Volvo V70 ; 2014 ; D4 ; D5204T3 - chyba ECM P140700 EGR
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 1038
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
#1 Volvo V70 ; 2014 ; D4 ; D5204T3 - chyba ECM P140700 EGR
Ahoj,
potýkám se už měsíc s opakující se chybou...
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=955785#p955785
chyba se neustále vrací.
Co bylo už uděláno:
-napřed byl egr kompletně vyčištěn - nepomohlo
-sehnal jsem použitý egr a vyměnil zatím pouze pohon (z důvodu snadné výměny)- nepomohlo
Dále bude následovat ještě vyčištění toho použitého a namontování jako celku tak jak jsem ho koupil. - to se uvidí co to udělá
Ale co když ani to nepomůže, co s tím dál a na co se zaměřit.
Na zahraničních forech řeší ještě senzory tlaku sání a DPF... že prý to může generovat stejnou chybu údajně.
https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=142824
https://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=257771
potýkám se už měsíc s opakující se chybou...
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=955785#p955785
chyba se neustále vrací.
Co bylo už uděláno:
-napřed byl egr kompletně vyčištěn - nepomohlo
-sehnal jsem použitý egr a vyměnil zatím pouze pohon (z důvodu snadné výměny)- nepomohlo
Dále bude následovat ještě vyčištění toho použitého a namontování jako celku tak jak jsem ho koupil. - to se uvidí co to udělá
Ale co když ani to nepomůže, co s tím dál a na co se zaměřit.
Na zahraničních forech řeší ještě senzory tlaku sání a DPF... že prý to může generovat stejnou chybu údajně.
https://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=142824
https://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=257771
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1067
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
#2 Volvo V70 ; 2014 ; D4 ; D5204T3 - chyba ECM P140700 EGR
Podle mě je hloupost kupovat takový použitý díl, jako je právě EGR ventil, zvlášť když neznáš dárcovské auto. Jsi si ale 100% jistý, že je v pořádku a funkční bez vad?
Další věc, po montáži toho nového, smazal jsi Vidou adaptace?
Další věc, po montáži toho nového, smazal jsi Vidou adaptace?
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 1038
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
#3 Volvo V70 ; 2014 ; D4 ; D5204T3 - chyba ECM P140700 EGR
Samozřejmě jistota 100% funkčního kusu může být jen u nového, tady prostě mi přišel použitý kus. Ale nevěřím že by se stejnou chybou. Otevírá a zavírá úplně stejně jako původní.
Ano, smazáno, nakalibrováno Vidou s úspěšným výsledkem.
Ano, smazáno, nakalibrováno Vidou s úspěšným výsledkem.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1283
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V60
#4 Volvo V70 ; 2014 ; D4 ; D5204T3 - chyba ECM P140700 EGR
A nějaká live data by nebyla? Z toho bych se odpíchnul, jestli se to hejbe a k tomu navazující věci - průtok a tak. Pak by dávalo smysl se koukat dál, na čidlo DPF..., ale musíš mít jistotu, že to těsní a že se to hejbe. Hejbání zjistíš diagnostikou, že to těsní asi ne jinak, než že to rozebereš, což jsi asi slyšet pro začátek nechtěl...
_________________
V60 D4
V60 D4
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 1038
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
#5 Volvo V70 ; 2014 ; D4 ; D5204T3 - chyba ECM P140700 EGR
Data by mohla být, jen jsem je nikdy k ničemu nepotřeboval zatím, tak s tím mocneumím.
Jak nejlépe? záznamem tabulky hodnot nebo grafu? a v jakých režimech jízdy?
A hlavně jaká konkrétní data z těchto možností:
General: Vehicle speed ; Outdoor temperature ; Barometric pressure ; Engine coolant temperature ; Glow plug ; Engine speed ; Grill shutter position
Intake: Intake manifold absolute pressure sensor ; Boost pressure ; Boost pressure, desired value ; Turbo control valve bypass or VNT ; Turbo control valve wastegate ; Air flow rate from mass air flow sensor ; Air mass desiret ; Air mass/stroke ; Intake air temperature TMAP ; Intake air temperature MAF ; Absolute throttle position
Exhaust: Temperture sensor catalyst ; Temperature sensor particulate filter ; Particulate filter pressure sensor ; EGR valve , commanded position ; EGR valve, position sensor
Pedals: Akcelerator pedal position
Jak nejlépe? záznamem tabulky hodnot nebo grafu? a v jakých režimech jízdy?
A hlavně jaká konkrétní data z těchto možností:
General: Vehicle speed ; Outdoor temperature ; Barometric pressure ; Engine coolant temperature ; Glow plug ; Engine speed ; Grill shutter position
Intake: Intake manifold absolute pressure sensor ; Boost pressure ; Boost pressure, desired value ; Turbo control valve bypass or VNT ; Turbo control valve wastegate ; Air flow rate from mass air flow sensor ; Air mass desiret ; Air mass/stroke ; Intake air temperature TMAP ; Intake air temperature MAF ; Absolute throttle position
Exhaust: Temperture sensor catalyst ; Temperature sensor particulate filter ; Particulate filter pressure sensor ; EGR valve , commanded position ; EGR valve, position sensor
Pedals: Akcelerator pedal position
#6 Volvo V70 ; 2014 ; D4 ; D5204T3 - chyba ECM P140700 EGR
Zdar Tome,
Stačí nechat běžet na volnoběh, zobrazit:
Air Flow Rate from Mass Air Flow Sensor
EGR valve, commanded position
EGR valve, position sensor
dále v záložce Activations zvolit EGR valve, commanded position
pak sledovat v grafu, jestli průběhy hodnot korelují, měly by se pohybovat současně.
Chladič negru jsi zkoušel profouknout? Ten se zanáší obvykle na kratších cestách.
A ten snímač tlaku v sání taky dokáže pozlobit.
Stačí nechat běžet na volnoběh, zobrazit:
Air Flow Rate from Mass Air Flow Sensor
EGR valve, commanded position
EGR valve, position sensor
dále v záložce Activations zvolit EGR valve, commanded position
pak sledovat v grafu, jestli průběhy hodnot korelují, měly by se pohybovat současně.
Chladič negru jsi zkoušel profouknout? Ten se zanáší obvykle na kratších cestách.
A ten snímač tlaku v sání taky dokáže pozlobit.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 1038
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
#7 Volvo V70 ; 2014 ; D4 ; D5204T3 - chyba ECM P140700 EGR
Tak pokusné video.
Hodnoty EGRu létají spolu.
Jak se nechá EGR delší dobu otevřený, tak motor zdechne, ale to je asi správně když mu dojde kyslík.
Jinak chladič jsem měl taky venku a taky vyčištěn a průchozí.
A snímač tlaku dole na mezichladiči řeší často na těch fórech jak jsem psal se stejnou chybou .
Zde video dat:
Hodnoty EGRu létají spolu.
Jak se nechá EGR delší dobu otevřený, tak motor zdechne, ale to je asi správně když mu dojde kyslík.
Jinak chladič jsem měl taky venku a taky vyčištěn a průchozí.
A snímač tlaku dole na mezichladiči řeší často na těch fórech jak jsem psal se stejnou chybou .
Zde video dat:
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 1038
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
#8 Volvo V70 ; 2014 ; D4 ; D5204T3 - chyba ECM P140700 EGR
Lze nějak případně prověřit ty snímače tlaku?
#9 Volvo V70 ; 2014 ; D4 ; D5204T3 - chyba ECM P140700 EGR
Jedině jezdit a sledovat konzistentnost hodnot Boost pressure. Ideálně vyvolat podmínky, ve kterých se závada projevuje. Na tohle je asi zrovna rychlejší si s někým vyměnit ten snímač.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 1038
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
#10 Volvo V70 ; 2014 ; D4 ; D5204T3 - chyba ECM P140700 EGR
Tak pár set kiláků a chyba je zpět. Zatím tedy nesvítí, ale už je uložena.
Egr se mi nechce vyndavat, takže udělám pokus za 700kč po vzoru rusáků, výměnu tlakového čidla na mezichladiči.
originál OEM je 0 261 230 294, vzal jsem Bosch 0261230293. Kupodivu je to v kelly za dobré peníze a bude to do 3 hodin na Kladně v prodejně.
https://www.drive2.ru/l/502124146612765137/
chyba vymazána, dnes odpoledne ho ještě před noční vyměním a za pár set dalších km se uvidí co dál.
Egr se mi nechce vyndavat, takže udělám pokus za 700kč po vzoru rusáků, výměnu tlakového čidla na mezichladiči.
originál OEM je 0 261 230 294, vzal jsem Bosch 0261230293. Kupodivu je to v kelly za dobré peníze a bude to do 3 hodin na Kladně v prodejně.
https://www.drive2.ru/l/502124146612765137/
chyba vymazána, dnes odpoledne ho ještě před noční vyměním a za pár set dalších km se uvidí co dál.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 1038
- Registrován: 11 roků 8 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 2017
#11 Volvo V70 ; 2014 ; D4 ; D5204T3 - chyba ECM P140700 EGR
Tak si konečně můžu dovolit napsat verdikt. ...VYŘEŠENO... (snad teda)
Najeto cca 1.200km od výměny čidla na mezichladiči a od té průběžně sleduji auto a je stále bez chyby...
Takže chybu P1407 P140700 Blocked EGR valve evidentně nemusí způsobovat jen EGR, ale klidně také toto čidlo. (tak jak to psali rusáci)
nevím, možná až bude trochu jaro, tak třeba zkusím na chvilku to staré čidlo co to udělá. (když to tedy bude do té doby bez chyby)... běžně se objevovala po pár stovkách km.. 300-400km
Každopádně nevím zda to má souvislost, ale jezdím tak nějak stabilně pohodu a dříve jsem pravidelně vypaloval po 700-800km na těch mých couračkách... teď po vyčistění egru to vychází na 1100-1200km na těch samých cestách tím samým stylem. Jestli je možné že vyčistěním to víc spaluje z vejfuku znovu a méně méně zanáší DPF... Jiné vysvětlení pro to zatím nemám.
Doufám že je to definitivně vyřešeno...
Najeto cca 1.200km od výměny čidla na mezichladiči a od té průběžně sleduji auto a je stále bez chyby...
Takže chybu P1407 P140700 Blocked EGR valve evidentně nemusí způsobovat jen EGR, ale klidně také toto čidlo. (tak jak to psali rusáci)
nevím, možná až bude trochu jaro, tak třeba zkusím na chvilku to staré čidlo co to udělá. (když to tedy bude do té doby bez chyby)... běžně se objevovala po pár stovkách km.. 300-400km
Každopádně nevím zda to má souvislost, ale jezdím tak nějak stabilně pohodu a dříve jsem pravidelně vypaloval po 700-800km na těch mých couračkách... teď po vyčistění egru to vychází na 1100-1200km na těch samých cestách tím samým stylem. Jestli je možné že vyčistěním to víc spaluje z vejfuku znovu a méně méně zanáší DPF... Jiné vysvětlení pro to zatím nemám.
Doufám že je to definitivně vyřešeno...
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek