Poraďte při koupi 850, S/V/XC70 I-II, S60, S80, XC90

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9949
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od hajnej »

Čibi píše: 25 úno 2021 23:39 četl jsem jen trochu, možná to pletu s P3 - zámky, kardanky na řízení, řízení, kříže na pohonu, klasika pohon awd - tisícihran úhlové převodovky, problémy automatů (Subaru vysloveně nařizuje měnit po 60tis km vše a majitelé tuto povědomost mají. U jiných značek všude tvrdí, že náplň je doživotní. Což je pravda - než to klekne). Ale člověk si nesmí koupit Subaru v naftě :-), to je smutnej příběh.
Ty zámky jsou P3. Doživotní náplně to je velkej přešlap...a nebo spíš kalkul. Řízení taky není zrovna výhra. Ale chtěl bych vědět, jaké chronické potíže mají konkurenti (teda krom Subaru, tam už to víme). Na druhou stranu Subaru nemají takové nájezdy jako Volva...třeba by se tam nějaké chyby taky časem projevily. S tím diesel boxerem to je velká škoda,protože takovej Outback je moc fajn vozítko a asi bych mu klidně udělal místo na parkovišti. Jenže potřebuju diesel a jak jsi říkal no....průser.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9949
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od hajnej »

Mě by třeba zajímalo, co se řeší třeba na Audi A6 Allroad jakože chronické potíže u aut s vyšším nájezdem. Případně Passat Alltrack.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Čibi
Offline
Příspěvky: 26
Registrován: 4 roky 4 měsíce
Bydliště: Českolipsko
Vůz: Sháním XC70 P2

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Čibi »

Proč...neuvažoval jsem o ní, žena chce XC70tku. Ale když si tak vlastně zavzpomínám, tak kdysi chtěla 90tku, to je pravda, mě to přišlo moc velký... Jinak v nabídce moc 90tek s 2.5T motorem není. Mám radši benzín, než naftu.

Čibi
Offline
Příspěvky: 26
Registrován: 4 roky 4 měsíce
Bydliště: Českolipsko
Vůz: Sháním XC70 P2

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Čibi »

hajnej píše: 26 úno 2021 15:23
Čibi píše: 25 úno 2021 23:39 četl jsem jen trochu, možná to pletu s P3 - zámky, kardanky na řízení, řízení, kříže na pohonu, klasika pohon awd - tisícihran úhlové převodovky, problémy automatů (Subaru vysloveně nařizuje měnit po 60tis km vše a majitelé tuto povědomost mají. U jiných značek všude tvrdí, že náplň je doživotní. Což je pravda - než to klekne). Ale člověk si nesmí koupit Subaru v naftě :-), to je smutnej příběh.
Ty zámky jsou P3. Doživotní náplně to je velkej přešlap...a nebo spíš kalkul. Řízení taky není zrovna výhra. Ale chtěl bych vědět, jaké chronické potíže mají konkurenti (teda krom Subaru, tam už to víme). Na druhou stranu Subaru nemají takové nájezdy jako Volva...třeba by se tam nějaké chyby taky časem projevily. S tím diesel boxerem to je velká škoda,protože takovej Outback je moc fajn vozítko a asi bych mu klidně udělal místo na parkovišti. Jenže potřebuju diesel a jak jsi říkal no....průser.
Máš pravdu, ty nájezdy u Volva jsou specifické. I když znám také dost Outbacků 2004-2008, co mají najeto k 500tis km /2.5 121kw/. Pokud majitel hlídá olej, ten motor moc nechce. Někdy foukne těsnění pod hlavou (kolem 200-250tis). Úplně staré motory 2.0 SOHC vydržely nesmysl, i na plyn, pokud člověk občas seřídil ventily. Bohužel tím, že 80% lidí si po roce 2008 koupilo subaru v naftě, tak není moc nabídka benzínových aut. Ale je spousta dílů, dárců z naftových je dost :-). Tím si benzínová drží dost cenu.

VW, Audi bych měl strach, že jednoho dne nenajdu na parkovišti. Starý Allroad A6 - problém s měchy, kompresorem, první modely dojížděly na longlife interval (110kw motory), odcházely mylsím vačky. Automaty díky "doživotní" náplni taky padaly.
Mám možnost jezdit občas s Q5tkou 3.0tdi a musím uznat, že to je pěkný svezení. Ale je to nový auto, nemá najeto ani 70tis km. A pořád ti cpou long life interval. Podle mě to je smrt pro motory, lidi tomu věří. Ono to najede 150tis, vysype se to po záruce, tak to automobilka neřeší. Mě dokonce Caddy najel na opravdu pečlivě dodržovaný long life servis 302tis. Pak vylétla ojnice blokem a z motoru se moc použít nedalo (koupil jsem ho v tomto rozbitém stavu). Tak vydřené ojniční ložiska jsem ještě neviděl, úplně vymletý kompozit.

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9949
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od hajnej »

Čibi - hoď sem pár inzerátů, co Tě zaujaly. Posoudíme.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Čibi
Offline
Příspěvky: 26
Registrován: 4 roky 4 měsíce
Bydliště: Českolipsko
Vůz: Sháním XC70 P2

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Čibi »

Mám rozptyl cca 70-150tis.

nebráním se servisované naftě ani benzínu s lpg (dost lidí zde z fora na 2.5T na něj jezdí). Postupně je sem dám.

komunikuji s tímto pánem - https://www.sbazar.cz/s.maxik/detail/136080688-volvo-xc70-d5
poslal mi foto, šlo opravdu jen o prasklé světlo a nárazník. Nějaké záznamy ze servisky, on konkrtétně olej v převodovce neměnil, rozvody měněné. Ale úplně dodrbaná sedačka řidiče, ostatní pěkný, což mi přijde divný, co jsem viděl, tak sedačky vydrží celkem dost.

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5593
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Romulusw »

Čibi píše: 26 úno 2021 15:26 Proč...neuvažoval jsem o ní, žena chce XC70tku. Ale když si tak vlastně zavzpomínám, tak kdysi chtěla 90tku, to je pravda, mě to přišlo moc velký... Jinak v nabídce moc 90tek s 2.5T motorem není. Mám radši benzín, než naftu.
Není to velký (proti 70ce) dvaapůlek je opravdu méně a s manuálem úplně nejmíň (nad 2006 nejsou vubec). Já na svojí čekal skoro rok a jel jsem pro ni až na francouzské hranice

V Německu jsou nyní dvě docela pěkné, ale stále jsou nad 150

amddawe
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 307
Registrován: 5 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo XC70 2006 D5

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od amddawe »

Čibi píše: 26 úno 2021 15:51 Mám rozptyl cca 70-150tis.

nebráním se servisované naftě ani benzínu s lpg (dost lidí zde z fora na 2.5T na něj jezdí). Postupně je sem dám.

komunikuji s tímto pánem - https://www.sbazar.cz/s.maxik/detail/136080688-volvo-xc70-d5
poslal mi foto, šlo opravdu jen o prasklé světlo a nárazník. Nějaké záznamy ze servisky, on konkrtétně olej v převodovce neměnil, rozvody měněné. Ale úplně dodrbaná sedačka řidiče, ostatní pěkný, což mi přijde divný, co jsem viděl, tak sedačky vydrží celkem dost.
Ještě se mě Čibi ptal na tu mojí, ale nejsem úplně přesvědčený v prodej a myslím si že máme doma docela dobrý stav, nevím čím bych to nahradil (asi novější P3?) tak se držím blízko ceny 150.. ale nikde jsem neinzeroval :) pardon za spojler :beer:

Čibi
Offline
Příspěvky: 26
Registrován: 4 roky 4 měsíce
Bydliště: Českolipsko
Vůz: Sháním XC70 P2

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Čibi »

Pokud bys sis to nějak reálněji rozmyslel, tak bych se přijel podívat. Nespěchám na to, jezdit mám čím, rád bych ženě vyhověl, je hodná, zaslouží si to...(nechcete jí někdo poslat odkaz na vlákno ;-)? )

Varianta XC90 by byla asi taky schůdná v případě, že by to mělo být hlavní rodinné vozidlo. To je teď Espace 2.0T 125kw, v super stavu, ale manuál. Měla s tím jezdit partnerka, ale ne že by neuměla řadit, to ona přeřadí, ale ten cit tam prostě není, takže bych za chvíli řešil spojku, dvouhmotu, převodovku. Takže mi vzala Outbacka, který je v automatu. Mě by se vrátil zpět, ona by byla spokojená a já se přiznám, že pohodlí Volva si rád užiji také, když bychom jeli celá rodina (je nás 5).

Čibi
Offline
Příspěvky: 26
Registrován: 4 roky 4 měsíce
Bydliště: Českolipsko
Vůz: Sháním XC70 P2

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Čibi »

Ale ať se taky pobavíte - moje partnerka je dost ekologická - mýdla apod, každého broučka zachrání....ale prostě XC90 má sen :-)


hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9949
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od hajnej »

Z XC70 mi přijde nejzajímavější ta z Písku.
Italy bez výhřevu bych úplně vyřadil.

No a otázka je, v jakém stavu budou ty 5st. Aisiny u zbytku aut. tzn. D5 do r.v. 2005 nebo ty benzíny.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9949
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od hajnej »

Ta černá XC90 vypadá velmi slušně.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Čibi
Offline
Příspěvky: 26
Registrován: 4 roky 4 měsíce
Bydliště: Českolipsko
Vůz: Sháním XC70 P2

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Čibi »

No jo, to že nemá výhřev sedaček, jsem přehlédl.

90tka má rezervu pod autem? Přiznám se, že benzín bych asi přestavěl na plyn.

Čibi
Offline
Příspěvky: 26
Registrován: 4 roky 4 měsíce
Bydliště: Českolipsko
Vůz: Sháním XC70 P2

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Čibi »

hajnej píše: 26 úno 2021 18:13 Ta černá XC90 vypadá velmi slušně.
Ano, ta se mi také líbila. Lze ten servis u zastoupení Volva ověřit? Existuje centrální db, pokud to jezdilo do autorizovaného servisu?

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5593
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Romulusw »

Já bych řekl, že je modrá :twisted: , ale opravdu nevypadá zle.

Rezervu tyhle auta nemívají (opravná sada), takže místo pro 65l LPG nádrž je k dispozici.

Kdyby ses někde v autorizáku slušně optal, tak by ti to mohli sdělit. Určitě by věděli jak to bylo s autem ve dvou letech při kontrole.

Sup
Offline
Příspěvky: 589
Registrován: 6 roků 2 měsíce
Bydliště: Děčín / Hamburk
Vůz: O3 RS EA888

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Sup »

Pozor, v autorizovaku ti to ofiko říct nemůžou, protože gdpr a druhá věc je, že Volvo má propojené jen záruční opravy, běžné servisy jeden od druhého nevidí. V tom zlatý mercedes kde byla vidět i serviska vyplněna v Německu, Itálii, Rakousk pak jsme měl i AMG z Rumunska a Japonska. Tam ať jezdí opačně, se tyhle auta prodávají s levostranným řízením a vyplatí se je tahat.

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6088
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Haben »

Jinak je mozne, ze bude mit Hajnej brzy na prodej svoji V70...
servisu se venoval, past to nebude.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

majty
Offline
Příspěvky: 364
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: eRko :)

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od majty »

raolsa píše: 25 úno 2021 21:00 Haldex funguje na oba směry. Jedním směrem - dopředu - funguje jenom viskospojka. Ta je u modelů do r.v. 2002
Viscospojka samozrejme funguje i na zpatecku uz od 850 AWD , pokud ovsem neni strzena volnobezka.
_________________
Volvo V70R AWD 98' B5204T3, M58, BorgWarner K24 Hybrid, tuned by www.vasttuning.com

Čibi
Offline
Příspěvky: 26
Registrován: 4 roky 4 měsíce
Bydliště: Českolipsko
Vůz: Sháním XC70 P2

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Čibi »

Ještě mě zaujal tento inzerát:

https://www.facebook.com/marketplace/item/3257937310949342/

T5 znamená 191kw?

Warcz
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5746
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Warcz »

to je 2,5T takže to co mam já. Pes je k tomu ? :-)
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

raolsa
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14291
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od raolsa »

majty píše: 26 úno 2021 20:24
raolsa píše: 25 úno 2021 21:00 Haldex funguje na oba směry. Jedním směrem - dopředu - funguje jenom viskospojka. Ta je u modelů do r.v. 2002
Viscospojka samozrejme funguje i na zpatecku uz od 850 AWD , pokud ovsem neni strzena volnobezka.
Tak v tom ti musím odporovat, teda pokud se mého auta týče. Volnoběžka má právě za následek, že na zpátečku se ti zadek nepřipojí, je to stejný princip jako u alternátoru. Mám to osobně vyzkoušeno. Potřeboval jsem kdysi v zimě vyjet z jedné dílny odkud to bylo na silnici do kopce a já tam najel čumákem. Prostě mi jenom hrabal předek a zadek nic, musel jsem se horko těžko otočit a pak jsem na silnici popředu normálně vyjel bez hrabání.

Volnoběžka se nestrhne, ale dokáže se zakousnout - nevolnoběžkovat - a potom ty auta můžou hrabat i na zpátečku, ale dlouho to nepotrvá, páč odejde tisícihran, klouby kardanu a i diferák.
Naposledy upravil(a) raolsa dne 26 úno 2021 21:38, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Čibi
Offline
Příspěvky: 26
Registrován: 4 roky 4 měsíce
Bydliště: Českolipsko
Vůz: Sháním XC70 P2

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Čibi »

Warcz píše: 26 úno 2021 20:40 to je 2,5T takže to co mam já. Pes je k tomu ? :-)
Pes jako alarm :-)

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9949
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od hajnej »

Haben píše: 26 úno 2021 20:06 Jinak je mozne, ze bude mit Hajnej brzy na prodej svoji V70...
servisu se venoval, past to nebude.
To je info pro koho?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

majty
Offline
Příspěvky: 364
Registrován: 13 roků 10 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: eRko :)

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od majty »

raolsa píše: 26 úno 2021 20:52
majty píše: 26 úno 2021 20:24

Viscospojka samozrejme funguje i na zpatecku uz od 850 AWD , pokud ovsem neni strzena volnobezka.
Tak v tom ti musím odporovat, teda pokud se mého auta týče. Volnoběžka má právě za následek, že na zpátečku se ti zadek nepřipojí, je to stejný princip jako u alternátoru. Mám to osobně vyzkoušeno. Potřeboval jsem kdysi v zimě vyjet z jedné dílny odkud to bylo na silnici do kopce a já tam najel čumákem. Prostě mi jenom hrabal předek a zadek nic, musel jsem se horko těžko otočit a pak jsem na silnici popředu normálně vyjel bez hrabání.

Volnoběžka se nestrhne, ale dokáže se zakousnout - nevolnoběžkovat - a potom ty auta můžou hrabat i na zpátečku, ale dlouho to nepotrvá, páč odejde tisícihran, klouby kardanu a i diferák.
Je to napsane i ve vide viz. Foto. Mne normalne na zpatecku awd funguje... Mam to overene.

Volnobezka se naopak da zavarit aby se nestrhla - https://youtu.be/P9ZFnLU22jI
FB_IMG_1614417332338.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo V70R AWD 98' B5204T3, M58, BorgWarner K24 Hybrid, tuned by www.vasttuning.com

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé