Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
To jsem rád. Doufám, že bude dělat radost i dál. Snažil jsem se k němu celou dobu chovat jak nejlépe umím. Je to skvělý auto. V některých věcech daleko lepší než moje současné.
_________________ Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
Po více než 8000 km a pěti dnech za volantem začínám mít určitou představu, za co jsem vlastně svou V70 vyměnil. Jelikož jsem měl možnost okusit několik variant nové V60, která byla jedním z konkurentů Helmuta, zkusím popsat svoje dojmy z obou aut, kdo je v čem lepší. Exteriér je čistě subjektivní, nebudu se jím zabývat.
Nastupování, pro mě první překvapení. Když jsem poprvé nastupoval před lety do V90, říkal jsem si, že je ta sedačka oproti V70 dost nízko. U V60 to bylo snad ještě citelnější. Trojka je v tomto hodně podobná. Překvapivě je V60 o chlup nižší než sportovní verze trojky. Je to pro mě nezvyk, vystupování pro mě není nejpříjemnější. S V60 bych si ale nepomohl. Tady to je nerozhodně, obojí špatné, vítězí V70 .
Sezení za volantem je také srovnatelné, V60 ale vyhrává se sedačkami. V Helmutovi sice mám přifukování stran, ale sedačka je na delší cestování přeci jen trochu tvrdší, částečně by to vyřešila dražší kůže. Vnitřní prostor včetně kufru je doménou V60. Helmut sice povyrostl, ale do V70, resp. nové V60 mu něco chybí. Konkrétně 30 litrů v kufru a zhruba dva centimetry na šířku. Menší postavy mohou mít v Helmutovi (moje žena například, 167 cm) problém s výhledem šikmo vlevo dopředu přes zpětné zrcátko. Já mám problém pít z půllitrové flašky při jízdě, dnem narážím do stropu. To se mi ve volvu nestávalo. Materiály, slícování apod. jsou v obou autech velmi dobré, navíc to moc neřeším. Ve srovnání s yarisem se jedná o kvalitativní vrchol.
Jízda, podvozek. První pocit, který jsem měl, byla reminiscence na řízení staré dobré 900I. Od chování auta po výhled na karoserii. Hned jsem si na to vzpomněl. Proto mi bylo hned jasné, že v tomhle autě se mi bude žít hezky. Znovu zopakuji, neznám předchozí trojky, ale zde je podvozek na vysoké úrovni. Příjemně tuhý, s mírnými náklony. U V60 je nastavení logicky komfortnější, ale podle mě přesto velmi povedené. Kde si trojka není jistá, jsou rozbité silnice nižších tříd. Tam je tuhost na škodu a V60 je zvládá lépe. Naštěstí po nich tolik nejezdím. Obava z přílišné tuhosti sportovněji naladěného auta je pryč. Z pohledu zaměření aut je naladění podvozku v obou případech velmi dobré, trojka ale leckoho příjemně překvapí jako mě, od V60 to každý čeká. Hluk od podvozku je vlastní trojce, Švédové v tomhle excelují a laťku nastavili hodně vysoko. Těžko si zvykám. Občasné pískání od levého zpětného zrcátka při rychlostech nad 70km/h je věc, která mě až irituje. Je slyšet při staženém okénku. Zkusím řešit při první návštěvě servisu.
Motor s převodovkou. Osmistupňový Aisin řadí hladce, ale hrozně mu vše trvá. Sportovní režim to s úpravou Polestar trochu napravuje, ale stále se jedná o velmi línou převodovku, která motoru pocitově ubírá několik koní. Jedná se asi o záměr, ale postupem času to někomu může vadit. Třeba když zkusí, jak to funguje u konkurence z Mnichova. Při sportovním řazení osmistupňový ZF dokonce kope. Sportovní režim drží otáčky výš, odezva je okamžitá, bez turbodíry. Zvuk motoru je až návykový. Při klidné jízdě se povaluje do dvou tisíc otáček, nezřídka i lehce nad volnoběhem. Při dálničních 130 točí na osmičku zhruba 1850 otáček, u volvího čtyřválce to bylo také příjemných cca 1950 ot. Akcelerace šestiválce je velmi svižná, ale chybí jí agresivita čistokrevné M verze, kterou znám třeba z M4. Což u civilního rodinného auta není na škodu, že. Tady je dominance Helmuta jednoznačná, nezachrání to ani turbo s kompresorem u volva.
Druhé překvapení, spotřeba. Šok, je vůbec možné, aby šestiválcová čtyřkolka při stejném stylu jízdy (klidném) papala méně než čtyřkolka FWD? Zatím mám lehce pod 8 litrů/100km, rekordem byl výlet do Hallstattu se spotřebou 5,6l/100 km. Kdybych nevyfotil, neuvěřím. Velmi klidná jízda, 100-120 na dálnici, 70-90 na okreskách. Ale stejně. Je to vůbec možné? Volvo si bralo o trošku víc. Ale víc. A to je to, co mě fakt překvapilo. Ti, kdo s M340i jezdí za 10, jezdí buďto dost agresivně, nebo často ve městě. Byl jsem s tím na kurzu sportovní jízdy na okruhu v Mostě, tam si to vzalo 22 litrů na 100. Skvělé vyblbnutí.
Infotainment. Další překvapení. Jestli někde dominuje trojka, pak v motoru, převodovce a taky v ovládání infotainmentu. Mně osobně vyhovuje ovládání přes jednotlivá tlačítka nebo otočné ovladače. Takových nových aut je jako šafránu. Nastavit ve volvu vyhřívání sedaček, teplotu klimatizace nebo navigaci, to bylo za jízdy pro mě dost složité. Možná, že bych si po delším používání zvyknul. Ale stejnou výtku měl kamarád, když manželce pořizoval lehce jetou V60. Ten používal i peprnější výrazy. Chválím, že u trojky mám vše přes otočné ovladače nebo tlačítka. Osm předvoleb, které si nastavím podle uvážení, je už jen malý bonus. Vypnutí klimy jde přes jedno stisknutí. Telefonování oblíbené osobě to samé. Sice mám dotykovou obrazovku, ale snažím se vše ovládat nedotykově. Jde to. Pak nemusím tak často čistit mastnou obrazovku.
BMW má takovou hezkou appku, BMW connected. Dálkově mohu zamykat, odemykat, vychladit interiér, hledat polohu auta, posílat cíle do navigace v autě z domova atd. Velmi užitečná fičura. Nevím zda má něco podobného volvo, ale člověk si rychle zvykne.
Změny nelituji, jsem spokojen. Na pár věcí si zvykám hůř, ale motor mi vše vynahradí. Straním se bmw komunitě a budu i nadále. Stále není vyloučeno, že příští uato bude znovu volvo. Zřejmě nějaký model CC. Ale uvidíme, pár let si rozhodně nechám Helmuta…
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________ Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
Někde jsem četl, že tu převodovku umi BMW udělat bez kopani, ale pry zakaznici chtěji ať to jde při řazeni citit. Jinak super recenze. Možna se ptvrzuje to, že když automobilka vyrobi šumt, tak potom další verze auta je vychytana. Dotykove ovladače mi taky vadi, zlate kolečka. Rychle volby jsem měl na BMW moc rad to je super fičura a otočny ovladač je taky super.
1) Taková malá blbost jako zadní kamera. A jak dokáže její nekvalita člověku otrávit život. A pro srovnání s 5x levnějším, o 3 roky starším malým japoncem yaris hsd. Na stejném místě. Tady se Mnichovanům ta prémie nějak nepovedla. U volva jsem kameru neměl, ale horší určitě už být nemohla .
2) Prvních 10 tis. km do první výměny oleje nebylo třeba nic dolévat. Teď, před druhou výměnou ve 20 tis. km, ukazuje elektrický měřák těsně nad minimum. Doufám, že to do výměny vydrží. Ale všimnul jsem si, že jak na US fórech, tak i německých, je poměrně živá diskuse o nadměrné spotřebě oleje tohoto motoru. Trochu to dávám za vinu stylu jejich jízdy, ale červíček pochybností, zda není někde chyba, ve mně je. Oficiální místa vše vysvětlují, že litr na pár tisíc km je v normě. Mno, na to jsem u Švédů zvyklý nebyl. Výměna oleje za něco přes 5 tis. Kč je snad i o něco levnější než u volva.
3) Zvuk tohoto šestiválce přitahuje pozornost, otázka jak moc tu kladnou, případně zápornou. Ale nejlépe to dokládá věta mé desetileté dcery: Tati, všiml sis, že každý třetí člověk se na nás otáčí? Pravda, to se u volva nestávalo.
brambora.jpg
yaris.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________ Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
saabik píše: 19 říj 2020 17:45
2) Prvních 10 tis. km do první výměny oleje nebylo třeba nic dolévat. Teď, před druhou výměnou ve 20 tis. km, ukazuje elektrický měřák těsně nad minimum. Doufám, že to do výměny vydrží. Ale všimnul jsem si, že jak na US fórech, tak i německých, je poměrně živá diskuse o nadměrné spotřebě oleje tohoto motoru. Trochu to dávám za vinu stylu jejich jízdy, ale červíček pochybností, zda není někde chyba, ve mně je. Oficiální místa vše vysvětlují, že litr na pár tisíc km je v normě.
...nejen u tvého motoru je spotřeba oleje taková jaká je. Spíš bych řekl, že je to takový nový standard všech BMW motorů. Ale zas na druhou stranu, pokud máš Service Inclusive, jakože asi jo, tak máš dolití po dobu pěti let zdarma v kterémkoli autorizáku po celém světě. Podmínkou je teda hláška o nutnosti dolití.
Ano, mám (zaplacený, grr) service inclusive. U volva jsem nepotřeboval dolévat prakticky nikdy. Sice jsem si převzal novou bramboru se záložním litrem oleje v kufru (asi věděli proč ho dávají), ale kvůli dolití jezdit do Prahy se mi teda moc nechce . To si doleju raději sám. Asi si holt budu muset zvyknout na nový normál.
Každopádně díky za info.
_________________ Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
To právě nemusíš do "svého" domovského servisu. Pokud ti bude svítit v autě hláška, že je nutné dolít olej, tak můžeš navštívit kterýkoli nejbližší autorizák. Doma i v cizině. Stejně jako všechny další předplacený servisní úkony. Je tam vždy jediná podmínka a to ta, že to to auto musí chtít a ta hláška musí být oranžová (servis za krátkou dobu) nebo červená (už je nejvyšší čas popř. už interval přejíždíš).
Např. teď jsme dělali velký servis na španělském autě, svítil mu termín 1000 km do výměny. Domů už by nedojel a přejíždět interval se mu nechtělo. Tak to k nám přistavil, šel se na dvě hodiny projít po Vyšehradě a pak si přišel pro umyté, vyluxované auto s vyměněným olejem a všemi vyměněnými filtry. Vesele odjel a nic neplatil.
Tož přidávám foto kamery od konkurence ze Štutgartu.
Ve skutečnosti je to ještě lepší. Ale fotku kujví můj ubohý aple fotoaparát.
2A701607-C5A2-4BDF-B52A-9E61225D2FDC.jpeg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________ EV-NIRO; HONDAAfricaTwin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
Tak dej foto. Nedivili bych se, kdyby na tom byli líp.
Jim stačí okopčit nějakou prémiovou čočku a hned jsou o krok napřed.
_________________ EV-NIRO; HONDAAfricaTwin 1100 A.S. //
R.I.P.: XC90 2.5T, S-Max 2.2 13 a V70T6 AWD 08 a S60 2.4 01 a 480ES 1.7 Paris ed. 91 a Mini Cooper 1.3 87 a A3 3.2 06 a Honda 900RR Fireblade a Honda 1100XX Blackbird a... Trabant :)
Občas se objeví diskuse nad tím, jaké jsou skutečné hodnoty výkonu a točivého momentu auta oproti papírovým hodnotám. Když jsem si nechal měřit volvo, výkon i kroutící moment více méně korespondovaly s papírovými hodnotami, resp. skutečné hodnoty byly o drobek lepší.
V případě mnichovské značky nejednou optimisticky zaznívá, že jsou skutečné hodnoty vyšší. Jelikož mě zajímalo jak to tedy je, 'nechal jsem se změřit '. Výsledek? Papírové hodnoty 374k/500Nm. Skutečnost 413k/548Nm. I při určité toleranci k nepřesnosti měření mohu udělat závěr, že na tom něco bude. Desetiprocentní rezerva od papírových hodnot je možná až nečekaná .
Přikládám fotku jak tenkrát změřeného volva, tak brambory.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________ Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
_________________ MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva... MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej... XC70 MY08 D5 AWD M/T@ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou: V70XC MY00 2,4T AWD A/T@ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
Podle údajů z druhého měření, teplota tlak rosný bod se vyššímu výkonu nedivím. Neznám přesně normu podle které měří brambory, ale vaše hodnoty jsou vyššímu výkonu příznivé.
Když nemůže na kosmetiku manželka, tak jsem dopřál aspoň Helmutovi.
Dvě různé keramické vrstvy na karoserii, 3 vrstvy na oknech. Kamikaze ENREI. Práci jsem nedělal já, na to jsem moc velký nemehlo.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________ Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection
Si delas prdel, ale ono to fakt funguje. Ja tomu neveril.
V listopadu jsem nechat to same udelat na XC a hlavne i na zuta kola keramiku. A mesic z5 se sami umyli pri jizde v desti po dalnici.
Cenu raději psát nebudu. Ale asi to funguje. Hned druhý den jsem měl ptačí trus na přední kapotě. Říkám si, že to musím setřít jako vždycky. Pak pršelo. Přišel jsem k autu a trus nikde. To se mi ještě nestalo.
_________________ Alpina B3 Touring
Toyota Yaris Hybrid 2017 Smart Selection