TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od hajnej »

hajnej píše: 17 čer 2021 08:44 Jedna zajímavost ohledně automatu S80. Čekal jsem, že to zase začne kopat s vyššíma teplotama a furt nic. Ptám se ženy (ta s vozem jezdí více), jestli ji to kope, taky nic. No a Pája říká, že od doby, co se rozkopala na chvíli Višeň, si dává pozor aby opravdu stála a byla prodleva při řazení R a D. Žádný rychlý zbrklý přeřazování.
No kupodivu ….nechci to zakřiknout….zatím stále v pohodě.
Po té vlně veder potvrzuji, že S80 je stále bez kopanců při dodržení prodlev mezi řazením.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Nosound89
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4160
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od Nosound89 »

Dotaz k převodovce.
Vyjedu kopeček a potřebuji lehce couvnout, můžu dát N a couvnout svévolně, nebo musím couvnout přes R?
Logicky to asi ničemu nevadí, ale raději se ptám.
_________________
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče) Galerie

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od hajnej »

N v pohodě.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Nosound89
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4160
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od Nosound89 »

Dobře, díky
_________________
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče) Galerie

Jakub Svoboda
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5801
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Hlavne to nedelej rychle a nekolikrat po sobe, jinak si smazes Adaptace.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Zajsoft
Offline
Uživatelský avatar
Administrátor
Příspěvky: 2245
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Deutschböhmen
Vůz: S80 T6|S80 V8|C70 2.4T|V70 T5|XC90 V8
Participant x 3

TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od Zajsoft »

ee?
_________________
Je: S80 2.8 T6 '99, Stage 2 - 320k/425Nm, AT, LPG | S80 II V8 '07, cca 322k/434Nm, AT, AWD, LPG | C70 2.4T Convertible '04, 240k/350Nm, MT, Heico | Black V70 T5 '98, 309k/388Nm, AT, LPG | GREY XC90 V8 '06, AT, AWD | Kulihrášek 121 Amazon B20A '61, 81k/157Nm, MT, LPG | "Modrý" S70 T5 '97, MT | Audi TT 1.8T MY 00, 6st 4x4, APR Stage 1 263hp 362Nm
Odcizeno: BLÚ 244 D24, 58kW, '90, MT | Bastard PV 544 B20E '62, 124k/167Nm, MT+OD | Na prodej: Opel Tigra C20LET(Calibra) 280k/350Nm(odhad) '97, MT
Originální Volvo diagnostika...
Bylo: Trabant 601; Škoda 120L LPG '88; 2x Chrysler Daytona 2.2 Turbo '88 (US); Hyundai Sonata AT 2.4 '01; MB 124 230TE '88 AT LPG; Audi V8 3.6 '93; 2x Opel Omega MV6 '96 AT; Fiat 125p LPG; Nissan 300ZX '88; Chevrolet Lumina APV 3.8 '92 AT (US); Renault 25 Baccara 2.9 V6 AT LPG; BMW 320i (E36) '96; V70 II, MY01, 2.4T, AT, LPG; V70R '04, 360k, AT

Jakub Svoboda
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5801
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ale jo, tak nejak mi to Patocka osobne rikal, ze nekolikerym vyrazenim na N a jeste nejak D atd. Presne uz nevim, ale ze par lidem se to nevedomky stalo.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Nosound89
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4160
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: F-M city
Vůz: S80II 4,4 AWD

TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od Nosound89 »

Další novinka 😯
_________________
ex. S80II V8 4,4 232kW, B8444S, MY07; S80II V8 4,4 AWD 232kW, B8444S, MY07; V70III 3,2 175kW, B6324S, MY09; S80II 3,2 AWD 175kW, B6324S, MY07; S60 2,4 135kW, B5244S, MY01; V70II 2,4 125kW, B5244S, MY03; V40 2,0 100 kW, B4204S2, MY03; V40 1,8 85kW, B4184S, MY98; S60 2,5T AWD 182kW, B5254T2, MY05 S80II 3,2 AWD 179kW, B6324S, MY11 (rodiče) Galerie

shalibaba
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 549
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: West Bohemia
Vůz: S60 D3 '12

TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od shalibaba »

David Patočka píše: 13 čer 2018 22:41 ...

Jinak o adaptace se dá také snadno přijít.
U těchto postižených ročníků se to dá vyvolat neustálým vyřazováním
"D" na "N" a zase "D" v koloně, protože to je jedna z procedur adaptací, která se tímto dá spustit.
Taktéž se to dá provést v některých případech aktualizací softwaru celého vozu.
A abych nezapomněl, ještě jsem řešil ztrátu těchto dat po úplném vybití akumulátoru, a následném pokusu o nastartování, kdy vám všechno zhasne a zacvakají všechny relátka v autě.

A pokud by se Vám zdálo, že to není možné, tak je :lol: :lol: :lol:
...

Jakub Svoboda
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5801
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Moc diky, alespon nejsem za blbce.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Munga
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2213
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od Munga »

Nejseš - taky jsem to četl jen netuším jak to Shalibaba takhle pěkně najde :shock:

selap
Offline
Příspěvky: 1302
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od selap »

Takový pěkný téma, a co mírné kopnutí při brždění motorem, občas se mi stane, že to trochu kopne při rychlosti kolem 50 km, předpokládám, že je to z 5 na 4. Není to úplně hrozné, je to ve stádiu všiml jsem si a pozoruju. Nejeto 301000 olej před 10 tis. tuším 4 výměna.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

zdenal111
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 741
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od zdenal111 »

Najeto pěkných 300t, tak to není nové a jak říkáš ,,není to hrozné,, zkracuj ke konci životnosti převodovky výměné intervali +BG a prodloužíš její konec :)
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

selap
Offline
Příspěvky: 1302
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od selap »

Při výměně BG nalito, tak to snad ještě chvíli vydrží.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

Leomil
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 124
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Východní Čechy / Praha
Vůz: V70 III D5 AWD MY13 D5244T15 TF-80SC

TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od Leomil »

Asi jsem blbec a dneska při přezouvání jsem po najetí na zvedák použil automaticky postup s Nko, ručka, povolit, Pčko....a nenapadlo mě, že by asi pro převodovku bylo lepší nechat na Nku. Hrozně to buchlo při odjezdu přeřazení z Pčka :-(
_________________
je: "Modrák" V70 III MY13 D5244T15 AWD 169kW Polestar TF-80SC Summum
bylo: "Volvíče" V70 II MY05 D5244T 120 kW M56 Facelift+Euro 3 Momentum

Andy07
Offline
Příspěvky: 2
Registrován: 1 rok 11 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: Volvo V70 III. 2.4D

TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od Andy07 »

Ahojte, potreboval by som prosim radu, mam V70 III. generace, 2.4D 120 KW rok 2008, na tejto prevodovke Aisin TF80SC mi zacalo teraz, ked je prevodovka uz uplne zohriata jemne kopat pri preradovani z 2 do 3, neurobi to vzdy, urobi to obcas, ale casto a vsimol som si, ze pred tym ako to kopene sa mierne zvysia otacky motora o 200-300 a nasledne to tak trhne- kopne a preradi na 3ku, deje sa to len pri prevodovom stupni z 2 do 3 a len ked je prevodovka zohriata. Olej som menil cca 5000 KM dozadu, nevie niekto prosim co to moze byt za problem? A ako to vyriesit.

Diky moc.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14261
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od raolsa »

Jaký olej se použil pří výměně?
Byla udělána výměna s proplachem, nebo jenom náplň?
Kolik má auto najeto?
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Andy07
Offline
Příspěvky: 2
Registrován: 1 rok 11 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: Volvo V70 III. 2.4D

TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od Andy07 »

Olej - Mobil ATF 3309, norma podla manualu k autu - JWS 3309 - 7 litrov oleje, vymena jenom napln,

Najeto 298 000 KM.

Ares
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 428
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Petržalka
Vůz: S80II C30
Bydliště: Bratislava

TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od Ares »

skontroluj hladinu podla predpisu. Teda cca 65stupnov pri nastartovanom motore cez kontrolny sroubtorx na spodku. tipujem malo/vela oleja. je na to sakra hakliva
_________________
S80 D5244T4 Executive MY2009; C30 B4184S11 Summum MY2008
Obrázek;Obrázek
bolo: S80 D5 Momentum MY2008 136kW/185k [01/2010 - 10/2013]

misatenko
Offline
Příspěvky: 26
Registrován: 2 roky 3 měsíce
Bydliště: Martin
Vůz: XC90 3.2

TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od misatenko »

Otázka k prevodovke TF80SC, XC90 3.2, 2007, 300 000km. Pri preradovani z 3 na 4 stupeň mám pocit, akoby sa prevodovka nevedela rozhodnúť či už má preradiť alebo ešte nie. Aj otáčky motora vtedy trochu lietajú akoby preklz? Je tam potom v plynulosti jazdy taká výkonová diera. Auto nezrychluje ani nespomaľuje až kým si prevodovka konečne nepreradi. Olej som dával meniť pred 20 000 km s ručným preplachom Ravenol. Ale nezlepsilo sa to. Adaptácia neviem či bola robená, skôr nie alebo nie poriadna. Vyriešila by to poriadna adaptácia alebo nový firmware? Alebo je tam už nejaká technická závada? Kto by to vedel spraviť na Slovensku? Ďakujem.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12912
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od Urvanej »

Přesně tohle mi dělala a vyřešil to nový rozvaděč.
Což si s ohledem na cenu rozhodně slyšet nechtěl :-( Kdybych to dělal teĎ, zkusil bych nějaké aditivum na výplach a čistění převodovky s následnou důkladnou výměnou oleje.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

misatenko
Offline
Příspěvky: 26
Registrován: 2 roky 3 měsíce
Bydliště: Martin
Vůz: XC90 3.2

TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od misatenko »

To veru nie je odpoveď ktorú som chcel počuť. Ale čo už. Jazdím s tým už 2 roky a nie je to nič hrozné. Pri ďalšej výmene oleja o 40 000km to spravím ako doporučuješ. Teda ak to vydrží. Môže sa to zhoršiť alebo úplne pokaziť prevodovka?

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12912
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od Urvanej »

No upřímně, asi bych to uplně neodkládal, protože podle mě při tom "váhání" prokluzujou lamely a to fakt nechceš. Teda popisuju situaci, proč jsem já vysolil tech 40tKč poměrně rychle. U tebe to samozřejmě může být něco jinýho, ale symptomy, jak je popisuješ, mi přijdou stejný.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

zdenal111
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 741
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Orlické hory
Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp

TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od zdenal111 »

,,Adaptácia neviem či bola robená, skôr nie alebo nie poriadna.,, to znamená že byla smáznutá a nedělaná, nebo adaptační proces nebyl dokončen celý _? Je potřeba dokončit adaptace do konce, pokud už byli smáznuty ,,reset adaptací,,.
Tenhle bod je v téhle situaci asi nejlevnější. Pokud se měnil olej pravidelně je možnost ,,zázraku,, .
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k

misatenko
Offline
Příspěvky: 26
Registrován: 2 roky 3 měsíce
Bydliště: Martin
Vůz: XC90 3.2

TF 80 SC, kopanec při řázení z R na D

Příspěvek od misatenko »

Skúsim to s tou adaptáciou.

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé