Kontrola žhaviček u P3 je - vyndat žhavičku fyzicky a otestovat nebo si jejich odběr hlídá řídící jednotka a horší žhavičku pozná a napíše do závad?
Při nižších teplotách mi po studeným startu (start vždy na jedno otočení) motor pár vteřin nepravidelně párkrát zakoktá (jakoby několikrát vynechal jeden válec). Když jsem koukal na vstřikovací dávku jednotlivých válců, tak byla plus mínus u všech stejná, tak doufám, že nejde o vstřik, ale o jednu žhavičku. Proto se ptám.
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Ja mam za to, ze po nastartovani se nafta zapaluje tlakem a ne uz zhavickou.
Mnozstvi paliva do vstriku neznamena nezavadny vstrik. Je rozdil, jestli tam ta kapka nafty ukapne a nebo se rozstrikne.
Prave ze takove to nepravidelne klepani po nastartovani za studena poukazuje nejspise na vadne vstriky.
_________________ VOLVO XC90 2,5 T (LPG) rok 2005 automat; LANDROVER freelander 2,0 Tcie (nafta) 1998; Ochcávka 1,9 tdi 66 kw, rok 2001; Jawa 250 rok 1972; Parez (bez TP), Honda CBR RR fireblade 2002
Bylo: sice ne Volvo, ale s tezkym srdcem v 11/2021 odchod Civica
Diagnostika k dispozici
Relé žhavení je vlastně řídící jednotka a umí být špatné.
Žhavičky se dají vyzkoušet na autě. Jednu jsem vždy vymontoval a startovacím kabelem uzemnil. Pak jsem jen nažhavil.
Možná zmátlo jedno video ze špatného startu, které jsem posílal. Tam jsem asi dlouho držel start a nějak to dlouho točilo. Jinak se to chová přesně úplně stejně jako tobě - tzn. po naskočení to jakoby nežhaví (ale reálně žhaví).
A VIDA by měla vyhodit špatnou žhavičku nebo relé.
Tomu rozumím. Mě šlo o to, zda řídící jednotka nesleduje proud na jednotlivé žhaviče a tím by mohla detekovat chybu a já šel po konkrétní svíčce. A taky (a hlavně) nemám dílnu, vše řeším venku, tak se mi v té kose teď nechce šťourat v motoru. A proč jsem to neudělal v létě? Protože při teplotách nad cca 3°C to nedělalo
To je jak se dřevem na topení - když se zima zeptá, co jsem dělal v létě
Ahá, už jsi mezitím odepsal
Dohledal jsem si to tvoje video. U mě je to o dost lepší, ale i tak na takové nešvary nejsem zvyklý.
Naposledy upravil(a) Majkl1 dne 06 led 2022 14:50, celkem upraveno 1 x.
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Jen tak mimochodem, žhavící svíčky žhaví vždy, pokud je teplota chladící kapaliny nižší než 30°C. Teplota okolí není tedy pro žhavení důležitá, důležité je to, co říká čidlo teploty chladící kapaliny.
Mě to občas zakucká taky, ale to pouze pokud neohřeju bufíkem, což se stává tak 1x do měsíce. Za 5 let se to nezhoršuje, tak na to prdím.
Bohužel Hajnej má fakt asi někde problém, protože i můj Zetor startuje v zimě lépe. Měl jsem čest jeden start zažit a fakt mazec.
No jó v létě - když to nic nedělá, tak si na to nevzpomenu (a myslím, že nejsem sám)
Koukal jsem, že od Bosch stojí 217,- (bez DPH), což je příjemné zjištění. A pak, že ND na Volvo je drahota
Zítra ráno uvidím. Vypadá to, že bude už docela kosa. Stejně, jak se znám, se do jara k tomu nedostanu, tak pokud se to nebude zhoršovat, nechám to plavat a na další zimu mu nadělím aspoň el. předehřev. Z aliexpresu to vyjde na 750,- (2kW) plus kabel a koncovka do nárazníku. Což by koktání mohlo "opravit"
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Tak ráno (-9°C) skoro bez koktání. Méně nežli obvykle. Uvědomil jsem si ale, že mi to začalo po poslední výměně oleje v motoru. Měl jsem tam předtím Ravenol 0W-30 a teď jsem tam dal Mobil 0W-30 (oboje A5/B5, C2). Motor byl hned od prvního nastartování hlučnější a neklidnější. Že by byl až takový rozdíl v kvalitě a nějaké horší zdvyhátko by mělo na svědomí to zakoktání? Příště už každopádně zase Ravenol se specifikací C3.
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Já ta sáhodlouhá vlákna o oleji do D5 pročetl všechna, některá i vícekrát, protože nakonci jsem v tom měl ještě větší guláš, než předtím
Jsem vyškolen z koncernového PD motoru, pro který musela být striktně dodržena norma oleje, jinak šla vačka okamžitě sr.t. Proto jsem doteď dodržoval 0W-30 se specifikací A5/B5, což je na štítku motoru. Jen je tam ještě výrobce Castrol, na který mám alergii.
Jsem rád, že jsi mi to potvrdil. Asi ten Mobil vyleju (i když má najeto necelé 2 tisíce), protože ten zvuk motoru se mi fakt nelíbí (tedy oproti předtím s Ravenolem). Jinak s 1,9TDI, co mi stojí vedle, je to i tak šepot jarních květin
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Nepsal jsem, že nemohu nastartovat nebo že start je obtížný, ale to, že po nastartování není studený motor kultivovaný. V tom už souvislost vidět lze (netvrdím, že je to určitě můj problém, ale zhoršení kultivovanosti jsem si všiml, takže to nejjednodušší, co mohu zkusit je, dát olej jiný - ověřený majiteli stejného motoru.
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Tak jsem studený start dneska nahrál na mobil a jako na svini to naskočilo úplně v cajku, tak to sem ani dávat nebudu. Kde je rozdíl? Zásadně tankuju u Eurooil aditivovanou naftu bez řepky a včera jsem chca nechca musel tankovat jinde, tak jsem tam cvrknul za pětikilo u OMV maxxmotion diesel.
Ještě jsem si udělal záznam hlasitosti motoru na hlukoměr. Zkusím pak porovnat, až bude v motoru výše zmiňovaný Ravenol.
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Takže planý poplach. Dnes ráno zakoktal i s maxxmotion dieslem.
Zkusím testnout ty žhavičky. U prasete (passat TDI) je to jednoduché, tam jsou 12V. Takže tam jí vyndám z auta a napojím přímo na baterii a vidím, zda a jak se rozžhavuje.
Ale tady vlastně nevím, jak to takto fyzicky odzkoušet. Když jí vyndám z motoru a nechám jí na kabelu, aby to řídila jednotka, jak docílím toho, aby auto jen nažhavilo a nenastartovalo? A jak docílím, aby vůbec žhavilo, pokud bude motor teplý? U prasete jsem jen odpojil teplotní čidlo, čímž si jednotka dosadila cca -35°C a žhavilo se max. dobu. Stačilo jen klíček nepootočit do třetí polohy, takže se nespustil startér.
Nebo jí mohu taky testnout na 12V?
Ještě mám zdroj z PC, který dává 5V, ale nevím, jaké má max. zatížení.
_________________ audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
Vyšroubuješ, hodíš zpátky na konektor, pak si hodíš startovací kabel na kostru a chytíš tu žhavičku kolem závitu. Pak si bez sešlápnutí brzdy dlouze zmáčkneš start a auto žhaví.
Tyhle motory by měly při dobrém stavu vstřikovačů startovat v pohodě i bez žhavení, ty žhaviče jsou tam už v podstatě jen kvůli ekologii. U motorů Euro 4 a novějších je pulzní napájení žhavičů a jednotka pozná závadu i na kterém válci to je a hlásí chybu v paměti závad.