezdím cukačky a celkově to auto dost podtáčí
Co sání? To bude také pěkně zacpané karbonem předpokládám.
Neuvažoval jsi o EGR Off? Já o tom uvažuji delší dobu ,ale nejsem schopen relevantně zjistit zda přilepšením motoru neodrovnám DPF respektive co je menší zlo..
-
Offline
- Příspěvky: 1047
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4
V sání taky něco je, jenže tam se jen tak jednoduše nedostaneš...
Ideálně kdyby se sundalo a vyčistilo venku ... jenže to nikdo sundavat nebude ...
Takže tu mám ještě sprej motip... čistit turba a egr... tak ten ještě někdy nastříkám za filtr ... při zvýšených otáčkách po malých dávkách celý sprej ... třeba to tam něco udělá a rozpustí.
A o egr off jsem neuvažoval... přeci jen to auto je stavěno takto a tak má i fungovat... holt jednou za čas vyčistit...
Ideálně kdyby se sundalo a vyčistilo venku ... jenže to nikdo sundavat nebude ...
Takže tu mám ještě sprej motip... čistit turba a egr... tak ten ještě někdy nastříkám za filtr ... při zvýšených otáčkách po malých dávkách celý sprej ... třeba to tam něco udělá a rozpustí.
A o egr off jsem neuvažoval... přeci jen to auto je stavěno takto a tak má i fungovat... holt jednou za čas vyčistit...
-
Offline
- Příspěvky: 1895
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4
U focusu jsem měl sání ve 200tis zanesené tvrdým karbonem že uvnitř byly jen malé dirky. Teda vyškrábat to práce hrozná. Předpokládám že na volvu to nebude jiné, ale teď to fakt nemá cenu dělat.
Poté jsem egr zaslepil a v 550ti tis tam bylo pořád krásně čisto a motor tiše vrněl. Emise ok. Za mne to autu pomůže jenže to bylo bez dpf.
Poté jsem egr zaslepil a v 550ti tis tam bylo pořád krásně čisto a motor tiše vrněl. Emise ok. Za mne to autu pomůže jenže to bylo bez dpf.
-
Offline
- Příspěvky: 1047
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4
301.000 km
cca 300km po vyčištění egru a chyba je zpět.
Takže dnes jen vymazáno a budou pokračovat další pokusy.
Objednal jsem z polska použitý egr i s chladičem 570Kč + 300Kč doručení... A to bude první pokus co to udělá, pak se uvidí co dál.
cca 300km po vyčištění egru a chyba je zpět.
Takže dnes jen vymazáno a budou pokračovat další pokusy.
Objednal jsem z polska použitý egr i s chladičem 570Kč + 300Kč doručení... A to bude první pokus co to udělá, pak se uvidí co dál.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 1047
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4
Stále řeším vracející se chybu v samostatném tématu:
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=76861
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=76861
-
Offline
- Příspěvky: 1047
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4
Tak si konečně můžu dovolit napsat verdikt. ...VYŘEŠENO... (snad teda)
Najeto cca 1.200km od výměny čidla na mezichladiči a od té průběžně sleduji auto a je stále bez chyby...
Takže chybu P1407 P140700 Blocked EGR valve evidentně nemusí způsobovat jen EGR, ale klidně také toto čidlo. (tak jak to psali rusáci)
nevím, možná až bude trochu jaro, tak třeba zkusím na chvilku to staré čidlo co to udělá. (když to tedy bude do té doby bez chyby)... běžně se objevovala po pár stovkách km.. 300-400km
Každopádně nevím zda to má souvislost, ale jezdím tak nějak stabilně pohodu a dříve jsem pravidelně vypaloval po 700-800km na těch mých couračkách... teď po vyčistění egru to vychází na 1100-1200km na těch samých cestách tím samým stylem. Jestli je možné že vyčistěním to víc spaluje z vejfuku znovu a méně méně zanáší DPF... Jiné vysvětlení pro to zatím nemám.
Doufám že je to definitivně vyřešeno...
Najeto cca 1.200km od výměny čidla na mezichladiči a od té průběžně sleduji auto a je stále bez chyby...
Takže chybu P1407 P140700 Blocked EGR valve evidentně nemusí způsobovat jen EGR, ale klidně také toto čidlo. (tak jak to psali rusáci)
nevím, možná až bude trochu jaro, tak třeba zkusím na chvilku to staré čidlo co to udělá. (když to tedy bude do té doby bez chyby)... běžně se objevovala po pár stovkách km.. 300-400km
Každopádně nevím zda to má souvislost, ale jezdím tak nějak stabilně pohodu a dříve jsem pravidelně vypaloval po 700-800km na těch mých couračkách... teď po vyčistění egru to vychází na 1100-1200km na těch samých cestách tím samým stylem. Jestli je možné že vyčistěním to víc spaluje z vejfuku znovu a méně méně zanáší DPF... Jiné vysvětlení pro to zatím nemám.
Doufám že je to definitivně vyřešeno...
-
Offline
- Příspěvky: 1895
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4
Tak paráda
S tím egr a dpf je to zajímavé - jestli ještě něco vypozoruješ tak dej vědět, také bych to už mohl vyčistit.
S tím egr a dpf je to zajímavé - jestli ještě něco vypozoruješ tak dej vědět, také bych to už mohl vyčistit.
-
Offline
- Příspěvky: 1047
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4
306.500 km
Sice brzdy byly ještě v dobrém stavu, ale včera jsem na bazoši natrefil na prodej předních kotoučů děrovaných Zimmermann a k tomu desky Jurid s keramikou obojí s cca 50% životností, cena byla dobrá.
Nikdy jsem neměl na autě děrované kotouče a tak mě to lákalo zkusit. taky jsem zvědav co příměs keramiky v destičkách.
No a dneska už jsou na autě, chovají se normálně, žádné anomálie, vibrace a podobně, takže vypadají na dobrý stav.
Na letních kolech ty kotouče pak vyniknou lépe.
Možná v budoucnu budu třeba řešit ještě děrované zadní.
Sice brzdy byly ještě v dobrém stavu, ale včera jsem na bazoši natrefil na prodej předních kotoučů děrovaných Zimmermann a k tomu desky Jurid s keramikou obojí s cca 50% životností, cena byla dobrá.
Nikdy jsem neměl na autě děrované kotouče a tak mě to lákalo zkusit. taky jsem zvědav co příměs keramiky v destičkách.
No a dneska už jsou na autě, chovají se normálně, žádné anomálie, vibrace a podobně, takže vypadají na dobrý stav.
Na letních kolech ty kotouče pak vyniknou lépe.
Možná v budoucnu budu třeba řešit ještě děrované zadní.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 1047
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4
307.500 km
Volvík nakonec dostal také děrované zadní kotouče, tentokrát Brembo a desky opět s příměsí keramiky Jurid.
A pořídil jsem další motorový stroj.
Jako z ekonomického hlediska to je naprostý nesmysl, nafta by musela stát přes 50Kč a tento stroj najet nejméně 12.000km bez jediné investice aby se to někdy vrátilo. A tomu nevěřím.
Nicméně mě lákalo to zkusit, jedná se o snad nejlevnější elektroskútr... Hecht Equis, 1,8kW motor, maximálka 45km/h, baterie 6x12V 20Ah, teoretický dojezd 61km, vyrábí to China.
Jako samozřejmě největší obavy jsou z baterií... jsou tam klasické olověné gelovky. Tak snad nějakou tu chvíli vydrží když se o to budu starat a nenechám to hluboce vybít.
Normálně to má techničák a značku. Jen nemám EL, čekačka na EL značky je dva týdny, tak mám obyčejnou.
Možná v budoucnu bude i nějaký ten tuning přidání baterií v rámci prodloužení dojezdu.
Volvík nakonec dostal také děrované zadní kotouče, tentokrát Brembo a desky opět s příměsí keramiky Jurid.
A pořídil jsem další motorový stroj.
Jako z ekonomického hlediska to je naprostý nesmysl, nafta by musela stát přes 50Kč a tento stroj najet nejméně 12.000km bez jediné investice aby se to někdy vrátilo. A tomu nevěřím.
Nicméně mě lákalo to zkusit, jedná se o snad nejlevnější elektroskútr... Hecht Equis, 1,8kW motor, maximálka 45km/h, baterie 6x12V 20Ah, teoretický dojezd 61km, vyrábí to China.
Jako samozřejmě největší obavy jsou z baterií... jsou tam klasické olověné gelovky. Tak snad nějakou tu chvíli vydrží když se o to budu starat a nenechám to hluboce vybít.
Normálně to má techničák a značku. Jen nemám EL, čekačka na EL značky je dva týdny, tak mám obyčejnou.
Možná v budoucnu bude i nějaký ten tuning přidání baterií v rámci prodloužení dojezdu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 1895
- Registrován: 5 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4
Zajímavé - dávej sem pak info z reálného provozu - hlavně dojezd a také jak se bude zkracovat životnost/dojezd baterie, reálná rychlost v provozu. Tomu co se píše ofigo se nedá věřit. El skútr smysl celkem dává na ježdění kolem komína ideální, akorát neuděláš krok pěšky
-
Offline
- Příspěvky: 1047
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4
Tak zatím pár zkušeností z prvních dvou jízd.
Má to přepínač na dvě rychlosti, jednička je jakoby eko, jede to až 40km/h dle tacho a mělo by to být úspornější k baterii. Naopak dvojka je na plno, jede to až 50km/h tacho (pochopitelně po rovině).
Realita je taková, že při 50km/h tacho to jede skutečně 45km/h - což odpovídá maximu. Do kopečků to ztrácí dech, ale vše je úměrné aktuálnímu stavu baterie. Prostě jako aku vrtačka.
Ukazatel počtu ujetých km proměřuje a když ukáže 22km ujetých, tak realita podle stopaře je cca 19km... takže tak 15% proměření ku prospěchu imaginárního dojezdu. Asi tak nějak počítá na primitivní úrovni podle údaje rychlosti, který je taky o 10% víc.
Co mě překvapilo že se o tom nikde nepíše, ale má to rekuperaci. když se to z kopce samo rozhuláká a překročí 50 tacho, tak to začne brzdit motorem a dobíjet trochu baterie. To samé se děje když malinko zmačknu páku brzdy a rozsvítí se brzdové světlo, ale brzdy ještě nezaberou, také v tu chvíli brzdí motor.
První den když jsem se byl projet a jel jsem pořád na jedničku, dal jsem 53km zobrazených (47 reálných) a na posledním km fakt prudké stoupání už jsem nevyjel, jak ta aku vrtačka když dotahuje šroubek a nemá sílu. Nicméně za tímto kopcem se to zase vzpamatovalo a ještě by to nějakou chvíli jelo, ale já už skončil.
Dnes jsem si dal 22km (19) na jednotku a pak zpátky zase 22km (19) na dvojku a domů jsem dojel ještě s baterií v relativně dobré kondici.
Jinak co se týče dojezdu, tak přímo na stránkách Hechtu k tomu píšou realitu jak to může vypadat... :
Údaj o maximálním dojezdu udává orientační hodnotu, jaké je možné dosáhnout za naprosto ideálních podmínek. V praxi je pak dojezd do značné míry ovlivněn hmotností řidiče a dalšího nákladu, výškovým převýšením překonávaným při jízdě, povětrnostními podmínkami, stavem vozovky, způsobem jízdy, četností rozjezdů (například na křižovatkách), stavem pneumatik (zejména jejich nahuštění), kondicí akumulátorů a mnoha dalšími faktory. V extrémních podmínkách se tak dojezd může snížit i na méně než 50% uváděné hodnoty.
Má to přepínač na dvě rychlosti, jednička je jakoby eko, jede to až 40km/h dle tacho a mělo by to být úspornější k baterii. Naopak dvojka je na plno, jede to až 50km/h tacho (pochopitelně po rovině).
Realita je taková, že při 50km/h tacho to jede skutečně 45km/h - což odpovídá maximu. Do kopečků to ztrácí dech, ale vše je úměrné aktuálnímu stavu baterie. Prostě jako aku vrtačka.
Ukazatel počtu ujetých km proměřuje a když ukáže 22km ujetých, tak realita podle stopaře je cca 19km... takže tak 15% proměření ku prospěchu imaginárního dojezdu. Asi tak nějak počítá na primitivní úrovni podle údaje rychlosti, který je taky o 10% víc.
Co mě překvapilo že se o tom nikde nepíše, ale má to rekuperaci. když se to z kopce samo rozhuláká a překročí 50 tacho, tak to začne brzdit motorem a dobíjet trochu baterie. To samé se děje když malinko zmačknu páku brzdy a rozsvítí se brzdové světlo, ale brzdy ještě nezaberou, také v tu chvíli brzdí motor.
První den když jsem se byl projet a jel jsem pořád na jedničku, dal jsem 53km zobrazených (47 reálných) a na posledním km fakt prudké stoupání už jsem nevyjel, jak ta aku vrtačka když dotahuje šroubek a nemá sílu. Nicméně za tímto kopcem se to zase vzpamatovalo a ještě by to nějakou chvíli jelo, ale já už skončil.
Dnes jsem si dal 22km (19) na jednotku a pak zpátky zase 22km (19) na dvojku a domů jsem dojel ještě s baterií v relativně dobré kondici.
Jinak co se týče dojezdu, tak přímo na stránkách Hechtu k tomu píšou realitu jak to může vypadat... :
Údaj o maximálním dojezdu udává orientační hodnotu, jaké je možné dosáhnout za naprosto ideálních podmínek. V praxi je pak dojezd do značné míry ovlivněn hmotností řidiče a dalšího nákladu, výškovým převýšením překonávaným při jízdě, povětrnostními podmínkami, stavem vozovky, způsobem jízdy, četností rozjezdů (například na křižovatkách), stavem pneumatik (zejména jejich nahuštění), kondicí akumulátorů a mnoha dalšími faktory. V extrémních podmínkách se tak dojezd může snížit i na méně než 50% uváděné hodnoty.
-
Offline
- Příspěvky: 5249
- Registrován: 5 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4
))
mam Xiaomi koloběžku, kde píšou až 25Km, takže vím o čem mluvíš. Rekuperace je fajn, protože šetříš brzdy. Zázraky bych od toho nečekal
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 1047
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4
308.500 km
Šlape to jak hodinky, letos už podruhé je v Tatrách. Spotřeba opět jako vždy vynikající.
A protože musím vždy tak trochu vybočovat z řady, tak jsem tu asi jediný kdo už má letňáče...
Šlape to jak hodinky, letos už podruhé je v Tatrách. Spotřeba opět jako vždy vynikající.
A protože musím vždy tak trochu vybočovat z řady, tak jsem tu asi jediný kdo už má letňáče...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4
Opravdu pěkná spotřeba.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 1047
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4
309.500 km
Je to spotřeba na dlouhé trase, nějaké ty pojížďky po Tatrách 5km tam, 5km zpět, tak to bylo na místě přes 8l/100km.
Po návratu je auto obalené od soli, včera bylo na Slovensku neskutečně nasoleno, v noci zapršelo a teplota ráno kolem nuly.
Cesta zpět opět super spotřeba, až si tak člověk říká... "Za kolik by to musela jezdit ta naftová 1,6"
Pochopitelně je to dáno stylem jízdy, kde po Slovensku od Tater až k Trenčínu jsem jel okresky 90-100 a dálnici 100 (jel jsem skoro úplně sám po dálnici, tak jsem se kochal okolím) a ještě u Trenčína mi svítila spotřeba 4,1 po ujetí 230km.
Pak Trenčín - Slavkov 55 obce / 95-100 mimo obce a potom po D1 jsem se vždy někoho chytil a jel s ním průběžně cca 110 (občasně při předjíždění 130-140). Výslednou spotřebu to doma ukazovalo 4,4 l/100km + nějaká ta odchylka.
Cesta tam. A cesta zpět.
Je to spotřeba na dlouhé trase, nějaké ty pojížďky po Tatrách 5km tam, 5km zpět, tak to bylo na místě přes 8l/100km.
Po návratu je auto obalené od soli, včera bylo na Slovensku neskutečně nasoleno, v noci zapršelo a teplota ráno kolem nuly.
Cesta zpět opět super spotřeba, až si tak člověk říká... "Za kolik by to musela jezdit ta naftová 1,6"
Pochopitelně je to dáno stylem jízdy, kde po Slovensku od Tater až k Trenčínu jsem jel okresky 90-100 a dálnici 100 (jel jsem skoro úplně sám po dálnici, tak jsem se kochal okolím) a ještě u Trenčína mi svítila spotřeba 4,1 po ujetí 230km.
Pak Trenčín - Slavkov 55 obce / 95-100 mimo obce a potom po D1 jsem se vždy někoho chytil a jel s ním průběžně cca 110 (občasně při předjíždění 130-140). Výslednou spotřebu to doma ukazovalo 4,4 l/100km + nějaká ta odchylka.
Cesta tam. A cesta zpět.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 429
- Registrován: 9 roků 9 měsíců
- Bydliště: SK - BA
- Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015
Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4
a dálnici 100, potom po D1 jsem se vždy někoho chytil a jel s ním průběžně cca 110
Tak už rozumiem tvojej spotrebe Ja som sa s S60 D3 na teba so spotrebou nechytal ani náhodou. Síce je S60 ľahšia, ale zas automat pridáva na spotrebe
Tak už rozumiem tvojej spotrebe Ja som sa s S60 D3 na teba so spotrebou nechytal ani náhodou. Síce je S60 ľahšia, ale zas automat pridáva na spotrebe
-
Offline
- Příspěvky: 1047
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4
Tak všeobecně automat ten litr přidá nahoru.
Na druhou stranu při té dálniční jízdě máš zařazenu stabilně 6ku na manuálu i automatu a tam nevidím důvod proč by měl automat brát víc.
Jediné co s automatem nedokážeš je v prudkých dálničních klesáních vyřadit a plachtit...
Tam už mám prostě naučeno, jak to auto začne při cca 100-110km/h brát okamžitě kolem 1,6-1,8 l/100km, tak automaticky vyřazuju a plachtím za 0,4-0,5 l/100km a rychlost to přitom drží stejně.
Na druhou stranu při té dálniční jízdě máš zařazenu stabilně 6ku na manuálu i automatu a tam nevidím důvod proč by měl automat brát víc.
Jediné co s automatem nedokážeš je v prudkých dálničních klesáních vyřadit a plachtit...
Tam už mám prostě naučeno, jak to auto začne při cca 100-110km/h brát okamžitě kolem 1,6-1,8 l/100km, tak automaticky vyřazuju a plachtím za 0,4-0,5 l/100km a rychlost to přitom drží stejně.
-
Offline
- Příspěvky: 1281
- Registrován: 16 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4
Pac jsem mel stare D5, nove D5, D3 120kw coz byla pozdeji D4, nejak tusim, ze 4,4 nebude real. O kolik Ti to podmeruje? D3 vetsinou blbla o pul litru, aktualni D5 osciluje od 0,5 - 1 l od realne spotreby dle stylu jizdy. Nevim, jestli je to stavem vstriku, ale je to tak…tak se ptam
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvky: 1047
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4
Je to cca stále stejně od doby do jsem koupil cca 0,3-0,5l/100km... Proto píšu v tom textu plus nějaká ta odchylka.
Nevím zda jsem to sem už dával, ale loni jsem na naprosto rovném dálničním úseku udělal celkem zajímavé video.
Ukazuje že navýšení rychlosti o polovinu ze 100 na 150 znamená dvojnásobnou spotřebu.
I zde je nutné k aktuální spotřebě tu odchylku přičítat.
https://www.youtube.com/watch?v=j6exsutr0Ug
Jinejma slovama Brno - Praha za 2 hodiny a nebo za 1:20... rozdíl 40 minut a taky rozdíl 360Kč...(při 45Kč/litr)
Nevím zda jsem to sem už dával, ale loni jsem na naprosto rovném dálničním úseku udělal celkem zajímavé video.
Ukazuje že navýšení rychlosti o polovinu ze 100 na 150 znamená dvojnásobnou spotřebu.
I zde je nutné k aktuální spotřebě tu odchylku přičítat.
https://www.youtube.com/watch?v=j6exsutr0Ug
Jinejma slovama Brno - Praha za 2 hodiny a nebo za 1:20... rozdíl 40 minut a taky rozdíl 360Kč...(při 45Kč/litr)
-
Offline
- Příspěvky: 41
- Registrován: 3 roky 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC70 ocean race
Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4
Můžu říct, že tam Tomovi ty čísla opravdu svítí není to photoshop
_________________
XC70 P3 Ocean race
XC70 P3 Ocean race
-
Offline
- Příspěvky: 1047
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4
Foto ze setkání. Bylo dobré vidět auto se stejným motorem, manuálem a také úplně stejnými nedostatky které jsme během té chvilky porovnali.
Ale na jedno jsem zapomněl se zeptat...
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=66489
Ale na jedno jsem zapomněl se zeptat...
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=66489
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 1047
- Registrován: 11 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4
313.000 km
A je to tady, je na čase jít dál.
V70ka si našla nového majitele hodně rychle a zítra si ji odváží.
Věřím že mu bude sloužit stejně dobře a věrně jako sloužila mě a nikdy ho nikde také nezklame.
Co bude dál???
Rozhodnuto je, až bude doma a bude trocha času, tak to sem dám.
Nicméně dopředu říkám že Volvo to už nebude, nemá pro mě co nabídnout aktuálně.
Koupit si třetí P3 by už bylo přehnané a novodobé platformy S90/V90, o kterých jsem si myslel že po 6ti letech spadnou na přijatelné ceny, se vzhledem k pomatenému trhu drží stále mimo dostřel.
Nechtěl bych holátko a tak pěkně vybavená V90 z prvních ročníků výroby by byla za min.3/4 milionu... takže tímto s Volvem dočasně končím.
A je to tady, je na čase jít dál.
V70ka si našla nového majitele hodně rychle a zítra si ji odváží.
Věřím že mu bude sloužit stejně dobře a věrně jako sloužila mě a nikdy ho nikde také nezklame.
Co bude dál???
Rozhodnuto je, až bude doma a bude trocha času, tak to sem dám.
Nicméně dopředu říkám že Volvo to už nebude, nemá pro mě co nabídnout aktuálně.
Koupit si třetí P3 by už bylo přehnané a novodobé platformy S90/V90, o kterých jsem si myslel že po 6ti letech spadnou na přijatelné ceny, se vzhledem k pomatenému trhu drží stále mimo dostřel.
Nechtěl bych holátko a tak pěkně vybavená V90 z prvních ročníků výroby by byla za min.3/4 milionu... takže tímto s Volvem dočasně končím.
-
Offline
- Příspěvky: 4165
- Registrován: 12 roků 1 měsíc
- Bydliště: F-M city
- Vůz: S80II 4,4 AWD
Tom0 - S80 3,2 ; V70 D4
Tak jsem zvědav co to bude? Jestli německá klasika nebo třeba nějaký japonec
_________________
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče)
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 Galerie
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé