Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 504
- Registrován: 7 roků 10 měsíců
- Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
- Vůz: S60 2.4T 02'
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Tak jsem to taky celé pročetl a vyplinulo mi z toho toto následující:
-A5/B5 předepisuje Volvo aby to dalo těch 30k, pro motor 30k na jeden olej nesmysl samozřejmě a pro DPF je A5/B5 taky horší
-C2/C3 je lepší pro DPF, a motoru samotnýmu asi taky nevadí když se vymění na max 15k ? (porovnávám s A5/B5)
Z toho by vyplinulo vzít něco s C2/C3 buď v předepsané 0w30 nebo 5w30 taky neuškodí ( třeba ten Mobil 1 ESP 5W-30)
Teď je tu ale nový MOBIL 1 ESP LV 0W-30 , který splňuje jak hodnoty předepsané Volvem a zároveň i C2 pro lepší životnost DPF, z toho mi vyplývá že je to ten úplně nejvhodnější, člověk má klid v duši, že leje co je předepsaný a zároveň že je to vhodnější pro DPF než obyč A5/B5, nebo jsou v nějakých parametrech lepší ty oleje co mají pouze C2/C3 ? Našel jsem že na tenhle olej zatím jezdí jen old.fashioned
Dále otázka, zda je lepší držet 0w30 nebo 5w30 ? Bohužel nevím co je tam teď. Jestli to chápu dobře, tak 0w30 logicky maže dřív po startu, ale po zahřátí v zatížení už zase maže hůř ? nájezd je z 50% 25km trasa a 50% delší trasy. Pilu s tím nikdo jezdit nebude, čas od času dálnice okolo 170km/h to pojede, co by jste mi doporučili ? Motor bude mít nájezd 190k.
Prakticky se tedy rozhoduju mezi 0w30 A5/B5 a zároveň C2, 0w30 C2/C3 a 5w30 C2/C3
Je mi jasný že všechno z toho je pro ten motor v pohodě a dost podobný, ale když už vybírám tak si rád přečtu názory ostatních k čemu by se přiklonili oni a proč, případně zda jsem nějaký důležitý parametr přehlédl.. díky
-A5/B5 předepisuje Volvo aby to dalo těch 30k, pro motor 30k na jeden olej nesmysl samozřejmě a pro DPF je A5/B5 taky horší
-C2/C3 je lepší pro DPF, a motoru samotnýmu asi taky nevadí když se vymění na max 15k ? (porovnávám s A5/B5)
Z toho by vyplinulo vzít něco s C2/C3 buď v předepsané 0w30 nebo 5w30 taky neuškodí ( třeba ten Mobil 1 ESP 5W-30)
Teď je tu ale nový MOBIL 1 ESP LV 0W-30 , který splňuje jak hodnoty předepsané Volvem a zároveň i C2 pro lepší životnost DPF, z toho mi vyplývá že je to ten úplně nejvhodnější, člověk má klid v duši, že leje co je předepsaný a zároveň že je to vhodnější pro DPF než obyč A5/B5, nebo jsou v nějakých parametrech lepší ty oleje co mají pouze C2/C3 ? Našel jsem že na tenhle olej zatím jezdí jen old.fashioned
Dále otázka, zda je lepší držet 0w30 nebo 5w30 ? Bohužel nevím co je tam teď. Jestli to chápu dobře, tak 0w30 logicky maže dřív po startu, ale po zahřátí v zatížení už zase maže hůř ? nájezd je z 50% 25km trasa a 50% delší trasy. Pilu s tím nikdo jezdit nebude, čas od času dálnice okolo 170km/h to pojede, co by jste mi doporučili ? Motor bude mít nájezd 190k.
Prakticky se tedy rozhoduju mezi 0w30 A5/B5 a zároveň C2, 0w30 C2/C3 a 5w30 C2/C3
Je mi jasný že všechno z toho je pro ten motor v pohodě a dost podobný, ale když už vybírám tak si rád přečtu názory ostatních k čemu by se přiklonili oni a proč, případně zda jsem nějaký důležitý parametr přehlédl.. díky
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
-
Online
- Příspěvky: 2220
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Já dávám Shell helix ECT C2/C3 0W30
Za mne musí mít C3 kuli dpf a proč? protože v minulém voze jsem dával olej s C3 normou a DPF mi vydrželo 280tis ježděné převážně město a věřím že funguje i novému majiteli. Podle mne to na životnost filtru vliv má.
0W30 - protože jezdím často krátké trasy a 0w promázne rychleji a vlastně je i předepsaný. Na normální jízdu to 30 také dostačuje.
Tenhle konkrétní olej také proto že má normální HTHS a měním 10-max15tis.
Nejraději bych C3 0w40 s normální HTHS ať je nějaká rezerva na dálnici v HR ve vedru,ale není moc na výběr. Když jsem dal 5w40 C3 tak při startu se dalo zaslechnout pozdější natlakování, proto jsem přešel zpět na 0W, ale stejně jde hlavně o to to včas měnit - to ostatní je hodně o pocitu.
Za mne musí mít C3 kuli dpf a proč? protože v minulém voze jsem dával olej s C3 normou a DPF mi vydrželo 280tis ježděné převážně město a věřím že funguje i novému majiteli. Podle mne to na životnost filtru vliv má.
0W30 - protože jezdím často krátké trasy a 0w promázne rychleji a vlastně je i předepsaný. Na normální jízdu to 30 také dostačuje.
Tenhle konkrétní olej také proto že má normální HTHS a měním 10-max15tis.
Nejraději bych C3 0w40 s normální HTHS ať je nějaká rezerva na dálnici v HR ve vedru,ale není moc na výběr. Když jsem dal 5w40 C3 tak při startu se dalo zaslechnout pozdější natlakování, proto jsem přešel zpět na 0W, ale stejně jde hlavně o to to včas měnit - to ostatní je hodně o pocitu.
-
Offline
- Příspěvky: 504
- Registrován: 7 roků 10 měsíců
- Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
- Vůz: S60 2.4T 02'
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Dík za reakci, tak to vidím asi na Mobil 1 ESP 0W-30 oproti MOBIL 1 ESP LV 0W-30 má vyšší HTHS (3,5 vs 3,0), jestli to dobře chápu tak HTHS čím vyšší tím lepší
A pak nevím jestli ty viskozity při 40°a 100°má být to číslo co nejvyšší a co nejnižší
bych tak jako typoval co nejnižší při 40°a co nejvyšší při 100°? ( tady je to 68 vs 51 a 12 vs 10)
Tyhle dva parametry má ESP 0W-30 a ESP 5W-30 téměř identické, což moc nechápu
A pak nevím jestli ty viskozity při 40°a 100°má být to číslo co nejvyšší a co nejnižší

Tyhle dva parametry má ESP 0W-30 a ESP 5W-30 téměř identické, což moc nechápu
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
-
Offline
- Příspěvky: 1125
- Registrován: 12 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 D4 MY19
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Leju Mobil ESP LV 0W-30
Koupil jsem ho ve větším balení...
https://dufy.cz/motorovy-olej-mobil-1-esp-lv-0w-30-20l
Koupil jsem ho ve větším balení...
https://dufy.cz/motorovy-olej-mobil-1-esp-lv-0w-30-20l
_________________
+
Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
HECHT EQUIS 1,8kW, MY21
Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:
V90 D3 ;
V70 D4 ;
S80 3,2 LPG



Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:



-
Offline
- Příspěvky: 392
- Registrován: 7 roků 4 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
za mě bych řekl po všech testech na vlastních D5 že jim chutná nejlépe 0W/5W 30 ale s hths kolem nebo nad 3,6 a něco co kolem 100C má viskozitu 11,5 a víc, ale při 40C zase míň než 70...myslím že třeba mobil 1 esp bude v pohodě, já zatím leju millers nano 5W 30, ale u načipovaný D5 je dobrej jen když tomu nenakládám (u normální D5 není rozdíl), ale když se s tím letí jsou slyšet ventily.
-
Offline
- Příspěvky: 504
- Registrován: 7 roků 10 měsíců
- Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
- Vůz: S60 2.4T 02'
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
ivanvanata: tohle co píšeš tak nějak splňujou ty mobily ESP, teď jen vybrat 0w nebo 5w, ty parametry mají dost obdobný
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
-
Online
- Příspěvky: 2220
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Splňuje to i Shell ect c2/c3 0w30
V našich končinách bude rozdíl mezi 0 a 5 minimální tak bych volil podle stylu jízdy.
V našich končinách bude rozdíl mezi 0 a 5 minimální tak bych volil podle stylu jízdy.
-
Offline
- Příspěvky: 504
- Registrován: 7 roků 10 měsíců
- Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
- Vůz: S60 2.4T 02'
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
jo, sice sem nenašel HTHS ani TBN pro ten Shell ale asi to bude obdobný těm Mobilům
jinak není proč ho nevzít, je trochu levnější jak Mobil, všechny parametry podobný nebo trochu lepší (má vyšší vyskozní index a trochu nižší hodnoty při 40°)
tak asi vybráno, díky za reakce
teď ještě pořešit kde to koupit, aby to nebyl punč
protože jinak je tohle všechno zbytečný
jinak není proč ho nevzít, je trochu levnější jak Mobil, všechny parametry podobný nebo trochu lepší (má vyšší vyskozní index a trochu nižší hodnoty při 40°)
tak asi vybráno, díky za reakce
teď ještě pořešit kde to koupit, aby to nebyl punč

_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
-
Online
- Příspěvky: 2220
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
To pančování je podle mne největší průšvih - na dřívějším voze jsem dával yacco, skvělý olej který se nepančuje. Bohužel nemají co potřebuji do volva.
Prostě u nejznámějších značek je to dost riziko Takže Shell i Mobil patří mezi ty rizikové.
Třeba Pema,Dufy jsou prý ok. Já si osobně kontroloval u distributora Shell z Alza.cz protože kanystry vypadaly opravdu nekvalitně a byl to originál, takže bacha na kvalitní obal
.
Koukni na forum Oleje.cz - je tam vlákno o pančování a kde by to mělo být ok.
Vybrat nějaké Yacco či Ravenol a je klid.
Prostě u nejznámějších značek je to dost riziko Takže Shell i Mobil patří mezi ty rizikové.
Třeba Pema,Dufy jsou prý ok. Já si osobně kontroloval u distributora Shell z Alza.cz protože kanystry vypadaly opravdu nekvalitně a byl to originál, takže bacha na kvalitní obal

Koukni na forum Oleje.cz - je tam vlákno o pančování a kde by to mělo být ok.
Vybrat nějaké Yacco či Ravenol a je klid.
-
Offline
- Příspěvky: 939
- Registrován: 21 roků 3 měsíce
- Bydliště: Praha
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Nebyl by tedy lepší Mibil1 ESP 0W-40? Má C3, nízké zimní číslo a vyšší letní rezervu.
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI
-
Offline
- Příspěvky: 504
- Registrován: 7 roků 10 měsíců
- Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
- Vůz: S60 2.4T 02'
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
já nevím, nerozumím tomu, zní to logicky dobře, proč ne, ale asi to bude mít nějaký důvod proč ne, jinak by to lili všichni a takový ty 0w30 by se přestali vyrábět
třeba nám to někdo osvětlí

_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
-
Offline
- Příspěvky: 392
- Registrován: 7 roků 4 měsíce
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
podle toho co jsem vyčetl z mnoha a mnoha materiálů když jsem řešil co lejt do svého, je problém že oleje s tímhle rozsahem mají horší jiný vlastnosti, např musí mít lehčí základový olej a maj tak nižší střihovou stabilitu a rychlejc degradují. dá se říct skoro obecně že z oleje 5w-40 je po 5 až 6 tis. km olej 5w-35 spíš 30. v tomhle ohledu jsou lepší oleje s menším rozsahem. řekl bych že D5 je dost citlivá na olej, svědčí jí olej kterej je za studena "řídkej" ale za horka zůstává dost "hustej" aby byl vyšší mazací tlak.
-
Offline
- Příspěvky: 174
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Litoměřice
- Vůz: XC70 D4 MY14 133kW
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Menší rozsah znamená větší stabilitu po celou dobu v motoru, tj. 12 az 15 tis km
Proč to tak je, poradí Pitris na oleje.cz. Já na jeho doporučení leju https://yacco.cz/osobni-automobily/yacco-vx-1000-fap-5w40, jezdím dlouhé trasy, studený to neženu, na dálnici to občas proženu např. po připojení to tahám do omezovače. Motor si nestěžuje a pazvuky neslyšet.

_________________
Volvo XC70 D4 MY14 133 kW >> ST2 + EGR OFF od D5T5 (184 kW/480 Nm), 180t. km, galerie https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=1014496
Bylo: Volvo V70 D5 AWD ST2 od D5T5, EGR OFF, 2008, 300t. km
Volvo XC70 D4 MY14 133 kW >> ST2 + EGR OFF od D5T5 (184 kW/480 Nm), 180t. km, galerie https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=1014496
Bylo: Volvo V70 D5 AWD ST2 od D5T5, EGR OFF, 2008, 300t. km
-
Offline
- Příspěvky: 504
- Registrován: 7 roků 10 měsíců
- Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
- Vůz: S60 2.4T 02'
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Ještě jsem našel že úplně identický parametry má Shell Helix Ultra Professional AV-L a je trochu levnější, není důvod brát ten ECT ( jako cena je to poslední co řeším ale zase je zbytečný platit víc za nic)
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
-
Online
- Příspěvky: 2220
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Tohle je můj oblíbený olej který jsem používal na minulém autě jenže na Volvu je za studena poznat že mázne pozdeji tak jsem ho změnil. V zátěži bude lepší, ale často jezdím i krátké trasy.Apofys píše: 24 kvě 2020 21:53 Menší rozsah znamená větší stabilitu po celou dobu v motoru, tj. 12 az 15 tis kmProč to tak je, poradí Pitris na oleje.cz. Já na jeho doporučení leju https://yacco.cz/osobni-automobily/yacco-vx-1000-fap-5w40, jezdím dlouhé trasy, studený to neženu, na dálnici to občas proženu např. po připojení to tahám do omezovače. Motor si nestěžuje a pazvuky neslyšet.
Škoda - tenhle olej je fakt kvalitní a nekoupíš panč.
Naposledy upravil(a) Munga dne 24 kvě 2020 22:30, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvky: 174
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Litoměřice
- Vůz: XC70 D4 MY14 133kW
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Já poznal jen to, že dle STK se do přechodových otáček vytočí o pár setin později
jinak pohoda, ale mám to na delší trasy no

_________________
Volvo XC70 D4 MY14 133 kW >> ST2 + EGR OFF od D5T5 (184 kW/480 Nm), 180t. km, galerie https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=1014496
Bylo: Volvo V70 D5 AWD ST2 od D5T5, EGR OFF, 2008, 300t. km
Volvo XC70 D4 MY14 133 kW >> ST2 + EGR OFF od D5T5 (184 kW/480 Nm), 180t. km, galerie https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=1014496
Bylo: Volvo V70 D5 AWD ST2 od D5T5, EGR OFF, 2008, 300t. km
-
Online
- Příspěvky: 2220
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
O tomhle jsem uvažoval a je pravda že by řešil teoreticky vše . Měním do deseti tis. a to by ani nezdegradoval - nedal jsem ho protože ho moc lidí nepoužívá, ale nedělá se dlouho a tady holt funguje psychikaZeb píše: 24 kvě 2020 19:06 Nebyl by tedy lepší Mibil1 ESP 0W-40? Má C3, nízké zimní číslo a vyšší letní rezervu.

-
Offline
- Příspěvky: 504
- Registrován: 7 roků 10 měsíců
- Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
- Vůz: S60 2.4T 02'
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
A nebude se ten 0w40 zase trochu déle ohřívat na provozní teplotu?
Jinak jsem zatím skončil u C3 0w30, někdo nějaký doporučení na nějaký jiný krom Mobil a Shell? Třeba něco, co se nebude tak pančovat
Jinak jsem zatím skončil u C3 0w30, někdo nějaký doporučení na nějaký jiný krom Mobil a Shell? Třeba něco, co se nebude tak pančovat
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
-
Online
- Příspěvky: 2160
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Koupil bych si ten olej na Shellce tam by mohl být pravej !!!gigy píše: 24 kvě 2020 22:35 A nebude se ten 0w40 zase trochu déle ohřívat na provozní teplotu?
Jinak jsem zatím skončil u C3 0w30, někdo nějaký doporučení na nějaký jiný krom Mobil a Shell? Třeba něco, co se nebude tak pančovat
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm
-
Offline
- Příspěvky: 6185
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Nevím jestli jsem to blbě pochopil, ale máš v tom asi guláš.gigy píše: 23 kvě 2020 10:35 Tak jsem to taky celé pročetl a vyplinulo mi z toho toto následující:
-A5/B5 předepisuje Volvo aby to dalo těch 30k, pro motor 30k na jeden olej nesmysl samozřejmě a pro DPF je A5/B5 taky horší
-C2/C3 je lepší pro DPF, a motoru samotnýmu asi taky nevadí když se vymění na max 15k ? (porovnávám s A5/B5)
Z toho by vyplinulo vzít něco s C2/C3 buď v předepsané 0w30 nebo 5w30 taky neuškodí ( třeba ten Mobil 1 ESP 5W-30)
Teď je tu ale nový MOBIL 1 ESP LV 0W-30 , který splňuje jak hodnoty předepsané Volvem a zároveň i C2 pro lepší životnost DPF, z toho mi vyplývá že je to ten úplně nejvhodnější, člověk má klid v duši, že leje co je předepsaný a zároveň že je to vhodnější pro DPF než obyč A5/B5, nebo jsou v nějakých parametrech lepší ty oleje co mají pouze C2/C3 ? Našel jsem že na tenhle olej zatím jezdí jen old.fashioned
Dále otázka, zda je lepší držet 0w30 nebo 5w30 ? Bohužel nevím co je tam teď. Jestli to chápu dobře, tak 0w30 logicky maže dřív po startu, ale po zahřátí v zatížení už zase maže hůř ? nájezd je z 50% 25km trasa a 50% delší trasy. Pilu s tím nikdo jezdit nebude, čas od času dálnice okolo 170km/h to pojede, co by jste mi doporučili ? Motor bude mít nájezd 190k.
Prakticky se tedy rozhoduju mezi 0w30 A5/B5 a zároveň C2, 0w30 C2/C3 a 5w30 C2/C3
Je mi jasný že všechno z toho je pro ten motor v pohodě a dost podobný, ale když už vybírám tak si rád přečtu názory ostatních k čemu by se přiklonili oni a proč, případně zda jsem nějaký důležitý parametr přehlédl.. díky
A5/B5 je pro DPF stejně tak jako C3. Ale co je zásadní rozdíl který jsi nezmínil je HTHS. A5/B5 je ekofašistickej se sníženým HTHS. C3 je normální, ale pro DPF.
Dále jak tu někdo psal. Čím menší rozsah tím ten olej vydrží déle, proto se dnes dělají i 0W20. Pokud se někdo podívá u nějakého oleje na rozdíl 0W a 5W tak zjistí, že je to v našich podmínkách absolutně zanedbatelné... Pokud řešíš 0W30 a 5W30. Vem 5W30 vydrží "déle"
Jinak ten Shell je docela bída, mám ho teďka (měl jsem ho na zimu) a při další výměně tam prostě a jednoduše půjde Yacco FAP 5W40. A mám to jak Apofys, rád autu šlápnu, tak se tam ta rezerva hodí.

_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 504
- Registrován: 7 roků 10 měsíců
- Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
- Vůz: S60 2.4T 02'
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
máš pravdu guláš v tom mám, těch parametrů je tolik že to asi ani jinak ze začátku nejde
v čem je ten Shell bída ?
Jinak jsem teď našel ještě YACCO LUBE O 5W30, Yacco VX 1000 LE 5W-30 a Yacco LUBE DE 5W-30 , ty jsou všechny skoro stejný a všechny vypadají dobře ( HTHS teda uvádí jen ten VX 1000 a to 3,5 ale tak asi to budou mít ostatní obdobný, když mají jiný parametry téměř stejný), pozitivní je že tam asi nekoupím panč určitě
když vyřadím Shell tak se teda rozhoduju teď buď pro jeden z těch Yacco nebo mobil ESP buď 0w30 nebo 5w30, ceny jsou srovnatelný
5w40 určitě brát nebudu, máma na to tak jako vy nešlape a ty trasy taky nemá tak dlouhý
v čem je ten Shell bída ?
Jinak jsem teď našel ještě YACCO LUBE O 5W30, Yacco VX 1000 LE 5W-30 a Yacco LUBE DE 5W-30 , ty jsou všechny skoro stejný a všechny vypadají dobře ( HTHS teda uvádí jen ten VX 1000 a to 3,5 ale tak asi to budou mít ostatní obdobný, když mají jiný parametry téměř stejný), pozitivní je že tam asi nekoupím panč určitě
když vyřadím Shell tak se teda rozhoduju teď buď pro jeden z těch Yacco nebo mobil ESP buď 0w30 nebo 5w30, ceny jsou srovnatelný
5w40 určitě brát nebudu, máma na to tak jako vy nešlape a ty trasy taky nemá tak dlouhý
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
-
Offline
- Příspěvky: 6185
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Protože po 9k km začínám slyšet, že ten motor je hlučnější, když mu nakládám.
Pokud to má být do D5, tak je potřeba se dívat na FAP VX. A jestli to bude mít C3 tak je to víceméně jedno.
Pokud to má být do D5, tak je potřeba se dívat na FAP VX. A jestli to bude mít C3 tak je to víceméně jedno.

_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Online
- Příspěvky: 2220
- Registrován: 6 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
O tom že Yacco FAP VX je kvalitní olej je jasné - sám jsem ho používal a na léto to bude s reservou , ale i Márra mi tvrdil ať tam dávám hlavně 0w30 že D5 je háklivej na rychlé promáznutí zdvihátek a má se dávat 0w které je předepsáno.python.p píše: 25 kvě 2020 11:58 Protože po 9k km začínám slyšet, že ten motor je hlučnější, když mu nakládám.
Pokud to má být do D5, tak je potřeba se dívat na FAP VX. A jestli to bude mít C3 tak je to víceméně jedno.![]()
Je pravda že to klapání mělo dost D5 když jsem kupoval Xc
Já tenkrát přešel z yacco na shell etc a při startu se to rychlejší natlakování dalo zaslechnout. To že se to dá zaznamenat uchem znamená že to prodleva v natlakování není tak zanedbatelná jak se říká.
Netuším tedy jestli Volvo neudělalo u D5 nějakou změnu u poslední generace D5 motorů co se týká oleje.
Jiná věc je že dnes mám bufík na dálkáč a tak v chladném počasí vlastně studený motor nestartuji - to jsem tenkrát neměl.
Ten Shell etc C3 nemá špatné parametry a měním do 10ti tis, ale v létě tam moc rezerva nebude. Teď jen otázka co motoru více škodí - pozdější promáznutí a nebo malá rezerva v létě?
-
Offline
- Příspěvky: 6185
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Ale já se bavím o zahřátém motoru, tam se mi zdá hlučnější. Tu čerpatelnost bych zas tak nehrotil, mrkni na technické listy a rozdíl 0W a 5W.
Já to neřeším, když je chladno jede bufík, když chladno není tak je to jedno.
Tak pokud člověk není debil, tak stejně studený motor netočí a je to

Tak pokud člověk není debil, tak stejně studený motor netočí a je to

_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 504
- Registrován: 7 roků 10 měsíců
- Bydliště: Rokytnice nad Jizerou
- Vůz: S60 2.4T 02'
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Rozdíl C3 0w30 a C3 5w30 je dle těch TL fakt minimální, nevím jestli za tím nemůže být ještě nějaký jiný parametr protože jinak jsou ty viskozity při 40°téměř identické, možná že při 0°by byl rozdíl větší ? Ale C2 5w40 už má tu viskozitu vyšší při 40°celkem dost, okolo 25-30 ( teda aspoň ten co chce dát Python).
takže teď řeším otázku Mobil ESP 0w30 vs Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 vs Yacco VX 1000 LE 5W-30
u toho Shellu není dohledatelný HTHS, to je negativum, že by bylo nižší jak 3,5?
Mobil a Yacco parametry téměř identický (přesto že jedno je 5w a druhý 0w), HTHS 3,5
Ale myslím, že z toho je celkem jedno co vyberu, pokud se to vymění po 10k km tak rozdíly budou minimální
Pokud se to někomu nechce celé studovat a orientovat se v tom, tak tady je takový rychlo návod jaký olej do D5 s DPF z toho, na co jsem přišel, třeba na tohle téma ubydou další dotazy:
Chceš se striktně držet normy co udává Volvo ? Kup 0W30 A5/B5
Chceš co nejlepší olej pro motor i DPF a nejezdíš úplnou pilu/jezdíš spíše kratší trasy ? Kup 0W30 C3 nebo 5W30 C3
Chceš co nejlepší olej pro motor i PDF, jezdíš dlouhý trasy a pilu ? Kupuj 5W40 C3
Věříš na všeholék ? Kupuj Mobil 5W50, který papírově vhodný vůbec není, ale někteří na něj jezdí a snad nikdo si nestěžuje
Všude platí nešlapat na to studený a interval výměny držet ideálně 10k km
Značka je na každém a zase na ní tolik nezáleží, hlavně aby to nebyl panč.
někdo by něco doplnil/upravil...?
takže teď řeším otázku Mobil ESP 0w30 vs Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 vs Yacco VX 1000 LE 5W-30
u toho Shellu není dohledatelný HTHS, to je negativum, že by bylo nižší jak 3,5?
Mobil a Yacco parametry téměř identický (přesto že jedno je 5w a druhý 0w), HTHS 3,5
Ale myslím, že z toho je celkem jedno co vyberu, pokud se to vymění po 10k km tak rozdíly budou minimální
Pokud se to někomu nechce celé studovat a orientovat se v tom, tak tady je takový rychlo návod jaký olej do D5 s DPF z toho, na co jsem přišel, třeba na tohle téma ubydou další dotazy:
Chceš se striktně držet normy co udává Volvo ? Kup 0W30 A5/B5
Chceš co nejlepší olej pro motor i DPF a nejezdíš úplnou pilu/jezdíš spíše kratší trasy ? Kup 0W30 C3 nebo 5W30 C3
Chceš co nejlepší olej pro motor i PDF, jezdíš dlouhý trasy a pilu ? Kupuj 5W40 C3
Věříš na všeholék ? Kupuj Mobil 5W50, který papírově vhodný vůbec není, ale někteří na něj jezdí a snad nikdo si nestěžuje
Všude platí nešlapat na to studený a interval výměny držet ideálně 10k km
Značka je na každém a zase na ní tolik nezáleží, hlavně aby to nebyl panč.
někdo by něco doplnil/upravil...?
_________________
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
S60 2.4T 147 Kw AT 2002 LPG
XC70 D5 158 Kw AWD AT 2014
XC70 D4 133 Kw AWD MT 2016
Bylo:
V70 D5 136 Kw MT 2009 (100-300k km)
XC90 2.5T 154 Kw MT 2004 LPG (310-340k km)
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé