Ekonomická jízda s automatem
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 23
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 D5204T2 2.0 11'
Ekonomická jízda s automatem
Zdravím, jezdil jsem dlouhé roky s manuálem a naučil se jezdit ekonomicky. Teď mám automat a o úspornosti provozu rozhoduje z velké části SW. Jak je to například s používáním neutrálu u automatické převodovky? A máte případně nějaké triky a tipy?
Nehoním se na červené, rozjíždím se plynule, stále používám tempomat a v neutrálu mě vozívala kinetická energie...
Díky za odpovědi!
Nehoním se na červené, rozjíždím se plynule, stále používám tempomat a v neutrálu mě vozívala kinetická energie...
Díky za odpovědi!
_________________
V70 D3 120kW, 2011 / 230tis. km
V70 D5 151kW, 2011 / 180tis. km
V70 D3 120kW, 2011 / 230tis. km
V70 D5 151kW, 2011 / 180tis. km
-
Online
- Příspěvky: 741
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
Ekonomická jízda s automatem
Obecně se má během jízdy vpřed zařadit správný režim, konkrétně „D“ a dále pak nad převodovkou ani nepřemýšlet. Je sice pravda, že během jízdy na neutrál je možné uspořit trochu paliva. To je však možné i u modernějších automatů, aniž by bylo nutné vyřazovat. Není tedy žádný důvod dávat během jízdy neutrál, pokud nemá řidič v plánu převodovku pomalu ničit.
Zařadit neutrál během jízdy není zrovna nejlepším způsobem, jak pečovat o svou automatickou převodovku.Problém není v tom zařadit neutrál, ale řadit zpět rychlostní stupeň,
častým vyřazováním do neutrálu za jízdy může postupem času dojít k poškození hydrodynamického měniče.
Úloha neutrálu
Zařazením neutrálu se odpojí motor od kol – na kola nepůjde žádný výkon, budou se volně otáčet.
Jde o pojistku při zaseknutí plynu a akceleraci vozidla. Spousta řidičů v takových případech začne zmatkovat a vypne motor a tím se tak připraví o několik asistentů, které usnadňují kontrolu nad vozidlem. A dokonce si, v tom nejhorším případě, zablokují řízení.
V tomto případě je nejlépe vyřadit - zařadit N a s pomocí brzd bezpečně zastavit mimo silnici a teprve nyní vypnout motor.
Dalším využitím je odtah, přičemž ale automaty trpí – při vypnutí motoru nefunguje čerpadlo, které zajišťuje promazávání převodovky, tím se převodovka zahřívá = rychleji opotřebovává.Některé automatické převodovky dnes umí kvůli jízdě setrvačností vyřadit do neutrálu bez pokynu řidiče-plachtění
Problematika režimu P
K tomu, aby vám převodová skříň vydržela co nejdéle, se také hodí vědět, že při zastavení vozidla byste měli nejdříve použit brzdu - elektronickou nebo manuální - a následně zvolit režim P. V případě, že budete brzdit a parkovat jen na "péčku", tak se na převodovku přenáší prakticky celá váha vozidla a tím se její životnost zkracuje. Proto nezapomínejte používat i ruční brzdu, abyste prodloužili životnost jinak celkem drahého komponentu.
Také se doporučuje, aby se stupeň P - případně i R - zařazoval, až když auto úplně stojí. Může totiž nastat situace, zejména u starších typů převodovek, že při častém zařazování P ještě v pohybu auta se parkovací "zobáček" převodovky špatně zahákne na ozubeném kole a může se zlomit. Tím ztrácí svou funkci a je vystaráno na opravu. Navíc ulomený zobáček může napáchat další neplechu. Moderní převodovky by ale tento nešvar už neměly dovolit.
V případě režimu R a jeho zařazovaní, když se kola ještě nedotočila, zase hrozí nadměrné tření, které samozřejmě převodovce neprospívá a její životnost by se tak mohla o dost snížit.
Zařadit neutrál během jízdy není zrovna nejlepším způsobem, jak pečovat o svou automatickou převodovku.Problém není v tom zařadit neutrál, ale řadit zpět rychlostní stupeň,
častým vyřazováním do neutrálu za jízdy může postupem času dojít k poškození hydrodynamického měniče.
Úloha neutrálu
Zařazením neutrálu se odpojí motor od kol – na kola nepůjde žádný výkon, budou se volně otáčet.
Jde o pojistku při zaseknutí plynu a akceleraci vozidla. Spousta řidičů v takových případech začne zmatkovat a vypne motor a tím se tak připraví o několik asistentů, které usnadňují kontrolu nad vozidlem. A dokonce si, v tom nejhorším případě, zablokují řízení.
V tomto případě je nejlépe vyřadit - zařadit N a s pomocí brzd bezpečně zastavit mimo silnici a teprve nyní vypnout motor.
Dalším využitím je odtah, přičemž ale automaty trpí – při vypnutí motoru nefunguje čerpadlo, které zajišťuje promazávání převodovky, tím se převodovka zahřívá = rychleji opotřebovává.Některé automatické převodovky dnes umí kvůli jízdě setrvačností vyřadit do neutrálu bez pokynu řidiče-plachtění
Problematika režimu P
K tomu, aby vám převodová skříň vydržela co nejdéle, se také hodí vědět, že při zastavení vozidla byste měli nejdříve použit brzdu - elektronickou nebo manuální - a následně zvolit režim P. V případě, že budete brzdit a parkovat jen na "péčku", tak se na převodovku přenáší prakticky celá váha vozidla a tím se její životnost zkracuje. Proto nezapomínejte používat i ruční brzdu, abyste prodloužili životnost jinak celkem drahého komponentu.
Také se doporučuje, aby se stupeň P - případně i R - zařazoval, až když auto úplně stojí. Může totiž nastat situace, zejména u starších typů převodovek, že při častém zařazování P ještě v pohybu auta se parkovací "zobáček" převodovky špatně zahákne na ozubeném kole a může se zlomit. Tím ztrácí svou funkci a je vystaráno na opravu. Navíc ulomený zobáček může napáchat další neplechu. Moderní převodovky by ale tento nešvar už neměly dovolit.
V případě režimu R a jeho zařazovaní, když se kola ještě nedotočila, zase hrozí nadměrné tření, které samozřejmě převodovce neprospívá a její životnost by se tak mohla o dost snížit.
Naposledy upravil(a) zdenal111 dne 28 lis 2021 20:42, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvky: 6159
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Ekonomická jízda s automatem
Plachtit s neutrálem a mluvit o ekonomické jízdě. To mě pobavilo, vážně.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 5729
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
Ekonomická jízda s automatem
Při zařazení neutrálu opravdu dochází k úspoře paliva, ale nedělal bych to. Netral se řadí jenom když auto stojí. Pokud jede vždy "D" pokud automat s tímhle umí pracovat sam si tam ten "N" zařadí.
Více by asi řekl pan Patočka co se v automatu při zařazení "N" děje. typuju že se odtlakuje.
Více by asi řekl pan Patočka co se v automatu při zařazení "N" děje. typuju že se odtlakuje.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 2213
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Ekonomická jízda s automatem
Ráno D jako do práce a odpoledne D jako domů. Převodovka si upraví po určitém počtu km styl řazení dle stylu jízdy řidiče takže i stylem jízdy se auto naučí jezdit úsporně či naopak.
Třeba moje xc60 my14 zase zbytečně brzy řadí nahoru a ve městě se motor dost podtáčí. Holt ekologie ,ale pro auto to není uplně ideální i když mám spotřebu na suv pěknou.
Třeba moje xc60 my14 zase zbytečně brzy řadí nahoru a ve městě se motor dost podtáčí. Holt ekologie ,ale pro auto to není uplně ideální i když mám spotřebu na suv pěknou.
-
Online
- Příspěvky: 741
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
Ekonomická jízda s automatem
Někdy je to správný postup – režim plachtění, tzv. coasting-u nejmodernějších automatů jde o podobnost jízdy na neutrál. Ale hlavním důvodem je to, že změna režimu mezi pohybem a stáním, tzn. P, R, N, D, je pro převodovku náročnější než běžný chod. Proto by se k ní mělo docházet jen výjimečně, a to v případě, že vozidlo stojí a motor funguje na volnoběh - NE za jízdy! „Plachtění“ je vhodné pro vozidla s automatickou převodovkou, která jsou na toto použití stavěná.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvky: 23
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 D5204T2 2.0 11'
Ekonomická jízda s automatem
Skvělý, děkuju za odbornou a vyčerpávající odpověď! O bodu s parkováním jsem byl už poučen a dávám si pozor (obvykle držím brzdu nohou, zařadím P, aktivují ruční brzdu a pak až povoluji brzdový pedál). Na neutrál s automatem jezdit nebudu. A při odtahu, jestli tomu dobře rozumím, N převodovku netrápí?zdenal111 píše: 28 lis 2021 20:09 Obecně se má během jízdy vpřed zařadit správný režim, konkrétně „D“ a dále pak nad převodovkou ani nepřemýšlet...
Mohu poprosit o vysvětlení? Děkuju.python.p píše: 28 lis 2021 20:26 Plachtit s neutrálem a mluvit o ekonomické jízdě. To mě pobavilo, vážně.
Poznám, jestli to můj automat umí?Warcz píše: 28 lis 2021 20:44 Při zařazení neutrálu opravdu dochází k úspoře paliva, ale nedělal bych to. Netral se řadí jenom když auto stojí. Pokud jede vždy "D" pokud automat s tímhle umí pracovat sam si tam ten "N" zařadí.
Více by asi řekl pan Patočka co se v automatu při zařazení "N" děje. typuju že se odtlakuje.
N jako nikam, rozumím. Nevíte od kdy jsou převodovky takhle vychytralé?Munga píše: 28 lis 2021 21:04 Ráno D jako do práce a odpoledne D jako domů. Převodovka si upraví po určitém počtu km styl řazení dle stylu jízdy řidiče takže i stylem jízdy se auto naučí jezdit úsporně či naopak.
Třeba moje xc60 my14 zase zbytečně brzy řadí nahoru a ve městě se motor dost podtáčí. Holt ekologie ,ale pro auto to není uplně ideální i když mám spotřebu na suv pěknou.
_________________
V70 D3 120kW, 2011 / 230tis. km
V70 D5 151kW, 2011 / 180tis. km
V70 D3 120kW, 2011 / 230tis. km
V70 D5 151kW, 2011 / 180tis. km
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14261
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Ekonomická jízda s automatem
To parkování děláš právě blbě. Máš zastavit, dát N, použít ručku, pustit brzdu a nechat auto zhoupnout a až potom dát P.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 5729
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
Ekonomická jízda s automatem
Pokud auto stojí na rovině tak je to asi jedno, ale v případě kopce je dobré se techniku naučit.
- Zmáčknu brzdu
- Zařadím N
- Zatáhnu ruční brzdu
- Povolím brzdu
- Auto se trošku pohne. Teď ho drží ruční brzda
- Zmáčknu brzdu
- Zařadím "P"
Váha drží na ruční brzdě a ne automatu.
Pamatuju si, že jsem najel na odtahovku, zatáhnul roční brzdu, povolil a auto mi sjelo jak to bylo mokrý
Když to člověk nedělá jde mu potom "P" vyřazovat hodně ztuha, protože na něm visí váha auta.
Jestli to tvůj automat umí poznáš, že ti spadnou otáčky na volnoběžné.
- Zmáčknu brzdu
- Zařadím N
- Zatáhnu ruční brzdu
- Povolím brzdu
- Auto se trošku pohne. Teď ho drží ruční brzda
- Zmáčknu brzdu
- Zařadím "P"
Váha drží na ruční brzdě a ne automatu.
Pamatuju si, že jsem najel na odtahovku, zatáhnul roční brzdu, povolil a auto mi sjelo jak to bylo mokrý

Když to člověk nedělá jde mu potom "P" vyřazovat hodně ztuha, protože na něm visí váha auta.
Jestli to tvůj automat umí poznáš, že ti spadnou otáčky na volnoběžné.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Online
- Příspěvky: 741
- Registrován: 5 roků 6 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
Ekonomická jízda s automatem
A při odtahu, jestli tomu dobře rozumím, N převodovku netrápí? odpověd"
na laně se moc nedoporučuje uvádí se netáhnout to dál než 20km a netáhnout to rychlejc než těch 50km/h-doporučuji vůbec nedělat, NALOŽIT na valnik ok,předokolka zvednout -jizda po zadku ok,4kola naložit..
to brždění jak píše Warcz-pověsit autak v klidu na ručku a posléze P
na laně se moc nedoporučuje uvádí se netáhnout to dál než 20km a netáhnout to rychlejc než těch 50km/h-doporučuji vůbec nedělat, NALOŽIT na valnik ok,předokolka zvednout -jizda po zadku ok,4kola naložit..
to brždění jak píše Warcz-pověsit autak v klidu na ručku a posléze P

_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvky: 3270
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Teplice
Ekonomická jízda s automatem
Co je to ekonomická jízda?
Ekonomický je jezdit tak, aby automat vydržel.

Ekonomický je jezdit tak, aby automat vydržel.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW
-
Offline
- Příspěvky: 482
- Registrován: 13 roků 4 měsíce
- Bydliště: Třeboň
- Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi
Ekonomická jízda s automatem
Tvůj automat to určitě neumí - to je většinou výsada dvouspojkových převodovekikea píše: 28 lis 2021 21:20
Poznám, jestli to můj automat umí?
N jako nikam, rozumím. Nevíte od kdy jsou převodovky takhle vychytralé?
Převodovky jsou vychytralé od té doby co jsou řízené elektronicky (na základě množství informací z různých čidel) pomocí řídícího SW. Umožňují také vytvoření adaptací, aby se co nejlépe přizpůsobily tvému stylu jízdy.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182
-
Offline
- Příspěvky: 1344
- Registrován: 16 roků 11 měsíců
- Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha
Ekonomická jízda s automatem
Ja si tedy dokonce myslim, ze bylo nekolikrat dokazano, ze jizda na neutral neni uspornejsi nez jizda se zarazenou rychlosti bez plynu.
Nehlede na to, ze teoreticky je riziko zhasnuti motoru. Ja na neutral nikdy neplachtil a asi s tim zacinat nebudu..
Nehlede na to, ze teoreticky je riziko zhasnuti motoru. Ja na neutral nikdy neplachtil a asi s tim zacinat nebudu..
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12909
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Ekonomická jízda s automatem
Na začátek, za jízdy neutrál u automatu NIKDY nedávat. Psal tu David Patočka, jak generálkoval převodovku pánovi, co tohle dělal. Co na ní bylo špatně se nezmínil.
Jízda na neutrál u manuálu je úspornější, pokud nechceš zrychlovat ani zpomalovat, ale jen držet rychlost, když je silnice trochu z kopce. Pokud "z kopce" brzdíš motorem, tak tam sice nejde žádný palivo, ale abys to auto pak zase rozjel, tak ho spotřebuješ víc. Takže brzdil kvaltem jen pokud víš, že budeš pak brzdit stejně, protože je tam zatáčka nebo obec. Ono pokud se to vezme do detailu, tak zase ta spojka taky neni zadarmo, že...
Ale obecně, u automatu je neúspornější jezdit plynule a nechat převodovku, ať si s tim cvaká dle potřeby. Až jí budeš mít nacvičenou, tak už jí třeba budeš plynem říkat, co po ní chceš.
Jízda na neutrál u manuálu je úspornější, pokud nechceš zrychlovat ani zpomalovat, ale jen držet rychlost, když je silnice trochu z kopce. Pokud "z kopce" brzdíš motorem, tak tam sice nejde žádný palivo, ale abys to auto pak zase rozjel, tak ho spotřebuješ víc. Takže brzdil kvaltem jen pokud víš, že budeš pak brzdit stejně, protože je tam zatáčka nebo obec. Ono pokud se to vezme do detailu, tak zase ta spojka taky neni zadarmo, že...

Ale obecně, u automatu je neúspornější jezdit plynule a nechat převodovku, ať si s tim cvaká dle potřeby. Až jí budeš mít nacvičenou, tak už jí třeba budeš plynem říkat, co po ní chceš.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Online
- Příspěvky: 5576
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Ekonomická jízda s automatem
Ekonomická jízda (myšleno na nejnižší spotřebu) s manuálem nespočívá ve vyřazování na neutrál, ale na minimálním použití brzdového pedálu.
Při jízdě z kopce na neutrál, nebo při dojíždění na červenou stále běží motor na volnoběh a má spotřebu. Vlétě, při běhu klimatizace docela výraznější.
Při brždění motorem (a s rostoucím objemem docela intenzivní) do motoru přestane jít palivo úplně a veškerou potřebu energie pokrývá setrvačnost auta.
Šetří to palivo a opravdu výrazně brzdy s jediným negativním jevem. Kotouče zadních brzd mají při lehké zádi tak malý otěr, že mohou korodovat (můj případ)
Stává se to na obvodu, ale pokud to nepřesahne nějakou rozumnou mez na STK to projde. Zkušenost z minulého týdne

-
Offline
- Příspěvky: 442
- Registrován: 11 roků 2 měsíce
- Bydliště: Klimkovice
- Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat
Ekonomická jízda s automatem
nevím jak komu ale já když jedu třeba z mírného kopce a nešlapu na plyn tak když rychlost spadne pod 80 tak mi otáčky spadnou na cca 800 a asi to jede na volnoběh, když pak šlápnu lehce na plyn tak se to vrátí do původního režimu. Myslím že je to popsáno i v manuálu. Během jízdy se nedoporučuje jakákoliv manipulace s řadící pákou.
-
Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 2245
- Registrován: 11 roků 6 měsíců
- Bydliště: Deutschböhmen
- Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
x 3
Ekonomická jízda s automatem
Ono v prvni rade by tazatel nesmel bejt linej hledat, je to tu popsane nekolikrate - k cemu je pak 10-20 vlaken, kdyz je v kazdem cast informace...
A v rade druhe, zda jsou v aute nahrany posledni SW aktualizace, ono je totiz obcas velmi "vtipne" kdyz se pak delaj tyhle srovnani a kazdemu se to chova jinak, neb "se to tak chovat ma" dle zrovna dane verze SW.
Jinak vse podstatne tu uz bylo nejak receno, bud chce clovek komfort kterej mu AT prinasi, zaradi D a nesnazi se do toho autu kecat(krome nestandartnich situaci - kor treba vlek/karavan; do kopce to furt radi nahoru/dolu, nebo potreba zvyseneho brzdeni motorem; pripadne jedu zvostra a nechci, aby mi to kor treba v zatacce zaclo radit), pacz jakekoliv kraviny jako podtaceni(zakarbonovani motoru), vyrazovani na N(odtlakovani/snizene mazani)(coz u AW prevodovek je "vestavena funkce", ze to po 30sec stani udela samo - Volvo ji jako jedine pouzivalo - a v aktualizacich zrusilo) a podobne se ve vysledku akorat prodrazi.
Je to asi jako "oblibene" porizovani si naftaka na jezdeni po meste(5-10km), kde ten motor akorat trpi, zere vic, o cene oprav nemluve a i vyssi porizovacce(vuci benzinu) - ve vysledku je to akorat drazsi... Ale zere to preci min a nafta je levnejsi
A v rade druhe, zda jsou v aute nahrany posledni SW aktualizace, ono je totiz obcas velmi "vtipne" kdyz se pak delaj tyhle srovnani a kazdemu se to chova jinak, neb "se to tak chovat ma" dle zrovna dane verze SW.
Jinak vse podstatne tu uz bylo nejak receno, bud chce clovek komfort kterej mu AT prinasi, zaradi D a nesnazi se do toho autu kecat(krome nestandartnich situaci - kor treba vlek/karavan; do kopce to furt radi nahoru/dolu, nebo potreba zvyseneho brzdeni motorem; pripadne jedu zvostra a nechci, aby mi to kor treba v zatacce zaclo radit), pacz jakekoliv kraviny jako podtaceni(zakarbonovani motoru), vyrazovani na N(odtlakovani/snizene mazani)(coz u AW prevodovek je "vestavena funkce", ze to po 30sec stani udela samo - Volvo ji jako jedine pouzivalo - a v aktualizacich zrusilo) a podobne se ve vysledku akorat prodrazi.
Je to asi jako "oblibene" porizovani si naftaka na jezdeni po meste(5-10km), kde ten motor akorat trpi, zere vic, o cene oprav nemluve a i vyssi porizovacce(vuci benzinu) - ve vysledku je to akorat drazsi... Ale zere to preci min a nafta je levnejsi

_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT
-
Online
- Příspěvky: 3309
- Registrován: 10 roků 10 měsíců
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Ekonomická jízda s automatem
Taky jezdím prakticky jen na D. Zvykl jsem si na několik postupů, když chci zrychlit pozvolna (žádny kick down) třeba z 50 na 90 tak to při dosažení 90 jede na pětku tak zrychlím na cca 100 kdy si to přeřadí na šestku a pak uberu na 90 a šestku už si to drží s nižší spotřebou. Taky sem tam v dalničním kopci přehodím na sekvenci, aby mi to zbytečně nepodřazovalo na pětku, jinak sekvenci ještě používám z vlekem a někdy při průjezdů serpentínama, tam taky někdy nechápa a chce řadit v zatáčce což mě štve. Jinak jak bylo řečeno při sjíždění z kopce mů maximalně napovídám brzdou nebo plynem.
Zajsoft byl rychlejší
Zajsoft byl rychlejší
-
Offline
- Příspěvky: 6159
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Ekonomická jízda s automatem
Romulusw píše: 29 lis 2021 08:32
Ekonomická jízda (myšleno na nejnižší spotřebu) s manuálem nespočívá ve vyřazování na neutrál, ale na minimálním použití brzdového pedálu.
Při jízdě z kopce na neutrál, nebo při dojíždění na červenou stále běží motor na volnoběh a má spotřebu. Vlétě, při běhu klimatizace docela výraznější.
Při brždění motorem (a s rostoucím objemem docela intenzivní) do motoru přestane jít palivo úplně a veškerou potřebu energie pokrývá setrvačnost auta.
Šetří to palivo a opravdu výrazně brzdy s jediným negativním jevem. Kotouče zadních brzd mají při lehké zádi tak malý otěr, že mohou korodovat (můj případ)
Stává se to na obvodu, ale pokud to nepřesahne nějakou rozumnou mez na STK to projde. Zkušenost z minulého týdne![]()
Přísně tak !

_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 3
- Registrován: 4 roky 5 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo V60 2015
Ekonomická jízda s automatem
Je to celkem jednoduche. Zadny 6ti stupnovy automat AISIN u Volva plachtit neumi. Rezim plachteni ma az 8mi stupnovy Aisin. I zde jsou vsak urcita bezpecnostni omezeni. Pokud klesani presahne 3 stupne, prevodvka se zase pripoji, pokud se behem klesani doktnete brzdy, take se hned pripoji a uz zustane pripojena. Na N nikdy nejezdete, nebezpecne snizite prutok oleje v AT a bude se prepalovat olej a tim vyrazne degradovat. Casem se muze i poskodit prevodovka. Ze stejneho duvodu neni dovoleno tazeni, nechladi se prevodovka.
-
Online
- Příspěvky: 132
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 III D3 110kw MY2016
Ekonomická jízda s automatem
Mám 6ti stupňový automat AISIN a v ECO modu plachtí. Ale je naprd, že ECO mod zároveň začne řadit ještě dříve než normálně a tomu už se pak nedá říkat ani podtáčení, ale rovnou destrukce motoru a ušních bubínků 

-
Offline
- Příspěvky: 5798
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Ekonomická jízda s automatem
Kdyz si vypnes SW Start Stop, tak ECO mod nepujde jiz vubec zapnout. 

-
Online
- Příspěvky: 132
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70 III D3 110kw MY2016
Ekonomická jízda s automatem
Mám startstop vypnutý a ECO mod nejde zapnout samostatně, ale spustí se automaticky se zapnutím startstopu. Sice příslušné tlačítko nesvítí, ale auto pak plachtí a právě řadí ještě "hůř" než normálně 

-
Offline
- Příspěvky: 5798
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Ekonomická jízda s automatem
No vidis, me u V60 nejde ECO vubec.
Start Stop bylo prvni co jsem po koupi SW vypl.
Start Stop bylo prvni co jsem po koupi SW vypl.
-
Offline
- Příspěvky: 2541
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
- Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
x 1
Ekonomická jízda s automatem
Hele ale 5q Aisin ve V50 umí vyřazovat na neutrál. Nevyčuchal jsem ještě přesně za jakých podmínek, ale umí...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé