Ty zámky jsou P3. Doživotní náplně to je velkej přešlap...a nebo spíš kalkul. Řízení taky není zrovna výhra. Ale chtěl bych vědět, jaké chronické potíže mají konkurenti (teda krom Subaru, tam už to víme). Na druhou stranu Subaru nemají takové nájezdy jako Volva...třeba by se tam nějaké chyby taky časem projevily. S tím diesel boxerem to je velká škoda,protože takovej Outback je moc fajn vozítko a asi bych mu klidně udělal místo na parkovišti. Jenže potřebuju diesel a jak jsi říkal no....průser.Čibi píše: 25 úno 2021 23:39 četl jsem jen trochu, možná to pletu s P3 - zámky, kardanky na řízení, řízení, kříže na pohonu, klasika pohon awd - tisícihran úhlové převodovky, problémy automatů (Subaru vysloveně nařizuje měnit po 60tis km vše a majitelé tuto povědomost mají. U jiných značek všude tvrdí, že náplň je doživotní. Což je pravda - než to klekne). Ale člověk si nesmí koupit Subaru v naftě, to je smutnej příběh.
Poraďte při koupi 850, S/V/XC70 I-II, S60, S80, XC90
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9949
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9949
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Mě by třeba zajímalo, co se řeší třeba na Audi A6 Allroad jakože chronické potíže u aut s vyšším nájezdem. Případně Passat Alltrack.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 26
- Registrován: 4 roky 4 měsíce
- Bydliště: Českolipsko
- Vůz: Sháním XC70 P2
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Proč...neuvažoval jsem o ní, žena chce XC70tku. Ale když si tak vlastně zavzpomínám, tak kdysi chtěla 90tku, to je pravda, mě to přišlo moc velký... Jinak v nabídce moc 90tek s 2.5T motorem není. Mám radši benzín, než naftu.
-
Offline
- Příspěvky: 26
- Registrován: 4 roky 4 měsíce
- Bydliště: Českolipsko
- Vůz: Sháním XC70 P2
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Máš pravdu, ty nájezdy u Volva jsou specifické. I když znám také dost Outbacků 2004-2008, co mají najeto k 500tis km /2.5 121kw/. Pokud majitel hlídá olej, ten motor moc nechce. Někdy foukne těsnění pod hlavou (kolem 200-250tis). Úplně staré motory 2.0 SOHC vydržely nesmysl, i na plyn, pokud člověk občas seřídil ventily. Bohužel tím, že 80% lidí si po roce 2008 koupilo subaru v naftě, tak není moc nabídka benzínových aut. Ale je spousta dílů, dárců z naftových je dosthajnej píše: 26 úno 2021 15:23Ty zámky jsou P3. Doživotní náplně to je velkej přešlap...a nebo spíš kalkul. Řízení taky není zrovna výhra. Ale chtěl bych vědět, jaké chronické potíže mají konkurenti (teda krom Subaru, tam už to víme). Na druhou stranu Subaru nemají takové nájezdy jako Volva...třeba by se tam nějaké chyby taky časem projevily. S tím diesel boxerem to je velká škoda,protože takovej Outback je moc fajn vozítko a asi bych mu klidně udělal místo na parkovišti. Jenže potřebuju diesel a jak jsi říkal no....průser.Čibi píše: 25 úno 2021 23:39 četl jsem jen trochu, možná to pletu s P3 - zámky, kardanky na řízení, řízení, kříže na pohonu, klasika pohon awd - tisícihran úhlové převodovky, problémy automatů (Subaru vysloveně nařizuje měnit po 60tis km vše a majitelé tuto povědomost mají. U jiných značek všude tvrdí, že náplň je doživotní. Což je pravda - než to klekne). Ale člověk si nesmí koupit Subaru v naftě, to je smutnej příběh.

VW, Audi bych měl strach, že jednoho dne nenajdu na parkovišti. Starý Allroad A6 - problém s měchy, kompresorem, první modely dojížděly na longlife interval (110kw motory), odcházely mylsím vačky. Automaty díky "doživotní" náplni taky padaly.
Mám možnost jezdit občas s Q5tkou 3.0tdi a musím uznat, že to je pěkný svezení. Ale je to nový auto, nemá najeto ani 70tis km. A pořád ti cpou long life interval. Podle mě to je smrt pro motory, lidi tomu věří. Ono to najede 150tis, vysype se to po záruce, tak to automobilka neřeší. Mě dokonce Caddy najel na opravdu pečlivě dodržovaný long life servis 302tis. Pak vylétla ojnice blokem a z motoru se moc použít nedalo (koupil jsem ho v tomto rozbitém stavu). Tak vydřené ojniční ložiska jsem ještě neviděl, úplně vymletý kompozit.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9949
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Čibi - hoď sem pár inzerátů, co Tě zaujaly. Posoudíme.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 26
- Registrován: 4 roky 4 měsíce
- Bydliště: Českolipsko
- Vůz: Sháním XC70 P2
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Mám rozptyl cca 70-150tis.
nebráním se servisované naftě ani benzínu s lpg (dost lidí zde z fora na 2.5T na něj jezdí). Postupně je sem dám.
komunikuji s tímto pánem - https://www.sbazar.cz/s.maxik/detail/136080688-volvo-xc70-d5
poslal mi foto, šlo opravdu jen o prasklé světlo a nárazník. Nějaké záznamy ze servisky, on konkrtétně olej v převodovce neměnil, rozvody měněné. Ale úplně dodrbaná sedačka řidiče, ostatní pěkný, což mi přijde divný, co jsem viděl, tak sedačky vydrží celkem dost.
nebráním se servisované naftě ani benzínu s lpg (dost lidí zde z fora na 2.5T na něj jezdí). Postupně je sem dám.
komunikuji s tímto pánem - https://www.sbazar.cz/s.maxik/detail/136080688-volvo-xc70-d5
poslal mi foto, šlo opravdu jen o prasklé světlo a nárazník. Nějaké záznamy ze servisky, on konkrtétně olej v převodovce neměnil, rozvody měněné. Ale úplně dodrbaná sedačka řidiče, ostatní pěkný, což mi přijde divný, co jsem viděl, tak sedačky vydrží celkem dost.
-
Offline
- Příspěvky: 5593
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Není to velký (proti 70ce) dvaapůlek je opravdu méně a s manuálem úplně nejmíň (nad 2006 nejsou vubec). Já na svojí čekal skoro rok a jel jsem pro ni až na francouzské hraniceČibi píše: 26 úno 2021 15:26 Proč...neuvažoval jsem o ní, žena chce XC70tku. Ale když si tak vlastně zavzpomínám, tak kdysi chtěla 90tku, to je pravda, mě to přišlo moc velký... Jinak v nabídce moc 90tek s 2.5T motorem není. Mám radši benzín, než naftu.
V Německu jsou nyní dvě docela pěkné, ale stále jsou nad 150
-
Offline
- Příspěvky: 307
- Registrován: 5 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha
- Vůz: Volvo XC70 2006 D5
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Ještě se mě Čibi ptal na tu mojí, ale nejsem úplně přesvědčený v prodej a myslím si že máme doma docela dobrý stav, nevím čím bych to nahradil (asi novější P3?) tak se držím blízko ceny 150.. ale nikde jsem neinzerovalČibi píše: 26 úno 2021 15:51 Mám rozptyl cca 70-150tis.
nebráním se servisované naftě ani benzínu s lpg (dost lidí zde z fora na 2.5T na něj jezdí). Postupně je sem dám.
komunikuji s tímto pánem - https://www.sbazar.cz/s.maxik/detail/136080688-volvo-xc70-d5
poslal mi foto, šlo opravdu jen o prasklé světlo a nárazník. Nějaké záznamy ze servisky, on konkrtétně olej v převodovce neměnil, rozvody měněné. Ale úplně dodrbaná sedačka řidiče, ostatní pěkný, což mi přijde divný, co jsem viděl, tak sedačky vydrží celkem dost.


-
Offline
- Příspěvky: 26
- Registrován: 4 roky 4 měsíce
- Bydliště: Českolipsko
- Vůz: Sháním XC70 P2
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Pokud bys sis to nějak reálněji rozmyslel, tak bych se přijel podívat. Nespěchám na to, jezdit mám čím, rád bych ženě vyhověl, je hodná, zaslouží si to...(nechcete jí někdo poslat odkaz na vlákno
? )
Varianta XC90 by byla asi taky schůdná v případě, že by to mělo být hlavní rodinné vozidlo. To je teď Espace 2.0T 125kw, v super stavu, ale manuál. Měla s tím jezdit partnerka, ale ne že by neuměla řadit, to ona přeřadí, ale ten cit tam prostě není, takže bych za chvíli řešil spojku, dvouhmotu, převodovku. Takže mi vzala Outbacka, který je v automatu. Mě by se vrátil zpět, ona by byla spokojená a já se přiznám, že pohodlí Volva si rád užiji také, když bychom jeli celá rodina (je nás 5).

Varianta XC90 by byla asi taky schůdná v případě, že by to mělo být hlavní rodinné vozidlo. To je teď Espace 2.0T 125kw, v super stavu, ale manuál. Měla s tím jezdit partnerka, ale ne že by neuměla řadit, to ona přeřadí, ale ten cit tam prostě není, takže bych za chvíli řešil spojku, dvouhmotu, převodovku. Takže mi vzala Outbacka, který je v automatu. Mě by se vrátil zpět, ona by byla spokojená a já se přiznám, že pohodlí Volva si rád užiji také, když bychom jeli celá rodina (je nás 5).
-
Offline
- Příspěvky: 26
- Registrován: 4 roky 4 měsíce
- Bydliště: Českolipsko
- Vůz: Sháním XC70 P2
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Ale ať se taky pobavíte - moje partnerka je dost ekologická - mýdla apod, každého broučka zachrání....ale prostě XC90 má sen 

-
Offline
- Příspěvky: 26
- Registrován: 4 roky 4 měsíce
- Bydliště: Českolipsko
- Vůz: Sháním XC70 P2
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Zahrnu i 90tky
https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/xc70/16623787?goFrom=list
https://auto.bazos.cz/inzerat/132816216/volvo-xc70-awd-rv2004-24120kw.php
https://auto.bazos.cz/inzerat/132827227/volvo-xc70-24-d5-136-kw-summum-2007-4x4.php
https://auto.bazos.cz/inzerat/132132203/volvo-xc70-d5-awd-cross-c-automat-120-kw-rv-22005.php
https://auto.bazos.cz/inzerat/132368298/volvo-xc-70-147kw-4x4-benzinlpg-automat.php
https://auto.bazos.cz/inzerat/131923846/volvo-v70-xc-cross-country-ocean-race2002.php
https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/xc90/18794817?goFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/xc90/18826921?goFrom=list
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9949
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Z XC70 mi přijde nejzajímavější ta z Písku.
Italy bez výhřevu bych úplně vyřadil.
No a otázka je, v jakém stavu budou ty 5st. Aisiny u zbytku aut. tzn. D5 do r.v. 2005 nebo ty benzíny.
Italy bez výhřevu bych úplně vyřadil.
No a otázka je, v jakém stavu budou ty 5st. Aisiny u zbytku aut. tzn. D5 do r.v. 2005 nebo ty benzíny.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9949
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Ta černá XC90 vypadá velmi slušně.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 26
- Registrován: 4 roky 4 měsíce
- Bydliště: Českolipsko
- Vůz: Sháním XC70 P2
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
No jo, to že nemá výhřev sedaček, jsem přehlédl.
90tka má rezervu pod autem? Přiznám se, že benzín bych asi přestavěl na plyn.
90tka má rezervu pod autem? Přiznám se, že benzín bych asi přestavěl na plyn.
-
Offline
- Příspěvky: 26
- Registrován: 4 roky 4 měsíce
- Bydliště: Českolipsko
- Vůz: Sháním XC70 P2
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Ano, ta se mi také líbila. Lze ten servis u zastoupení Volva ověřit? Existuje centrální db, pokud to jezdilo do autorizovaného servisu?
-
Offline
- Příspěvky: 5593
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Já bych řekl, že je modrá
, ale opravdu nevypadá zle.
Rezervu tyhle auta nemívají (opravná sada), takže místo pro 65l LPG nádrž je k dispozici.
Kdyby ses někde v autorizáku slušně optal, tak by ti to mohli sdělit. Určitě by věděli jak to bylo s autem ve dvou letech při kontrole.

Rezervu tyhle auta nemívají (opravná sada), takže místo pro 65l LPG nádrž je k dispozici.
Kdyby ses někde v autorizáku slušně optal, tak by ti to mohli sdělit. Určitě by věděli jak to bylo s autem ve dvou letech při kontrole.
-
Offline
- Příspěvky: 589
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: Děčín / Hamburk
- Vůz: O3 RS EA888
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Pozor, v autorizovaku ti to ofiko říct nemůžou, protože gdpr a druhá věc je, že Volvo má propojené jen záruční opravy, běžné servisy jeden od druhého nevidí. V tom zlatý mercedes kde byla vidět i serviska vyplněna v Německu, Itálii, Rakousk pak jsme měl i AMG z Rumunska a Japonska. Tam ať jezdí opačně, se tyhle auta prodávají s levostranným řízením a vyplatí se je tahat.
-
Offline
- Příspěvky: 6088
- Registrován: 15 roků 5 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Jinak je mozne, ze bude mit Hajnej brzy na prodej svoji V70... 
servisu se venoval, past to nebude.

servisu se venoval, past to nebude.
-
Offline
- Příspěvky: 364
- Registrován: 13 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Vůz: eRko :)
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Viscospojka samozrejme funguje i na zpatecku uz od 850 AWD , pokud ovsem neni strzena volnobezka.raolsa píše: 25 úno 2021 21:00 Haldex funguje na oba směry. Jedním směrem - dopředu - funguje jenom viskospojka. Ta je u modelů do r.v. 2002
_________________
Volvo V70R AWD 98' B5204T3, M58, BorgWarner K24 Hybrid, tuned by www.vasttuning.com
Volvo V70R AWD 98' B5204T3, M58, BorgWarner K24 Hybrid, tuned by www.vasttuning.com
-
Offline
- Příspěvky: 26
- Registrován: 4 roky 4 měsíce
- Bydliště: Českolipsko
- Vůz: Sháním XC70 P2
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Ještě mě zaujal tento inzerát:
https://www.facebook.com/marketplace/item/3257937310949342/
T5 znamená 191kw?
https://www.facebook.com/marketplace/item/3257937310949342/
T5 znamená 191kw?
-
Offline
- Příspěvky: 5746
- Registrován: 6 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
to je 2,5T takže to co mam já. Pes je k tomu ? 

_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14291
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Tak v tom ti musím odporovat, teda pokud se mého auta týče. Volnoběžka má právě za následek, že na zpátečku se ti zadek nepřipojí, je to stejný princip jako u alternátoru. Mám to osobně vyzkoušeno. Potřeboval jsem kdysi v zimě vyjet z jedné dílny odkud to bylo na silnici do kopce a já tam najel čumákem. Prostě mi jenom hrabal předek a zadek nic, musel jsem se horko těžko otočit a pak jsem na silnici popředu normálně vyjel bez hrabání.
Volnoběžka se nestrhne, ale dokáže se zakousnout - nevolnoběžkovat - a potom ty auta můžou hrabat i na zpátečku, ale dlouho to nepotrvá, páč odejde tisícihran, klouby kardanu a i diferák.
Naposledy upravil(a) raolsa dne 26 úno 2021 21:38, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 26
- Registrován: 4 roky 4 měsíce
- Bydliště: Českolipsko
- Vůz: Sháním XC70 P2
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Pes jako alarm

-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9949
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
To je info pro koho?Haben píše: 26 úno 2021 20:06 Jinak je mozne, ze bude mit Hajnej brzy na prodej svoji V70...
servisu se venoval, past to nebude.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 364
- Registrován: 13 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Vůz: eRko :)
Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Je to napsane i ve vide viz. Foto. Mne normalne na zpatecku awd funguje... Mam to overene.raolsa píše: 26 úno 2021 20:52Tak v tom ti musím odporovat, teda pokud se mého auta týče. Volnoběžka má právě za následek, že na zpátečku se ti zadek nepřipojí, je to stejný princip jako u alternátoru. Mám to osobně vyzkoušeno. Potřeboval jsem kdysi v zimě vyjet z jedné dílny odkud to bylo na silnici do kopce a já tam najel čumákem. Prostě mi jenom hrabal předek a zadek nic, musel jsem se horko těžko otočit a pak jsem na silnici popředu normálně vyjel bez hrabání.majty píše: 26 úno 2021 20:24
Viscospojka samozrejme funguje i na zpatecku uz od 850 AWD , pokud ovsem neni strzena volnobezka.
Volnoběžka se nestrhne, ale dokáže se zakousnout - nevolnoběžkovat - a potom ty auta můžou hrabat i na zpátečku, ale dlouho to nepotrvá, páč odejde tisícihran, klouby kardanu a i diferák.
Volnobezka se naopak da zavarit aby se nestrhla - https://youtu.be/P9ZFnLU22jI
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo V70R AWD 98' B5204T3, M58, BorgWarner K24 Hybrid, tuned by www.vasttuning.com
Volvo V70R AWD 98' B5204T3, M58, BorgWarner K24 Hybrid, tuned by www.vasttuning.com
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]