Mají Aurisku. Takže stejný pohon i motor.Slayer píše:Co jste pořídili ? Za 14 dnů jdu převzít novou Corollu 1.8 hybrid, tak jsem zvědavý. 90kw je proti tomuhle Volvu bohužel někde jinde, ale zase mi nehrozí statísícový servis...Airbus380 píše:Jednoho hybrida sice od Toyoty máme doma, ale jsem z toho auta tak nadšen, že se bude pořizovat další. Zatím můžu jen mluvit o úspoře paliva ta je oproti klasické atmosféře opravdu znát. A servisní náklady uvidíme za pár let, všechno nahrává, že jsou opravdu nižší, než u klasického auta. Hlavně to auto vás naučí jezdit. V provozu se uklidnite a budete jen s úsměvem sledovat jak vám klesá spotřeba a hlavně ve městě je to paráda.
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid
- Autor
- Zpráva
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9942
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvky: 1005
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid
Jojo,
Toyota je nejspolehlivější, teda alespoň se to kdysi říkalo.
Obecně stejně jako o Volvu, že je nejbezpečnější
Jen bych si asi těžko zvykal na papírovou karoserii japonského výrobce jako moje kamarádka,
když si po své XC60 2015 koupila nové Subaru Forester
Toyota je nejspolehlivější, teda alespoň se to kdysi říkalo.
Obecně stejně jako o Volvu, že je nejbezpečnější

Jen bych si asi těžko zvykal na papírovou karoserii japonského výrobce jako moje kamarádka,
když si po své XC60 2015 koupila nové Subaru Forester

_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
-
Offline
- Příspěvky: 9
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: Volvo V60 D6 Plug-in Hybrid
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid
Ahoj
Připojuji se. Nově jsem majitelem Volva V60 D6 Plug-in Hybrid, rok 2014, najeto 190.000 Km. Zkušenosti z provozu budu přidávat.
Zatím vlastním auto 2 dny, ale jsem z něj nadšený. Když by se zde našel někdo další, kdo auto skutečně má, rád bych se občas na něco zeptal.
Jinak myslím, že pro hybrid či elektro musí být člověk tak trochu vnitřně nastavený - srovnat si to v hlavě. Pro milovníky častých dlouhých výletů plug-in hybridy nejsou, ale můj profil jízdy - přes týden dojíždění 12km do centra Českých Budějovic do práce, odpoledne zpět, občas pár km po městě na vyřizování. Dohromady tedy cca 25km + občas třeba 8-10 navíc. Dojezd na baterky 40km by mi měl stačit a předpokládám že se přes týden ani nenastartuje naftový motor. El. motor má poměrně slušný odpich z místa a do cca 80km/h i slušné zrychlení (hádal bych mu víc než 50kw, asi to bude dělat těch 200 Nm.), funguje až do 120 km/h. Garáž mám u domu vyhřívanou. Jsem zvědavý jak to bude fungovat v zimě. O víkendu naopak ocením slušný výkon, kvůli kterému jsem si vybral právě Volvo a ne Toyoty nebo Mitsubishi.
Připojuji se. Nově jsem majitelem Volva V60 D6 Plug-in Hybrid, rok 2014, najeto 190.000 Km. Zkušenosti z provozu budu přidávat.
Zatím vlastním auto 2 dny, ale jsem z něj nadšený. Když by se zde našel někdo další, kdo auto skutečně má, rád bych se občas na něco zeptal.
Jinak myslím, že pro hybrid či elektro musí být člověk tak trochu vnitřně nastavený - srovnat si to v hlavě. Pro milovníky častých dlouhých výletů plug-in hybridy nejsou, ale můj profil jízdy - přes týden dojíždění 12km do centra Českých Budějovic do práce, odpoledne zpět, občas pár km po městě na vyřizování. Dohromady tedy cca 25km + občas třeba 8-10 navíc. Dojezd na baterky 40km by mi měl stačit a předpokládám že se přes týden ani nenastartuje naftový motor. El. motor má poměrně slušný odpich z místa a do cca 80km/h i slušné zrychlení (hádal bych mu víc než 50kw, asi to bude dělat těch 200 Nm.), funguje až do 120 km/h. Garáž mám u domu vyhřívanou. Jsem zvědavý jak to bude fungovat v zimě. O víkendu naopak ocením slušný výkon, kvůli kterému jsem si vybral právě Volvo a ne Toyoty nebo Mitsubishi.
_________________
Volvo V60 D6 Plug-in Hybrid 2014
Volvo V60 D6 Plug-in Hybrid 2014
-
Offline
- Příspěvky: 589
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: Děčín / Hamburk
- Vůz: O3 RS EA888
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid
Teď vám neřeknu v jakém roce, ale Volvo dělalo změno na alternátoru/startéru/hybrid pohonu, aby nedocházelo k poškození ložisek. Následkem toho poškození to doost hučelo. Už jsme tu dělali 2x na jednom autě...
-
Offline
- Příspěvky: 1124
- Registrován: 12 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 D4 MY19
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid
Trošku tu oživím téma V60 D6...
Po přečtení recenze uživatele luki.xy výše:
https://www.autickar.cz/blog/clanek/volvo-v60-d6-awd-plug-in-hybrid-2014/1006/
musím napsat že je to docela lákavé něco takového taky někdy vyzkoušet.
Vím že při spoustě jízd se také vejdu do těch zmiňovaných 40km a tedy čistě "ekologicky" na elektřinu.
Ale, když nad tím člověk začne přemýšlet a zjistí si pár informací, dojde k zajímavému závěru...
Tyto auta z roku 2014-2015 dnes stojí 300-400tkč s nájezdem 150-250tkm
Tedy kupujeme auto 5-6 let staré... a auto si plánujeme nechat např. 4 roky
až sem je situace v pořádku, jenže po těchto 4 letech najednou budeme chtít prodat 10ti leté auto...
když si člověk přečte pár info, výrobce říká že životnost baterií je minimálně 10 let... ano sice minimálně, ale pořád je tam ta hodnota 10...
takže prodáváme auto které má baterii po minimální trvanlivosti spotřeby a je už jen loterie jak dlouho ještě bude fungovat a držet nějakou rozumnou použitelnou kapacitu...
takže v tomto autě nás pak mimo "běžných" naftových problémů může potkat i baterie, příp.elektromotor a spousta další eletroniky navíc.
Ale největší obavy mám právě z té baterie... a tím vlastně i následného prodeje takového auta.
Přeci jen kdo a za kolik koupí takovéto desetileté auto s původní baterií o neznámé zbývající životnosti... (ano, může fungovat ještě rok, dva, pět, deset let)
jen tak jsem trošku googlil a našel ten elektromotor za cca 100.000Kč - to by ještě šlo a navíc nevěřím že by odešel
ovšem baterie vyrazí dech... cena nové baterie co jsem našel je 480.000-570.000Kč...
je to vůbec možný
Podle mě je potom takové desetileté auto absolutně nějak rozumně neprodejné a každý (znalý člověk cen) se toho bude neskutečně bát a raději sáhne po obyčejné naftě.
Motor:
https://www.rendcarparts.com/volvo/parts/36011276/RD36011276
Baterka:
https://www.online-teile.com/volvo-ersatzteile/31419205_Batterie-M.html?language=en
Po přečtení recenze uživatele luki.xy výše:
https://www.autickar.cz/blog/clanek/volvo-v60-d6-awd-plug-in-hybrid-2014/1006/
musím napsat že je to docela lákavé něco takového taky někdy vyzkoušet.
Vím že při spoustě jízd se také vejdu do těch zmiňovaných 40km a tedy čistě "ekologicky" na elektřinu.
Ale, když nad tím člověk začne přemýšlet a zjistí si pár informací, dojde k zajímavému závěru...
Tyto auta z roku 2014-2015 dnes stojí 300-400tkč s nájezdem 150-250tkm
Tedy kupujeme auto 5-6 let staré... a auto si plánujeme nechat např. 4 roky
až sem je situace v pořádku, jenže po těchto 4 letech najednou budeme chtít prodat 10ti leté auto...
když si člověk přečte pár info, výrobce říká že životnost baterií je minimálně 10 let... ano sice minimálně, ale pořád je tam ta hodnota 10...
takže prodáváme auto které má baterii po minimální trvanlivosti spotřeby a je už jen loterie jak dlouho ještě bude fungovat a držet nějakou rozumnou použitelnou kapacitu...
takže v tomto autě nás pak mimo "běžných" naftových problémů může potkat i baterie, příp.elektromotor a spousta další eletroniky navíc.
Ale největší obavy mám právě z té baterie... a tím vlastně i následného prodeje takového auta.
Přeci jen kdo a za kolik koupí takovéto desetileté auto s původní baterií o neznámé zbývající životnosti... (ano, může fungovat ještě rok, dva, pět, deset let)
jen tak jsem trošku googlil a našel ten elektromotor za cca 100.000Kč - to by ještě šlo a navíc nevěřím že by odešel
ovšem baterie vyrazí dech... cena nové baterie co jsem našel je 480.000-570.000Kč...



Podle mě je potom takové desetileté auto absolutně nějak rozumně neprodejné a každý (znalý člověk cen) se toho bude neskutečně bát a raději sáhne po obyčejné naftě.
Motor:
https://www.rendcarparts.com/volvo/parts/36011276/RD36011276
Baterka:
https://www.online-teile.com/volvo-ersatzteile/31419205_Batterie-M.html?language=en
_________________
+
Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
HECHT EQUIS 1,8kW, MY21
Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:
V90 D3 ;
V70 D4 ;
S80 3,2 LPG



Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:



-
Offline
- Příspěvky: 1655
- Registrován: 19 roků 10 měsíců
- Bydliště: Plzeň-jih
- Vůz: XC90 D5 173KW MY2019
- Bydliště: Plzeň-jih
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid
taky jsem pro to byl kdysi zapálenej, ale po podobným zjištění jsem nakonec vzal zase diesel. zajímavý je, že hybridy se na mobile.de moc nezdrží a jsou pryč, zřejmě ta ekopropagace zaslepuje oči mnoha lidem. jen nekoukají tak dopředu.
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
EX30 2024 Twin 315KW Ultra+, V40 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 01/2025 V60 r.v.2015 D4 120KW Business+ do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
EX30 2024 Twin 315KW Ultra+, V40 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 01/2025 V60 r.v.2015 D4 120KW Business+ do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW
-
Offline
- Příspěvky: 5729
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid
Baterie do Tesly se pohybuje kolem 500 000Kč, takže ano tohle je reálná cena. Otázka je co s tou baterii bude. Pokud se její kapacita zmenší na dojezd 20Km pořád to nemusí byt špatné i když ta použitelnost hodně klesne.
Mě tohle taky láká, ale jak říká kamarád buď benzín, nebo elektro. Hybrid je spojení obou, nicméně potom jsou to 2x náklady.
Mě tohle taky láká, ale jak říká kamarád buď benzín, nebo elektro. Hybrid je spojení obou, nicméně potom jsou to 2x náklady.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvky: 1005
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid
Ano, ojetý hybrid by se modernímu člověku měl jevit jako dobrý nápad, ale nemá smysl se do toho hlouběji ponořovat,
protože ve finále zjistíte, že rizika a náklady s tím spojené, jsou tomu všemu naprosto neúměrné.
Chcete jenom ušetřit palivo, a nebo jste opravdu tak emisně zodpovědní ?
Připadá mi to podobné, jako když jsem si u svého dodavatele elektřiny chtěl zafixovat cenu na tři roky.
A tak jsem jako moderní člověk rozklikl i cenu tzv. zelené elektřiny z obnovitelných zdrojů, abych zjistil
že je dražší, než ta běžná.
Osobně fandím čistě elektrickým autům pro provoz ve městech, protože by v nich nebyl takový smrad.
To, že ho nabiju z uhelné elektrárny, nebo diesselagregátu, prostě nesmím řešit. Hlavně že za to královsky zaplatím.
Ráno nabité auto mě odveze do práce, a odpoledne zpátky. Nic víc od toho nečekám.
O víkendu jedu mimo město běžným autem, tam se smrad z EURO 5 rozfouká, a za svůj počin zaplatím ekodaň např.50tis. ročně
Dejte tomu přátelé pár let, sledujte více informace, které se kolem celého elektrokolotoče točí, a nechte se překvapit.
protože ve finále zjistíte, že rizika a náklady s tím spojené, jsou tomu všemu naprosto neúměrné.
Chcete jenom ušetřit palivo, a nebo jste opravdu tak emisně zodpovědní ?
Připadá mi to podobné, jako když jsem si u svého dodavatele elektřiny chtěl zafixovat cenu na tři roky.
A tak jsem jako moderní člověk rozklikl i cenu tzv. zelené elektřiny z obnovitelných zdrojů, abych zjistil
že je dražší, než ta běžná.

Osobně fandím čistě elektrickým autům pro provoz ve městech, protože by v nich nebyl takový smrad.
To, že ho nabiju z uhelné elektrárny, nebo diesselagregátu, prostě nesmím řešit. Hlavně že za to královsky zaplatím.
Ráno nabité auto mě odveze do práce, a odpoledne zpátky. Nic víc od toho nečekám.
O víkendu jedu mimo město běžným autem, tam se smrad z EURO 5 rozfouká, a za svůj počin zaplatím ekodaň např.50tis. ročně
Dejte tomu přátelé pár let, sledujte více informace, které se kolem celého elektrokolotoče točí, a nechte se překvapit.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14263
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid
No, ale když to vezmu kolem a dokola, tak i kdyby baterie odešla, nebo měla jenom minimální kapacitu po těch x letech, tak se to pořád dá provozovat jenom na spalovací motor, ne? Akorát, že člověk přijde o tu nesmradlavou ekojízdu ve městě, no.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Profi prodejce
- Příspěvky: 1005
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha 9
- Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid
No, otázkou je, jestli tě konkrétní systém v daném autě vůbec pustí.
Např. druhá generace hybridů od Hondy už dokázala jet v případě výpadku IMA pouze v nouzovém režimu.
A jak jste určitě četli, tak se zvažuje zavést z důvodu "bezpečnosti, plynulosti provozu a ekologie" jistý monitoring parametrů auta za jízdy.
Např. druhá generace hybridů od Hondy už dokázala jet v případě výpadku IMA pouze v nouzovém režimu.
A jak jste určitě četli, tak se zvažuje zavést z důvodu "bezpečnosti, plynulosti provozu a ekologie" jistý monitoring parametrů auta za jízdy.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14263
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid
Pravda.
No monitoring bude pouze u nových vozů, takže to se mě ještě dlouho týkat nebude.
No monitoring bude pouze u nových vozů, takže to se mě ještě dlouho týkat nebude.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 1124
- Registrován: 12 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 D4 MY19
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid
A i když by ta baterie odešla a systém tě pustil abys mohl si jezdit pouze v naftovém režimu, tak to auto bude sebou neustále tahat 300kg navíc... a to už je znát...
A po shlédnutí pár videí je další zajímavá myšlenka.
Jak moc je prospěšné neustálé startování a chcípání naftového motoru (co na turbo, DPF a další komponenty)
Vím že to byl extrém co tam předváděl v režimu hybrid, ale každé šlápnutí na plyn znamenalo nastartování a sotva to chytlo a zabralo, tak sundal nohu z plynu a hned motor chcípnul a znovu šlápl na plyn...
Nicméně i přes všechny tyto nedostatky a nevýhody je to stále velmi lákavé...
Ušetřit palivo snad ani nechci, emisně zodpovědný být taky nechci a ekoterorista taky nejsem.
Jen mě prostě lákají tyto technologie, rozhodovat si kdy na co pojedu, přepínat si pohony, sledovat toky energií a prostě si hrát..
A po shlédnutí pár videí je další zajímavá myšlenka.
Jak moc je prospěšné neustálé startování a chcípání naftového motoru (co na turbo, DPF a další komponenty)
Vím že to byl extrém co tam předváděl v režimu hybrid, ale každé šlápnutí na plyn znamenalo nastartování a sotva to chytlo a zabralo, tak sundal nohu z plynu a hned motor chcípnul a znovu šlápl na plyn...
Nicméně i přes všechny tyto nedostatky a nevýhody je to stále velmi lákavé...

Ušetřit palivo snad ani nechci, emisně zodpovědný být taky nechci a ekoterorista taky nejsem.
Jen mě prostě lákají tyto technologie, rozhodovat si kdy na co pojedu, přepínat si pohony, sledovat toky energií a prostě si hrát..

_________________
+
Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
HECHT EQUIS 1,8kW, MY21
Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:
V90 D3 ;
V70 D4 ;
S80 3,2 LPG



Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:



-
Offline
- Příspěvky: 9
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: Volvo V60 D6 Plug-in Hybrid
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid
Jsem řád, že jste našli moji recenzi. Je pravda, že jsem tam zapomněl dát odstavec a nákladech mimo palivo, ale uvědomil jsem si to až po zveřejnění.
Takže ve stručnosti. Cena auta cca 15.000 € je prakticky stejná jako za Volvo V60 D5 se stejným rokem výroby, podobným nájezdem a shodnou výbavou (Hybridy jsou vždy minimálně Summum – nejvyšší výbava. Samozřejmě další příplatky jsou možné). Trochu mě to překvapilo. Čekal bych, že budou o pár (desítek) tisíc Kč dražší. Při průměrném nájezdu 15.000 km/rok spočítáme náklady na palivo za 5 let. Průměrná spotřeba nafty dejme tomu 2,5 litru. Teď mám sice 1,9, ale počítám, že přes léto se to při delších výletech o něco zvedne. Takže 2,5 x 30 (cca cena nafty) + 19 (spotřeba elektřiny) x 2,2 Kč (cena elektřiny) = náklady na 100 km jsou 117 Kč. U klasické D5 158kW je průměrná spotřeba 7,24 (spritmonitor.de, 37 měřených aut) x 30 = 217 Kč na 100 km. Takže šetřím korunu na kilometr. Za rok 15.000 Kč, za 5 let 75.000 Kč. To znamená, že až budu prodávat auto, můžu jít s cenou o 75.000 Kč níž, než bude cena obdobné D5 a neprodělám. Ale popravdě tento scénář moc nepředpokládám.
To byl odstavec pro ty, kteří před koupí počítají. U mě tohle nebylo zas tak důležité. Líbilo se mi, že Volvo jako jedni z mála mají slušně výkonné hybridní auto a náklady jsem tolik neřešil. Samozřejmě, pokud odejde baterie, tak to auto asi můžu shodit ze skály
. Počítal jsem, že baterie bude třeba na 85 % původní kapacity, ale nevím, jestli se to dá vůbec zjistit. Po tom, co jsem zkoušel dojezd, se zdá, že baterie bude mít snad nejméně 93 %. Nepochybuji, že desetileté auto dojede minimálně 35 km. Navíc doufám, že to aspoň kvůli EL značkám koupí nějaký pražák, kvůli parkování na zónách, pokud tuto výhodu do té doby nezruší. 
Mám auto spíš jako fanda do nových technologií, různé přepínání režimů jízdy mě zkrátka baví. Stejně tak zrychlení v režimu Power nebo naprosto tichá městská jízda s okamžitou akcelerací v režimu Pure. Nákupu rozhodně nelituju a i po 4 měsících jsem z auta nadšený. To by se mohlo změnit snad jedině při servisu elektromotoru nebo baterie, ale zatím se i podle zahraničních fór tváří bezproblémově. Jediným strašákem je i zde zmíněný kompresor klimatizace, který chladí i baterie, cena kolem 1.000 €. Některá auta už mají snad sedmý, některá jezdí stále s tím z výroby. O tomto problému jsem se dozvěděl až po koupi a trochu z něj mám strach, ale zatím vše vypadá dobře.
Kdybyste měli nějaké konkrétní otázky, tak sem klidně napište a odpovím (pokud budu vědět).
Takže ve stručnosti. Cena auta cca 15.000 € je prakticky stejná jako za Volvo V60 D5 se stejným rokem výroby, podobným nájezdem a shodnou výbavou (Hybridy jsou vždy minimálně Summum – nejvyšší výbava. Samozřejmě další příplatky jsou možné). Trochu mě to překvapilo. Čekal bych, že budou o pár (desítek) tisíc Kč dražší. Při průměrném nájezdu 15.000 km/rok spočítáme náklady na palivo za 5 let. Průměrná spotřeba nafty dejme tomu 2,5 litru. Teď mám sice 1,9, ale počítám, že přes léto se to při delších výletech o něco zvedne. Takže 2,5 x 30 (cca cena nafty) + 19 (spotřeba elektřiny) x 2,2 Kč (cena elektřiny) = náklady na 100 km jsou 117 Kč. U klasické D5 158kW je průměrná spotřeba 7,24 (spritmonitor.de, 37 měřených aut) x 30 = 217 Kč na 100 km. Takže šetřím korunu na kilometr. Za rok 15.000 Kč, za 5 let 75.000 Kč. To znamená, že až budu prodávat auto, můžu jít s cenou o 75.000 Kč níž, než bude cena obdobné D5 a neprodělám. Ale popravdě tento scénář moc nepředpokládám.
To byl odstavec pro ty, kteří před koupí počítají. U mě tohle nebylo zas tak důležité. Líbilo se mi, že Volvo jako jedni z mála mají slušně výkonné hybridní auto a náklady jsem tolik neřešil. Samozřejmě, pokud odejde baterie, tak to auto asi můžu shodit ze skály


Mám auto spíš jako fanda do nových technologií, různé přepínání režimů jízdy mě zkrátka baví. Stejně tak zrychlení v režimu Power nebo naprosto tichá městská jízda s okamžitou akcelerací v režimu Pure. Nákupu rozhodně nelituju a i po 4 měsících jsem z auta nadšený. To by se mohlo změnit snad jedině při servisu elektromotoru nebo baterie, ale zatím se i podle zahraničních fór tváří bezproblémově. Jediným strašákem je i zde zmíněný kompresor klimatizace, který chladí i baterie, cena kolem 1.000 €. Některá auta už mají snad sedmý, některá jezdí stále s tím z výroby. O tomto problému jsem se dozvěděl až po koupi a trochu z něj mám strach, ale zatím vše vypadá dobře.
Kdybyste měli nějaké konkrétní otázky, tak sem klidně napište a odpovím (pokud budu vědět).
_________________
Volvo V60 D6 Plug-in Hybrid 2014
Volvo V60 D6 Plug-in Hybrid 2014
-
Offline
- Příspěvky: 6167
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid
Tak třeba elektromotoru bych se nebál... ten je jednoduchej jak facka.
Ostatně mám podobný názor. Nešlo by mi ani tak o šetření peněz. Ale spíš o to smrdění po městě. Mít dojezd 100km na baterku, tak je to pro mě osobně super. Dojel bych s tím i na chalupu na eletriku a dál byc použil motor no .
Těch 30km je tak na pocuky po městě, možná do práce.

Ostatně mám podobný názor. Nešlo by mi ani tak o šetření peněz. Ale spíš o to smrdění po městě. Mít dojezd 100km na baterku, tak je to pro mě osobně super. Dojel bych s tím i na chalupu na eletriku a dál byc použil motor no .

_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 9
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: Volvo V60 D6 Plug-in Hybrid
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid
To by se mi taky líbilo, jenže se 100km dojezdu už se pohybuješ v teritoriu čistých elektromobilů a ne hybridů. Potřeboval bys minimálně 2x tak velkou baterii, než mám já, abys měl papírových 100 km. Já mám cca 11 kWh baterii (oficiálně dojezd 50 km) a například Fiat 500e (asi nejdostupnější elektromobil) má baterii 22 kWh. Nissan Leaf první generace 24 kWh. Neskutečně by tím zas narostla váha.python.p píše:Tak třeba elektromotoru bych se nebál... ten je jednoduchej jak facka.![]()
Ostatně mám podobný názor. Nešlo by mi ani tak o šetření peněz. Ale spíš o to smrdění po městě. Mít dojezd 100km na baterku, tak je to pro mě osobně super. Dojel bych s tím i na chalupu na eletriku a dál byc použil motor no .Těch 30km je tak na pocuky po městě, možná do práce.
Pro tebe by mohl být elektromobil s "prodlužovačem dojezdu". Ale znám jen BMW i8, i3 REX a Opel Ampera. Vlastně elektromobil, který má malý spalovací motor, který není schopen pohánět kola, ale v případě potřeby dobíjí baterii. Jenže i8 je cenově mimo a zbylá dvě auta nadšeného řidiče nemůžou zajímat.
Zatím jsme s elektromobilitou na začátku. Ale třeba Octavia 4 iV (plug-in), která by měla jít někdy v půlce roku do prodeje, bude mít 150 kw i v kombíku. To by mohlo být fajn rodinné auto. Stejně tak SuperB. Ale obě mají zas 13 kWh baterii, takže reálně ujedou do 50ti km.
Podle mě je to vhodně zvolený kompromis. Divil by ses, kolik lidem těch 50 km denně stačí.
_________________
Volvo V60 D6 Plug-in Hybrid 2014
Volvo V60 D6 Plug-in Hybrid 2014
-
Offline
- Příspěvky: 6167
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid
Jojo, 50km je v cajku, do města úplně.
Nedivil, docela se o tom zajímám.
Druhá varianta je D5 na dlouhé cesty a vejlety. A do práce a z práce třeba ten 500e (který se mi celkem libí) + na nákupy a takový ty blbosti.

Druhá varianta je D5 na dlouhé cesty a vejlety. A do práce a z práce třeba ten 500e (který se mi celkem libí) + na nákupy a takový ty blbosti.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 1124
- Registrován: 12 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 D4 MY19
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid
Zeptám se na pár konkrétních věcí které mě zajímají...
Jak je to u tohoto hybridu s palubním PC?
Viděl jsem pár videí kde na středovém displeji ve statistice je graf a ten je rozdělen na sloupce naftové a elektrické.
A pod grafem je průměrná spotřeba v litrech, ujeté km a čas...
Umí taky někde ukazovat spotřebu v kWh (mimo sloupců grafu)?
Nebo jsi čistě závislý na oděčtu elektroměru u zásuvky a následného výpočtu skutečné elektrické spotřeby?
Co zobrazuje PC v displeji budíků za hodnoty (spotřeby, dojezdy)?
Další dotaz je na tlačítko SAVE, jak funguje a zda je možno si nějak určit na kolik chceš baterii dobít nebo jen zamezuje dalšímu vybíjení?
A ještě tlačítko AWD, podle pár informací by měla být 4x4 dostupná i s vybitou baterií (údajně se nevybije úplně a nechá si pro tyto případy trochu kapacity)?
Jak je to u tohoto hybridu s palubním PC?
Viděl jsem pár videí kde na středovém displeji ve statistice je graf a ten je rozdělen na sloupce naftové a elektrické.
A pod grafem je průměrná spotřeba v litrech, ujeté km a čas...
Umí taky někde ukazovat spotřebu v kWh (mimo sloupců grafu)?
Nebo jsi čistě závislý na oděčtu elektroměru u zásuvky a následného výpočtu skutečné elektrické spotřeby?
Co zobrazuje PC v displeji budíků za hodnoty (spotřeby, dojezdy)?
Další dotaz je na tlačítko SAVE, jak funguje a zda je možno si nějak určit na kolik chceš baterii dobít nebo jen zamezuje dalšímu vybíjení?
A ještě tlačítko AWD, podle pár informací by měla být 4x4 dostupná i s vybitou baterií (údajně se nevybije úplně a nechá si pro tyto případy trochu kapacity)?
_________________
+
Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
HECHT EQUIS 1,8kW, MY21
Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:
V90 D3 ;
V70 D4 ;
S80 3,2 LPG



Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:



-
Offline
- Příspěvky: 9
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: Volvo V60 D6 Plug-in Hybrid
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid
Na tvých pár konkrétních otázek bych měl pár konkrétních odpovědí
Graf spotřeby se na středovém displeji zobrazuje přesně jak popisuješ. Jsou sloupce nahoru jako spotřeba nafty v l/100 km a dolů je spotřeba elektřiny v kWh/100 km. Dole průměry, rychlost, čas a ujetá vzdálenost měření. Můžeš si přepínat, jestli jednotlivé sloupce znamenají 1 km nebo 10 km. Popravdě mi to nepřijde úplně přehledné a moc se v tom nevyznám. I když vím, že se mi třeba v posledních 20 km ani jednou nesepnul naftový motor, tak mi to stejně hodí sloupec i do spotřeby nafty. Až si na to vzpomenu, tak to vyfotím a hodím to sem. Třeba mi poradíte, jestli hodnoty čtu správně.
Na přístrojovém štítu se ukazuje pouze dojezd na elektřinu a graficky baterie s modrými stupínky, které ubývají. U nafty pak standardní zobrazení – průměrná spotřeba, dojezd na nádrž. Průměrná rychlost se pak nedělí na paliva, ale zobrazuje se společná. Spotřebu energie tedy sleduji hlavně z elektroměru, který jsem si nainstaloval. Jde tedy taky vidět na středovém displeji v tom grafu, ale na palubní počítač se moc spoléhat nechci, vím jak nepřesné často zobrazují nepřesné údaje . Elektroměr mi přijde jako nejpřesnější možná metoda. Stejně tak spotřebu nafty eviduji pouze přes dotankování do plna.
SAFE - tlačítka se nedají programovat (nebo jsem na to nepřišel). Používám ho, když jedu na dlouhé cesty a zapínám většinou s plnou baterií. Spalovací motor se pak spouští hodně brzo. Dá se říci, že systém nechá auto rozjet na elektromotor tak do 40-60 km/h, podle zatížení a pak skoro vždy sepne spalovací motor (kromě jízdy z kopce nebo po rovině bez jakéhokoli zrychlování). Dojezd na elektřinu pak klesá velmi velmi pomalu, i díry rekuperaci. Když dojezd klesne na 20 km, tak elektřina pomáhá ještě o něco méně. Vlastně kolik se rekuperuje nad 20 km, to se použije. Modelová situace: bydlíš třeba 40 km za Prahou, dojíždíš po dálnici a práci máš skrz celou Prahu. Doma zapneš save a po dálnici šetříš baterii, která by se dálniční jízdou byla schopná vybít třeba už po 30 km. Na hranici prahy pak přepínáš na hybrid nebo pure a celou Prahou projedeš na elektřinu.
AWD – ano, baterie se při běžném používání nikdy nevybije úplně, systém to nedovolí. V tomto režimu navíc stále běží naftový motor (stejně jako v Power), takže elektromotor buď používá energii z baterií nebo je poháněn přímo energií z naftového motoru (asi přes alternátor). 4x4 by mělo být funkční až do 150 km/h. Já ho používám k výjezdu z garáže. Mám asi 30 m velmi prudkého rozbahněného kopce, kde není možnost se rozjet. V těchto podmínkách funguje výborně, stačí získat alespoň minimální rychlost a jede to jak tank (asi i díky váze). Nedokážu posoudit funkčnost ve vyšších rychlostech – v těch čtyřkolku nepoužívám, a navíc jsem nikdy předtím s žádnou nejel, takže ani nemám srovnání.

Graf spotřeby se na středovém displeji zobrazuje přesně jak popisuješ. Jsou sloupce nahoru jako spotřeba nafty v l/100 km a dolů je spotřeba elektřiny v kWh/100 km. Dole průměry, rychlost, čas a ujetá vzdálenost měření. Můžeš si přepínat, jestli jednotlivé sloupce znamenají 1 km nebo 10 km. Popravdě mi to nepřijde úplně přehledné a moc se v tom nevyznám. I když vím, že se mi třeba v posledních 20 km ani jednou nesepnul naftový motor, tak mi to stejně hodí sloupec i do spotřeby nafty. Až si na to vzpomenu, tak to vyfotím a hodím to sem. Třeba mi poradíte, jestli hodnoty čtu správně.
Na přístrojovém štítu se ukazuje pouze dojezd na elektřinu a graficky baterie s modrými stupínky, které ubývají. U nafty pak standardní zobrazení – průměrná spotřeba, dojezd na nádrž. Průměrná rychlost se pak nedělí na paliva, ale zobrazuje se společná. Spotřebu energie tedy sleduji hlavně z elektroměru, který jsem si nainstaloval. Jde tedy taky vidět na středovém displeji v tom grafu, ale na palubní počítač se moc spoléhat nechci, vím jak nepřesné často zobrazují nepřesné údaje . Elektroměr mi přijde jako nejpřesnější možná metoda. Stejně tak spotřebu nafty eviduji pouze přes dotankování do plna.
SAFE - tlačítka se nedají programovat (nebo jsem na to nepřišel). Používám ho, když jedu na dlouhé cesty a zapínám většinou s plnou baterií. Spalovací motor se pak spouští hodně brzo. Dá se říci, že systém nechá auto rozjet na elektromotor tak do 40-60 km/h, podle zatížení a pak skoro vždy sepne spalovací motor (kromě jízdy z kopce nebo po rovině bez jakéhokoli zrychlování). Dojezd na elektřinu pak klesá velmi velmi pomalu, i díry rekuperaci. Když dojezd klesne na 20 km, tak elektřina pomáhá ještě o něco méně. Vlastně kolik se rekuperuje nad 20 km, to se použije. Modelová situace: bydlíš třeba 40 km za Prahou, dojíždíš po dálnici a práci máš skrz celou Prahu. Doma zapneš save a po dálnici šetříš baterii, která by se dálniční jízdou byla schopná vybít třeba už po 30 km. Na hranici prahy pak přepínáš na hybrid nebo pure a celou Prahou projedeš na elektřinu.
AWD – ano, baterie se při běžném používání nikdy nevybije úplně, systém to nedovolí. V tomto režimu navíc stále běží naftový motor (stejně jako v Power), takže elektromotor buď používá energii z baterií nebo je poháněn přímo energií z naftového motoru (asi přes alternátor). 4x4 by mělo být funkční až do 150 km/h. Já ho používám k výjezdu z garáže. Mám asi 30 m velmi prudkého rozbahněného kopce, kde není možnost se rozjet. V těchto podmínkách funguje výborně, stačí získat alespoň minimální rychlost a jede to jak tank (asi i díky váze). Nedokážu posoudit funkčnost ve vyšších rychlostech – v těch čtyřkolku nepoužívám, a navíc jsem nikdy předtím s žádnou nejel, takže ani nemám srovnání.
_________________
Volvo V60 D6 Plug-in Hybrid 2014
Volvo V60 D6 Plug-in Hybrid 2014
-
Offline
- Příspěvky: 50
- Registrován: 6 roků 4 měsíce
- Bydliště: Praha 5 - Košíře
- Vůz: XC90 (2009) D5 AWD auto 151kW
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid
V zimě si to naftou topí, takže něco to spotřebuje. Kolik ti to ukazuje?
_________________
je: XC90 (2009) D5 AWD auto 136kW a Polestar, V60 (2013) D6 158kW a Polestar
ex: V40 GDI (2000) 1.8 92 kW
je: XC90 (2009) D5 AWD auto 136kW a Polestar, V60 (2013) D6 158kW a Polestar
ex: V40 GDI (2000) 1.8 92 kW
-
Offline
- Příspěvky: 9
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: Volvo V60 D6 Plug-in Hybrid
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid
to jo, ale přijde mi, že tuto naftu auto neeviduje jako spotřebu spalovacího motoru. Když jedu na elektro, tak okamžitá spotřeba je stále 0.00 a a průměrná klesá. I to je jeden z důvodů, proč spotřebu počítám jen z dotankování. Ani popravdě netuším, kolik nafty si topení může vzít.
_________________
Volvo V60 D6 Plug-in Hybrid 2014
Volvo V60 D6 Plug-in Hybrid 2014
-
Offline
- Příspěvky: 1124
- Registrován: 12 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 D4 MY19
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid
Spotřebu vytápění nezávislým topením to asi ani nemá do PC zakomponováno a nikde ho to nezobrazí.
Ale co se běžně píše na forech, tak by měla být spotřeba 0,5 l/hod při plném výkonu topení. (jestli je v tom tedy nějaké Webasto 5kW).
A jedna zapomenutá otázka.
Jestli jsi už nějak vypozoroval jak se auto chová když potřebuje vypálit DPF a zahájí regeneraci?
Přeci jen z logiky funkce je ideální aby doběhla až do konce vypalování (v případě že ji řidič nepřeruší ukončením jízdy).
A tak by bylo zřejmě nejlepší řidiči znemožnit volbu a jet jen na naftu po tuto dobu.
A ještě k nabíjení.
Jaký máš tarif doma?
Jestli máš akumulace D25d 8 hodin levného proudu a nebo nějaké vytápění 20-22 hodin levného proudu.
Případně speciální tarif pro elektroauto D27d, ale také jen pouze s 8mi hodinama levného.
A zda tedy dobíjíš pouze v tomto levném tarifu s blokovanou zásuvkou při vysokém.
Jak se v takový okamžik auto chová když ho zapojíš do mrtvé zásuvky a levný proud začne např. v 1hod v noci.
Začne se auto samo nabíjet a nebo je nutný nějaký zásah uživatele pro zahájení?
Ale co se běžně píše na forech, tak by měla být spotřeba 0,5 l/hod při plném výkonu topení. (jestli je v tom tedy nějaké Webasto 5kW).
A jedna zapomenutá otázka.
Jestli jsi už nějak vypozoroval jak se auto chová když potřebuje vypálit DPF a zahájí regeneraci?
Přeci jen z logiky funkce je ideální aby doběhla až do konce vypalování (v případě že ji řidič nepřeruší ukončením jízdy).
A tak by bylo zřejmě nejlepší řidiči znemožnit volbu a jet jen na naftu po tuto dobu.
A ještě k nabíjení.
Jaký máš tarif doma?
Jestli máš akumulace D25d 8 hodin levného proudu a nebo nějaké vytápění 20-22 hodin levného proudu.
Případně speciální tarif pro elektroauto D27d, ale také jen pouze s 8mi hodinama levného.
A zda tedy dobíjíš pouze v tomto levném tarifu s blokovanou zásuvkou při vysokém.
Jak se v takový okamžik auto chová když ho zapojíš do mrtvé zásuvky a levný proud začne např. v 1hod v noci.
Začne se auto samo nabíjet a nebo je nutný nějaký zásah uživatele pro zahájení?
_________________
+
Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
HECHT EQUIS 1,8kW, MY21
Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:
V90 D3 ;
V70 D4 ;
S80 3,2 LPG



Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:



-
Offline
- Příspěvky: 9
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: Volvo V60 D6 Plug-in Hybrid
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid
0,5 l za hodinu mi připadá dost. I když na druhou stranu to intenzivní topení stačí pár minut a pak už jen udržovat..... Nevím, zkusím ještě zjistit.
DPF - zatím jsem nezaznamenal, že by se filtr nějak vypaloval. Najel jsem cca 4.000 km, jenže na naftu z toho připadá méně než 1.000 km. Nevím po jaké vzdálenosti se běžné filtr vypaluje. Tento měsíc bych se chtěl s autem podívat do Volvo servisu, tak se jich zeptám.
Tarif na elektřinu od E.Onu mám D57d, díky tepelnému čerpadlu - 4h denně vysoké sazby. Většinou po jedné hodině dopoledne, v poledne, odpoledne a večer. V tyto hodiny se mi vypíná tepelné čerpadlo i zásuvka pro nabíjení. Většinou nabíjím od 21h a konektor vytahuju kolem 5.30h když vyjždím do práce.
DPF - zatím jsem nezaznamenal, že by se filtr nějak vypaloval. Najel jsem cca 4.000 km, jenže na naftu z toho připadá méně než 1.000 km. Nevím po jaké vzdálenosti se běžné filtr vypaluje. Tento měsíc bych se chtěl s autem podívat do Volvo servisu, tak se jich zeptám.
Tarif na elektřinu od E.Onu mám D57d, díky tepelnému čerpadlu - 4h denně vysoké sazby. Většinou po jedné hodině dopoledne, v poledne, odpoledne a večer. V tyto hodiny se mi vypíná tepelné čerpadlo i zásuvka pro nabíjení. Většinou nabíjím od 21h a konektor vytahuju kolem 5.30h když vyjždím do práce.
_________________
Volvo V60 D6 Plug-in Hybrid 2014
Volvo V60 D6 Plug-in Hybrid 2014
-
Offline
- Příspěvky: 6167
- Registrován: 8 roků
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid
Dle webu Webasta. Hlavně nevím kolik by muselo být aby jelo celou dobu na plno... Dneska na to zkusím mrknout.Specifications:
Voltage: 12v
Fuel: Diesel
Heat output: 2.5kW / 5kW
Power consumption: 12 / 32 Watts
Fuel consumption: 0.31 / 0.62 l/h
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 9
- Registrován: 5 roků 7 měsíců
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: Volvo V60 D6 Plug-in Hybrid
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid
Tak jsem si vzpomněl a vyfotil spotřebu. Jsou to dvě fotky, první má sloupce po 1 km, druhá po 10 km. Spodní část tabulky je jasná - za posledních 4.896,3 km mám průměrnou spotřebu 1.4 litru nafty na 100 km a tuto vzdálenost jsem ujel za 112 hodin a 27 minut čisté jízdy (průměr cca 44 km/h). Nezmám princip výpočtu spotřeby, ale podle dotankování mi za posledních 3.300 km vychází 2,2 litru. Prvních 1.500 km nemám evidovaných, ale pochybuji, že by to výsledek ovlivnilo tolik.Tom0 píše:Zeptám se na pár konkrétních věcí které mě zajímají...
Jak je to u tohoto hybridu s palubním PC?
.....
A teď ke sloupcům. První foto, sloupce po 1 km bych ještě pochopil, sepnul se mi na chvilku spalovací motor na předposledním kilometru. Nevím jestli údaje spotřeby nafty nebo elektřiny symbolizují průměrnou nebo maximální spotřebu v daném úseku (1 kilometr).
Horší je to se čtením údajů na foto 2 - sloupce po 10 kilometrech. Abych to upřesnil, tak posledních 100 km jsem projezdil tak na 98 % ne elektřinu, což ale graf rozhodně neznázorňuje. Podle něj sem ujel 40 km čistě na naftu a to ještě se spotřebou přes 10 l/100km. Tohle prostě nechápu a absolutně to neodpovídá realitě.
Samozřejmě jsem koukal do uživatelské příručky přímo k V60 D6 hybrid. Je poměrně hezky sepsaná a hodně se věnuje odlišnostem oproti neelektro verzím, ale zrovna u popisu údajů spotřeby z palubního počítače použili obrázek z nějaké klasické spalovací verze.
Takže jestli někdo máte nápad, jak správně číst druhou tabulku, sem s ním

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo V60 D6 Plug-in Hybrid 2014
Volvo V60 D6 Plug-in Hybrid 2014
-
Offline
- Příspěvky: 1124
- Registrován: 12 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 D4 MY19
Volvo V60 D6 AWD Plug-in Hybrid
Sloupec je vždy průměr na tom daném úseku.
1km nebo 10km...
To znamená že podle grafu v km 4800-4810-4820 s průměrnou spotřebou 10 a žádná elektrika .
Kdyby to bylo více než 10, tak se změní měřítko grafu do 20l/100km
Ale jestli že jsi jezdil čisté na el. tak je to hodně divný...
1km nebo 10km...
To znamená že podle grafu v km 4800-4810-4820 s průměrnou spotřebou 10 a žádná elektrika .
Kdyby to bylo více než 10, tak se změní měřítko grafu do 20l/100km
Ale jestli že jsi jezdil čisté na el. tak je to hodně divný...
_________________
+
Volvo V90 D4 140kW, MY19, Inscription
HECHT EQUIS 1,8kW, MY21
Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:
V90 D3 ;
V70 D4 ;
S80 3,2 LPG



Bylo toho více: https://www.spritmonitor.de/en/user/Tom0.html
Volva:



Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé