info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 5819
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Já to snad smažu už píšu zase bláboly a pořádně nečtu......
-
Offline
- Příspěvky: 46
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: S60, 2007, 2,4D 93kW->132kW by VDash.
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Díky za odpovědi kluci.
Ještě jedna otázka ... nevíte někdo průměr té trubky, kterou bych to měl spojit? Když bufík vymontuju, abych se podíval na průměr, tak už se nebudu mít jak dostat do obchodu
...
Děkuju
Ještě jedna otázka ... nevíte někdo průměr té trubky, kterou bych to měl spojit? Když bufík vymontuju, abych se podíval na průměr, tak už se nebudu mít jak dostat do obchodu

Děkuju

_________________
VOLVO dice diagnostika v Jižních Čechách :)
Volvo S60 2008, 2,4D D5244T7 93kW -> 132kW, manuál, černá metalíza, koupeno v DE se 106.000km -> nyní 210.800km :)
VOLVO dice diagnostika v Jižních Čechách :)
Volvo S60 2008, 2,4D D5244T7 93kW -> 132kW, manuál, černá metalíza, koupeno v DE se 106.000km -> nyní 210.800km :)
-
Offline
- Příspěvky: 3481
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
teď jsem to měřil měl jsem tam průměr 25mm a délku cca 70mm
udělal jsem to na soustruhu z hliníkové trubky a na koncích jsem měl osazení, aby to líp drželo a nesklouzlo, ale když bude jen rovná, bude to držet taky...
udělal jsem to na soustruhu z hliníkové trubky a na koncích jsem měl osazení, aby to líp drželo a nesklouzlo, ale když bude jen rovná, bude to držet taky...
-
Offline
- Příspěvky: 6088
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
já už nepomůžu. Propojovací trubku jsem daroval novému majiteli naší V70 
ale odhadem to bylo jak deseti koruna. Větší ne. Na obou stranách jsem to stáhl kovovými páskami se šroubkem a cajk.

ale odhadem to bylo jak deseti koruna. Větší ne. Na obou stranách jsem to stáhl kovovými páskami se šroubkem a cajk.
-
Offline
- Příspěvky: 6088
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
tak desetikoruna má průměr 24 mm - kuva já to mám v oku




-
Offline
- Příspěvky: 46
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: S60, 2007, 2,4D 93kW->132kW by VDash.
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Jste borci ... ušetřili jste mi mnoho nadávek při demontáži bufíku!
Díky

Díky


_________________
VOLVO dice diagnostika v Jižních Čechách :)
Volvo S60 2008, 2,4D D5244T7 93kW -> 132kW, manuál, černá metalíza, koupeno v DE se 106.000km -> nyní 210.800km :)
VOLVO dice diagnostika v Jižních Čechách :)
Volvo S60 2008, 2,4D D5244T7 93kW -> 132kW, manuál, černá metalíza, koupeno v DE se 106.000km -> nyní 210.800km :)
-
Offline
- Příspěvky: 6088
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
tak s tím prohlášením bych byl opatrný. Nadávek bude spousta, kór když to budeš dělat poprvé a budeš přemýšlet, jak co vyndat, jak si bufík opřít
Třeba supr je, když rozpojíš hadičky s chladící kapalinou a teď to potřebuješ rychle spojit na obou stranách, teče ti ten hnus po rukách, klečíš či ležíš v tom... tady je dobrá rada, rozpojení a spojení chladícího okruhu udělat ve dvou lidech.
Ale jako sranda to je, o tom žádná

Třeba supr je, když rozpojíš hadičky s chladící kapalinou a teď to potřebuješ rychle spojit na obou stranách, teče ti ten hnus po rukách, klečíš či ležíš v tom... tady je dobrá rada, rozpojení a spojení chladícího okruhu udělat ve dvou lidech.
Ale jako sranda to je, o tom žádná

-
Offline
- Příspěvky: 2609
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/P*/740/940
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Ideální je tuhle srandu provozovat:
- poprvé
- venku
- v listopadu
- za deště / sněhu / větru
- sám
- po tmě
- na sídlišti / na ulici
Překvapivě při rozpojení chadicího okruhu toho moc neteklo, měl jsem dva špunty od vína. Jednu hadici zašpuntuješ hned, rukou podržíš druhý konec. A ten pak dorazíš druhým špuntem. Palivovou hadičku šroubkem.
Teď už mám v autech jen jeden bufík, navíc v P3. A ten funguje (zatím). Takže všem rozebíračům Ardiců tak trochu závidím
Bufik od Ardic (v P2) fakt není výkřikem spolehlivosti. Nedivím se, že přežila jen dvě velká jména - Eberspacher a Webasto - ti to dělají dlouho a dobře.
/PL
/PL
- poprvé
- venku
- v listopadu
- za deště / sněhu / větru
- sám
- po tmě
- na sídlišti / na ulici
Překvapivě při rozpojení chadicího okruhu toho moc neteklo, měl jsem dva špunty od vína. Jednu hadici zašpuntuješ hned, rukou podržíš druhý konec. A ten pak dorazíš druhým špuntem. Palivovou hadičku šroubkem.
Teď už mám v autech jen jeden bufík, navíc v P3. A ten funguje (zatím). Takže všem rozebíračům Ardiců tak trochu závidím

Bufik od Ardic (v P2) fakt není výkřikem spolehlivosti. Nedivím se, že přežila jen dvě velká jména - Eberspacher a Webasto - ti to dělají dlouho a dobře.
/PL
/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvky: 6088
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
na špunty jsme zapomněl, ano to je potřeba. Takže dát si 2 sedmičky vína, vzít špunty a hurá na to. Pak ani v listopadu v -7C je příjemně.
-
Offline
- Příspěvky: 46
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: S60, 2007, 2,4D 93kW->132kW by VDash.
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Vzhledem k počasí venku a mým chabým nervům spíš tak dvě flašky slivovice... 

_________________
VOLVO dice diagnostika v Jižních Čechách :)
Volvo S60 2008, 2,4D D5244T7 93kW -> 132kW, manuál, černá metalíza, koupeno v DE se 106.000km -> nyní 210.800km :)
VOLVO dice diagnostika v Jižních Čechách :)
Volvo S60 2008, 2,4D D5244T7 93kW -> 132kW, manuál, černá metalíza, koupeno v DE se 106.000km -> nyní 210.800km :)
-
Offline
- Příspěvky: 5819
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
A co si svěrkami stáhnout hadice? Je tam na to místo? Jen tipuji. U P3 je jednodušší upustit chladicí kapalinu, protože je v nejvyšším bodě.
https://www.zbozi.cz/vyrobek/sverka-rychloupinaci-450-mm-extol-craft/
https://www.zbozi.cz/vyrobek/sverka-rychloupinaci-450-mm-extol-craft/
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9948
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Tenhle ARDIC 912D je model od Eberspacheruok2ucx píše: Bufik od Ardic (v P2) fakt není výkřikem spolehlivosti. Nedivím se, že přežila jen dvě velká jména - Eberspacher a Webasto - ti to dělají dlouho a dobře.
/PL
/PL

_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9948
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Všem jsem to v létě na týhle židli říkal. Ale je to marný, je to marný, je to marný.ok2ucx píše:Ideální je tuhle srandu provozovat:
- poprvé
- venku
- v listopadu
- za deště / sněhu / větru
- sám
- po tmě
- na sídlišti / na ulici
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 3481
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
není nad teplou dílnu... 
k hadicím jsem ani špunty nepotřeboval, měl jsem čistý kýbl, trocha toho vytekla, tak jsem to pak dolil...
spíš pak z bufíku, až je na stole, pořád ten "bordel" teče...

k hadicím jsem ani špunty nepotřeboval, měl jsem čistý kýbl, trocha toho vytekla, tak jsem to pak dolil...
spíš pak z bufíku, až je na stole, pořád ten "bordel" teče...
-
Offline
- Příspěvky: 2609
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Poodří
- Vůz: V90CC-T6/P*/740/940
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Jo a ne. Měl jsem za to, že Ardic byla původně samostatná značka (tady to i nějak potvrzují: http://www.espar.co.uk/espar-plymouth-products-ardic.html), kterou pak Eber (asi jako konkurenci) pohltil a --tipuji-- že utlumil, zadusil a zadupal do země...hajnej píše:Tenhle ARDIC 912D je model od Eberspacheru
Což je tak trochu dobře. I nová hořáková komora často nemusí vydržet vice než 2 roky, nechápu ale proč. Je to k zlosti. Že by ta CZ nafta byla fakt tak zlá a agresivní?
/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9948
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Díky za osvětu.ok2ucx píše:Jo a ne. Měl jsem za to, že Ardic byla původně samostatná značka (tady to i nějak potvrzují: http://www.espar.co.uk/espar-plymouth-products-ardic.html), kterou pak Eber (asi jako konkurenci) pohltil a --tipuji-- že utlumil, zadusil a zadupal do země...hajnej píše:Tenhle ARDIC 912D je model od Eberspacheru
Což je tak trochu dobře. I nová hořáková komora často nemusí vydržet vice než 2 roky, nechápu ale proč. Je to k zlosti. Že by ta CZ nafta byla fakt tak zlá a agresivní?
/PL
Celý problém u ARDIC 912D je podle me v tom v tom, že v regulátoru tlaku (tzv. tryska) je osazena membrána, která je časem naleptaná naftou a neplní svoji funkci (svůj podíl může mít i biosložka). Takže do zařízení jde proud nafty v pulsech od čerpadla. Dále může drolící se membrána ucpat úzký vývod trysky a tím pádem nafta sákne kolem čepu, který je opřený o hranu komory a tím pádem může sáknoucí nafta zahořet a tím zničit celý vnitřek bufíku. Moc tomu nepřidá ani fakt, že nafta nejde z nádrže přes filtr.
Naposledy upravil(a) hajnej dne 30 říj 2018 19:09, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 5819
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
-
Offline
- Příspěvky: 46
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: S60, 2007, 2,4D 93kW->132kW by VDash.
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Klucí, jak moc je důležitá teubka v bufíku od sání? Musí tam být? Já že jsem jí použil místo rozpadlého výfuku... zítra chci bufík zkoušet po kompletní dekarbonizaci a výměně trysky... jen aby mě nepřekvapilo, že mi začne hořet auto z důvodu, že tam chybí ta trubka
díky 


_________________
VOLVO dice diagnostika v Jižních Čechách :)
Volvo S60 2008, 2,4D D5244T7 93kW -> 132kW, manuál, černá metalíza, koupeno v DE se 106.000km -> nyní 210.800km :)
VOLVO dice diagnostika v Jižních Čechách :)
Volvo S60 2008, 2,4D D5244T7 93kW -> 132kW, manuál, černá metalíza, koupeno v DE se 106.000km -> nyní 210.800km :)
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9948
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Zkus to. Možná to bude mít jiné vlastnosti díky proudění vzduchu, ale já bych to zkusil.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 46
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: S60, 2007, 2,4D 93kW->132kW by VDash.
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Jiné vlastnosti? Děsíš mě
jaké vlastnosti to může mít jiné? Nedokonalé spalování? Z plastů se stane bufík? Zastavím tok času? Jsem hold posera no 


_________________
VOLVO dice diagnostika v Jižních Čechách :)
Volvo S60 2008, 2,4D D5244T7 93kW -> 132kW, manuál, černá metalíza, koupeno v DE se 106.000km -> nyní 210.800km :)
VOLVO dice diagnostika v Jižních Čechách :)
Volvo S60 2008, 2,4D D5244T7 93kW -> 132kW, manuál, černá metalíza, koupeno v DE se 106.000km -> nyní 210.800km :)
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9948
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Ten nasávanej vzduch bude mít trochu jiné proudění, ale to je vše. Zažni to s nárazníkem dole a sleduj to.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 6088
- Registrován: 15 roků 4 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Pro klid v duši, já bych na sání bufíku nasadil nějakou alespoň krátkou hadici či trubku, ať je proudění zachováno. Ale dle mě nemá vliv, zda je/není na sání trubka. Neb přeci je vrtulka, která vhání vzduchu do těla bufíku a ta vytváří finální proudění...
-
Offline
- Příspěvky: 1680
- Registrován: 11 roků 11 měsíců
- Bydliště: Banská Bystrica
- Vůz: S80 & S60
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Napríklad na Webasto musí byť na saní nasadený ten plastový tlmič, inak to má divný zvuk, je to hlučnejšie a naviac to vyhadzuje niekedy bez toho chybu.
-
Offline
- Příspěvky: 46
- Registrován: 9 roků 3 měsíce
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: S60, 2007, 2,4D 93kW->132kW by VDash.
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
Tak včera v 11 večer jsem šel na sídlišti instalovat bufík. Nejen, že na mě hodná sousedka zavolala policii, že rozkrádám auto (ono totiž zvednutá kapota, rozsvícený interiér a otevřené dveře u řidiče značí, že auto kradete
), ale ke všemu bylo 7°C, tudíž se bufík nerozjel, a na notebooku jsem ani neměl doinstalovanou vidu, abych bufík zkusil ručně. Šel jsem tedy zklamán domu a modlil se, aby do rána mrzlo. Ráno krásných -1°C a já vrátil po roce pojistku bufíku, nastartoval a čekal s hasičákem v ruce v očekávání toho nejhoršího ... jakmile se roztočil motor dmychadla, začaly z výfuku lítat zbytky po dekarbonizaci a vyvalil se hustý bílý dým, v tu chvíli se bufík vypnul. Kouknu na vDash - chyba CPM, neúspěšný start. Smazal jsem chybu, protože jsem věděl, že to bude tím, než se bufík "vypálí" a než nasaje čerpadlo pořádně naftu. Bufík začal po druhém startu tedy znovu najíždět, vyvalil se oblak modro-bílého mraku (to bude tím olejem, co jsem tam stříkal při čištění) a najednou nic - bufík jen hučel, žádný dým a já pouze cítil, jak z výfuku vychází krásný horký vzduch. HEURÉKA! Do minuty už jsem nemusel ani škrabat a bufík si spokojeně hučel do cca. 60°C, pak se sám vypnul. SSUM: Na sání opravdu nemusí být nasazena trubka a předpokládám, že tam tedy je jen z důvodu aby bufík nenasál třeba při průjezdu kaluží vodu, žádné plameny ze sání nesleduji
. U mě to tedy bylo vadnou tryskou a neskutečným množstvím karbonu ve spalovací komoře okolo výměníku. Velice bych chtěl Vám všem poděkovat za cenné rady. Hajnýmu patří největší dík za cenné technické rady a za odpovědi na velmi specifické dotazy.
Děkuju kluci



_________________
VOLVO dice diagnostika v Jižních Čechách :)
Volvo S60 2008, 2,4D D5244T7 93kW -> 132kW, manuál, černá metalíza, koupeno v DE se 106.000km -> nyní 210.800km :)
VOLVO dice diagnostika v Jižních Čechách :)
Volvo S60 2008, 2,4D D5244T7 93kW -> 132kW, manuál, černá metalíza, koupeno v DE se 106.000km -> nyní 210.800km :)
-
Offline
- Příspěvky: 3481
- Registrován: 9 roků 11 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení
mě teda po rozborce a vyčištění nic hrozného z výfuku neletělo, lehce to zakouřilo a pak už nic
a vypíná se, až je motor ohřátý na provozní teplotu (90°C, respektive 60°C do chladiče)
a vypíná se, až je motor ohřátý na provozní teplotu (90°C, respektive 60°C do chladiče)
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé