D5 151kw – tlakuje

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
ikea
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 24
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 D5204T2 2.0 11'

D5 151kw – tlakuje

Příspěvek od ikea »

Ahoj všem,

na Volvo V70 D5 151kw mi vylítla voda z expanzní nádobky. V místním servisu vyměnili rozbité víčko, zkontrolovali úniky na hadicích, ale patrně nic nenašli a do auta se víc pouštět nechtějí. Auto po zahřátí bíle nekouří, v kapalině emulze prý není, systém tlakuje normálně, ale po svižnější jízdě auto začne vařit a údajně se přes noc ztratilo něco vody.

Řeším, co teď s tím. Máte prosím doporučení na nějaký servis?

Děkuju!
Naposledy upravil(a) ikea dne 16 pro 2021 09:29, celkem upraveno 1 x.
_________________
V70 D3 120kW, 2011
V70 D5 151kW, 2011

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9942
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

D5 151kw – tlakuje

Příspěvek od hajnej »

V tomto případě asi nejlepší T6R potažmo David Patočka. Jen nepočítej, že to bude akce za pár korun.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14265
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

D5 151kw – tlakuje

Příspěvek od raolsa »

Hm, zřejmě další adept s prasklou vložkou. Neboj, rozbij prasátko a nějakých 80 - 120 kKč to spraví. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Jakub Svoboda
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5809
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

D5 151kw – tlakuje

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Bohuzel, tyto motory trpi na praskani vlozek valce, nicmene, to muze byt jen tesneni pod hlavou.
Kazdopadne to reklamuj u prodejce jako skrytou vadu!!!!!
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Deshi
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3599
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

D5 151kw – tlakuje

Příspěvek od Deshi »

Dá s tahle závada zjistit ještě před koupí auta? Protože řešit to jako skrytou vadu, to by asi byl opruz......
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 03/2025, 2,0 184 kW AWD automat, Ultra
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

Jakub Svoboda
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5809
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

D5 151kw – tlakuje

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Dá, ale musíš vědět co a jak hledat. Bohužel.
Takove běžné vodítko je kontrola co to udela po startu s hladinou v nadobce, pokud hned zmizi je to jasne. Po otevreni vicka vystoupa zpet. Dale pak vytocit motor nad 4000 ot a sledovat hladinu, pokud klesa, je to jasne.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Fíla
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1065
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

D5 151kw – tlakuje

Příspěvek od Fíla »

Rychlou diagnostikou může být i to, že se motor nechá zahřát na provozní teplotu normální jízdou, pak se pár km projede ostřeji. Pak zastavit, zvednout kapotu a zkusit zmáčknout vodní hadice k chladiči. Bacha, budou horký! Jestli budou tvrdý jak beton, tak je víceméně jasné, že minimálně hlava půjde dolů. Pokud půjdou normálně zmáčknout, bude to o.k.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

ikea
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 24
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 D5204T2 2.0 11'

D5 151kw – tlakuje

Příspěvek od ikea »

Díky všem za zprávy.
Naposledy upravil(a) ikea dne 16 pro 2021 09:29, celkem upraveno 1 x.
_________________
V70 D3 120kW, 2011
V70 D5 151kW, 2011

powl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 845
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

D5 151kw – tlakuje

Příspěvek od powl »

ja bych byl hlavne opatrnej co se tyce zasahu dalsich autoservisu, aby ti prodejce (logicky) nerek ze se v tom nekdo hrabal a ze ho to nezajima...a resil bych to jen s prodejcem. Jestli tohle neni typicka skryta vada tak uz nevim...zalezi taky co je ve smlouve...pri techle castkach uz se asi vyplati konzultace s pravnikem, snazil bych se uhrat odstoupeni od smlouvy. Myslim ze v tyhle fazi neni takticky psat verejne svoje kroky a uvahy vcetne jmen zucastnenych ;)
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

ren
Offline
Příspěvky: 879
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

D5 151kw – tlakuje

Příspěvek od ren »

Šel bych někam, kde umí zaručeně změřit výfuk v chladící kapalině, klidně i do autorizáku a pokud identifikují průnik do chladící kapaliny, šel bych za prodejcem s papírem.

Macek2
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 482
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

D5 151kw – tlakuje

Příspěvek od Macek2 »

Typické příznaky prasklé vložky válce. Když zajedeš do T6R, pan Jiřička ti už od dveří řekne prasklá vložka. Na můj dotaz, že to může být těsnění pod hlavou odpověděl: Může, ale je to prasklá vložka. Po rozebrání zjištěno: prasklé dvě vložky válců. Stálo mě to 96 ale motor od té doby běhá jak hodinky. Patočka a T6R tentokrát odvedli dobrou práci (od opravy najeto cca 10 tkm). Počítej, že oprava trvá dva až tři týdny. Jo a předtím jsem byl v autorizáku a spaliny v chladící kapalině nenašli :O:
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182

ren
Offline
Příspěvky: 879
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012

D5 151kw – tlakuje

Příspěvek od ren »

No to je situace na ho.no. Možná si to představuji jak Hurvínek válku, ale nedá se třeba vyndat vstřiky a podívat se do válců endoskopem, aby se nemusela sundávat hlava?

Edit: a ještě možná jeden blbej nápad, a je tam hadička mezi chladičem a expanzkou, jak ji ve Volvu přestali dávat a potom s tím byly problémy? Co když to je bez ní a jenom tam prostě někde vzduchový pytel a potom to zlobí.

Fíla
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1065
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

D5 151kw – tlakuje

Příspěvek od Fíla »

Souhlas s powlem, nic bych nikde nenechával rozebírat. Situaci bych řešil s prodejcem a ideálně s právníkem, skrytá vada.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Macek2
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 482
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

D5 151kw – tlakuje

Příspěvek od Macek2 »

Takhle vypadá ta prasklá vložka (moje). Druhou hadičku mezi expanzkou a chladičem jsem tam měl. Ale taky souhlasím s názorem nejdřív řešit reklamaci a pak až rozebírat (nejlépe v servisu, který si domluvíte s bazarem).
vlozka.jpg
Edit: na takovéto případy je dobré být pojištěn u DASu. Máš právníka zdarma, podle druhu pojištění i znalecké posudky.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182

ikea
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 24
Registrován: 3 roky 6 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 D5204T2 2.0 11'

D5 151kw – tlakuje

Příspěvek od ikea »

Jak to celé dopadlo? Prodejci jsem napsal e-mail popisující závadu a následující ráno jsme si telefonovali. Od původních majitelů zjistil, že chladící systém už kdysi tlakoval. V servisu tehdy za nekřesťanské peníze sundali hlavu, přeměřili tlaky a zjistili, že je v pořádku. Zároveň upozornili na možnou netěsnost na EGR výměníku, ale protože chladící systém přestal tlakovat, dál se závada neřešila. Dokud se po nějaké době neobjevila znovu, ale to už majitelé koukali po novém autě a Volvo bez kompletních informací poslali dál.

"Pokud chcete, vrátím vám peníze nebo auto spolu opravíme." Dlouho jsem nad tím přemýšlel, ale nakonec vyhrála první varianta z mnoha důvodů...

Při převzetí auta byl se mnou David z fóra i s VIDA a objevil závadu nízkého tlaku plnění na turbu. Měl jsem štěstí, vše vyřešila nová hadice plnění. Ale v servisu také zjistili, že někdo na turbu prohodil vysokotlakou/nízkotlakou trubičku. Navíc se roztavila tavná pojistka u baterie a v servisu repasovali startér. Auto se zdálo být už v pořádku, ale tavná pojistka se po několika dnech znovu roztavila a bylo třeba vyměnit alternátor (přehříval se a repas startéru byl dost určitě zbytečný). A nakonec mi bouchla voda, protože motor tlakoval. Vše se stalo během jednoho měsíce a já z toho auta už neměl vůbec dobrý pocit. Těžko říct, jak dlouho se s tlakujícím motorem jezdilo (tuším, že v řádu let) a co všechno návazného to způsobilo a do budoucna by stálo. Takže auto jsem vrátil a prodejce mi přispěl z části i na opravy.

Co závěrem?
  • Volvo je neskutečně pohodlné auto a v mém srdci zůstane.
  • V servisech Volva často straší drahými opravami, aniž by auto viděli – něco jako doktorka.cz (prodejce výměník vyměnil a auto jezdí bez problému).
  • Opravdu slušní dovozci aut z Německa existují (mohu poslat kontakt; vozí výhradně koncern, cizí značky prý už nikdy vozit nebude).
  • Z auta mi zůstaly úplně nové celoroční pneumatiky Goodyear, kdybyste měl někdo zájem.
Všem děkuju za rady a přeju do nového roku hodně kilometrů bez oprav! :beer:
_________________
V70 D3 120kW, 2011
V70 D5 151kW, 2011

jancho
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4586
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

D5 151kw – tlakuje

Příspěvek od jancho »

Tak bezva, že byl prodejce čestný a bez zbytečných problémů a průtahů to dobře dopadlo :good:
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

Munga
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2215
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

D5 151kw – tlakuje

Příspěvek od Munga »

Jakub Svoboda píše: 16 pro 2021 08:22 Bohuzel, tyto motory trpi na praskani vlozek valce, nicmene, to muze byt jen tesneni pod hlavou.
Kazdopadne to reklamuj u prodejce jako skrytou vadu!!!!!
Takže na tohle trpí všechny 2,4l 5válce i když mají nižší výkon (d4) protože je tam rozdíl pouze v nastavení SW a jinak jsou totožné nebo na to trpí D5 protože ta má větší výkon a řidič na to může pořádně šlápnout ?

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6175
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

D5 151kw – tlakuje

Příspěvek od python.p »

D5 136kW ne. Tydalší co maj 2 turbo jo, ale kluci to asi upřesní...
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

zdenal111
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 741
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

D5 151kw – tlakuje

Příspěvek od zdenal111 »

Praskání vložek trpí dvouturbové motory,prdne to když je motor studenej a dáváš tomu plnej..,ale většinou u motorů s malým nájezdem do 100000km .
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

PINĎABC
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5296
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Bílovec
Vůz: S90 T6 AWD POLESTAR

D5 151kw – tlakuje

Příspěvek od PINĎABC »

Jo no kamarád to tenkrat u nove xc60 řešil 2x jednou na záruku jednou za 120kkc

Munga
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2215
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

D5 151kw – tlakuje

Příspěvek od Munga »

Mám 120kW a také dvě turba - značeno D4 ale motor je totožný z D5 krom výkonu a ten je omezen pouze SW proto mi není jasné proč by to praskalo pouze na D5 když ty samé motory mají i jiná označení v jiné výkonové verzi a nebo se prostě říká že na to trpí D5 pač jich je v tomto označení drtivá většina_?

zdenal111
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 741
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

D5 151kw – tlakuje

Příspěvek od zdenal111 »

Obecně prasklá vložka: p.Patočka cituji:

Začíná to tím, že se ztrácí chladící kapalina....cca 0,5 - 1L na 1000 km.
Tlakuje se lehce nadměrně chladící systém, takže si to občas přes víčko exp. nádoby odplivně trochu vody.
Změříme CO2 v chladící kapalině, zkontrolujeme víčko exp.nádobky a postupujeme dále.
Namontuje se dodatečně trubička od chladiče do expanzky, kterou někdo ve výrobě zrušil.
Najezdí se cca 1000 km, a dá se vyhodnotit výsledek :-)
Následně se sundá hlava motoru a KUK:-)

Buď je fouklé jenom těsnění, a nebo je rovnou prasklá i vložka ve válci.když se z jakéhosi důvodu mění standardním způsobem chladící kapalina,
tak se v horní části chladiče následně drží vzduch a ten se bez hadičky ven nedostane.
Správně by se celý chladící systém měl vyvakuovat, a následně naplnit a hadička - nehadička, vzduch by tam nebyl. Při každé manipulaci s chladící kapalinou se špatně odvzdušňuje chladící systém a dochází k nedostatečnému
chlazení motoru a pulzování hladiny chladící kapaliny .
Naposledy upravil(a) zdenal111 dne 29 pro 2021 19:13, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Macek2
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 482
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Třeboň
Vůz: Audi A6 Allroad V6 3,0 BiTdi

D5 151kw – tlakuje

Příspěvek od Macek2 »

zdenal111 píše: 29 pro 2021 18:13 Praskání vložek trpí dvouturbové motory,prdne to když je motor studenej a dáváš tomu plnej..,ale většinou u motorů s malým nájezdem do 100000km .
Tak u mě se závada projevila při nájezdu 203 tkm a nikdy jsem tomu za studena kouř nedával. Po opravě jsem dal řeč s D.Patočkou a ten mi řekl, že to je jako sázka do loterie. Jeho známý údajně tahá dvouosý karavan a motor nikdy nešetřil a přesto nic. Vložky jsou prostě tenkostěnné a někdo vytáhne peška a někdo ne. Také mi řekl, že čtyřválce VEA praskají úplně stejně.
_________________
Audi A6 Allroad 3,0 V6 BiTdi
Bylo: Volvo XC70 D5 Edition 2007 AWD Man, Volvo XC70 Summum 2012 AWD AT
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=67182

zdenal111
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 741
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

D5 151kw – tlakuje

Příspěvek od zdenal111 »

Jsem psal -- většinou u motorů s malým nájezdem a čtyřválce VEA praskají také ,to je pravda ..diky za dodatek :beer:
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

Munga
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2215
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

D5 151kw – tlakuje

Příspěvek od Munga »

Macek2 píše: 29 pro 2021 18:55
zdenal111 píše: 29 pro 2021 18:13 Praskání vložek trpí dvouturbové motory,prdne to když je motor studenej a dáváš tomu plnej..,ale většinou u motorů s malým nájezdem do 100000km .
Tak u mě se závada projevila při nájezdu 203 tkm a nikdy jsem tomu za studena kouř nedával. Po opravě jsem dal řeč s D.Patočkou a ten mi řekl, že to je jako sázka do loterie. Jeho známý údajně tahá dvouosý karavan a motor nikdy nešetřil a přesto nic. Vložky jsou prostě tenkostěnné a někdo vytáhne peška a někdo ne. Také mi řekl, že čtyřválce VEA praskají úplně stejně.
Hadička byla?

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé