VIDA vs žhavičky
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
VIDA vs žhavičky
Kontrola žhaviček u P3 je - vyndat žhavičku fyzicky a otestovat nebo si jejich odběr hlídá řídící jednotka a horší žhavičku pozná a napíše do závad?
Při nižších teplotách mi po studeným startu (start vždy na jedno otočení) motor pár vteřin nepravidelně párkrát zakoktá (jakoby několikrát vynechal jeden válec). Když jsem koukal na vstřikovací dávku jednotlivých válců, tak byla plus mínus u všech stejná, tak doufám, že nejde o vstřik, ale o jednu žhavičku. Proto se ptám.
Při nižších teplotách mi po studeným startu (start vždy na jedno otočení) motor pár vteřin nepravidelně párkrát zakoktá (jakoby několikrát vynechal jeden válec). Když jsem koukal na vstřikovací dávku jednotlivých válců, tak byla plus mínus u všech stejná, tak doufám, že nejde o vstřik, ale o jednu žhavičku. Proto se ptám.
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
-
Offline
- Příspěvky: 511
- Registrován: 7 roků 6 měsíců
- Bydliště: Suchdol nad Lužnicí
- Vůz: Ochcávka, LR Free1, Volvo XC90 2,5 T
VIDA vs žhavičky
Ja mam za to, ze po nastartovani se nafta zapaluje tlakem a ne uz zhavickou.
Mnozstvi paliva do vstriku neznamena nezavadny vstrik. Je rozdil, jestli tam ta kapka nafty ukapne a nebo se rozstrikne.
Prave ze takove to nepravidelne klepani po nastartovani za studena poukazuje nejspise na vadne vstriky.
Mnozstvi paliva do vstriku neznamena nezavadny vstrik. Je rozdil, jestli tam ta kapka nafty ukapne a nebo se rozstrikne.
Prave ze takove to nepravidelne klepani po nastartovani za studena poukazuje nejspise na vadne vstriky.
_________________
VOLVO XC90 2,5 T (LPG) rok 2005 automat; LANDROVER freelander 2,0 Tcie (nafta) 1998; Ochcávka 1,9 tdi 66 kw, rok 2001; Jawa 250 rok 1972; Parez (bez TP), Honda CBR RR fireblade 2002
Bylo: sice ne Volvo, ale s tezkym srdcem v 11/2021 odchod Civica
Diagnostika k dispozici
VOLVO XC90 2,5 T (LPG) rok 2005 automat; LANDROVER freelander 2,0 Tcie (nafta) 1998; Ochcávka 1,9 tdi 66 kw, rok 2001; Jawa 250 rok 1972; Parez (bez TP), Honda CBR RR fireblade 2002
Bylo: sice ne Volvo, ale s tezkym srdcem v 11/2021 odchod Civica
Diagnostika k dispozici
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
VIDA vs žhavičky
Vítej v klubu. Řeším naprosto to samé
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=76814
Relé žhavení je vlastně řídící jednotka a umí být špatné.
Žhavičky se dají vyzkoušet na autě. Jednu jsem vždy vymontoval a startovacím kabelem uzemnil. Pak jsem jen nažhavil.
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=76814
Relé žhavení je vlastně řídící jednotka a umí být špatné.
Žhavičky se dají vyzkoušet na autě. Jednu jsem vždy vymontoval a startovacím kabelem uzemnil. Pak jsem jen nažhavil.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
VIDA vs žhavičky
Možná zmátlo jedno video ze špatného startu, které jsem posílal. Tam jsem asi dlouho držel start a nějak to dlouho točilo. Jinak se to chová přesně úplně stejně jako tobě - tzn. po naskočení to jakoby nežhaví (ale reálně žhaví).
A VIDA by měla vyhodit špatnou žhavičku nebo relé.
A VIDA by měla vyhodit špatnou žhavičku nebo relé.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
VIDA vs žhavičky
Tomu rozumím. Mě šlo o to, zda řídící jednotka nesleduje proud na jednotlivé žhaviče a tím by mohla detekovat chybu a já šel po konkrétní svíčce. A taky (a hlavně) nemám dílnu, vše řeším venku, tak se mi v té kose teď nechce šťourat v motoru. A proč jsem to neudělal v létě? Protože při teplotách nad cca 3°C to nedělalo
To je jak se dřevem na topení - když se zima zeptá, co jsem dělal v létě
Ahá, už jsi mezitím odepsal
Dohledal jsem si to tvoje video. U mě je to o dost lepší, ale i tak na takové nešvary nejsem zvyklý.
To je jak se dřevem na topení - když se zima zeptá, co jsem dělal v létě
Ahá, už jsi mezitím odepsal
Dohledal jsem si to tvoje video. U mě je to o dost lepší, ale i tak na takové nešvary nejsem zvyklý.
Naposledy upravil(a) Majkl1 dne 06 led 2022 14:50, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
VIDA vs žhavičky
Taky jsem bez dílny a taky až ted v zimě.
Matně vzpomínám, že VIDA označuje i konkrétní žhavičku, když vyhodí chybu.
Matně vzpomínám, že VIDA označuje i konkrétní žhavičku, když vyhodí chybu.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
VIDA vs žhavičky
Jen tak mimochodem, žhavící svíčky žhaví vždy, pokud je teplota chladící kapaliny nižší než 30°C. Teplota okolí není tedy pro žhavení důležitá, důležité je to, co říká čidlo teploty chladící kapaliny.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
VIDA vs žhavičky
To sice ano, ale pokud jsou teplotní čidla OK, tak by při studeném motoru měla ukazovat cca to samé, co venkovní teploměr. Si teda myslím.
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
-
Offline
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
VIDA vs žhavičky
Jen jsem tím chtěl říct, že se žhavičky dají kontrolovat i v létě
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvky: 5183
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
VIDA vs žhavičky
Mě to občas zakucká taky, ale to pouze pokud neohřeju bufíkem, což se stává tak 1x do měsíce. Za 5 let se to nezhoršuje, tak na to prdím.
Bohužel Hajnej má fakt asi někde problém, protože i můj Zetor startuje v zimě lépe. Měl jsem čest jeden start zažit a fakt mazec.
Bohužel Hajnej má fakt asi někde problém, protože i můj Zetor startuje v zimě lépe. Měl jsem čest jeden start zažit a fakt mazec.
-
Offline
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
VIDA vs žhavičky
No jó v létě - když to nic nedělá, tak si na to nevzpomenu (a myslím, že nejsem sám)
Koukal jsem, že od Bosch stojí 217,- (bez DPH), což je příjemné zjištění. A pak, že ND na Volvo je drahota
Zítra ráno uvidím. Vypadá to, že bude už docela kosa. Stejně, jak se znám, se do jara k tomu nedostanu, tak pokud se to nebude zhoršovat, nechám to plavat a na další zimu mu nadělím aspoň el. předehřev. Z aliexpresu to vyjde na 750,- (2kW) plus kabel a koncovka do nárazníku. Což by koktání mohlo "opravit"
Koukal jsem, že od Bosch stojí 217,- (bez DPH), což je příjemné zjištění. A pak, že ND na Volvo je drahota
Zítra ráno uvidím. Vypadá to, že bude už docela kosa. Stejně, jak se znám, se do jara k tomu nedostanu, tak pokud se to nebude zhoršovat, nechám to plavat a na další zimu mu nadělím aspoň el. předehřev. Z aliexpresu to vyjde na 750,- (2kW) plus kabel a koncovka do nárazníku. Což by koktání mohlo "opravit"
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
VIDA vs žhavičky
Mám tu sadu žhaviček, který jsem měnil zbytečně.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 5183
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
VIDA vs žhavičky
Jen bacha pánové, každý máte jiný motor.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
VIDA vs žhavičky
Ajoo. Vidím stejnou barvu a hned stejný motor
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
VIDA vs žhavičky
Tak ráno (-9°C) skoro bez koktání. Méně nežli obvykle. Uvědomil jsem si ale, že mi to začalo po poslední výměně oleje v motoru. Měl jsem tam předtím Ravenol 0W-30 a teď jsem tam dal Mobil 0W-30 (oboje A5/B5, C2). Motor byl hned od prvního nastartování hlučnější a neklidnější. Že by byl až takový rozdíl v kvalitě a nějaké horší zdvyhátko by mělo na svědomí to zakoktání? Příště už každopádně zase Ravenol se specifikací C3.
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
-
Offline
- Příspěvky: 5183
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
VIDA vs žhavičky
Proc myslis, ze jsme pomalu vsichni presli na Ravenol.
-
Offline
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
VIDA vs žhavičky
Já ta sáhodlouhá vlákna o oleji do D5 pročetl všechna, některá i vícekrát, protože nakonci jsem v tom měl ještě větší guláš, než předtím
Jsem vyškolen z koncernového PD motoru, pro který musela být striktně dodržena norma oleje, jinak šla vačka okamžitě sr.t. Proto jsem doteď dodržoval 0W-30 se specifikací A5/B5, což je na štítku motoru. Jen je tam ještě výrobce Castrol, na který mám alergii.
Jsem rád, že jsi mi to potvrdil. Asi ten Mobil vyleju (i když má najeto necelé 2 tisíce), protože ten zvuk motoru se mi fakt nelíbí (tedy oproti předtím s Ravenolem). Jinak s 1,9TDI, co mi stojí vedle, je to i tak šepot jarních květin
Jsem vyškolen z koncernového PD motoru, pro který musela být striktně dodržena norma oleje, jinak šla vačka okamžitě sr.t. Proto jsem doteď dodržoval 0W-30 se specifikací A5/B5, což je na štítku motoru. Jen je tam ještě výrobce Castrol, na který mám alergii.
Jsem rád, že jsi mi to potvrdil. Asi ten Mobil vyleju (i když má najeto necelé 2 tisíce), protože ten zvuk motoru se mi fakt nelíbí (tedy oproti předtím s Ravenolem). Jinak s 1,9TDI, co mi stojí vedle, je to i tak šepot jarních květin
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
-
Offline
- Příspěvky: 5183
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
VIDA vs žhavičky
Dej tam Ravenol 5w30 VMP a pak poreferuj. Co znam tak na tento olej jezdi cca 35 lidi vcetne me.
-
Offline
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
VIDA vs žhavičky
Tak jsem ho objednal a Mobil letí za Castrolem
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
-
Offline
- Příspěvky: 695
- Registrován: 3 roky 11 měsíců
- Bydliště: Pardubice
- Vůz: V70 II D5 136kw
VIDA vs žhavičky
jakej ma mit znacka oleje vliv na startovani?
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci
-
Offline
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
VIDA vs žhavičky
Nepsal jsem, že nemohu nastartovat nebo že start je obtížný, ale to, že po nastartování není studený motor kultivovaný. V tom už souvislost vidět lze (netvrdím, že je to určitě můj problém, ale zhoršení kultivovanosti jsem si všiml, takže to nejjednodušší, co mohu zkusit je, dát olej jiný - ověřený majiteli stejného motoru.
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
-
Offline
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
VIDA vs žhavičky
Tak jsem studený start dneska nahrál na mobil a jako na svini to naskočilo úplně v cajku, tak to sem ani dávat nebudu. Kde je rozdíl? Zásadně tankuju u Eurooil aditivovanou naftu bez řepky a včera jsem chca nechca musel tankovat jinde, tak jsem tam cvrknul za pětikilo u OMV maxxmotion diesel.
Ještě jsem si udělal záznam hlasitosti motoru na hlukoměr. Zkusím pak porovnat, až bude v motoru výše zmiňovaný Ravenol.
Ještě jsem si udělal záznam hlasitosti motoru na hlukoměr. Zkusím pak porovnat, až bude v motoru výše zmiňovaný Ravenol.
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
-
Offline
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
VIDA vs žhavičky
Takže planý poplach. Dnes ráno zakoktal i s maxxmotion dieslem.
Zkusím testnout ty žhavičky. U prasete (passat TDI) je to jednoduché, tam jsou 12V. Takže tam jí vyndám z auta a napojím přímo na baterii a vidím, zda a jak se rozžhavuje.
Ale tady vlastně nevím, jak to takto fyzicky odzkoušet. Když jí vyndám z motoru a nechám jí na kabelu, aby to řídila jednotka, jak docílím toho, aby auto jen nažhavilo a nenastartovalo? A jak docílím, aby vůbec žhavilo, pokud bude motor teplý? U prasete jsem jen odpojil teplotní čidlo, čímž si jednotka dosadila cca -35°C a žhavilo se max. dobu. Stačilo jen klíček nepootočit do třetí polohy, takže se nespustil startér.
Nebo jí mohu taky testnout na 12V?
Ještě mám zdroj z PC, který dává 5V, ale nevím, jaké má max. zatížení.
Zkusím testnout ty žhavičky. U prasete (passat TDI) je to jednoduché, tam jsou 12V. Takže tam jí vyndám z auta a napojím přímo na baterii a vidím, zda a jak se rozžhavuje.
Ale tady vlastně nevím, jak to takto fyzicky odzkoušet. Když jí vyndám z motoru a nechám jí na kabelu, aby to řídila jednotka, jak docílím toho, aby auto jen nažhavilo a nenastartovalo? A jak docílím, aby vůbec žhavilo, pokud bude motor teplý? U prasete jsem jen odpojil teplotní čidlo, čímž si jednotka dosadila cca -35°C a žhavilo se max. dobu. Stačilo jen klíček nepootočit do třetí polohy, takže se nespustil startér.
Nebo jí mohu taky testnout na 12V?
Ještě mám zdroj z PC, který dává 5V, ale nevím, jaké má max. zatížení.
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9857
- Registrován: 15 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
VIDA vs žhavičky
Vyšroubuješ, hodíš zpátky na konektor, pak si hodíš startovací kabel na kostru a chytíš tu žhavičku kolem závitu. Pak si bez sešlápnutí brzdy dlouze zmáčkneš start a auto žhaví.
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=961460#p961460
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=961460#p961460
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvky: 324
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Pohjola
VIDA vs žhavičky
Tyhle motory by měly při dobrém stavu vstřikovačů startovat v pohodě i bez žhavení, ty žhaviče jsou tam už v podstatě jen kvůli ekologii. U motorů Euro 4 a novějších je pulzní napájení žhavičů a jednotka pozná závadu i na kterém válci to je a hlásí chybu v paměti závad.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Flenco