Poraďte při koupi 850, S/V/XC70 I-II, S60, S80, XC90

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
C 3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 546
Registrován: 8 roků 2 měsíce
Bydliště: A(r)s(ch)
Vůz: V70 II

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od C 3 »

zvedni to vpředu a toč s kolama... když to uslyšíš od kola, je to ložisko, když se to bude táhnout od převodovky......

nebo nadzvednout levou stranu (kolo) a zkusit zahýbat.. nesmí tam být vůle, jinak je to ložisko ;)

peetrys
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 10
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Skřečoň

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od peetrys »

Pánové,
hezký auto s jasnou historií. Mám se bát toho nájezdu?

https://www.tipcars.com/volvo-xc70/volvo-xc70-d5-awd-summum-polestar-8081367.html
_________________
Volvo XC70 AWD, D5, Summum, Polestar, my2010
Volvo V70, 2.4, 125 kW, 2001
Mazda MX-5, 2.0 Revolution, 2010(angličák na léto pro radost z řízení)

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9949
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od hajnej »

peetrys píše:Pánové,
hezký auto s jasnou historií. Mám se bát toho nájezdu?

https://www.tipcars.com/volvo-xc70/volvo-xc70-d5-awd-summum-polestar-8081367.html
Záleží, co se v rámci servisu měnilo. Zajímal bych se o výměny olejů v automatu a AWD, jestli se už měnily FourC tlumiče a pod.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

rainero
Offline
Příspěvky: 100
Registrován: 10 roků 5 měsíců
Bydliště: VK
Vůz: už žiadne

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od rainero »

Pozná niekto toto auto? https://www.autobazar.eu/volvo-v70-24-d5-momentum-id8876489.html

A ešte otázka: pomerne silné vibrácie v spojkovom pedál (nestlačený) sú u D5 normálne? Pri stláčaní a jazde nič.

mraq
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 8 roků
Bydliště: Praha
Vůz: Toyota Previa II 2.4 VVT-i
Bydliště: Praha

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od mraq »


marekl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 417
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Liberec
Vůz: S60, S70R

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od marekl »

Na prodej už nějakou chvíli je, asi trochu přepálili cenu :) Jestli něco podobnýho sháníš, rovnou bych se vyrazil podívat

mraq
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 8 roků
Bydliště: Praha
Vůz: Toyota Previa II 2.4 VVT-i
Bydliště: Praha

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od mraq »

Takze jsem tam byl a v rychlosti omrkl. Auto je v komisi, stoji tam min. mesic. Interier vypada fakt velmi zachovale. Na prednim blatniku je vlnity vryp, je videt i na fotkach. Co ve mne nevzbuzuje duveru je, ze predni gumy jsou poloprazdny. Svetlomety klasicky popraskane, zatim jen po krajich. Zvuk motoru "hlucny", ale jsem laik. Nicmene to tvrdi i prodejce a odhaduje investici do oprav cca 40k. K projizdce jsem se nedostal, nebyl cas a ty usle gumy. Takze tak.

marekl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 417
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Liberec
Vůz: S60, S70R

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od marekl »

V tom případě to auto asi budeme v inzerci ještě nějakej ten další měsíc vídat :) S ohledem na investice za tuhle cenu nesmysl

lopo1
Offline
Příspěvky: 10
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Slovensko
Vůz: Sharan

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od lopo1 »

Zdravim ako laik svedskych motorov by som mal na Vas rebus dnesneho vecer
Nakolko sa s rodinou pozerame po niecom priestranom a bezpecnom s pohonom 4x4 dopracovali sme sa k XC70
Momentalne riesim spolahlivost aby auto nestalo viac v servise ako pred domom a aby som na pripadny servis nemusel brat druhu hypoteku :roll:
Nakolko rocny najazd mame dost nizky (10 - 15tis. rocne) a vela jazd je v meste chcel som benzin tych je tu (v mojom rozpocte) ako safranu
ale aj tak ma zaujal tento inzerat https://www.autobazar.eu/volvo-xc70-25- ... 88153.html mal by to byt dovoz z USA pri dovoze 01/2016 malo na tacho udaj 69tis mil (VIN: YV4SZ592361217252) no a na opacnej strane sa zas objavila nafta https://www.autobazar.eu/volvo-xc70-24d ... 72219.html tu je plus ze auto je kupovane na Slovensku (do minuleho roku bolo na bratislavskych znackach a vraj bol len autorizovany servis) VIN: YV1SZ796751181884
Otazka znie cisto nahodou nepozna niekto jedno alebo druhe auto?
Otazka 2 co je z pohladu servisu spolahivejsia motorizacia ked berieme v uvahu ze auto bude robit kratke trate v meste
Otazka 3 ako su na tom automaty
a nakoniec nejake rady na co sa pri obhliadke zamerat co su slabiny daneho http://www.volvista.net/modelu a pod.
V pondelok by som chcel ist pozriet tu 2,5T viete mi priapdne odporucit dobry servis v BA kde by mi ho vedeli preklepnut aj bez pripadneho objednania?

Dakujem

lopo1
Offline
Příspěvky: 10
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Slovensko
Vůz: Sharan

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od lopo1 »

kedze nikto nic zatial som dospel k nazoru ze z D5 asi nic nebude vzhladom na four C podvozok... ale tu 2.5 pojdem omrknut

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od ok2ucx »

Těžko radit, když jsou vložil odkazy nějakým podivným způsobem tak, že na ně nejde kliknout. Kromě toho, všechny dotazy, co jsi dále položil, jsou tady zodpovězené asi 100x, stačí lehce prolistovat byť jen toto předlouhlé vlákno, jen o pár obrazovek zpátky, všechny odpovědi tam budou. Být zde nováčkem vysvětluje, ale neomlouvá.

U benzínů pozor na zakarbonování (vhodné po koupi motor vypláchnout vč. často opomíjeného čistění odvětrávání PCV), u nafty je to klasický dvojboj - vstřikovače/čerpadlo.
Pohon 4x4 - po létech asi často zanedbaný - si může vyžádat poněkud nákladnější péči, abys jej dostal do stavu top. Zde pětiboj: tisícihran/úhlovka/haldex/jednotka (DEM)/diferák.
Dále náprava (čepy a silenty), náplně, filtry, brzdy, oleje, rozvody - když ten ponákupní servis uděláš poctivě, jsi v tom za 2000€, ani nemrkneš, spíše více. Ale zase bys mohl mít na dalších 50-100tis. km pokoj od těchto větších věcí. Záleží co všechno bude OK a co už žádá svůj pravidelný servis, byť s dlouhou periodou.

Dále už jen hledej zde na fóru. Tyhle dotazy tu nejsou nijak vyjímečné, proto už budou jistě mnohokrát zodpovězeny.

Šel bych do benzínu, ale opravdu je jich zoufale málo.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

lopo1
Offline
Příspěvky: 10
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Slovensko
Vůz: Sharan

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od lopo1 »

za linky sa ospravedlnujem neskusal som ich ale prikladam opravene
https://www.autobazar.eu/volvo-xc70-25-t-summum-a-t-awd-id10088153.html
https://www.autobazar.eu/volvo-xc70-24d-momentum-a-t-awd-id10372219.html
v priebehu dnesneho dna som co to nastudoval aby som vedel ze podvozok four C dakujem neprosim :)
osobne sa tiez radsej priklanam k benzinu
Pochopil som ze pri kupe je vymena vsetkych naplni vratane preplachu jasna vec co som vsak nenasiel je
napr.: ten tisichran pri kolko km cca odchadza a kolko stoji jeho preventivna vymena... ak menim tisic hran davat rovno repasovat uhlovku?
jednotka DEM ? kde ju najdem ako ju skotrolujem momentalne mam na sharane haldex II. gen (rovnaky by mal byt aj u XC70) a vseko slape ako ma nan zato pri haldexe je jedno ci je vo VW alebo Volve princip a RJ su rovnake

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od ok2ucx »

V té D5 jsou sedadla z té nepodařené eurokůže, plastu nebo co je to za koženku. Takový levný materiál se nikdy v prémiové značce neměl objevit. Ten motor D5 je Euro 3 a nad ním se pomalu smráká, až jej začnou nepouštět i do metropolí v CZ/SK. V DE už mají utrum. U benzínu to asi zatím nehrozí (tak rychle), záleží, kde budeš jezdit.

Co se Haldexu týká - ano je to stejná jednotka, pokud je u VW umístěná stejně (zdola na spojce Haldexu), musí trpět i korozí stejně. Jinými slovy - slaná voda se prožere hliníkem (v tom spoji kolem zatmeleného víčka) dovnitř a tam urputně pracuje, až sežere nějakou součástku nebo spoj, a 4x4 pohon začne zlobit. Zde je preventivní repase a vyčištění na místě. Nebo se tam vrchem dostane olej a chová se to podobně.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

lopo1
Offline
Příspěvky: 10
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Slovensko
Vůz: Sharan

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od lopo1 »

Dik za reakciu samozrejme ze to chcem prehnat autorizovanym servisom a na zdvihaku aby som videl co a jak .. o tej D5 pomaly ale isto prestavam uvazovat a zameriavam sa na 2,5T
nahodou k tomu tisic hranu mi nevies poradit ako je to snim? Po kolko km sa preventivne meni aby nemusela ist cela uhlovka na repas

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14291
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od raolsa »

Mě odešel tisícihran po 230 kkm. A drážky na úhlovce budou stejně vymačkané, takže preventivní výměna jenom mezikusu jsou vyhozené peníze a musíš to repasovat celé.
Vychází to komplet i s prací okolo 18 - 20 kKč.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9949
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od hajnej »

Na druhou stranu znám XC70, co má nakrouceno 350tkm a leje se do ní jen nafta a olej a auto pořád maká. A podobných vozů bude po Evropě jezdit poměrně dost. Radši bych se ale připravil na horší variantu a byl potom příjemně překvapen. Preventivně bych osobně tisícihran a úhlovku asi neměnil, když vše bude fungovat. Jen bych vyměnil náplně a choval se k tomu velice slušně.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

lopo1
Offline
Příspěvky: 10
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Slovensko
Vůz: Sharan

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od lopo1 »

no ak nie je ziadna prevencia ako sa vyhnut aj oprave uhlovky tal asi fakt len skontrolujem ci ide ako ma a ak by nahodou aj km sedeli tak to okrem vymeny oleja na zmysel riesit.
Este jedna vec boli dajale technicke odlisnosti pre USA a EU trh to ze radio ladi ine frekfencie pocitam skor mi ide o techniku motor prevodovka a pod
Naposledy upravil(a) lopo1 dne 10 črc 2017 07:55, celkem upraveno 1 x.

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9949
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od hajnej »

lopo1 píše:no ak nie je ziadna prevencia ako sa vyhnut aj oprave uhlovky
To zase nechci 100% tvrdit. Možná mě kolegové doplní.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

kwiko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1461
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od kwiko »

kolegom sa nechce vyjadrovat k zovseobecnenym tvrdeniam zalozenych na jednej skusenosti. Tisichrany som vymienal toto leto 3x raz bol tisichran vporiadku, ale uhlovka K.O, a dvakrat stacilo tisichran, uhlovky nevykazovali ziadne poskodenie... Tisichran sa este nepretocil, vymena prebehla vramci preventivnej prehliadky... menili sa v minulosti aj uhlovky ale nemam dojem ze je to extremne poruchova cast.
Naposledy upravil(a) kwiko dne 10 črc 2017 08:02, celkem upraveno 1 x.

lopo1
Offline
Příspěvky: 10
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Slovensko
Vůz: Sharan

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od lopo1 »

dakujem takze ma to zmysle v ramci prevencie skontrolovat pripadne vymenit co stoji samotný tisichran resp. jeho vymena?

kwiko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1461
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od kwiko »

otestovat sa to da na jame, diagnostika tiez napovie, osobne by som sa zaujimal o celkovy stav a co sa menilo, za aku kvalitu, a co sa nemenilo... stav motora, turba, naprav, prevodofky, karoserie, a ak sa ujo staral je sanca ze sa novy majitel nebude musiet obavat, preco sa predava...

lopo1
Offline
Příspěvky: 10
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Slovensko
Vůz: Sharan

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od lopo1 »

No uprimne za tu cenu moc toho neocakavam na Slovensku je to auto rok a pol a spravilo cca 10 tis. km takze cakam ze sa mu moc servisu nedostalo :/ ale mozno budem milo prekvapeny
Rozmyslam ze ho pojdem dat pozriet do P&LKV auto ... resp. odporucate dajaky iny servis v BA?

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od ok2ucx »

lopo1 píše:Este jedna vec boli dajale technicke odlisnosti pre USA a EU trh to ze radio ladi ine frekfencie pocitam skor mi ide o techniku motor prevodovka a pod
Americká špecifiká byla minimální. Ano - kromě SW záležitostí (ladění FM 200kHz a AM 10kHz?, budíky (míle-km), jednotky palubního PC, jiná logika blikání při zamykání a pípání, když je klíček v zapalování / pásy) jsou rozdíly v HW naprosto minimální. U těch budíků (po přepnutí na km) stačí přehodit buď jen ciferník (a naklonovat SW), tím se palubka bude tvářit naprosto evropsky. Na klima panelu (CCM) to samé, tam skutečně stačí jen ten horní plast.

Další větší HW rozdíly jsou tyto: v US autech je obvyklý systém detekce úniku benzínových par z nádrže (Fuel leakage detection). Pokud funguje, tak o nic nejde, pokud nefunguje, dá se pomocí SW vypnout a je klid (jinak totiž - tuším - rozsvěcuje kontrolku emisí a to je na ME/STK celkem problém). Rovněž mám ale jen pocit, že tento systém umí zaznamenat montáž LPG, jehož vedlejším efektem je to, že z nádrže neubývá palivo.

Druhým rozdílem mohou být přední lampy: ty často (v případě xenonů) mají na pozici našich dálkových světla denního svícení (DRL). To asi ničemu nevadí, jen je to nezvyk. Opět je lze vyměnit za klasickou Evropu a pomocí SW zapnout "normální" logiku. Jo, a blinkry jsou dvojvláknové oranžové žárovky, druhé vlákno jsou oranžové pozičky.

Třetím rozdílem může být - "váha na sedadle spolujezdce" (Occupant weight sensor), což je senzor, který měří hmotnost spolujezdce a podle toho nějakým způsobem mění logiku odpalování airbagů či co. Moc informací k tomu není, jen je to další blbost, která může po čase vyžadovat kalibraci.

Na další rozdíly si momentálně nemohu vzpomenout, třeba mě někdo doplní. Snad mě ještě napadá, že v motoru (ECM) mohou být nepatrné rozdíly v tom, jak (pro jaký benzín) je tam naladěn SW. Typicky v US nejsou tak dobrá (tolik oktanová) paliva, jsou tam nějaké drobné rozdíly, které se chiptuningem smažou rovnou na vyšší výkon :-)

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

lopo1
Offline
Příspěvky: 10
Registrován: 7 roků 11 měsíců
Bydliště: Slovensko
Vůz: Sharan

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od lopo1 »

ok2ucx ďakujem velmi pekne
co kde a na akej pozicii svieti je mi v podstate jedno hlavne nech to svieti :D
sice typek pise v inzerate ze to ma xenony ale nikde nevidim ostreky svetiel cize skor si myslim ze bude ak tak len dobalastena dajaka HID sada :bad: ktora by v priapde kupy isla okamzite von
mile vs. km mi je tiez v podstate jedno aspon to na STK a EK lepsie vyzera ked podla nich nema auto ani 100tis. km 8)
Ostatne veci pohoda.... uz len aby obhliadka dopadla dobre :roll:
Mal som ju ist dnes pozriet ale predavajuci akosi nema cas takze to vidim skor na stvrtok

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14291
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od raolsa »

kwiko píše:kolegom sa nechce vyjadrovat k zovseobecnenym tvrdeniam zalozenych na jednej skusenosti.
No já mám zkušenosti pouze se třemi nefunkčními úhlovkami a u všech byl ometený tisicihran na vstupní hřídeli, takže se musel dělat repas. Ale ke mě těch aut zase tolik nejezdí, však je opravuju jenom jako koníček.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]