Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
ivanvanata
Offline
Příspěvky: 392
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od ivanvanata »

Jammal píše:
ivanvanata píše:no za mne musím trvat na svém.. do všech 3 svých aut už nikdy nenaleju to co "výrobce" myslel (tedy 0w-30, protože moje praktická zkušenost říká že s jiným olejem jedou auta daleko lépe (jdou do otáček) a jedou tišeji, chod motorů je subjektivně hladší, neduní, neklapou a po ostré jízdě nesmrdí chlorem. výrobce totiž přitom vymýšlení motivovala EU s honbou na CO2 určitě ne ochranou motoru. padlo to tu mockrát - co se mechanicky změnilo na D5 od doby co měla předepsané oleje B3? krom toho odborné publikace říkají že olejem s vyšší hths motor nelze zničit, s nižší ano...pochopitelně "vodičky " namažou ledovej motor rychlejc.
Ahoj, v tomto máš pravdu, ale přesně je to o tom, že když použiješ olej s nižší HTHS viskozitou do motoru kam nepatří, tak jej můžeš poškodit hlavně díky tomu, že za vyšší teploty rychleji stéká z mazaných částí a na dílech se neudrží dostatečně dlouho. Kdežto když pro motor, kde je olej se sníženou HTHS viskozitou předepsaný použiješ olej s viskozitou vyšší (což tady právě děláte s tím Mobilem 5W-50 atd.), stane se maximálně to, že se o něco málo zvedne spotřeba. Neříkám, že je to úplně špatně, jen jsem se vždy držel předpisu výrobce a neměl jsem důvod tomu nedůvěřovat. Když už mluvíme o vodičkách, jsou i oleje 0W-8 a dokážou motor namazat velmi dobře, jen musí být konstrukčně vhodný pro tento typ maziva. Za mě je favorit pro starší motory bez DPF kde je na výběr z více viskozit jednoznačně 5W-40 A3/B4.
jo, tak to si rozumíme... taky proto sám pořád "vnitřně bojuju" jestli lejt C3 (to dělám nyní, mám dpf) nebo B3 (když ho to nežere, tak jak se dostane do vejfuku) :) ale myslím že to nebo to motor ještě 200tkm odjede

Jammal
Offline
Příspěvky: 57
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Liptál
Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Jammal »

Jestli máš DPF, tak určitě C3. Stěny válce se mažou a i když minimálně, vždycky se nějaký ten olej spálí a dostane do výfuku. Nevím jak jsou na tom ceny DPF u Volva, ale asi to něco stát bude. Jinak rozdíl v C3 a B4 je v tom, že C3 musela být právě kvůli zplodinám ochuzená o pár účinných složek a museli vymyslet čím je nahradit. Nahradili a funguje to jak má, ale nad vysoko popelnatý olej není...většina výkonných sporťáků frčí na vysoko popelnatém oleji, většinou 10W-60.

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1343
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Arkaz »

no ale volvo odporuca pre motory s dpf olej A5/B5 a nie C3

ivanvanata
Offline
Příspěvky: 392
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od ivanvanata »

Arkaz píše:no ale volvo odporuca pre motory s dpf olej A5/B5 a nie C3

jj to máš pravdu... a proto má řada dieselů DPF na odpis po 200 tkm...protože je to full saps

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1343
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Arkaz »

ja ti nevim moje dpf ma 460tkm a jazdi len na a5/b5 olej a neni problem :)

Jammal
Offline
Příspěvky: 57
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Liptál
Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Jammal »

Arkaz píše:ja ti nevim moje dpf ma 460tkm a jazdi len na a5/b5 olej a neni problem :)
Jj ty jezdíš na to co doporučuje výrobce což je správně, ale řešili jsme tu co majitelé Volv kteří nejsou s A5/B5 spokojení používají. To moje C3 patří k tomuto případu ;)

Arkaz
Offline
Příspěvky: 1343
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Láb
Vůz: XC70 D5 09" / S60 D4 13"

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Arkaz »

tak ano keby nejdem do a5/b5 tak potom asi len c3. ale nakoniec som zostal pri ravenol oleji ktory je certifikovany volvom a splna normu :) nieje sice najlacnejsi ale aspon mam klud ze tam davam co tam ma ist.

Jammal
Offline
Příspěvky: 57
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Liptál
Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Jammal »

Arkaz píše:tak ano keby nejdem do a5/b5 tak potom asi len c3. ale nakoniec som zostal pri ravenol oleji ktory je certifikovany volvom a splna normu :) nieje sice najlacnejsi ale aspon mam klud ze tam davam co tam ma ist.
Taky věřím jen prověřeným výrobcům. U mě to sice vypadá, že jsem postižený Castrolem, ale není to tak...od další výměny budu testovat novou prémiovou značku oleje co jde do ČR a měla by být za hodně dobré peníze, tak pak poreferuju, jak budu spokojený :Yahoo!:

ivanvanata
Offline
Příspěvky: 392
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od ivanvanata »

jj dej vědět - já do svých D5 dávám millers oils C3 a změna je fakt velká k lepšímu, jediné co mi vadí že jak ujedu 8-10tkm olej začne bejt hlučnější, tak měním dřív...no nízké tbn asi nebo nevím

Jammal
Offline
Příspěvky: 57
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Liptál
Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Jammal »

ivanvanata píše:jj dej vědět - já do svých D5 dávám millers oils C3 a změna je fakt velká k lepšímu, jediné co mi vadí že jak ujedu 8-10tkm olej začne bejt hlučnější, tak měním dřív...no nízké tbn asi nebo nevím
Ahoj. Ano jak říkáš, to vypadá že se olej celkově rychleji vyčerpá...možná používají horší základový olej nebo měně aditiv, příčin může být víc. Je hlučnější už za studena nebo až po zahřátí? Zkoušel jsi i jinou značku...jak tady třeba hodně uvádí Mobil?

ivanvanata
Offline
Příspěvky: 392
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od ivanvanata »

u millersu bych úplně neuvažoval o horším základu, spíš jde o vyčerpání oleje...resp. aditiv, protože má nízké TBN -jen kolem 7,8. když jsem to koupil, jezdilo to právě na mobil 1 a oproti tomu to je výrazně tišší právě :)

Jammal
Offline
Příspěvky: 57
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Liptál
Vůz: V70 2,4 D5 AWD 2005

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Jammal »

ivanvanata píše:u millersu bych úplně neuvažoval o horším základu, spíš jde o vyčerpání oleje...resp. aditiv, protože má nízké TBN -jen kolem 7,8. když jsem to koupil, jezdilo to právě na mobil 1 a oproti tomu to je výrazně tišší právě :)
Pak je to jasné i když 7,8 není tak nízká hodnota. Nechal sis měřit nebo máš výbavu? A o jaké viskozitě se vlastně bavíme?

ivanvanata
Offline
Příspěvky: 392
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od ivanvanata »

hele nic jsem neměřil, když se mi to nezdá, měním, většinou po 10 max 15tkm...leju 5w40 C3 (občas jedu cihlu třeba 2 hod)

Zeb
Offline
Příspěvky: 939
Registrován: 21 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Zeb »

Mobil1 začal dělat ESP ve viskozitě 0W-40 olej se specifikací C3 https://dufy.cz/motorovy-olej-mobil-1-esp-0w-40-5l, stejně tak ho dělá i Aral https://dufy.cz/motorovy-olej-aral-supertronic-0w-40-4l
Přijde mi to lepší volba než Mobil1 ESP 5W-30
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

Radim_CZ
Offline
Příspěvky: 17
Registrován: 9 roků 9 měsíců
Bydliště: Uherské Hradiště
Vůz: Volvo S60 D5 136kw MY2008

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Radim_CZ »

Máte někdo v D5 136kw tento olej? Přemýšlím nad ním. https://www.millersoils.cz/xf-longlife-0w30

Zeb
Offline
Příspěvky: 939
Registrován: 21 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Zeb »

Zeb píše:Mobil1 začal dělat ESP ve viskozitě 0W-40
Tak jsem ho objednal na Dufy, do D5 136kw. Dorazil olej vyrobeny v roce 2016. To me docela vykolejilo, ponevadz jsem si myslel, ze je to novinka. Nevite, jak zjistit, kdy se 0w-40 ESP od Mobilu zacal vyrabet? Vsechny datasheety co jsem na netu nasel byly datovany rokem 2019. Doufam ze to nebude nejaky padelek
_________________
Bylo: bílá 440 1,9 TD
Je: modrá V70 I 2,5 TDI

python.p
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6185
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od python.p »

Pokud na ofiko stránkách je, že je od roku 2019, tak datum výroby 2016 asi není úplně košér a klidně bych napsal nebo zavolal na zastoupení Mobil1...
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Fíla
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1065
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Fíla »

Radim_CZ píše:Máte někdo v D5 136kw tento olej? Přemýšlím nad ním. https://www.millersoils.cz/xf-longlife-0w30
Mám v D3 (D5204T7). Už třetím rokem. Nestěžuji si a motor tak ne.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

python.p
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6185
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od python.p »

Můj skromný názor, že základ je měnit pravidelně, max 15t km. A pak Millers, Mobil1, Mogul, Texaco jsou podle mě firmy, kde člověk nemůže šlápnout vedle.
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

ivanvanata
Offline
Příspěvky: 392
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od ivanvanata »

s tím souhlasím taky měnit po 15 max a je OK skoro vše...můj poslední "výzkum" ukázal že když jsem do jedné z mých D5 narval pokusně olej 5W30 A5/B5 (ale longlife a nízkou hths 3,2) tak se sice slyšitelně rychleji namaže a "neduní" tolik do výfuku při ubrání plynu (dělá menší mazací tlak), ale při rychlejší jízdě je auto hlučnější a je méně reaktivní, takže tam vrátím 5W30 C3 (s hths 3,6) a v druhé D5 co dostává kotel nechám B3 :( prostě na nic světoborného jsem moc nepřišel...

python.p
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6185
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od python.p »

Žere to olej? Kouří to? Nejede to?

Jsou tu lidi co lejou právě A3/B4 leje a doporučujou ve velkým... konkrétně všelék Mobil 1 Rally Formula. :)
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

ivanvanata
Offline
Příspěvky: 392
Registrován: 7 roků 4 měsíce
Bydliště: praha
Vůz: xc60 D5

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od ivanvanata »

no zdá se že to je další příklad který potvrzuje že když to ten olej nežere, tak to těžko něčemu uškodí... :) kdežto když to pak ten "řídkej" olej žere tak asi ano...

se mi zdá že nás ty ekologický teorie trochu ojebávají

python.p
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6185
Registrován: 8 roků 1 měsíc
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od python.p »

Tohle je jediný logicky vysvětlení, na druhou stranu záleží taky na nájezdu... a osobně teda A5/B5 taky ignorují a jezdím C3 olej, což je sice olej pro DPF, ale nemá snížené HTHS. :)

A hlavně, měnit olej co 10k max 15k km :)
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

Munga
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2217
Registrován: 6 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Munga »

Přesňe tak, 0w30 kuli rychlému máznutí hydro a C3 kuli normální hths a Dpf. Když netahám karavan tak to stíhá i u moře ve vedru.

old.fashioned
Offline
Příspěvky: 774
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC60 D4 AWD MY 2017

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od old.fashioned »

Mobil 1 ma novy olej 0w-30 ESP LV, ktery ma krome A5/B5 i C2... tj. asi lepsi nez FE 0w-30...
_________________
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé