XC90 - 2.4D5 120kW - filtr automatické převodovky

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
fedo01
Offline
Příspěvky: 90
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Hořovice
Vůz: Volvo XC90 120kW

XC90 - 2.4D5 120kW - filtr automatické převodovky

Příspěvek od fedo01 »

Pristi tyden se chystam vyskubnout automatickou prevodovku z duvodu tekoucího oleje kolem "kurvitka" nebo gufera kliky. Kdyz ji budu mít venku, je nejak obtižné vymenit filtr automatu? Jsou vubec nejaka uskali na ktery se ma pripravit pri vyndavani prevodovky z auta??? Díky vsem za rady

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14324
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

XC90 - 2.4D5 120kW - filtr automatické převodovky

Příspěvek od raolsa »

A víš vůbec jak se vyndavá automat z auta?
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

volvoperformance
Offline
Příspěvky: 578
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

XC90 - 2.4D5 120kW - filtr automatické převodovky

Příspěvek od volvoperformance »

raolsa píše:A víš vůbec jak se vyndavá automat z auta?
Na tom přece nic není. :lol:

fedo01
Offline
Příspěvky: 90
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Hořovice
Vůz: Volvo XC90 120kW

XC90 - 2.4D5 120kW - filtr automatické převodovky

Příspěvek od fedo01 »

Vyhodit podram, odpojit vedení oleje, odpojit ovládání převodovky, kardan,... par manualnich převodovek jsem už vyndal. Na něco zásadního jsem zapomněl?

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14324
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

XC90 - 2.4D5 120kW - filtr automatické převodovky

Příspěvek od raolsa »

No zapomněl jsi na to nejzásadnější, čím se to liší od manuálu - odšroubovat dírou po startéru měnič. :D
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

volvoperformance
Offline
Příspěvky: 578
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

XC90 - 2.4D5 120kW - filtr automatické převodovky

Příspěvek od volvoperformance »

Další fáze bude: " Neví někdo, proč mi nefunguje převodovka?:" nebo něco podobného. :D

fedo01
Offline
Příspěvky: 90
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Hořovice
Vůz: Volvo XC90 120kW

XC90 - 2.4D5 120kW - filtr automatické převodovky

Příspěvek od fedo01 »

Vubec ne. Tece mi gufero kliky

Jasko
Offline
Příspěvky: 332
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Vůz: S 80 2,4b 125kw

XC90 - 2.4D5 120kW - filtr automatické převodovky

Příspěvek od Jasko »

fedo01 píše:Vubec ne. Tece mi gufero kliky
Kardan nemusiš davať dole stači rozpojiť uhlovku od at a hlavne nezabudni odkrutiť hydromenič ako ti radil Raolsa. A priprav si aj novu zatku nad guferom aj keby nebola vypadnutá tak ju vymeň.

fedo01
Offline
Příspěvky: 90
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Hořovice
Vůz: Volvo XC90 120kW

XC90 - 2.4D5 120kW - filtr automatické převodovky

Příspěvek od fedo01 »

Zatku jsem taky koupil. A co ten filtr automatu? Musí se nejak celý rozpulit aby se filtr vyměnil?

fedo01
Offline
Příspěvky: 90
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Hořovice
Vůz: Volvo XC90 120kW

XC90 - 2.4D5 120kW - filtr automatické převodovky

Příspěvek od fedo01 »

volvoperformance píše:Další fáze bude: " Neví někdo, proč mi nefunguje převodovka?:" nebo něco podobného. :D
Místo toho abys poradil na co si dát pozor tak nic a ještě si z toho delas srandu. Nerozumím. Kdybys byl autorizovaný servis který nechce pustit know-how tak neřeknu, to ke člověk uz zvyklý (ikdyz autorizak ví často míň než zkušená dílna)

fedo01
Offline
Příspěvky: 90
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Hořovice
Vůz: Volvo XC90 120kW

XC90 - 2.4D5 120kW - filtr automatické převodovky

Příspěvek od fedo01 »

raolsa píše:No zapomněl jsi na to nejzásadnější, čím se to liší od manuálu - odšroubovat dírou po startéru měnič. :D
Díky moc

volvoperformance
Offline
Příspěvky: 578
Registrován: 7 roků 8 měsíců
Bydliště: Moravia
Vůz: Volvo

XC90 - 2.4D5 120kW - filtr automatické převodovky

Příspěvek od volvoperformance »

fedo01 píše:
volvoperformance píše:Další fáze bude: " Neví někdo, proč mi nefunguje převodovka?:" nebo něco podobného. :D
Místo toho abys poradil na co si dát pozor tak nic a ještě si z toho delas srandu. Nerozumím. Kdybys byl autorizovaný servis který nechce pustit know-how tak neřeknu, to ke člověk uz zvyklý (ikdyz autorizak ví často míň než zkušená dílna)
Pouze zkušenosti!

fedo01
Offline
Příspěvky: 90
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Hořovice
Vůz: Volvo XC90 120kW

XC90 - 2.4D5 120kW - filtr automatické převodovky

Příspěvek od fedo01 »

Tak se podél :-) dneska jsem skončil odsroubovanim doufam všech šroubu od uhlovky tak snad zejtra pujde prevodovka ven. Ten měnič drzi teda jenom tech 6kusu 50tkovych torxu?

fedo01
Offline
Příspěvky: 90
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Hořovice
Vůz: Volvo XC90 120kW

XC90 - 2.4D5 120kW - filtr automatické převodovky

Příspěvek od fedo01 »

Tak po dvou odpolednech prevodovka venku. A je vypadly to kurvtiko zatka. By mi prask cu *ak. Jak dlouho to trvá v servisu?

David Patočka
Offline
Profi prodejce
Příspěvky: 1004
Registrován: 18 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

XC90 - 2.4D5 120kW - filtr automatické převodovky

Příspěvek od David Patočka »

Je na to norma 10 hodin, což se v případě servisu dá stihnout v pohodě. Tím je samozřejmě myšleno demontáž a montáž převodovky.
Pokud je zarezlý šroub v rámu a vrtá se, tak je tam cca 2 hodiny navíc.
Gufero neteče téměř nikdy, to je pouze doměnka. Vždycky je v pytli zátka, pokud se pustíš do gufera bez přípravku, riskuješ celou práci znova.
Filtr se mění po rozebrání převodovky a demontáži hydroměniče, čerpadla a vnitřních volnoběžek, takže nic pro Svazarmovce.
Při zpětné montáži hlavně POZOR, aby nepovyjel hydroměnič o 5 mm ven, jinak je konec řazení.
Šrouby do hydroměniče…..těch 6 ks po obvodu, utahovat s citem, na lepidlo, a žádná pistole. Nikdy nedávat jiné, než originál.
Šroub o milimetr delší, znamená destrukci dosedací plochy lamely hydroměniče, takže opět konec řazení.

Atd, atd...……


A bacha na snímač otáček, a bacha na věnec hydroměniče, aby se neohnul po obvodu. Potom to zase nechce startovat...…...
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

fedo01
Offline
Příspěvky: 90
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: Hořovice
Vůz: Volvo XC90 120kW

XC90 - 2.4D5 120kW - filtr automatické převodovky

Příspěvek od fedo01 »

Tak prevodovka v aute a světe div se, auto jede. Po opravě u GURU p. Patocky rádi hladce. Nikde nic neteče a díky neskutečně ochote poradit pri montáži od p. Patocky vse proběhlo v pořádku

TiborXC90
Offline
Příspěvky: 80
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Námestovo
Vůz: Volvo XC90 2,4D5 2007

XC90 - 2.4D5 120kW - filtr automatické převodovky

Příspěvek od TiborXC90 »

Trochu mimo tému ale ma aj 6 stupňový automat v xc90 2,5 z 2008 filter prevodovky?

Warcz
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5792
Registrován: 6 roků 9 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

XC90 - 2.4D5 120kW - filtr automatické převodovky

Příspěvek od Warcz »

U většiny těhle automatu se filtr nedá vyměnit. Řeší se to přes "Proplach automatu". Tedy pokud to nechceš dělat 10h+, ale třeba se pletu a David poradí jak to udělat rychleji.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

David Patočka
Offline
Profi prodejce
Příspěvky: 1004
Registrován: 18 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

XC90 - 2.4D5 120kW - filtr automatické převodovky

Příspěvek od David Patočka »

Filtr sice má, ale bez demontáže převodovky a rozebrání se k němu nedá dostat.
Je dimenzovaný tak, že se při pravidelných výměnách oleje měnit nemusí, protože se nemá čím ucpat.
Když se ucpe, tak jedině drolícím se obložením hydroměniče a lamel, a to už je stejně jedno, převodovka musí ven.

Měňte olej po 60 tisících km, a při jeho výměně zjistíte, že vzhledem k jeho barvě, není co proplachovat.
Pokud vám ovšem teče z převodovky černá vazelína, tak si to klidně propláchněte, ale ode mě to nemáte.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

TiborXC90
Offline
Příspěvky: 80
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Námestovo
Vůz: Volvo XC90 2,4D5 2007

XC90 - 2.4D5 120kW - filtr automatické převodovky

Příspěvek od TiborXC90 »

:beer: :beer: :beer:

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé