
prednedávnom som sa pustil do vytlmenia dverí, tak sem hodím info ak by to niekomu v budúcnosti pomohlo

Nepoužíval som žiadne high-end materiály, prioritou bola cena, všetko nakúpené v jednej nemenovanej Brnenskej firme,v rámci nejakých sklado čistiacich akcií

Zadné dvere:
Použitý tlmiaci materiál na plechy Comformat S2 2mm. Je to nejaký štýl gumoasfaltu (bitumel) na jednej strane opatrený hliníkovou fóliou, predpokladám, že za účelom spevnenia. S matrošom sa pracuje super, pred aplikáciou je treba klasicky odmastiť a v mojom prípade hlavne odprášiť olepovaný povrch. Po aplikácií je treba ho "ucapkať" na miesto. Celkom som si nadával, že som si k tomuto procesu neobjednal spešl váleček cca za 2 stovky, pretože som to všetko robil prstami a po chvílí to začalo byť cítiť.
Prsttami je treba celkom silno pritlačiť a roztlačiť hlavne prekrývanie dvoch plátov cez seba. Aplikované na vonkajšiu vrstvu plechu, po odstránení parozábrany vznikne celkom slušný otvor, kde sa dá operovať, každopádne niektoré časti dverí je treba robiť s citom slepca a zručnosťou hodinára

Tlmiaci matroš som aplikoval aj na vútorné plechy, tu je sa zamysleť kde sa opiera tapacírung a parozábrana a tieto miesta vynechať. Šedý sprej naokolo je nejaký spešl tlmiaci sprej, aplikoval som ho na styčné plochy dverí a tapacírungu (na odstránenie vrzání dverí

Celkovo som minul na jedny zadné dvere 4ks tlmiaceho materiálu 35x50cm. Tapacírungové dutiny vyplnené akustickým molitanom (foto pri predných dverách).
Predné dvere:
Moment kedy začnete nenávideť bezpečnostné prvky volva

Materiál bol zase Comformat S2, doplený o protihlukový materiál od rovnakej firmy s názvom Blockshot (7mm!) Všetko som si narezal na kúsky vhodnej veľkosti aby prešli otvorom pod parozábranou a prechodkou káblou v prednej časti. Miesta kde vám materiál ešte chybí sa dajú celkom jednoducho určiť poklepávaním na dvere a zvukovým prejavom. Vďaka tým malým otvorom som robil tak 70% povrchu dverí naslepo. Nasjkôr sa lepí na vonkajší plech tlmiaci materiál (strieborný) a následne naňho protihlukový (modrý), tu som bohužial zabudol vyfotiť ako to vyzeralo na vnútornom plechu. Nakoľko som pri tomto sfúkol aj výmenu oboch zrcátok tak som aplikoval tlmiaci materiál aj do okolia uchytenia zrcátka. Sem bol 2mm materiál až až, takže hrubší vôbec nedoporučujem, skôr naopak.


Celkovo som minul cca 5 kusov tlmiaceho materiálu 35x50 a 1 a pol protihlukového materiálu 70x50 na jedny dvere.
Zvyšok onoho tlmiaceho spreju som minul na madlá, ktoré ako inak strašne vrzali

Celkový čas asi tak 10-12 hodín by som povedal, tie predné dvere boli fakt peklo

Každopádne pocitovo super, zvukový prejav mi prijde ohodne čistejší, hlavne nikde nič nerezonuje, hudba sa dá počúvať fakt nahlas a zachováva si čistotu (samozrejme v rámci základnej rady repra

Do budúcna uvažujem odhlučniť aj zadné dvere, ten rozdiel v cene nieje až zase až tak veľký a keď vidím čo to spravilo v predných dverách....
+ Odhlučnenie, Kvalita audia - vytlmená dutina dverí funguje ako super ozvučnica, Zvuk pri zavretí dverí je ešte mohutnejší ako bol predtým

- Určite náročnosť predných dverí, niečo to váži (a nie málo) takže otázka čo na to časom povedia pánty, cena
Verím, že sa to určite dá spraviť poctivejšie, materiálu by som vedel minúť určite viac, každopádne by to už trochu viacej liezlo do penez. Takle som sa zmestil do nejakých 2-2,5tis za 4 dvere, a dosiahol žiadaného výsledku, takže za mňa spoko
