Kishmick - S60 2.4 T5 ARD Tuning

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
Odpovědět
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 103
Příspěvky: 711
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#1 Kishmick - S60 2.4 T5 ARD Tuning

Příspěvek od kishmick »

Ahoj všichni! Přidávám topik se svým nejnovějším-volvím přírůstkem. Je to:

Volvo S 60 2.4 T5
Motor: B5244 T5 - benzín, turbo: BorgWarner KKK K24(č.5324-970-7401)
Výkon: 191 Kw/260 Hp (nyní lazeno ARD- D5T5 - cca 400 hp)
MY 2005 facelift, MOMENTUM
Původ: Německo (Nürtingen)
Nájezd: 190.000 km
Manuál - "šestikvalt", převodovka M66
FWD - "předokolka"
Barva: šedá-metal

Původem z Německa (kde mělo 2 majitele). Auto jsem našel na mobile.de a sám jsem si ho přivezl (květen 2018). Cena auta byla 6 tis. Euro. Hned po přihlášení se auto začalo ladit na větší výkon. 2.4 T5-ka má celkem slušnej základ (turbo K24, silnější ojnice-jako v "R"-ku), který jde snadno upravit, až k hranici 440 HP, bez větších zásahů do motoru. Takže prostor pro další ladění je tady docela velkej. Nebudu se dlouze rozepisovat a postupně budu doplňovat seznam dílů+fota, kde budou úpravy, které se na autě dělaly a ještě dělat budou.... snad to pomůže i ostatním, kteří se vydají stejnou cestou...

Úpravy:
Kola: aludisky BBS CK 007 R19 (pneu Barum Bravuris 3HM 225/35 R19 - zapsáno v TP)
Brzdy Brembo z V70R (vlastní repas) - 4X kotouče prům. 330mm
Jednohmotový setrvačník (Sachs - vlastní úprava)
Sportovní nerez.výfuk BSR - "Sport flow" 2,5“
3“ downpipe bez katu (vlastní výroba)
Zelené vstřikovače Bosch 465cc (č. 0280155968)
Intercooler Jap Parts
Sání k turbu-průměr 80mm silikon, hliník( vlastní výroba)
Sportovní vzduch. filtr (JR filters, K&N, EPMAN-24cm atd...)
Tlakový TurboKit BSR- (2x-hliník.trubky od turba , 4x-silikon. kolena)
Thermal spacer textit-2mm (vlastní výroba)
HD TCV ventil Porsche (Pierburg-PG 7.22908.03.0)
Blow-off: HKS SQV IV- (otevřený, uzavřený), úplně ucpaný BOV, Forge, Jap Parts na turbu (žlutá pružina)
Snížené pružiny Eibach -35mm
Budík turba, pojistný tlak. ventil 1.6 baru
Folie SunTek – zatmavení zadních skel ( propustnost-15% )
Rozpěrná tyč nad zadními tlumiči (vlastní výroba)
Chip D5T5 (ARD Tuning), tlak 1.6 bar (23psi) -cca 400 bhp
Přílohy
díly S60 T5.jpg
S60.jpg
volvo3.jpg
volvo2.jpg
Naposledy upravil(a) kishmick dne 17 srp 2021 08:27, celkem upraveno 16 x.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5128
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#2 Kišmikova "Tépětka" S60 2.4 T5

Příspěvek od Warcz »

Pěkné žihadlo. Nemáš více fotek ze zástavby toho budíku místo výdechu ?
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 103
Příspěvky: 711
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#3 Kišmikova "Tépětka" S60 2.4 T5

Příspěvek od kishmick »

Čau! Díky. No, v tom výdechu jen vylomíš kleštěma 5 lamel uprostřed a pak ho tam nějak nalepíš černym lepidlem (jednu spodní a 2 horní lamely tam necháš) a on tam pak pěkně pásne. Musí bejt ovšem 52 mm v průměru. (je to vidět na videu: " ).
Naposledy upravil(a) kishmick dne 26 črc 2019 18:47, celkem upraveno 2 x.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Warcz
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 5128
Registrován: 5 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 II 2,5T AWD AT

#4 Kišmikova "Tépětka" S60 2.4 T5

Příspěvek od Warcz »

Aha :-))) Jsem si říkal jak jsi to tam eseticky vpasoval.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km (Galerie)
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km

Blade
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1186
Registrován: 7 roků
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo XC60 D5 r.v.09 a C70II T5 r.v.08

#5 Kišmikova "Tépětka" S60 2.4 T5

Příspěvek od Blade »

A nedelali tedka sinka a imrija basstlovi neco takoveho na 3D tiskarne?

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 103
Příspěvky: 711
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#6 Kišmikova "Tépětka" S60 2.4 T5

Příspěvek od kishmick »

Po týdnu testování můžu s klidem říct, že "trubkovej" kit od turba k sání od BSR je hodně v pohodě. Přiznám se, že jsem ho vzal, protože byl asi o 4 tisíce levnější, než konkurence, ale neshledali jsme na něm nejmenší chybu. Nabízeji ho teprve chvíli a myslim, že ho tady ještě nikdo netestoval (pro ty, co se rozhodujou, jestli vzít, nebo nevzít).
Přílohy
Kit.jpg
Naposledy upravil(a) kishmick dne 26 říj 2019 09:40, celkem upraveno 2 x.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Blade
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1186
Registrován: 7 roků
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo XC60 D5 r.v.09 a C70II T5 r.v.08

#7 Kišmikova "Tépětka" S60 2.4 T5

Příspěvek od Blade »

A nepouziva BSR veci od do88?
Ja kdyz koukam na jejich stranky tak mi tam vyskakuji prave tyto sety okolo 5000tis. od do88...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 103
Příspěvky: 711
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#8 Kišmikova "Tépětka" S60 2.4 T5

Příspěvek od kishmick »

BSR samozřejmě prodává i do88 už od začátku (a jiný značky). Ale myšleno bylo výroba BSR. Jako, že si to sami vyráběji. Chodí to ze Švédska a na krabici jsou taky BSR švédský potisky. ( Kde na to berou materiál nevim), ale s do88 to určitě nebude mít nic společnýho. Kdyžtak mě opravte-jestli se pletu.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Blade
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1186
Registrován: 7 roků
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo XC60 D5 r.v.09 a C70II T5 r.v.08

#9 Kišmikova "Tépětka" S60 2.4 T5

Příspěvek od Blade »

A kde jsi to nasel ja na strankach BSR vidim jen produkty do88...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 103
Příspěvky: 711
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#10 Kišmikova "Tépětka" S60 2.4 T5

Příspěvek od kishmick »

Čau. Je to tam (na stránkách BSR), ale jen asi na auta 2001-2007. Jak koukám, ty máš 2008,2009. Tak budeš muset vzít asi do88.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Blade
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 1186
Registrován: 7 roků
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo XC60 D5 r.v.09 a C70II T5 r.v.08

#11 Kišmikova "Tépětka" S60 2.4 T5

Příspěvek od Blade »

jj koukal jsem na sve cabrio a tam je jen ten kit od do88 za 5tis...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 103
Příspěvky: 711
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#12 Kišmikova "Tépětka" S60 2.4 T5

Příspěvek od kishmick »

Dnešní instalace pojistného ventilu 1.6 baru. Je to normální pojistný ventil na vzduch (jen s větší přesností-na desetiny baru), který se používá v průmyslu. Zkoušíme ho na tlakovém vedení. Má plnit funkci pojistnou(aby tlak nepřekročil 1.6 baru) a pomocnou, kdy pomáhá upustit tlak, ještě, než nastoupí blow-off ventil (pomáhá eliminovat prodlevu blow offu). Je super, protože mi zmizelo brutální klepání originál.blow-offu, když se po ubrání plynu rychle vracel-sepnul. A budeme mít jistotu, že nikdy "nenafoukneme" trubky do vysokýho tlaku (nad 1.6 baru už se podle ostatních lidí na netu dost snižuje životnost turba K24) !!! Volili jsme cca o 1 desetinu víc, než tlačí turbo (nám tlačí "zatím" 1.45 - takže 1.6)
Oprava: Konečně jsme dosáhli tlaku 1.6 baru (chip D5T5 - ARD) a i poté (při stejném tlaku, jako tlačí turbo) se ventil chová úplně skvěle!!! Při akceleraci drží tlak 1.6 baru do poslední chvíle a pak rychle malinko upustí při uvolnění plynu, ještě než se otevře blow off...senzace!!! :) Náš patent !!! :%)
Přílohy
pojistný ventil.jpg
ventil p..jpg
ventil p..jpg (18.57 KiB) Zobrazeno 4122 x
ventil.jpg
Naposledy upravil(a) kishmick dne 11 říj 2019 16:47, celkem upraveno 4 x.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4924
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#13 Kišmikova "Tépětka" S60 2.4 T5

Příspěvek od python.p »

Golden czech hande...




Na tohle jsem si hned vzpomněl. Sorry. Nemyslím to zle, tenhle zlepšovák mi přijde hodně fajn.
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 103
Příspěvky: 711
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#14 Kišmikova "Tépětka" S60 2.4 T5

Příspěvek od kishmick »

Díky. :) Přikládám fotku originálního air boxu (který je u T5 a R verze), který se v základu docela povedl a který by měl stačit údajně až do 500 HP. Já jsem dal sportovní vložku, která je docela dobrá (a která taky házela ze začátku chybu -"mrcha"). Foceno bez krytu.
Přílohy
filter.jpg
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 103
Příspěvky: 711
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#15 Kišmikova "Tépětka" S60 2.4 T5

Příspěvek od kishmick »

Krátké video, jak tlakuje na 1.6 baru po chipu od D5T5 (ARD "stage 3").... "
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

S60 GOLD
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1291
Registrován: 11 roků
Bydliště: Brno
Vůz: Nyni Octavia 2 RS, ex S70 T5,S60D5, 850R

#16 Kišmikova "Tépětka" S60 2.4 T5

Příspěvek od S60 GOLD »

Cau. Auto krasne. Fakt moc!!! Jen jedna otazka... Ty mas kovane ojnice? Tlak 1.6bar je teda uz mazec. Vim ze P2 vydrzi daleko vic ale.....
_________________
Octavia 2 RS fl 280hp….
Drive : S70 T5 22T,Golf 3 Gti,Volvo 850R,Volvo S60 D5,Audi A4

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 103
Příspěvky: 711
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#17 Kišmikova "Tépětka" S60 2.4 T5

Příspěvek od kishmick »

Čau. Díky! :) Kované ojnice zatím nemám. Já jsem hodně pročítal i zahraniční fóra a uvádí se, že tenhle motor má ojnice (jako R-ko) větší, takové, které by měli vydržet cca 400 HP. Viděl jsem ten rozdíl (oproti normálním P2) i na pár fotkách a opravdu vypadají, že by to měli vydržet. Jinak, vím z tvojí galérky, že ty jsi je na svoje auto dával. Jsou super. Plánuju je taky. Ale je to o času a o penězích (snad příští rok). Aby mohl být výkon ještě větší-třeba 450 Hp a víc. Jinak auto vůbec nešetřím a myslím, že jestli jsem je neohnul teď, tak už nikdy. Nesmíš taky moc dupat na 5-ku a na 6-ku-když jedeš 100-kou (to potom asi trpí ojnice nejvíc) :D !!!
ojnice T5.jpg
ojnice T5.jpg (87.77 KiB) Zobrazeno 1813 x
Naposledy upravil(a) kishmick dne 04 kvě 2021 18:14, celkem upraveno 1 x.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

python.p
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4924
Registrován: 6 roků 10 měsíců
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70
Kontaktovat uživatele:

#18 Kišmikova "Tépětka" S60 2.4 T5

Příspěvek od python.p »

Na tolik kobyl to podle mě chce už to AWD... ale někoho baví pálit gumy. :D
_________________
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ "ECM531D"
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...


VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Ejdou Rotacak
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 3190
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha - Zbraslav
Vůz: V 70II T5 AWD, MY 07'HT-STAGE 3 + úpravy

#19 Kišmikova "Tépětka" S60 2.4 T5

Příspěvek od Ejdou Rotacak »

jenže takovej výkon Volví AWD už těžko dlouhodobě ustojí bez ztráty kytičky :(
Vždycky když poslouchám babky ve frontě u kasy, tak se všechny drží za hlavy,
že to je prej od 350 HP oúplnej vabank.
_________________
V 70 B5244 T5, AWD, MY 07' HILTON TUNING stage 3 + úpravy
V 70 B5244 S2 2.4L, MY 01' stage 2, LPG

S60 GOLD
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1291
Registrován: 11 roků
Bydliště: Brno
Vůz: Nyni Octavia 2 RS, ex S70 T5,S60D5, 850R

#20 Kišmikova "Tépětka" S60 2.4 T5

Příspěvek od S60 GOLD »

kishmick píše:Čau. Díky! :) Kované ojnice zatím nemám. Já jsem hodně pročítal i zahraniční fóra a uvádí se, že tenhle motor má ojnice (jako R-ko) větší, takové, které by měli vydržet cca 400 HP. Viděl jsem ten rozdíl (oproti normálním P2) i na pár fotkách a opravdu vypadají, že by to měli vydržet. Jinak, vím z tvojí galérky, že ty jsi je na svoje auto dával. Jsou super. Plánuju je taky. Ale je to o času a o penězích (snad příští rok). Aby mohl být výkon ještě větší-třeba 450 Hp a víc. Jinak auto vůbec nešetřím a myslím, že jestli jsem je neohnul teď, tak už nikdy. Nesmíš taky moc dupat na 5-ku a na 6-ku-když jedeš 100-kou (to potom asi trpí ojnice nejvíc) . Když jezdíš svižně na 2-ku a na 3-ku, tak trpí hodně poloosy, spojka, prostě věci z "druhý strany",ale hlavně gumy (jak to tak vypadá, po měsíci ježdění-po čipování-budu muset koupit nový...) :D !!!
Ja jsem je davat musel ,protoze mam jeste Whiteblok, u meho se to doporuceje uz pri 300 Hp. Tak preju hlavne pevne nervy pri dalsim zvysovani vykonu,mas to dobre rozjete...hlavne vydrzet. :good: :good:
_________________
Octavia 2 RS fl 280hp….
Drive : S70 T5 22T,Golf 3 Gti,Volvo 850R,Volvo S60 D5,Audi A4

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 103
Příspěvky: 711
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#21 Kišmikova "Tépětka" S60 2.4 T5

Příspěvek od kishmick »

Objevili jsme nový zdroj na dnes již nedostatkové turbo K24 !!! U našich severních sousedů (Polsko) se repasují hromady K24 (nejspíše pocházejících z Anglie-z policejních S60tek - kdysi honících motorkáře kolem Londýna :D ). Opět jsme se stali "pokusnými králíky" a jednu repasovanou K24 (cca za 1/3 ceny) z Polska jsme vzali pro sebe. A je vidět, že jsme neprohloupili. Vypadá dobře, má nový "vniřnosti" a snad nějakou dobu vydrží (než asi přejdeme na 20T Kinugawa). P.S. Minulý rok tady tohle turbo zoufale sháněli asi 2 lidi a mluvilo se o tom, že už není v celý Evropě. Omyl! Těsně vedle nás se jich válí celý hromady!!! :D
Přílohy
K24.jpg
K24 1.jpg
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 34
Registrován: 8 roků 11 měsíců
Bydliště: Chlumec nad Cidlinou
Vůz: S80 2.5Tdi, S60 2.4 125kw

#22 Kišmikova "Tépětka" S60 2.4 T5

Příspěvek od carlito »

S60 je proste neokoukatelna... kor T5...
_________________
940, V70I, S60II, V70, S60I, S80I
Aktualne S80I 2.5Tdi a S60I 2.4 atmoska

S60 GOLD
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1291
Registrován: 11 roků
Bydliště: Brno
Vůz: Nyni Octavia 2 RS, ex S70 T5,S60D5, 850R

#23 Kišmikova "Tépětka" S60 2.4 T5

Příspěvek od S60 GOLD »

"než asi přejdeme na 20T Kinugawa" tak na tuhle znacku bych zrovna nepechazel.....
_________________
Octavia 2 RS fl 280hp….
Drive : S70 T5 22T,Golf 3 Gti,Volvo 850R,Volvo S60 D5,Audi A4

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 103
Příspěvky: 711
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Milevsko
Vůz: S60 2.4T5 ARD, 940 B230FT

#24 Kišmikova "Tépětka" S60 2.4 T5

Příspěvek od kishmick »

Čau! Máš pravdu. Jednak je velikostí 20T(i Mitsubishi atd.) skoro stejná (jen o málo větší), než K24 a potom... - Kinugawa TD04HL-20TGTX je další varianta (o trochu levnější), než Mitsubischi TD04HL-20T...od jiných výrobců. Lidi je kupujou (a ladiči ve světě taky), protože je prostě plug and play (a u volva moc na výběr nemáš). Asi by možná odešla za kratší čas, než nová K24, ale za to stojí o něco míň(Aliexpress) a kdybych měl např. S60R a netunil to(moc nejezdil atd.),tak do ní klidně jdu. Já teď v nejbližší době objednám určitě kompresorový kolečko od ARD-tu 11-ti lopatkovou variantu. Zůstanu tedy určitě nějakej čas u K24. Je to super turbo na každodenní ježdění a i na "blbnutí". Zvládne v poho výkon 200 až 400koní (s úpravama). Zabírá už od nižších otáček (kolem 2500tis.) a když tomu naložíš, tak skvěle drží tlak okolo 6500tis a tlak se nepropadá-drží. Je to taky o softu - s D5T5 (s ARD) jsme spokojený. Žádnej problém. Bohužel u tohohle turba je předpoklad, že tlak 1.6 baru nevydrží věčně (jde i tlak 1.8). Tohle "středně malý" turbo máme nalazený na horní hranici výkonu. Co jsem koukal, ty jsi bral 22T z ARD? Tam bude asi trochu problém s prodlevou? V nižších otáčkách ti to asi moc nepojede? Ale turbo je to skvělý, máš tam rezervu!!! Já bych ho vyzkoušel taky, ale jedině s kovanýma ojnicema. :%)
Dodatek:
Ještě k polskýmu repasu (co je na fotkách výše): teď zjišťujeme, že jsme byli opravdu první, kdo si lajsnul objednat "polský repas" na českém aukru!!! Turba jsou tam už skoro rok a za tu dobu si tam nikdo nic neobjednal. No, naše "odvaha" (nebo snad zoufalost :%) ) se nám docela vyplatila, jsou v pohodě... P.S. : Co jsem se ptal, tak těch K24 je tam ještě 10 kusů-že bysme vzali ještě jedno :crazy: ???!!!
Naposledy upravil(a) kishmick dne 20 led 2021 16:58, celkem upraveno 4 x.
_________________
Bylo: Volvo 245 DL r.1974
Nyní: Volvo S60 I 2.4 T5 r. 2005 290 kW https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=69548
Nyní: Volvo 940 Turbo r. 1990 B230FT https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?t=78321

S60 GOLD
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 14
Příspěvky: 1291
Registrován: 11 roků
Bydliště: Brno
Vůz: Nyni Octavia 2 RS, ex S70 T5,S60D5, 850R

#25 Kišmikova "Tépětka" S60 2.4 T5

Příspěvek od S60 GOLD »

Tak 22T bere dobre kolem 3000ot. Jeste premyslim o 9 lpatkove vrtulce. Ted mam 11 lopatkovou. Ale jsem spokojenej a dal uz nepujdu. Staci. Uz se chci zacit venovat interieru... :-)) teda pokud nepujde auto z domu. :-)
_________________
Octavia 2 RS fl 280hp….
Drive : S70 T5 22T,Golf 3 Gti,Volvo 850R,Volvo S60 D5,Audi A4
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „Galerie uživatelů“