Ekonomická jízda s automatem

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
ikea
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 23
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 D5204T2 2.0 11'

Ekonomická jízda s automatem

Příspěvek od ikea »

Zdravím, jezdil jsem dlouhé roky s manuálem a naučil se jezdit ekonomicky. Teď mám automat a o úspornosti provozu rozhoduje z velké části SW. Jak je to například s používáním neutrálu u automatické převodovky? A máte případně nějaké triky a tipy?

Nehoním se na červené, rozjíždím se plynule, stále používám tempomat a v neutrálu mě vozívala kinetická energie...

Díky za odpovědi!
_________________
V70 D3 120kW, 2011 / 230tis. km
V70 D5 151kW, 2011 / 180tis. km

zdenal111
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 741
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

Ekonomická jízda s automatem

Příspěvek od zdenal111 »

Obecně se má během jízdy vpřed zařadit správný režim, konkrétně „D“ a dále pak nad převodovkou ani nepřemýšlet. Je sice pravda, že během jízdy na neutrál je možné uspořit trochu paliva. To je však možné i u modernějších automatů, aniž by bylo nutné vyřazovat. Není tedy žádný důvod dávat během jízdy neutrál, pokud nemá řidič v plánu převodovku pomalu ničit.
Zařadit neutrál během jízdy není zrovna nejlepším způsobem, jak pečovat o svou automatickou převodovku.Problém není v tom zařadit neutrál, ale řadit zpět rychlostní stupeň,
častým vyřazováním do neutrálu za jízdy může postupem času dojít k poškození hydrodynamického měniče.
Úloha neutrálu

Zařazením neutrálu se odpojí motor od kol – na kola nepůjde žádný výkon, budou se volně otáčet.

Jde o pojistku při zaseknutí plynu a akceleraci vozidla. Spousta řidičů v takových případech začne zmatkovat a vypne motor a tím se tak připraví o několik asistentů, které usnadňují kontrolu nad vozidlem. A dokonce si, v tom nejhorším případě, zablokují řízení.

V tomto případě je nejlépe vyřadit - zařadit N a s pomocí brzd bezpečně zastavit mimo silnici a teprve nyní vypnout motor.

Dalším využitím je odtah, přičemž ale automaty trpí – při vypnutí motoru nefunguje čerpadlo, které zajišťuje promazávání převodovky, tím se převodovka zahřívá = rychleji opotřebovává.Některé automatické převodovky dnes umí kvůli jízdě setrvačností vyřadit do neutrálu bez pokynu řidiče-plachtění
Problematika režimu P

K tomu, aby vám převodová skříň vydržela co nejdéle, se také hodí vědět, že při zastavení vozidla byste měli nejdříve použit brzdu - elektronickou nebo manuální - a následně zvolit režim P. V případě, že budete brzdit a parkovat jen na "péčku", tak se na převodovku přenáší prakticky celá váha vozidla a tím se její životnost zkracuje. Proto nezapomínejte používat i ruční brzdu, abyste prodloužili životnost jinak celkem drahého komponentu.

Také se doporučuje, aby se stupeň P - případně i R - zařazoval, až když auto úplně stojí. Může totiž nastat situace, zejména u starších typů převodovek, že při častém zařazování P ještě v pohybu auta se parkovací "zobáček" převodovky špatně zahákne na ozubeném kole a může se zlomit. Tím ztrácí svou funkci a je vystaráno na opravu. Navíc ulomený zobáček může napáchat další neplechu. Moderní převodovky by ale tento nešvar už neměly dovolit.

V případě režimu R a jeho zařazovaní, když se kola ještě nedotočila, zase hrozí nadměrné tření, které samozřejmě převodovce neprospívá a její životnost by se tak mohla o dost snížit.
Naposledy upravil(a) zdenal111 dne 28 lis 2021 20:42, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6159
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Ekonomická jízda s automatem

Příspěvek od python.p »

Plachtit s neutrálem a mluvit o ekonomické jízdě. To mě pobavilo, vážně.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5729
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

Ekonomická jízda s automatem

Příspěvek od Warcz »

Při zařazení neutrálu opravdu dochází k úspoře paliva, ale nedělal bych to. Netral se řadí jenom když auto stojí. Pokud jede vždy "D" pokud automat s tímhle umí pracovat sam si tam ten "N" zařadí.

Více by asi řekl pan Patočka co se v automatu při zařazení "N" děje. typuju že se odtlakuje.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Munga
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2213
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Ekonomická jízda s automatem

Příspěvek od Munga »

Ráno D jako do práce a odpoledne D jako domů. Převodovka si upraví po určitém počtu km styl řazení dle stylu jízdy řidiče takže i stylem jízdy se auto naučí jezdit úsporně či naopak.
Třeba moje xc60 my14 zase zbytečně brzy řadí nahoru a ve městě se motor dost podtáčí. Holt ekologie ,ale pro auto to není uplně ideální i když mám spotřebu na suv pěknou.

zdenal111
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 741
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

Ekonomická jízda s automatem

Příspěvek od zdenal111 »

Někdy je to správný postup – režim plachtění, tzv. coasting-u nejmodernějších automatů jde o podobnost jízdy na neutrál. Ale hlavním důvodem je to, že změna režimu mezi pohybem a stáním, tzn. P, R, N, D, je pro převodovku náročnější než běžný chod. Proto by se k ní mělo docházet jen výjimečně, a to v případě, že vozidlo stojí a motor funguje na volnoběh - NE za jízdy! „Plachtění“ je vhodné pro vozidla s automatickou převodovkou, která jsou na toto použití stavěná.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

ikea
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 23
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 D5204T2 2.0 11'

Ekonomická jízda s automatem

Příspěvek od ikea »

zdenal111 píše: 28 lis 2021 20:09 Obecně se má během jízdy vpřed zařadit správný režim, konkrétně „D“ a dále pak nad převodovkou ani nepřemýšlet...
Skvělý, děkuju za odbornou a vyčerpávající odpověď! O bodu s parkováním jsem byl už poučen a dávám si pozor (obvykle držím brzdu nohou, zařadím P, aktivují ruční brzdu a pak až povoluji brzdový pedál). Na neutrál s automatem jezdit nebudu. A při odtahu, jestli tomu dobře rozumím, N převodovku netrápí?

python.p píše: 28 lis 2021 20:26 Plachtit s neutrálem a mluvit o ekonomické jízdě. To mě pobavilo, vážně.
Mohu poprosit o vysvětlení? Děkuju.

Warcz píše: 28 lis 2021 20:44 Při zařazení neutrálu opravdu dochází k úspoře paliva, ale nedělal bych to. Netral se řadí jenom když auto stojí. Pokud jede vždy "D" pokud automat s tímhle umí pracovat sam si tam ten "N" zařadí.

Více by asi řekl pan Patočka co se v automatu při zařazení "N" děje. typuju že se odtlakuje.
Poznám, jestli to můj automat umí?

Munga píše: 28 lis 2021 21:04 Ráno D jako do práce a odpoledne D jako domů. Převodovka si upraví po určitém počtu km styl řazení dle stylu jízdy řidiče takže i stylem jízdy se auto naučí jezdit úsporně či naopak.
Třeba moje xc60 my14 zase zbytečně brzy řadí nahoru a ve městě se motor dost podtáčí. Holt ekologie ,ale pro auto to není uplně ideální i když mám spotřebu na suv pěknou.
N jako nikam, rozumím. Nevíte od kdy jsou převodovky takhle vychytralé?
_________________
V70 D3 120kW, 2011 / 230tis. km
V70 D5 151kW, 2011 / 180tis. km

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14261
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Ekonomická jízda s automatem

Příspěvek od raolsa »

To parkování děláš právě blbě. Máš zastavit, dát N, použít ručku, pustit brzdu a nechat auto zhoupnout a až potom dát P.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5729
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

Ekonomická jízda s automatem

Příspěvek od Warcz »

Pokud auto stojí na rovině tak je to asi jedno, ale v případě kopce je dobré se techniku naučit.
- Zmáčknu brzdu
- Zařadím N
- Zatáhnu ruční brzdu
- Povolím brzdu
- Auto se trošku pohne. Teď ho drží ruční brzda
- Zmáčknu brzdu
- Zařadím "P"
Váha drží na ruční brzdě a ne automatu.

Pamatuju si, že jsem najel na odtahovku, zatáhnul roční brzdu, povolil a auto mi sjelo jak to bylo mokrý :-)
Když to člověk nedělá jde mu potom "P" vyřazovat hodně ztuha, protože na něm visí váha auta.

Jestli to tvůj automat umí poznáš, že ti spadnou otáčky na volnoběžné.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

zdenal111
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 741
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

Ekonomická jízda s automatem

Příspěvek od zdenal111 »

A při odtahu, jestli tomu dobře rozumím, N převodovku netrápí? odpověd"
na laně se moc nedoporučuje uvádí se netáhnout to dál než 20km a netáhnout to rychlejc než těch 50km/h-doporučuji vůbec nedělat, NALOŽIT na valnik ok,předokolka zvednout -jizda po zadku ok,4kola naložit..
to brždění jak píše Warcz-pověsit autak v klidu na ručku a posléze P :beer:
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Basstl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3270
Registrován: 15 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplice

Ekonomická jízda s automatem

Příspěvek od Basstl »

Co je to ekonomická jízda? :D
Ekonomický je jezdit tak, aby automat vydržel.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Macek2
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 482
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

Ekonomická jízda s automatem

Příspěvek od Macek2 »

ikea píše: 28 lis 2021 21:20
Poznám, jestli to můj automat umí?

N jako nikam, rozumím. Nevíte od kdy jsou převodovky takhle vychytralé?
Tvůj automat to určitě neumí - to je většinou výsada dvouspojkových převodovek
Převodovky jsou vychytralé od té doby co jsou řízené elektronicky (na základě množství informací z různých čidel) pomocí řídícího SW. Umožňují také vytvoření adaptací, aby se co nejlépe přizpůsobily tvému stylu jízdy.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182

xSam
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1344
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

Ekonomická jízda s automatem

Příspěvek od xSam »

Ja si tedy dokonce myslim, ze bylo nekolikrat dokazano, ze jizda na neutral neni uspornejsi nez jizda se zarazenou rychlosti bez plynu.
Nehlede na to, ze teoreticky je riziko zhasnuti motoru. Ja na neutral nikdy neplachtil a asi s tim zacinat nebudu..
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12909
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Ekonomická jízda s automatem

Příspěvek od Urvanej »

Na začátek, za jízdy neutrál u automatu NIKDY nedávat. Psal tu David Patočka, jak generálkoval převodovku pánovi, co tohle dělal. Co na ní bylo špatně se nezmínil.
Jízda na neutrál u manuálu je úspornější, pokud nechceš zrychlovat ani zpomalovat, ale jen držet rychlost, když je silnice trochu z kopce. Pokud "z kopce" brzdíš motorem, tak tam sice nejde žádný palivo, ale abys to auto pak zase rozjel, tak ho spotřebuješ víc. Takže brzdil kvaltem jen pokud víš, že budeš pak brzdit stejně, protože je tam zatáčka nebo obec. Ono pokud se to vezme do detailu, tak zase ta spojka taky neni zadarmo, že... :-)
Ale obecně, u automatu je neúspornější jezdit plynule a nechat převodovku, ať si s tim cvaká dle potřeby. Až jí budeš mít nacvičenou, tak už jí třeba budeš plynem říkat, co po ní chceš.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Romulusw
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5576
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Ekonomická jízda s automatem

Příspěvek od Romulusw »

ikea píše: 28 lis 2021 21:20
python.p píše: 28 lis 2021 20:26 Plachtit s neutrálem a mluvit o ekonomické jízdě. To mě pobavilo, vážně.
Mohu poprosit o vysvětlení? Děkuju.


Ekonomická jízda (myšleno na nejnižší spotřebu) s manuálem nespočívá ve vyřazování na neutrál, ale na minimálním použití brzdového pedálu.

Při jízdě z kopce na neutrál, nebo při dojíždění na červenou stále běží motor na volnoběh a má spotřebu. Vlétě, při běhu klimatizace docela výraznější.

Při brždění motorem (a s rostoucím objemem docela intenzivní) do motoru přestane jít palivo úplně a veškerou potřebu energie pokrývá setrvačnost auta.
Šetří to palivo a opravdu výrazně brzdy s jediným negativním jevem. Kotouče zadních brzd mají při lehké zádi tak malý otěr, že mohou korodovat (můj případ)
Stává se to na obvodu, ale pokud to nepřesahne nějakou rozumnou mez na STK to projde. Zkušenost z minulého týdne :-)

mirekcafa
Offline
Příspěvky: 442
Registrován: 11 roků 2 měsíce
Bydliště: Klimkovice
Vůz: S60 D5 120KW r.v2004 automat

Ekonomická jízda s automatem

Příspěvek od mirekcafa »

nevím jak komu ale já když jedu třeba z mírného kopce a nešlapu na plyn tak když rychlost spadne pod 80 tak mi otáčky spadnou na cca 800 a asi to jede na volnoběh, když pak šlápnu lehce na plyn tak se to vrátí do původního režimu. Myslím že je to popsáno i v manuálu. Během jízdy se nedoporučuje jakákoliv manipulace s řadící pákou.

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2245
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
Participant x 3

Ekonomická jízda s automatem

Příspěvek od Zajsoft »

Ono v prvni rade by tazatel nesmel bejt linej hledat, je to tu popsane nekolikrate - k cemu je pak 10-20 vlaken, kdyz je v kazdem cast informace...

A v rade druhe, zda jsou v aute nahrany posledni SW aktualizace, ono je totiz obcas velmi "vtipne" kdyz se pak delaj tyhle srovnani a kazdemu se to chova jinak, neb "se to tak chovat ma" dle zrovna dane verze SW.

Jinak vse podstatne tu uz bylo nejak receno, bud chce clovek komfort kterej mu AT prinasi, zaradi D a nesnazi se do toho autu kecat(krome nestandartnich situaci - kor treba vlek/karavan; do kopce to furt radi nahoru/dolu, nebo potreba zvyseneho brzdeni motorem; pripadne jedu zvostra a nechci, aby mi to kor treba v zatacce zaclo radit), pacz jakekoliv kraviny jako podtaceni(zakarbonovani motoru), vyrazovani na N(odtlakovani/snizene mazani)(coz u AW prevodovek je "vestavena funkce", ze to po 30sec stani udela samo - Volvo ji jako jedine pouzivalo - a v aktualizacich zrusilo) a podobne se ve vysledku akorat prodrazi.

Je to asi jako "oblibene" porizovani si naftaka na jezdeni po meste(5-10km), kde ten motor akorat trpi, zere vic, o cene oprav nemluve a i vyssi porizovacce(vuci benzinu) - ve vysledku je to akorat drazsi... Ale zere to preci min a nafta je levnejsi :D
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Vapik
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3309
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

Ekonomická jízda s automatem

Příspěvek od Vapik »

Taky jezdím prakticky jen na D. Zvykl jsem si na několik postupů, když chci zrychlit pozvolna (žádny kick down) třeba z 50 na 90 tak to při dosažení 90 jede na pětku tak zrychlím na cca 100 kdy si to přeřadí na šestku a pak uberu na 90 a šestku už si to drží s nižší spotřebou. Taky sem tam v dalničním kopci přehodím na sekvenci, aby mi to zbytečně nepodřazovalo na pětku, jinak sekvenci ještě používám z vlekem a někdy při průjezdů serpentínama, tam taky někdy nechápa a chce řadit v zatáčce což mě štve. Jinak jak bylo řečeno při sjíždění z kopce mů maximalně napovídám brzdou nebo plynem.

Zajsoft byl rychlejší

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6159
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Ekonomická jízda s automatem

Příspěvek od python.p »

Romulusw píše: 29 lis 2021 08:32
ikea píše: 28 lis 2021 21:20


Mohu poprosit o vysvětlení? Děkuju.


Ekonomická jízda (myšleno na nejnižší spotřebu) s manuálem nespočívá ve vyřazování na neutrál, ale na minimálním použití brzdového pedálu.

Při jízdě z kopce na neutrál, nebo při dojíždění na červenou stále běží motor na volnoběh a má spotřebu. Vlétě, při běhu klimatizace docela výraznější.

Při brždění motorem (a s rostoucím objemem docela intenzivní) do motoru přestane jít palivo úplně a veškerou potřebu energie pokrývá setrvačnost auta.
Šetří to palivo a opravdu výrazně brzdy s jediným negativním jevem. Kotouče zadních brzd mají při lehké zádi tak malý otěr, že mohou korodovat (můj případ)
Stává se to na obvodu, ale pokud to nepřesahne nějakou rozumnou mez na STK to projde. Zkušenost z minulého týdne :-)

Přísně tak ! :)
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

cna
Offline
Příspěvky: 3
Registrován: 4 roky 5 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo V60 2015

Ekonomická jízda s automatem

Příspěvek od cna »

Je to celkem jednoduche. Zadny 6ti stupnovy automat AISIN u Volva plachtit neumi. Rezim plachteni ma az 8mi stupnovy Aisin. I zde jsou vsak urcita bezpecnostni omezeni. Pokud klesani presahne 3 stupne, prevodvka se zase pripoji, pokud se behem klesani doktnete brzdy, take se hned pripoji a uz zustane pripojena. Na N nikdy nejezdete, nebezpecne snizite prutok oleje v AT a bude se prepalovat olej a tim vyrazne degradovat. Casem se muze i poskodit prevodovka. Ze stejneho duvodu neni dovoleno tazeni, nechladi se prevodovka.

jirka789
Online
Příspěvky: 132
Registrován: 4 roky 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 III D3 110kw MY2016

Ekonomická jízda s automatem

Příspěvek od jirka789 »

Mám 6ti stupňový automat AISIN a v ECO modu plachtí. Ale je naprd, že ECO mod zároveň začne řadit ještě dříve než normálně a tomu už se pak nedá říkat ani podtáčení, ale rovnou destrukce motoru a ušních bubínků :D
_________________
V70 D3 110kw MY2016 | ST2 + EGR Off by D5T5 127kw
Obrázek

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5798
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Ekonomická jízda s automatem

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Kdyz si vypnes SW Start Stop, tak ECO mod nepujde jiz vubec zapnout. :wink:
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

jirka789
Online
Příspěvky: 132
Registrován: 4 roky 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V70 III D3 110kw MY2016

Ekonomická jízda s automatem

Příspěvek od jirka789 »

Mám startstop vypnutý a ECO mod nejde zapnout samostatně, ale spustí se automaticky se zapnutím startstopu. Sice příslušné tlačítko nesvítí, ale auto pak plachtí a právě řadí ještě "hůř" než normálně :wink:
_________________
V70 D3 110kw MY2016 | ST2 + EGR Off by D5T5 127kw
Obrázek

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5798
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Ekonomická jízda s automatem

Příspěvek od Jakub Svoboda »

No vidis, me u V60 nejde ECO vubec.
Start Stop bylo prvni co jsem po koupi SW vypl.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

z-d-e-n-a
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2541
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Pacov / Jindřichův Hradec
Vůz: V70 2,5T 2008 & V50 2,4i 2005
Participant x 1

Ekonomická jízda s automatem

Příspěvek od z-d-e-n-a »

Hele ale 5q Aisin ve V50 umí vyřazovat na neutrál. Nevyčuchal jsem ještě přesně za jakých podmínek, ale umí...
_________________
V70 2,5T 12/08 - B5254T6, MT Stage2
V50 2.4i 12/05 - B5244S4, AT
EX: V50 T5, 850 T5, V70 TDi
VIDA v Jindřichově Hradci...

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé