info: P2 bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

  • Autor
  • Zpráva
Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5819
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Já to snad smažu už píšu zase bláboly a pořádně nečtu......
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

matejzeman
Offline
Příspěvky: 46
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: S60, 2007, 2,4D 93kW->132kW by VDash.

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od matejzeman »

Díky za odpovědi kluci.
Ještě jedna otázka ... nevíte někdo průměr té trubky, kterou bych to měl spojit? Když bufík vymontuju, abych se podíval na průměr, tak už se nebudu mít jak dostat do obchodu :oops: ...

Děkuju :good:
_________________
VOLVO dice diagnostika v Jižních Čechách :)

Volvo S60 2008, 2,4D D5244T7 93kW -> 132kW, manuál, černá metalíza, koupeno v DE se 106.000km -> nyní 210.800km :)

Tod2
Offline
Příspěvky: 3481
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Tod2 »

teď jsem to měřil měl jsem tam průměr 25mm a délku cca 70mm
udělal jsem to na soustruhu z hliníkové trubky a na koncích jsem měl osazení, aby to líp drželo a nesklouzlo, ale když bude jen rovná, bude to držet taky...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6088
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Haben »

já už nepomůžu. Propojovací trubku jsem daroval novému majiteli naší V70 :-)
ale odhadem to bylo jak deseti koruna. Větší ne. Na obou stranách jsem to stáhl kovovými páskami se šroubkem a cajk.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6088
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Haben »

tak desetikoruna má průměr 24 mm - kuva já to mám v oku :-) :-) :-)
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

matejzeman
Offline
Příspěvky: 46
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: S60, 2007, 2,4D 93kW->132kW by VDash.

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od matejzeman »

Jste borci ... ušetřili jste mi mnoho nadávek při demontáži bufíku!
Díky :Bravo: :beer:
_________________
VOLVO dice diagnostika v Jižních Čechách :)

Volvo S60 2008, 2,4D D5244T7 93kW -> 132kW, manuál, černá metalíza, koupeno v DE se 106.000km -> nyní 210.800km :)

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6088
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Haben »

tak s tím prohlášením bych byl opatrný. Nadávek bude spousta, kór když to budeš dělat poprvé a budeš přemýšlet, jak co vyndat, jak si bufík opřít :D

Třeba supr je, když rozpojíš hadičky s chladící kapalinou a teď to potřebuješ rychle spojit na obou stranách, teče ti ten hnus po rukách, klečíš či ležíš v tom... tady je dobrá rada, rozpojení a spojení chladícího okruhu udělat ve dvou lidech.

Ale jako sranda to je, o tom žádná :lol:
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od ok2ucx »

Ideální je tuhle srandu provozovat:
- poprvé
- venku
- v listopadu
- za deště / sněhu / větru
- sám
- po tmě
- na sídlišti / na ulici

Překvapivě při rozpojení chadicího okruhu toho moc neteklo, měl jsem dva špunty od vína. Jednu hadici zašpuntuješ hned, rukou podržíš druhý konec. A ten pak dorazíš druhým špuntem. Palivovou hadičku šroubkem.

Teď už mám v autech jen jeden bufík, navíc v P3. A ten funguje (zatím). Takže všem rozebíračům Ardiců tak trochu závidím :evil:
Bufik od Ardic (v P2) fakt není výkřikem spolehlivosti. Nedivím se, že přežila jen dvě velká jména - Eberspacher a Webasto - ti to dělají dlouho a dobře.

/PL


/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6088
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Haben »

na špunty jsme zapomněl, ano to je potřeba. Takže dát si 2 sedmičky vína, vzít špunty a hurá na to. Pak ani v listopadu v -7C je příjemně.
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

matejzeman
Offline
Příspěvky: 46
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: S60, 2007, 2,4D 93kW->132kW by VDash.

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od matejzeman »

Vzhledem k počasí venku a mým chabým nervům spíš tak dvě flašky slivovice... :twisted:
_________________
VOLVO dice diagnostika v Jižních Čechách :)

Volvo S60 2008, 2,4D D5244T7 93kW -> 132kW, manuál, černá metalíza, koupeno v DE se 106.000km -> nyní 210.800km :)

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5819
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Jakub Svoboda »

A co si svěrkami stáhnout hadice? Je tam na to místo? Jen tipuji. U P3 je jednodušší upustit chladicí kapalinu, protože je v nejvyšším bodě.

https://www.zbozi.cz/vyrobek/sverka-rychloupinaci-450-mm-extol-craft/
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9948
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od hajnej »

ok2ucx píše: Bufik od Ardic (v P2) fakt není výkřikem spolehlivosti. Nedivím se, že přežila jen dvě velká jména - Eberspacher a Webasto - ti to dělají dlouho a dobře.

/PL


/PL
Tenhle ARDIC 912D je model od Eberspacheru :)
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9948
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od hajnej »

ok2ucx píše:Ideální je tuhle srandu provozovat:
- poprvé
- venku
- v listopadu
- za deště / sněhu / větru
- sám
- po tmě
- na sídlišti / na ulici
Všem jsem to v létě na týhle židli říkal. Ale je to marný, je to marný, je to marný.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Tod2
Offline
Příspěvky: 3481
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Tod2 »

není nad teplou dílnu... :)
k hadicím jsem ani špunty nepotřeboval, měl jsem čistý kýbl, trocha toho vytekla, tak jsem to pak dolil...
spíš pak z bufíku, až je na stole, pořád ten "bordel" teče...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od ok2ucx »

hajnej píše:Tenhle ARDIC 912D je model od Eberspacheru :)
Jo a ne. Měl jsem za to, že Ardic byla původně samostatná značka (tady to i nějak potvrzují: http://www.espar.co.uk/espar-plymouth-products-ardic.html), kterou pak Eber (asi jako konkurenci) pohltil a --tipuji-- že utlumil, zadusil a zadupal do země...
Což je tak trochu dobře. I nová hořáková komora často nemusí vydržet vice než 2 roky, nechápu ale proč. Je to k zlosti. Že by ta CZ nafta byla fakt tak zlá a agresivní?

/PL
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9948
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od hajnej »

ok2ucx píše:
hajnej píše:Tenhle ARDIC 912D je model od Eberspacheru :)
Jo a ne. Měl jsem za to, že Ardic byla původně samostatná značka (tady to i nějak potvrzují: http://www.espar.co.uk/espar-plymouth-products-ardic.html), kterou pak Eber (asi jako konkurenci) pohltil a --tipuji-- že utlumil, zadusil a zadupal do země...
Což je tak trochu dobře. I nová hořáková komora často nemusí vydržet vice než 2 roky, nechápu ale proč. Je to k zlosti. Že by ta CZ nafta byla fakt tak zlá a agresivní?

/PL
Díky za osvětu.

Celý problém u ARDIC 912D je podle me v tom v tom, že v regulátoru tlaku (tzv. tryska) je osazena membrána, která je časem naleptaná naftou a neplní svoji funkci (svůj podíl může mít i biosložka). Takže do zařízení jde proud nafty v pulsech od čerpadla. Dále může drolící se membrána ucpat úzký vývod trysky a tím pádem nafta sákne kolem čepu, který je opřený o hranu komory a tím pádem může sáknoucí nafta zahořet a tím zničit celý vnitřek bufíku. Moc tomu nepřidá ani fakt, že nafta nejde z nádrže přes filtr.
Naposledy upravil(a) hajnej dne 30 říj 2018 19:09, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5819
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Což o to přidat filtr je přeci možné? Něco podobného se děje u Webasta, jen s tím rozdílem, že bufík nezačne hořet, pouze se prostě nezapálí a nafta se valí výfukem ven.

U modelu TT-V praskala keramika hořáku a tak keramiku prostě vyhodily a udělali TTVEVO bez keramiky.

Obrázek Obrázek
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

matejzeman
Offline
Příspěvky: 46
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: S60, 2007, 2,4D 93kW->132kW by VDash.

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od matejzeman »

Klucí, jak moc je důležitá teubka v bufíku od sání? Musí tam být? Já že jsem jí použil místo rozpadlého výfuku... zítra chci bufík zkoušet po kompletní dekarbonizaci a výměně trysky... jen aby mě nepřekvapilo, že mi začne hořet auto z důvodu, že tam chybí ta trubka :) díky :)
_________________
VOLVO dice diagnostika v Jižních Čechách :)

Volvo S60 2008, 2,4D D5244T7 93kW -> 132kW, manuál, černá metalíza, koupeno v DE se 106.000km -> nyní 210.800km :)

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9948
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od hajnej »

Zkus to. Možná to bude mít jiné vlastnosti díky proudění vzduchu, ale já bych to zkusil.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

matejzeman
Offline
Příspěvky: 46
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: S60, 2007, 2,4D 93kW->132kW by VDash.

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od matejzeman »

Jiné vlastnosti? Děsíš mě :%) jaké vlastnosti to může mít jiné? Nedokonalé spalování? Z plastů se stane bufík? Zastavím tok času? Jsem hold posera no :D
_________________
VOLVO dice diagnostika v Jižních Čechách :)

Volvo S60 2008, 2,4D D5244T7 93kW -> 132kW, manuál, černá metalíza, koupeno v DE se 106.000km -> nyní 210.800km :)

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9948
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od hajnej »

Ten nasávanej vzduch bude mít trochu jiné proudění, ale to je vše. Zažni to s nárazníkem dole a sleduj to.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6088
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Haben »

Pro klid v duši, já bych na sání bufíku nasadil nějakou alespoň krátkou hadici či trubku, ať je proudění zachováno. Ale dle mě nemá vliv, zda je/není na sání trubka. Neb přeci je vrtulka, která vhání vzduchu do těla bufíku a ta vytváří finální proudění...
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

IgorS
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1680
Registrován: 11 roků 11 měsíců
Bydliště: Banská Bystrica
Vůz: S80 & S60

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od IgorS »

Napríklad na Webasto musí byť na saní nasadený ten plastový tlmič, inak to má divný zvuk, je to hlučnejšie a naviac to vyhadzuje niekedy bez toho chybu.
_________________
| S80 TDI Webasto | S60 2.4i | VIDA-DiCE |

matejzeman
Offline
Příspěvky: 46
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: S60, 2007, 2,4D 93kW->132kW by VDash.

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od matejzeman »

Tak včera v 11 večer jsem šel na sídlišti instalovat bufík. Nejen, že na mě hodná sousedka zavolala policii, že rozkrádám auto (ono totiž zvednutá kapota, rozsvícený interiér a otevřené dveře u řidiče značí, že auto kradete :D ), ale ke všemu bylo 7°C, tudíž se bufík nerozjel, a na notebooku jsem ani neměl doinstalovanou vidu, abych bufík zkusil ručně. Šel jsem tedy zklamán domu a modlil se, aby do rána mrzlo. Ráno krásných -1°C a já vrátil po roce pojistku bufíku, nastartoval a čekal s hasičákem v ruce v očekávání toho nejhoršího ... jakmile se roztočil motor dmychadla, začaly z výfuku lítat zbytky po dekarbonizaci a vyvalil se hustý bílý dým, v tu chvíli se bufík vypnul. Kouknu na vDash - chyba CPM, neúspěšný start. Smazal jsem chybu, protože jsem věděl, že to bude tím, než se bufík "vypálí" a než nasaje čerpadlo pořádně naftu. Bufík začal po druhém startu tedy znovu najíždět, vyvalil se oblak modro-bílého mraku (to bude tím olejem, co jsem tam stříkal při čištění) a najednou nic - bufík jen hučel, žádný dým a já pouze cítil, jak z výfuku vychází krásný horký vzduch. HEURÉKA! Do minuty už jsem nemusel ani škrabat a bufík si spokojeně hučel do cca. 60°C, pak se sám vypnul. SSUM: Na sání opravdu nemusí být nasazena trubka a předpokládám, že tam tedy je jen z důvodu aby bufík nenasál třeba při průjezdu kaluží vodu, žádné plameny ze sání nesleduji :D . U mě to tedy bylo vadnou tryskou a neskutečným množstvím karbonu ve spalovací komoře okolo výměníku. Velice bych chtěl Vám všem poděkovat za cenné rady. Hajnýmu patří největší dík za cenné technické rady a za odpovědi na velmi specifické dotazy. :Search: Děkuju kluci
_________________
VOLVO dice diagnostika v Jižních Čechách :)

Volvo S60 2008, 2,4D D5244T7 93kW -> 132kW, manuál, černá metalíza, koupeno v DE se 106.000km -> nyní 210.800km :)

Tod2
Offline
Příspěvky: 3481
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

info: bufík nezávislé topení předehřev přídavné topení

Příspěvek od Tod2 »

mě teda po rozborce a vyčištění nic hrozného z výfuku neletělo, lehce to zakouřilo a pak už nic
a vypíná se, až je motor ohřátý na provozní teplotu (90°C, respektive 60°C do chladiče)
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

Zpět na „Nezávislé topení a el.předehřev“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé