XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 622
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Děčín
- Vůz: C70 2,4i Momentum MY08
XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF
Teď když nad tím přemýšlím, tak jsem v červenci doléval chladicí... Vzhledem k létu a "po zimě" mi to nepřišlo zas tolik divné. Nebylo potřeba moc. Ale mohla by to být stopa...
Zítra to zkusím prolézt.
Zítra to zkusím prolézt.
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
-
Offline
- Příspěvky: 622
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Děčín
- Vůz: C70 2,4i Momentum MY08
XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF
Tak objeven únik chladiva...čili možná v návaznosti i "bordel" se vzduchem stejným místem...a tím vyšší kouřivost...a tím rychleji plnější DPF. Zkusím co nejrychleji vyřešit.
Jen doufám, že altíku ta kapalina nebude moc vadit
Jen doufám, že altíku ta kapalina nebude moc vadit
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
-
Offline
- Příspěvky: 622
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Děčín
- Vůz: C70 2,4i Momentum MY08
XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF
Plus jedna menší netěsnost vyřešena tady.
Jsem si vědom, že ta hadice je trhlá na konci a není to ideální...Ale uvnitř ní už je nasazena pevnější jako prodloužení z AV dílů
Každopádně to kolem taky trošku prosakovalo...Takže utřeno a vylepšeno lepším upevněním.
Jsem si vědom, že ta hadice je trhlá na konci a není to ideální...Ale uvnitř ní už je nasazena pevnější jako prodloužení z AV dílů
Každopádně to kolem taky trošku prosakovalo...Takže utřeno a vylepšeno lepším upevněním.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
-
Offline
- Příspěvky: 5149
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF
Tady v tom místě mám taky netěsnost... jak jsem tlakoval sání, tak v tom spoji u té trubky to prostě netěsní, takže jsem to zatím vyřešil izolepou... :/
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 1324
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF
tato netesnost sa trvalo vyriesit neda. na mojom aute uz 3x menili hadicu vo volve a vzdy po cca 100kkm zacne zase. ani tmel ziadny pasky nic proste to chcije furt
-
Offline
- Příspěvky: 622
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Děčín
- Vůz: C70 2,4i Momentum MY08
XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF
Ono mi celé to řešení tam přijde takový dost fórový že si říkám, že tam ta těsnost asi není nějak životně důležitá
Ale rád bych vyřešil tu netěsnost z chladiče...předpokládám, že to bude jen to těsnění ve spoji. Najdu někde jaké to je abych si ho mohl objednat?
Ale rád bych vyřešil tu netěsnost z chladiče...předpokládám, že to bude jen to těsnění ve spoji. Najdu někde jaké to je abych si ho mohl objednat?
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13192
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF
Vyměn celý domeček termostatu.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 431
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Petržalka
- Vůz: S80II C30
- Bydliště: Bratislava
XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF
Tak pridam aj ja svojimi poznatkami, mozno z toho nieco vzide.
Podla toho, co sledujem, je to kolisanie zaplnenia DPF silne zavisle od vonkajsej teploty
ZIMA: sere sa to pomerne malo, gramy sa drzia a pribudaju konstantne. Je tazsie dosiahnut teplotu nad 350C, aby dochadzalo k pasivnej regenracii (vypalovaniu)
LETO: drbe tomu fest, ako je tu popisane. Je to striktne zavisle od teploty "niecoho" vid nizsie.
do 110km/h tomu drbka ako kedy, ale vacsinou casto, DPF sa nezohreje na teplotu nad 350C a robi si to co chce, mam ale pocit, ze nieco ine sa zohreje viac ako je dobre a preto tomu drbe.
120-140 km/h chova sa to v celku normalne, teplota DPF vhodna na pasivnu regenraciu a naporovym vzduchom sa chladi nieco, co sposobuje, ze tomu nedrbe az tak moc. (staci ale jedna kolona a je to v prdeli)
nad 140 km/h to uz tazko odsledovat, vzhladom na stav ciest na SK a prevaznu jebnutost polovodicov v premavke.
Idem poriesit predlzovacie kable na osciloskop, napojim cidlo parcialneho tlaku a budem porovnavat s hodnotami v CarScanner, ked sa nic neukaze, skusim ine cidlo (teploty a pod)
Podla toho, co sledujem, je to kolisanie zaplnenia DPF silne zavisle od vonkajsej teploty
ZIMA: sere sa to pomerne malo, gramy sa drzia a pribudaju konstantne. Je tazsie dosiahnut teplotu nad 350C, aby dochadzalo k pasivnej regenracii (vypalovaniu)
LETO: drbe tomu fest, ako je tu popisane. Je to striktne zavisle od teploty "niecoho" vid nizsie.
do 110km/h tomu drbka ako kedy, ale vacsinou casto, DPF sa nezohreje na teplotu nad 350C a robi si to co chce, mam ale pocit, ze nieco ine sa zohreje viac ako je dobre a preto tomu drbe.
120-140 km/h chova sa to v celku normalne, teplota DPF vhodna na pasivnu regenraciu a naporovym vzduchom sa chladi nieco, co sposobuje, ze tomu nedrbe az tak moc. (staci ale jedna kolona a je to v prdeli)
nad 140 km/h to uz tazko odsledovat, vzhladom na stav ciest na SK a prevaznu jebnutost polovodicov v premavke.
Idem poriesit predlzovacie kable na osciloskop, napojim cidlo parcialneho tlaku a budem porovnavat s hodnotami v CarScanner, ked sa nic neukaze, skusim ine cidlo (teploty a pod)
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
-
Offline
- Příspěvky: 622
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Děčín
- Vůz: C70 2,4i Momentum MY08
XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF
Mahle?
edit: není skladem, bude Gates
Naposledy upravil(a) Schumi_01 dne 23 srp 2021 10:54, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
-
Offline
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF
Mám auto sice krátce, ale díky aplikaci jsem vysledoval, že moje auto aktivní regeneraci v podstatě nepotřebuje. Vystačí si plně s tou pasivní (alespoň nyní v létě), která začíná při cca 340°C a této teploty dosáhne po pár vteřinách jízdy do jakéhokoli kopce (i malého). Když přesáhne teplota DPF oněch 340°C, okamžitě začne klesat gramáž zaplnění. Sice po desetinkách, ale klesá. Při jízdě po rovině se zaplnění drží tak nějak plus mínus stejné, pouze při jízdě v obci a deceleraci začne pomalu stoupat (což je divné, protože aktuální spotřeba je 0). Už druhou nádrž se zaplnění drží na konstantních 2-4g. Jezdím trasy převážně okresky (do 50km) a couračky (do 10km). Čekal jsem, že se s takovým ježděním bude plnit rychleji. Když jsem měl vypadlé táhlo od klapek, zaplňovalo se to zatraceně rychleji.
Mám EGR ON (vyčištěn) a funkční vířivé klapky. Tankuji výhradně u Eurooilu Diesel Plus. Spotřeba průměr 8,3 (dle PC i podle tankování), jezdím spíše klidněji. Nyní najeto 2100km bez aktivní regenerace a momentálně jsem stále kolem 3g zaplnění.
Vše ovšem za předpokladu, že aplikace (Car Scanner) ukazuje správné hodnoty.
Mám EGR ON (vyčištěn) a funkční vířivé klapky. Tankuji výhradně u Eurooilu Diesel Plus. Spotřeba průměr 8,3 (dle PC i podle tankování), jezdím spíše klidněji. Nyní najeto 2100km bez aktivní regenerace a momentálně jsem stále kolem 3g zaplnění.
Vše ovšem za předpokladu, že aplikace (Car Scanner) ukazuje správné hodnoty.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
-
Offline
- Příspěvky: 622
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Děčín
- Vůz: C70 2,4i Momentum MY08
XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF
Přesně.
Otázka jak moc se dá na CarsScanner spolehnout...abychom tu nehonili duchy.
Klapky mám taky...egr jsem čistil někdy před nimi, takže se na něj chystám aktuálně taky.
Otázka jak moc se dá na CarsScanner spolehnout...abychom tu nehonili duchy.
Klapky mám taky...egr jsem čistil někdy před nimi, takže se na něj chystám aktuálně taky.
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
-
Offline
- Příspěvky: 1324
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF
no to mi pride zvlastne. ked je vsetko ok vypalovat by malo cca raz za 700-1000km. ze ti nepribudaju gramy je podozrive. aby ti jedneho dna auto nestratilo vykon a zisti sa ze dpf je upchate. asi by som to preveril. hej je otazne jak moc je spolahlivy car scanner. niekedy spravim log z vidy kde budu vidno tlaky filtra
-
Offline
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF
Však jsem psal - kdo ví, zda Car Scanner neukazuje bludy. Ale někde jsem tu zachytil komentář, kde někdo porovnával právě tuhle hodnotu s Vidou a sedělo to.
Ono ne že by gramy nepřibývaly, ale pasivním vypalováním ubývají zhruba stejnou rychlostí. Když pojedu odhadem 5-10 minut přes město, tak mi přibude cca 1g. Pak ale stačí jet 1-2km do kopce s teplotou DPF nad 340°C a zaplněnost klesne zpět. Navíc dnes jsem chtěl zkusit tímto způsobem něco vypálit tak, že jsem dal manuálně 3q do kopce a držel otáčky někde těsně pod 3000. Paradoxně teplota DPF klesla a držela se kolem 250-270°C a nestoupala. Když ten samý kopec za stejných podmínek (stejné prohřátí motoru a olejů) jedu na režim D, teplota vyleze až k 370-400°C a stoupá dokud nezačnu zpomalovat na vrcholu kopce (křižovatka). Je možné, že ovládání vířivých klapek (a tím teplota DPF) se liší i v závislosti, zda jde o režim D nebo sekvenční řazení? Možná příště stejný pokus udělám s grafem znázorňujícím činnost EGR ventilu, který na teplotu DPF má velký vliv. Při 3000 otáčkách byl možná už zcela zavřený, kdežto na režim D jede AT ten samý kopec na 4q, místy 5q, tudíž na 1300-1600ot./min a tam bude EGR přiotevřený a proto ta výrazně vyšší teplota DPF
Ono ne že by gramy nepřibývaly, ale pasivním vypalováním ubývají zhruba stejnou rychlostí. Když pojedu odhadem 5-10 minut přes město, tak mi přibude cca 1g. Pak ale stačí jet 1-2km do kopce s teplotou DPF nad 340°C a zaplněnost klesne zpět. Navíc dnes jsem chtěl zkusit tímto způsobem něco vypálit tak, že jsem dal manuálně 3q do kopce a držel otáčky někde těsně pod 3000. Paradoxně teplota DPF klesla a držela se kolem 250-270°C a nestoupala. Když ten samý kopec za stejných podmínek (stejné prohřátí motoru a olejů) jedu na režim D, teplota vyleze až k 370-400°C a stoupá dokud nezačnu zpomalovat na vrcholu kopce (křižovatka). Je možné, že ovládání vířivých klapek (a tím teplota DPF) se liší i v závislosti, zda jde o režim D nebo sekvenční řazení? Možná příště stejný pokus udělám s grafem znázorňujícím činnost EGR ventilu, který na teplotu DPF má velký vliv. Při 3000 otáčkách byl možná už zcela zavřený, kdežto na režim D jede AT ten samý kopec na 4q, místy 5q, tudíž na 1300-1600ot./min a tam bude EGR přiotevřený a proto ta výrazně vyšší teplota DPF
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
-
Offline
- Příspěvky: 1324
- Registrován: 9 roků 10 měsíců
- Bydliště: Láb
- Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"
XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF
no ja sledujem grafy aj na s60 2012a tam pribudaju pomaly a konstantne a aj prkne vypaluje. a na xc70 mi to skace hore dole. ale zase to su rozdielne rocniky a modeli tak je mozne ze to inak ukazuje. na s60 mi carscanner ukazuje aj tlak zatial co na xc70 nie tam len prepocet na gramy
-
Offline
- Příspěvky: 431
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Petržalka
- Vůz: S80II C30
- Bydliště: Bratislava
XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF
Este jedna zaujimavost, drbe tomu zasadne pri deceleracii. Vtedy hodnoty vyletia jak besne. Vyzera to, ze nejaky senzor vyhodi zaporne hodnoty, ktore CEM/ECM nevie spravne vyhodnotit, alebo vyhodi maximalnu hodnotu parcialneho tlaku a vypocitana hodnota gramov vo filtri ide prudko nahor. Vsetko by ukazovalo na cidlo tlaku, ale to uz sme menili viaceri a nepomohlo to, aj ked je pravda, ze kazde to cidlo sa chova mierne odlisne. Po merani osciloskopom budem mudrejsi.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
-
Offline
- Příspěvky: 20
- Registrován: 4 roky 6 měsíců
- Bydliště: Nitra
- Vůz: V70 2.4D D5244T5 2008
XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF
Ten osciloskop som mal v plane aj ja pred nejakymi dalsimi zbytocnymi pokusmi. Tak daj vedet ak sa k tomu doatanes skor ako ja. Este som chcel premerat kable medzi snimacom a ECU koli pripadnemu poskodeniu kabelaze.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12094
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF
Při deceleraci to musí dělat bordel, páč tam jde studenej vzduch a za dpf je teplejší a prostě se to rozhodí.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 333
- Registrován: 12 roků
- Vůz: S 80 2,4b 125kw
XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF
Mne to hlási ráno pri deceleracii asi 3km po štarte plný filter zastavím vypnem motor počkam kým sa uspia jednotky cca 1min a idem ďalej bez poruchy mam prasknutý vlnovec predpokladám že je tam problém.Poobede idem z práce a všetko v pohode.Určite tam robí problem teplota/vlchkosť ako piše Ares.Urvanej píše:Při deceleraci to musí dělat bordel, páč tam jde studenej vzduch a za dpf je teplejší a prostě se to rozhodí.
Snímač tlaku dpf som skušal meniť za funkčný a bez rozdielu p3 mám krátko spotreba asi moc cca 10,5 L nalietane 400tisic+ awd
-
Offline
- Příspěvky: 431
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Petržalka
- Vůz: S80II C30
- Bydliště: Bratislava
XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF
Trosku hodne zjednodusena teoria si myslim. Pri deceleracii je zatvorena skrtiaca klapka, takze ziaden vzduch, ziadne palivo, motor vytvara podtlak. Toto podla mna moze sposobovat problemy, pokial je ucpane odvetranie, alebo su problemy s EGR a pod. Len teraz prist na to, cim to je.
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
;
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]
-
Offline
- Příspěvky: 5149
- Registrován: 7 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70
XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF
Jj a mám 7,5l na 100km... Tady je určitě problém.Jasko píše: ↑24 srp 2021 08:50Mne to hlási ráno pri deceleracii asi 3km po štarte plný filter zastavím vypnem motor počkam kým sa uspia jednotky cca 1min a idem ďalej bez poruchy mam prasknutý vlnovec predpokladám že je tam problém.Poobede idem z práce a všetko v pohode.Určite tam robí problem teplota/vlchkosť ako piše Ares.Urvanej píše:Při deceleraci to musí dělat bordel, páč tam jde studenej vzduch a za dpf je teplejší a prostě se to rozhodí.
Snímač tlaku dpf som skušal meniť za funkčný a bez rozdielu p3 mám krátko spotreba asi moc cca 10,5 L nalietane 400tisic+ awd
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 20
- Registrován: 4 roky 6 měsíců
- Bydliště: Nitra
- Vůz: V70 2.4D D5244T5 2008
XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF
Odvetranie som tiez precistil a vymenil komponenty(membrana, tesnenia, hadice) a EGR vycistil a zadaptoval. Cize tam asi problem nebude. Teda aspon u mna.Ares píše: ↑24 srp 2021 10:54Trosku hodne zjednodusena teoria si myslim. Pri deceleracii je zatvorena skrtiaca klapka, takze ziaden vzduch, ziadne palivo, motor vytvara podtlak. Toto podla mna moze sposobovat problemy, pokial je ucpane odvetranie, alebo su problemy s EGR a pod. Len teraz prist na to, cim to je.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12094
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8
XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF
Ares: ona ta škrtící klapka u dýzlu nebude tak "účinná" jako u benzínu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Příspěvky: 1065
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98
XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF
taky si myslím, že u diesela se škrtící klapka nijak zvlášť moc plynem ovládat nedá. Ne nadarmo se jí taky říká "chcípací".
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java
-
Offline
- Příspěvky: 328
- Registrován: 3 roky 6 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D5 AWD AT 2008
XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF
Právě jsem zprovoznil Vidu, takže mohu potvrdit, že Car Scanner ukazuje zaplnění filtru správně.
_________________
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
XC70 D5 136kw AWD AT 2008
-
Offline
- Příspěvky: 622
- Registrován: 20 roků 2 měsíce
- Bydliště: Děčín
- Vůz: C70 2,4i Momentum MY08
XC70 D5 P3 - časté vypalování DPF
Tak trošku poznatek a sladění pojmů...
Jak máte v CarScanneru nastavené množství gramů ve filtru?
Mám tam jen tři volný k DPF...soot...teplotu...tlak...
Tlak neukazuje.
Soot ukazuje gramy, ale prostě aktuálně... Jedu a pod plynem třeba 18...nebo 22...podle zátěže kopce apod. Lehký plyn nebo úplně bez plynu to spadne na třeba 1,91g. Beru to tak, že těch 18g je aktuální co lítá do filtru a těch 1,91 je hodnota která tam v něm aktuálně je. Protože postupem jízdy stoupá třeba na 2,03g apod. Je to tak?
A teplota defacto to samé. Zátěž a plyn je vyšší. Bez něj se sníží.
Pasivní vypalování jest co a při jakých teplotách?
Standardní teplota která osciluje během jízdy je někde kolem 270 cca... Po delší jízdě nebo vyšší zátěži to udržuje cca 350...To už je pasivní vypalování?
Jedu v grafu přes živá data...
Jak máte v CarScanneru nastavené množství gramů ve filtru?
Mám tam jen tři volný k DPF...soot...teplotu...tlak...
Tlak neukazuje.
Soot ukazuje gramy, ale prostě aktuálně... Jedu a pod plynem třeba 18...nebo 22...podle zátěže kopce apod. Lehký plyn nebo úplně bez plynu to spadne na třeba 1,91g. Beru to tak, že těch 18g je aktuální co lítá do filtru a těch 1,91 je hodnota která tam v něm aktuálně je. Protože postupem jízdy stoupá třeba na 2,03g apod. Je to tak?
A teplota defacto to samé. Zátěž a plyn je vyšší. Bez něj se sníží.
Pasivní vypalování jest co a při jakých teplotách?
Standardní teplota která osciluje během jízdy je někde kolem 270 cca... Po delší jízdě nebo vyšší zátěži to udržuje cca 350...To už je pasivní vypalování?
Jedu v grafu přes živá data...
_________________
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
Volvo C70 2,4i 125 kW MT MY08 (Eibach Pro-kit & D5T5 135kW)
Volvo XC90 D5 AWD 136 kW AT MY11 (D5T5 ST2 160kW, 480Nm.)
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Giew