Poraďte při koupi 850, S/V/XC70 I-II, S60, S80, XC90
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 10
- Registrován: 6 roků 9 měsíců
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: Sharan
#3151 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
no ak nie je ziadna prevencia ako sa vyhnut aj oprave uhlovky tal asi fakt len skontrolujem ci ide ako ma a ak by nahodou aj km sedeli tak to okrem vymeny oleja na zmysel riesit.
Este jedna vec boli dajale technicke odlisnosti pre USA a EU trh to ze radio ladi ine frekfencie pocitam skor mi ide o techniku motor prevodovka a pod
Este jedna vec boli dajale technicke odlisnosti pre USA a EU trh to ze radio ladi ine frekfencie pocitam skor mi ide o techniku motor prevodovka a pod
Naposledy upravil(a) lopo1 dne 10 črc 2017 07:55, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvků ve vlákně: 459
- Příspěvky: 9882
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 P3 S80 P3
#3152 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
To zase nechci 100% tvrdit. Možná mě kolegové doplní.lopo1 píše:no ak nie je ziadna prevencia ako sa vyhnut aj oprave uhlovky
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +300tis km
S80 D5 151kw, 2011, TF-80SC, +410tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 1484
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
#3153 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
kolegom sa nechce vyjadrovat k zovseobecnenym tvrdeniam zalozenych na jednej skusenosti. Tisichrany som vymienal toto leto 3x raz bol tisichran vporiadku, ale uhlovka K.O, a dvakrat stacilo tisichran, uhlovky nevykazovali ziadne poskodenie... Tisichran sa este nepretocil, vymena prebehla vramci preventivnej prehliadky... menili sa v minulosti aj uhlovky ale nemam dojem ze je to extremne poruchova cast.
Naposledy upravil(a) kwiko dne 10 črc 2017 08:02, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 10
- Registrován: 6 roků 9 měsíců
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: Sharan
#3154 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
dakujem takze ma to zmysle v ramci prevencie skontrolovat pripadne vymenit co stoji samotný tisichran resp. jeho vymena?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 7
- Příspěvky: 1484
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
#3155 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
otestovat sa to da na jame, diagnostika tiez napovie, osobne by som sa zaujimal o celkovy stav a co sa menilo, za aku kvalitu, a co sa nemenilo... stav motora, turba, naprav, prevodofky, karoserie, a ak sa ujo staral je sanca ze sa novy majitel nebude musiet obavat, preco sa predava...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 10
- Registrován: 6 roků 9 měsíců
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: Sharan
#3156 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
No uprimne za tu cenu moc toho neocakavam na Slovensku je to auto rok a pol a spravilo cca 10 tis. km takze cakam ze sa mu moc servisu nedostalo :/ ale mozno budem milo prekvapeny
Rozmyslam ze ho pojdem dat pozriet do P&LKV auto ... resp. odporucate dajaky iny servis v BA?
Rozmyslam ze ho pojdem dat pozriet do P&LKV auto ... resp. odporucate dajaky iny servis v BA?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 175
- Příspěvky: 2620
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#3157 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Americká špecifiká byla minimální. Ano - kromě SW záležitostí (ladění FM 200kHz a AM 10kHz?, budíky (míle-km), jednotky palubního PC, jiná logika blikání při zamykání a pípání, když je klíček v zapalování / pásy) jsou rozdíly v HW naprosto minimální. U těch budíků (po přepnutí na km) stačí přehodit buď jen ciferník (a naklonovat SW), tím se palubka bude tvářit naprosto evropsky. Na klima panelu (CCM) to samé, tam skutečně stačí jen ten horní plast.lopo1 píše:Este jedna vec boli dajale technicke odlisnosti pre USA a EU trh to ze radio ladi ine frekfencie pocitam skor mi ide o techniku motor prevodovka a pod
Další větší HW rozdíly jsou tyto: v US autech je obvyklý systém detekce úniku benzínových par z nádrže (Fuel leakage detection). Pokud funguje, tak o nic nejde, pokud nefunguje, dá se pomocí SW vypnout a je klid (jinak totiž - tuším - rozsvěcuje kontrolku emisí a to je na ME/STK celkem problém). Rovněž mám ale jen pocit, že tento systém umí zaznamenat montáž LPG, jehož vedlejším efektem je to, že z nádrže neubývá palivo.
Druhým rozdílem mohou být přední lampy: ty často (v případě xenonů) mají na pozici našich dálkových světla denního svícení (DRL). To asi ničemu nevadí, jen je to nezvyk. Opět je lze vyměnit za klasickou Evropu a pomocí SW zapnout "normální" logiku. Jo, a blinkry jsou dvojvláknové oranžové žárovky, druhé vlákno jsou oranžové pozičky.
Třetím rozdílem může být - "váha na sedadle spolujezdce" (Occupant weight sensor), což je senzor, který měří hmotnost spolujezdce a podle toho nějakým způsobem mění logiku odpalování airbagů či co. Moc informací k tomu není, jen je to další blbost, která může po čase vyžadovat kalibraci.
Na další rozdíly si momentálně nemohu vzpomenout, třeba mě někdo doplní. Snad mě ještě napadá, že v motoru (ECM) mohou být nepatrné rozdíly v tom, jak (pro jaký benzín) je tam naladěn SW. Typicky v US nejsou tak dobrá (tolik oktanová) paliva, jsou tam nějaké drobné rozdíly, které se chiptuningem smažou rovnou na vyšší výkon
P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 8
- Příspěvky: 10
- Registrován: 6 roků 9 měsíců
- Bydliště: Slovensko
- Vůz: Sharan
#3158 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
ok2ucx ďakujem velmi pekne
co kde a na akej pozicii svieti je mi v podstate jedno hlavne nech to svieti
sice typek pise v inzerate ze to ma xenony ale nikde nevidim ostreky svetiel cize skor si myslim ze bude ak tak len dobalastena dajaka HID sada ktora by v priapde kupy isla okamzite von
mile vs. km mi je tiez v podstate jedno aspon to na STK a EK lepsie vyzera ked podla nich nema auto ani 100tis. km
Ostatne veci pohoda.... uz len aby obhliadka dopadla dobre
Mal som ju ist dnes pozriet ale predavajuci akosi nema cas takze to vidim skor na stvrtok
co kde a na akej pozicii svieti je mi v podstate jedno hlavne nech to svieti
sice typek pise v inzerate ze to ma xenony ale nikde nevidim ostreky svetiel cize skor si myslim ze bude ak tak len dobalastena dajaka HID sada ktora by v priapde kupy isla okamzite von
mile vs. km mi je tiez v podstate jedno aspon to na STK a EK lepsie vyzera ked podla nich nema auto ani 100tis. km
Ostatne veci pohoda.... uz len aby obhliadka dopadla dobre
Mal som ju ist dnes pozriet ale predavajuci akosi nema cas takze to vidim skor na stvrtok
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 131
- Příspěvky: 13040
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#3159 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
No já mám zkušenosti pouze se třemi nefunkčními úhlovkami a u všech byl ometený tisicihran na vstupní hřídeli, takže se musel dělat repas. Ale ke mě těch aut zase tolik nejezdí, však je opravuju jenom jako koníček.kwiko píše:kolegom sa nechce vyjadrovat k zovseobecnenym tvrdeniam zalozenych na jednej skusenosti.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
#3160 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Všechny úhlovky,které jsem dostal do ruky,měly poškozený tisícihran.Pokud použijete nový kroužek na již jetou hřídel,životnost je cca 6 měsíců.raolsa píše:No já mám zkušenosti pouze se třemi nefunkčními úhlovkami a u všech byl ometený tisicihran na vstupní hřídeli, takže se musel dělat repas. Ale ke mě těch aut zase tolik nejezdí, však je opravuju jenom jako koníček.kwiko píše:kolegom sa nechce vyjadrovat k zovseobecnenym tvrdeniam zalozenych na jednej skusenosti.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvků ve vlákně: 131
- Příspěvky: 13040
- Registrován: 14 roků 4 měsíce
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4T 147 kw AWD LPG
- x 1
#3161 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Jj, přesně to jsem měl na mysli.
_________________
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4T AWD 147 kw LPG '00
Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 123
- Příspěvky: 4929
- Registrován: 10 roků 3 měsíce
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
#3162 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Když jsme u těch zubů, ta vůle (opotřebení) na tisícihranu je volná (na otočení rukou), nebo je to nějak hryzlé a povolí to až př i větším momentu na druhou stranu?
Když čapnu rukou kardan, tak ta vůle, která je na něm, je ta vůle tisícihranu? Když teda pominu vůli na kuželovém soukolí, protože ta by měla být minimální (asi kolem 0,1mm)
Řekněme, že mám na kardanu (na obvodu) vůli pootočení 1,5mm. Úhlovka má převod do rychla (2,5:1), tedy na tisícihranu se to zpomalí na 0,6 mm v zubech, což mi nepřipadá moc.
Kolik teda musí mít na obvodu kardanu vůli, aby se dalo říci - za 3 tisíce se to pos.re? 5, nebo 6mm?
Při nákupu auta by to měla být jedna z povinných kontrol, i za cenu, že si člověk musí pod to auto vlézt a zahýbat stím.
Když čapnu rukou kardan, tak ta vůle, která je na něm, je ta vůle tisícihranu? Když teda pominu vůli na kuželovém soukolí, protože ta by měla být minimální (asi kolem 0,1mm)
Řekněme, že mám na kardanu (na obvodu) vůli pootočení 1,5mm. Úhlovka má převod do rychla (2,5:1), tedy na tisícihranu se to zpomalí na 0,6 mm v zubech, což mi nepřipadá moc.
Kolik teda musí mít na obvodu kardanu vůli, aby se dalo říci - za 3 tisíce se to pos.re? 5, nebo 6mm?
Při nákupu auta by to měla být jedna z povinných kontrol, i za cenu, že si člověk musí pod to auto vlézt a zahýbat stím.
#3163 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Asi nedovedu říci,kolik je ještě přijatelná vůle,každopádně pokud jde úhlovka dolů tak z 90% je potřeba repase.Romulusw píše:Když jsme u těch zubů, ta vůle (opotřebení) na tisícihranu je volná (na otočení rukou), nebo je to nějak hryzlé a povolí to až př i větším momentu na druhou stranu?
Když čapnu rukou kardan, tak ta vůle, která je na něm, je ta vůle tisícihranu? Když teda pominu vůli na kuželovém soukolí, protože ta by měla být minimální (asi kolem 0,1mm)
Řekněme, že mám na kardanu (na obvodu) vůli pootočení 1,5mm. Úhlovka má převod do rychla (2,5:1), tedy na tisícihranu se to zpomalí na 0,6 mm v zubech, což mi nepřipadá moc.
Kolik teda musí mít na obvodu kardanu vůli, aby se dalo říci - za 3 tisíce se to pos.re? 5, nebo 6mm?
Při nákupu auta by to měla být jedna z povinných kontrol, i za cenu, že si člověk musí pod to auto vlézt a zahýbat stím.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 580
- Registrován: 9 roků 7 měsíců
- Bydliště: Hodonín
- Vůz: xc90 2008 3.2
#3164 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Co myslite, za tu cenu to bude rozbouchana plechovice?
http://www.aaaauto.sk/sk/car.html?autobazar=1&aaaid=700037307
http://www.aaaauto.sk/sk/car.html?autobazar=1&aaaid=700037307
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 6
- Příspěvky: 100
- Registrován: 6 roků 11 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: 1999 V70 2,5TDI. 2001 C70 2,0T LPT
#3165 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Zkus zavolat do áček a zeptat se, co ti musí u tohohle auta říci, kdyby sis ho chtěl koupit. Pokud nebude prodejce úplnej blb, tak ti to řekne. V áčkách mají vždycky u auta v systému kolonku "must say", kde jsou vady, které musí při koupi uvést, aby se vyhnuli žalobám za skryté vady. Tam jsou ty největší průšvihy a vady, které tam jsou. Vtipné je, že u dovozovek mají často v téhle kolonce napsáno, že stav kilometrů je zaručen pouze od registrace v ČR/SR.63miro píše:Co myslite, za tu cenu to bude rozbouchana plechovice?
http://www.aaaauto.sk/sk/car.html?autobazar=1&aaaid=700037307
Ale jinak se obávám, že za tu cenu to opravdu zázrak nebude. Zvlášť ne v áčkách.
Teď koukám, že jsem to omylem poslal dvakrát :/
_________________
V70I 2,5 TDI 1999
C70I 2,0 T LPT 2001 cabrio
V70I 2,5 TDI 1999
C70I 2,0 T LPT 2001 cabrio
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 4
- Příspěvky: 4
- Registrován: 7 roků 1 měsíc
- Bydliště: Veselí nad Lužnicí
- Vůz: Peugeot
#3166 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Chlapi před časem jste mi radili při koupi XC90, zatáím jsem nenašel nic uplně co by mě sedlo. Ale mám ještě jeden dotaz ohledně motoru D5 136 kw. Jaká je asi životnost? Když má auto nalítaných 300.000 tak mi všichni tvrdí že pokud je o tenhle motor pečováno tak je to uplně v klidu. Na mě už je to celkem dost, tedka mi totiž kamarád našel nějakou XC90 s 300.000 a je to její jediná piha na kráse, auto je krásný i ve vnitř i zvenku, má i servisní knížku. Díky za radu.
#3167 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Skoro všechny XC90 budou mít přes 300tis jen to některé nemají na tachometru. Každopádně pokud bylo o auto pečováno tak nevidím problém ani 600tisEdis píše:Chlapi před časem jste mi radili při koupi XC90, zatáím jsem nenašel nic uplně co by mě sedlo. Ale mám ještě jeden dotaz ohledně motoru D5 136 kw. Jaká je asi životnost? Když má auto nalítaných 300.000 tak mi všichni tvrdí že pokud je o tenhle motor pečováno tak je to uplně v klidu. Na mě už je to celkem dost, tedka mi totiž kamarád našel nějakou XC90 s 300.000 a je to její jediná piha na kráse, auto je krásný i ve vnitř i zvenku, má i servisní knížku. Díky za radu.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 2
- Příspěvky: 147
- Registrován: 14 roků 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: V70II T5
#3168 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
jak je to s R-kovým motorem? různě straší, že je slabá stěna mezi válci a často to končí prolomením. Stačí, aby to někdo očipoval a je to jistota. Ale i při sériovém výkonu toho při vélké zátěži lze také dosahnout. Na druhou stranu, když šel už do R-ka i Márra, tak to tak velká trága snad bejt nemůže...
Naposledy upravil(a) dukemb dne 26 črc 2017 23:26, celkem upraveno 1 x.
_________________
bylo:S40 T4 r97, S60T5 184kw r02, V70II 2.0T 132Kw r02, S80II T6 i V8
Je: V70 II T5
bylo:S40 T4 r97, S60T5 184kw r02, V70II 2.0T 132Kw r02, S80II T6 i V8
Je: V70 II T5
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 5
- Příspěvky: 2125
- Registrován: 15 roků 3 měsíce
- Bydliště: Klatovy
- Vůz: 850R; 760GLE; 940T
#3169 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Tomu se dá předejít vyvložkováním mezer mezi válcema...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 14
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Nížkovice
- Vůz: V70 III T6 AWD 12', 224 kW
#3170 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Zdravím ve spolek,
rozhodl jsem se, že si pořídím Volvo, a toužím po XC70, r.v. 2001-2003, 2.4T, automat. Na českých serverech jsem nic nenašel, na německých nějaký 1 ks, co tam už nějakou dobu visí. Padla tedy volba udělat si výlet do Švédska a s něčím dojet, jednak kvůli počtu dostupných kusů, a také zřejmě lepší výbavě, a hlavně ceně. Samozřejmě je poměrně velké riziko, platit za něco co jsem ještě neviděl předem (byť jen část). Jaké máte zkušenosti s nákupem ve Švédsku? Věřím ve velmi slušnou morálku švédů. Konkrétně by se asi jednalo o Örebro (kde je těchto aut poměrně dost), a cenově bych to viděl na 30 tis SEK (asi 85 tis Kč).
Můžete mi prosím poradit, na co se zaměřit?
Vyčetl jsem, že to chce určitě vyzkoušet, jestli funguje AWD, ideálně na mokré trávě. Ale jak to důkladně vyzkouším u automatu? Taky by mohl být dobrý nápad lehnout si pod auto a zkusit zakvedlat kardanem. Předpokládám, že vůle by měla být minimální, tj. na obvodu kolik (desetin) mm?
Je něco, co tyto motory trápí? Hloupě se zeptám, má tento motor dvouhmotový setrvačník? Předpokládám že ano.
Jsou tato turba spolehlivá? Co bych měl zkontrolovat, abych měl alespoň šanci odhalit nějaký problém?
Taky to chce asi zkontrolovat olej v automatu. Lze z motorového prostoru snadno najít/dosáhnout na měřicí tyčku?
Také prosím, je tu někdo z Brna, kdo by byl ochotný mě v tomto voze (případně V70 2.4T) svézt, a ukázat mi nějaké věci, na které si dát pozor? Mám pocit, že se mi kožené sedačky pocitově nebudou líbit, ale v inzerátech je tak 95% v plné kůži, asi se s tím musím smířit. I toto bych rád během krátkého posezení v autě vyzkoušel.
Taky jsem pochytil, že jiná diagnostika než VIDA se neuznává. Ale alespoň pro nákup by snad mohla stačit nějaký obyčejná. Bylo by v rámci svezení možné vyzkoušet diagnostiku přes nějakou aplikaci v mobilu? Abych byl připraven, a věděl, jestli mi to vůbec funguje. Použil bych ELM 327. Narazil jsem na tento topic https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=55&t=45673 . Chápu správně že to ani nemá cenu zkoušet?
Děkuju moc za Vaše rady.
rozhodl jsem se, že si pořídím Volvo, a toužím po XC70, r.v. 2001-2003, 2.4T, automat. Na českých serverech jsem nic nenašel, na německých nějaký 1 ks, co tam už nějakou dobu visí. Padla tedy volba udělat si výlet do Švédska a s něčím dojet, jednak kvůli počtu dostupných kusů, a také zřejmě lepší výbavě, a hlavně ceně. Samozřejmě je poměrně velké riziko, platit za něco co jsem ještě neviděl předem (byť jen část). Jaké máte zkušenosti s nákupem ve Švédsku? Věřím ve velmi slušnou morálku švédů. Konkrétně by se asi jednalo o Örebro (kde je těchto aut poměrně dost), a cenově bych to viděl na 30 tis SEK (asi 85 tis Kč).
Můžete mi prosím poradit, na co se zaměřit?
Vyčetl jsem, že to chce určitě vyzkoušet, jestli funguje AWD, ideálně na mokré trávě. Ale jak to důkladně vyzkouším u automatu? Taky by mohl být dobrý nápad lehnout si pod auto a zkusit zakvedlat kardanem. Předpokládám, že vůle by měla být minimální, tj. na obvodu kolik (desetin) mm?
Je něco, co tyto motory trápí? Hloupě se zeptám, má tento motor dvouhmotový setrvačník? Předpokládám že ano.
Jsou tato turba spolehlivá? Co bych měl zkontrolovat, abych měl alespoň šanci odhalit nějaký problém?
Taky to chce asi zkontrolovat olej v automatu. Lze z motorového prostoru snadno najít/dosáhnout na měřicí tyčku?
Také prosím, je tu někdo z Brna, kdo by byl ochotný mě v tomto voze (případně V70 2.4T) svézt, a ukázat mi nějaké věci, na které si dát pozor? Mám pocit, že se mi kožené sedačky pocitově nebudou líbit, ale v inzerátech je tak 95% v plné kůži, asi se s tím musím smířit. I toto bych rád během krátkého posezení v autě vyzkoušel.
Taky jsem pochytil, že jiná diagnostika než VIDA se neuznává. Ale alespoň pro nákup by snad mohla stačit nějaký obyčejná. Bylo by v rámci svezení možné vyzkoušet diagnostiku přes nějakou aplikaci v mobilu? Abych byl připraven, a věděl, jestli mi to vůbec funguje. Použil bych ELM 327. Narazil jsem na tento topic https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=55&t=45673 . Chápu správně že to ani nemá cenu zkoušet?
Děkuju moc za Vaše rady.
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 175
- Příspěvky: 2620
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#3171 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Kůže je v pohodě Chce to ale (na zimu) výhřev, to auta z DE i SE obvykle mají. V XC70 jsou převážně (nebo výhradně) sedačky verze "Comfort" - jsou mírně širší, se slabším bočním vedením. V70 je často vidět se sedačkami "Sport" buď celokůže nebo polokůže, případně látka. Obě se (posezem) poměrně dosti liší. Technicky: lze Sport namontovat i do XC70.
AWD se zkouší stejně s automatem i s manuálem. Počítej raději s nějakým větším ponákupním servisem pohonu 4x4 - oleje v úhlovce, Haldexu a zadním diferáku. Současně vyčistit filtr v Haldexu. A připravit se možná i na repasi elektronické části Haldexu, zvláště pokud auto jezdilo v soli více než málo. Pak už to funguje zase všechno suprově.
Dvouhmota (DMF) je pouze u manuálu. U automatu (já už do Volva nikdy nic jiného brát nebudu) můžeš u 5q převodovky AW55 olej zkontrolovat - hluboko mezi hadicemi a dráty najdeš malou žlutou plastovou měrku. Hladina se kontroluje u nastartovaného, ideálně zahřátého auta. Pozor na prsty, blízko je sahara. Zároveň můžeš olej i "očuchat" (nesmí smrdět spáleninou) a prověřit jeho barvu - má to být malinovka. Černá jen tehdy, pokud se olej neměnil. Po nákup určitě důkladný proplach a výměna každých 50-80tkm.
Motor: 2.4T je klidový motor, pokud vím, turba tam masivně neodcházejí. Je to LPT - nízkotlaké turbo, k životu jej lze probudit čipem, ten motor má na víc, než na fabrických 147kW. Hlavně v kombinaci s AT a 4x4 je XC70 poměrně zdechlá. Benzíny obecně trpí zanášením odvětrávání PCV, po nákupu určitě vyčistit, ušetříš si tím pozdější trable.
Obecně: XC70 v benzínu je jako šafránu. Ale schvaluji tuto volbu. V pozdějších ročnících pak byla ještě vylepšená verze - motor 2.5T - to by byla ještě lepší volba, ale usuzuji, že máš možná limitovaný rozpočet, proto ty roky. Na mobile.de mám historicky nastaveno hledání facelift XC70 v benzínu - a je tam tak 1-2 za týden.
Aktuální horka mi ještě připomínají slabinu modelového roku 2004: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=50867&p=644264. Je to nepříjemnost, ale nikoli likvidační. Pro změnu - modelový rok 2005 (první faceliftový) zase trpěl zatékáním, ale zde převážně - nebo skoro výhradně XC90: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=50451.
Zbytek už je pouze o stavu auta a preferencí výbavy (i s tou lze ale později i hýbat). Přeji šťastnou ruku a trpělivost při výběru, vydal ses na trnitou a nelehkou cestu. Auto staré 15+ už je sázka do loterie, samotná nákupní cena nebývá vysoká, ponákupní servis už leckdy může být vyšší položka.
Pavel
P.S. Diagnostika ELM je ti poměrně na nic, zjistíš tím maximálně některé EOBD kódy motoru a to jen někdy.
Půjč si (nebo rovnou kup) kabel DiCE, k němu PC s patřičným SW a s touto výbavou alou na cesty.
AWD se zkouší stejně s automatem i s manuálem. Počítej raději s nějakým větším ponákupním servisem pohonu 4x4 - oleje v úhlovce, Haldexu a zadním diferáku. Současně vyčistit filtr v Haldexu. A připravit se možná i na repasi elektronické části Haldexu, zvláště pokud auto jezdilo v soli více než málo. Pak už to funguje zase všechno suprově.
Dvouhmota (DMF) je pouze u manuálu. U automatu (já už do Volva nikdy nic jiného brát nebudu) můžeš u 5q převodovky AW55 olej zkontrolovat - hluboko mezi hadicemi a dráty najdeš malou žlutou plastovou měrku. Hladina se kontroluje u nastartovaného, ideálně zahřátého auta. Pozor na prsty, blízko je sahara. Zároveň můžeš olej i "očuchat" (nesmí smrdět spáleninou) a prověřit jeho barvu - má to být malinovka. Černá jen tehdy, pokud se olej neměnil. Po nákup určitě důkladný proplach a výměna každých 50-80tkm.
Motor: 2.4T je klidový motor, pokud vím, turba tam masivně neodcházejí. Je to LPT - nízkotlaké turbo, k životu jej lze probudit čipem, ten motor má na víc, než na fabrických 147kW. Hlavně v kombinaci s AT a 4x4 je XC70 poměrně zdechlá. Benzíny obecně trpí zanášením odvětrávání PCV, po nákupu určitě vyčistit, ušetříš si tím pozdější trable.
Obecně: XC70 v benzínu je jako šafránu. Ale schvaluji tuto volbu. V pozdějších ročnících pak byla ještě vylepšená verze - motor 2.5T - to by byla ještě lepší volba, ale usuzuji, že máš možná limitovaný rozpočet, proto ty roky. Na mobile.de mám historicky nastaveno hledání facelift XC70 v benzínu - a je tam tak 1-2 za týden.
Aktuální horka mi ještě připomínají slabinu modelového roku 2004: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=50867&p=644264. Je to nepříjemnost, ale nikoli likvidační. Pro změnu - modelový rok 2005 (první faceliftový) zase trpěl zatékáním, ale zde převážně - nebo skoro výhradně XC90: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=54&t=50451.
Zbytek už je pouze o stavu auta a preferencí výbavy (i s tou lze ale později i hýbat). Přeji šťastnou ruku a trpělivost při výběru, vydal ses na trnitou a nelehkou cestu. Auto staré 15+ už je sázka do loterie, samotná nákupní cena nebývá vysoká, ponákupní servis už leckdy může být vyšší položka.
Pavel
P.S. Diagnostika ELM je ti poměrně na nic, zjistíš tím maximálně některé EOBD kódy motoru a to jen někdy.
Půjč si (nebo rovnou kup) kabel DiCE, k němu PC s patřičným SW a s touto výbavou alou na cesty.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 3
- Příspěvky: 14
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Nížkovice
- Vůz: V70 III T6 AWD 12', 224 kW
#3172 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Moc díky za vyčerpávající odpověď.
Vzhledem k tomu, že bych to XC viděl do budoucna jako rodinné auto, myslím že bych nepotřeboval sportovní sedačky, nebo aktuálně je mi to asi jedno. Spíš se bojím, že se mi v plné kůži bude potit zadek, zvlášť třeba při dlouhé cestě např. do chorvatska, a nebo už cestou ze švédska. Myslím že nejlepší volba by byla polokůže.
Spíš mě trápí, že u některých aut je sedačka řidiče popraskaná, někdy bych řekl i dost zničená. Dá se dle toho usuzovat ojetost vozu, nebo spíš jen chování předešlých majitelů?
Co se týče zkoušení AWD, u manuálu bych si věděl rady, možná i na asfaltu, nebo alespoň na štěrku (přeci jen XC70 něco váží). S automatem moc nevím jak na to? Pokud z klidu dám plný plyn, měl by se snažit zahrabat?
Je to jak píšeš, mám omezený rozpočet, proto starší ročník, a 2.4T mi taky vychází co se týče pojistky líp než 2.5T. Výkonový rozdíl mezi těmi motory není nijak markantní, nebo se pletu? Navíc jsem někde četl, že 2.5 je převrtaná 2.4, takže trochu trpí na praskání bloku motoru. Je to tak? Na švédských serverech je benzínů víc, asi opravdu kvůli v severských mrazech tuhnoucí naftě.
No, teď jsi mě jen vyděsil, tím infarktem CEM. Snad modely 01/02 tímto netrpí.
Měl jsem vyhlídnutý jeden krásný kousek, samozřejmě že už zmizel Naštěstí se hend objevily 2 další.
První https://www.blocket.se/orebro/Volvo_XC70_200hk___AWD___Autom___Skinn_74642979.htm?ca=11&w=3 nemá tempomat, ale zato prý měněné rozvody a slušný nájezd 289 tis km.
Druhý https://www.blocket.se/sodermanland/Volvo_XC70_2_4T_AWD_200HK_AUTOMAT_DRAG_ELSTOL_74636951.htm?ca=11&w=3 se mi hodně líbí vzhledově, s tempomatem, sedačky polokůže (ale u řidiče se mi zdá popraskaná), ale nájezd 337 tis km.
Co na ně říkáte?
Vzhledem k tomu, že bych to XC viděl do budoucna jako rodinné auto, myslím že bych nepotřeboval sportovní sedačky, nebo aktuálně je mi to asi jedno. Spíš se bojím, že se mi v plné kůži bude potit zadek, zvlášť třeba při dlouhé cestě např. do chorvatska, a nebo už cestou ze švédska. Myslím že nejlepší volba by byla polokůže.
Spíš mě trápí, že u některých aut je sedačka řidiče popraskaná, někdy bych řekl i dost zničená. Dá se dle toho usuzovat ojetost vozu, nebo spíš jen chování předešlých majitelů?
Co se týče zkoušení AWD, u manuálu bych si věděl rady, možná i na asfaltu, nebo alespoň na štěrku (přeci jen XC70 něco váží). S automatem moc nevím jak na to? Pokud z klidu dám plný plyn, měl by se snažit zahrabat?
Je to jak píšeš, mám omezený rozpočet, proto starší ročník, a 2.4T mi taky vychází co se týče pojistky líp než 2.5T. Výkonový rozdíl mezi těmi motory není nijak markantní, nebo se pletu? Navíc jsem někde četl, že 2.5 je převrtaná 2.4, takže trochu trpí na praskání bloku motoru. Je to tak? Na švédských serverech je benzínů víc, asi opravdu kvůli v severských mrazech tuhnoucí naftě.
No, teď jsi mě jen vyděsil, tím infarktem CEM. Snad modely 01/02 tímto netrpí.
Měl jsem vyhlídnutý jeden krásný kousek, samozřejmě že už zmizel Naštěstí se hend objevily 2 další.
První https://www.blocket.se/orebro/Volvo_XC70_200hk___AWD___Autom___Skinn_74642979.htm?ca=11&w=3 nemá tempomat, ale zato prý měněné rozvody a slušný nájezd 289 tis km.
Druhý https://www.blocket.se/sodermanland/Volvo_XC70_2_4T_AWD_200HK_AUTOMAT_DRAG_ELSTOL_74636951.htm?ca=11&w=3 se mi hodně líbí vzhledově, s tempomatem, sedačky polokůže (ale u řidiče se mi zdá popraskaná), ale nájezd 337 tis km.
Co na ně říkáte?
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 175
- Příspěvky: 2620
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Beskydy
- Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
- Kontaktovat uživatele:
#3173 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
S těmi sedadly se to ještě má tak:
- u XC je k mání ještě (z pohledu výrobce prémiových aut) ostudná low-cost verze potahů - kombinace koženka + hadr - což na té sedací ploše poměrně brzy odchází. To bude případ i tvého světlého auta. Takovému interiéru bych se (já osobně) vyhýbal, tedy pokud bych neplánoval kompletní výměnu. Opotřebení bývá značné, auta v plné kůži vypadají (s trochou péče) i se 400tkm velmi dobře, tahle koženka nikoli.
Do S60/V70 sedaček verze sport se koženka (tuším) vůbec nedávala.
Pavel
P.S. Infarkt CEM je skutečně příznačný pro modelový rok MY04 (poznáš v VIN), některá auta jsou naprosto v pohodě, jiná se hroutí do roka a do dne. Teoreticky to může být dobrý kup v případě, že tím auto trpí, prodávající to přizná a značně sleví na ceně.
- u XC je k mání ještě (z pohledu výrobce prémiových aut) ostudná low-cost verze potahů - kombinace koženka + hadr - což na té sedací ploše poměrně brzy odchází. To bude případ i tvého světlého auta. Takovému interiéru bych se (já osobně) vyhýbal, tedy pokud bych neplánoval kompletní výměnu. Opotřebení bývá značné, auta v plné kůži vypadají (s trochou péče) i se 400tkm velmi dobře, tahle koženka nikoli.
Do S60/V70 sedaček verze sport se koženka (tuším) vůbec nedávala.
Pavel
P.S. Infarkt CEM je skutečně příznačný pro modelový rok MY04 (poznáš v VIN), některá auta jsou naprosto v pohodě, jiná se hroutí do roka a do dne. Teoreticky to může být dobrý kup v případě, že tím auto trpí, prodávající to přizná a značně sleví na ceně.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 30
- Příspěvky: 2945
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
#3174 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
celokožených sedaček bych se vůbec nebál, já, který jsem na toto docela citlivý, tak s tím nemám vůbec problém
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 224
- Příspěvky: 5910
- Registrován: 14 roků 2 měsíce
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
#3175 Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90
Celokuzi mam taky a pohoda. Na zimu ale vyhrev. Volil bych sport sedadla. Komfortni jsou az az a maji aspon nejakou bocni oporu. Oproti Octavii ale tak tretinovou. Comfort sedadla jsou vhodna pro objemnejsi lidi. Jinak v nich budes litat.
A celokuze je super pro deti. Rozlitou stavu, rozsedlou cokoladu proste jen utres
A celokuze je super pro deti. Rozlitou stavu, rozsedlou cokoladu proste jen utres
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 1546 Odpovědi
- 136187 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od carthagon
-
- 14 Odpovědi
- 1203 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od PetrXC70
-
- 22 Odpovědi
- 2936 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od JiFi
-
- 9 Odpovědi
- 1561 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od z-d-e-n-a
-
- 6 Odpovědi
- 691 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Jan Vanous