Součástí úprav na Blackovi, bych rád nainstaloval olejový chladič automatu.
Konkrétně se mi líbí ten od IPD na fotce, ale je to vlastně upravený Setrab, tak možná koupím ten a úchyty si vyrobím.
Zároveň řeším i nákup vodního chladiče.
Teď jde o to, jestli ten Setrab plně nahradí integrovaný chladič a můžu tudíž objednat vodní chladič na verzi s manuálem, nebo jestli se zapojí oba. Tipuju že A je správně, ale nejsem si jistej.
Dokáže mi někdo poradit?
To je fakt, to mi nedocvaklo.
Ono je docela možný, že když dám chladič Do88, tak ten přídavnej ani nebude potřeba.
Nejlepší asi bude domluvit se s Davidem Patočkou, kterej bude dělat repas a přestavbu automatu.
dal bych ho jako přídavný....vygůgluj si něco o teplotách a jejich vlivu na degradaci oleje v převodovkách a logicky na to přijdeš. Tady ti nikdo neporadí protože ani volvomachři ti nepoví jaká je , či má být teplota oleje v automatu.
Basstl píše:Když už mám Do88 intercooler a hadice, tak chci dát i chladič.
Njn, taky sem to dal za tu ranu na T6, a chvili na to ho reklamoval, pacz rupnul
Kazdopadne, rozhodujici je vysledek, a tohle(GPI) to hrave chladilo i v 35C+ na plnej ceres bez sahary
Samozrejme jakmile kolona, couracka, tak problem...
Když už jsme u toho chlazení.
Jak nejlíp vyřešit chlazení motorovýho oleje?
Zatím jsem narazil na 2 možnosti.
1. adaptér pod olejovej filtr a přídavnej chladič
2. upravit vanu. Údajně by snad měl jít nainstalovat větší chladič z D5, do vany z novějších modelů 99+.
Když už jsme u toho chlazení.
Jak nejlíp vyřešit chlazení motorovýho oleje?
Zatím jsem narazil na 2 možnosti.
1. adaptér pod olejovej filtr a přídavnej chladič
2. upravit vanu. Údajně by snad měl jít nainstalovat větší chladič z D5, do vany z novějších modelů 99+.
No podle me to, ze je to tezky jak krava a pouzivaj jen originalni drzaky..
1. jop - sam to do budoucna asi planuju (zatim jeste nemam hotovy vsechny upravy, ktery budu delat tak jako tak, nez zacnu logovat hodnoty a vyladovat).
2. do vany? vymenik je venku, akorat se delala tlustci varianta s vice zebry - teda alespon co se benzinovych motoru tyce...
3. pouzivat chladici kapalinu G13, aby se omezila tvorba vzduchovejch kapsicek.
Naposledy upravil(a) Zajsoft dne 01 zář 2018 14:59, celkem upraveno 1 x.
Zajsoft píše:
No podle me to, ze je to tezky jak krava a pouzivaj jen originalni drzaky..
Tak to je dobrý, já mám v plánu to upevnit líp.
Asi tam dodělám nějakou konzoli. Ještě uvidím až odstrojím předek.
Chtěl bych dát i lepší ventilátor.
Zajsoft píše:
1. jop - sam to do budoucna asi planuju (zatim jeste nemam hotovy vsechny upravy, ktery budu delat tak jako tak, nez zacnu logovat hodnoty a vyladovat).
2. do vany? vymenik je venku, akorat se delala tlustci varianta s vice zebry - teda alespon co se benzinovych motoru tyce...
Jak to tedy chceš řešit?
Adaptérem pod filtr, nebo tím větším výměníkem?
Edit:
1. je správně
Blbě jsem si to přečetl.
Basstl píše:
2. upravit vanu. Údajně by snad měl jít nainstalovat větší chladič z D5, do vany z novějších modelů 99+.
Plus ještě jiný akvadukt, z modelu 99+ na turbo Mitsubishi. Blbě se shání, nový díl stojí nesmysl. Pokud budeš dávat jiné turbo, např. KKK, tak budeš muset ten akvadukt upravit. Celkem pakárna...
Plynule navážu na téma přídavnej chladič automatu.
Už nějakej čas mám doma chladič IPD z 1. příspěvku.
Rozhodl jsem se pro sebe vyrobit další 4ks.
Chladič je Setrab, držáky mám nakrelený a budou z nerezu.
Hadice nechám vyrobit podle vzoru.
Originál stojí 395,-€ + doprava. Moje verze předpokládám že se vejde do 5k českých. Přesnou cenu upřesním.
Kdyby měl někdo zájem, tak můžu udělat o pár sad víc.
My montujeme chladiče Derale, rozhodně doporučuji na samostatném okruhu. Pak se totiž nemůže stát, že mikro prasklinou v chladiči se začne glykol tlačit do oleje a tím pohřbí převodovku. Chladič mohu v případě zájmu zajistit.
volvoperformance píše:My montujeme chladiče Derale, rozhodně doporučuji na samostatném okruhu. Pak se totiž nemůže stát, že mikro prasklinou v chladiči se začne glykol tlačit do oleje a tím pohřbí převodovku. Chladič mohu v případě zájmu zajistit.
Martine jak velký by měl být chladič na samostatném okruhu D5 120 KW 2004 aby převodovku dobře uchladil?
volvoperformance píše:My montujeme chladiče Derale, rozhodně doporučuji na samostatném okruhu. Pak se totiž nemůže stát, že mikro prasklinou v chladiči se začne glykol tlačit do oleje a tím pohřbí převodovku. Chladič mohu v případě zájmu zajistit.
Martine jak velký by měl být chladič na samostatném okruhu D5 120 KW 2004 aby převodovku dobře uchladil?
Tý jo, to je docela dost oproti chlazení v normálním chladiči, jaká je pak teplota oleje při normální jízdě?
Kdysi jsem tu zjišťoval jaká je teplota v převodovce u normálního chlazení a nikdo mi nedokázal odpovědět
Tak jsem se tady na to ptal, jak je řešeno aby ten olej byl na optimální teplotě i v zimě, při kldiné jízdě.
_________________ MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva... MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej... XC70 MY08 D5 AWD M/T@ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou: V70XC MY00 2,4T AWD A/T@ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!