IMG_20210809_075921.jpg
Dneska jsem se dostal k výměně svíček, které měly najeto už 40 tisíc. Dlouhodobě hlídám spotřebu oleje, která se pomalu, ale jistě zvyšuje. Divný je, že to není konstantní. Zaznamenal jsem spotřeby oleje jako 1l/1000km, 0,5l/800km, 1l/3000km, ... a tak dál. Například naposledy jsem dolil 0,5l do teď jsem ujel 1100km a dobrý. Tak já nevím, je to začarovaný. Ale vyšších spotřeb oleje dosahuji při korzování po Německu v rychlostech 170+. Zdá se, že spotřeba koreluje s tím, jak tomu je nakládáno. Jak to souvisí se svíčkami? No jednoduše. Vytáhl jsem svíčky a svíčky na válci 1 a 2 měly závit plný motorového oleje. Celkově mi svíčky 1,2 a 6 přijdou celkem mastný se spečeným olejem. Pohled endoskopem do válce neukázal nic, co by mé laické oko shledalo jako "velký špatný". Všechny válce mají krásné honování, žádný vrypy nebo škrábance. Po 400 tisících bych řekl, že super. Očekával jsem na pístech o dost méně karbonu, jelikož jsem prováděl dekarbo kůru dle Zajsofta. Dál jsem endoskopem mrkl na turbo a našel jsem trubku sání totálně obalenou olejem. Takže asi tak, mám problém. Svíčky
svicky.jpg
1a2.jpg
3a4.jpg
5a6.jpg
Dále budou následovat fotky z vnitřku válců...