Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 3415
- Registrován: 13 roků 6 měsíců
- Bydliště: Mladá Boleslav
- Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Do něj se dostaneš jen flexou. Za předpokladu že už ho nebudeš chtít znova namontovat...
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
-
Offline
- Příspěvky: 399
- Registrován: 13 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno
- Vůz: V50 2.0 D3 MY2012
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Pokud ten motor nezere olej, tak nijak.hajnej píše:A jak se do DPF dostanou?Urvanej píše:sírany, jako nespalitený soli kys. sírový, ucpávaji nevratně DPF
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
To jsem si myslel.Teflon_490 píše:Pokud ten motor nezere olej, tak nijak.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 709
- Registrován: 13 roků 8 měsíců
- Bydliště: Velvary
- Vůz: S70 TDI 1997, V70 TDI 1999
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
hajnej píše:Nedělám, jen to potřebuju pochopit. Spalovací prostor je oddělený prostor.Urvanej píše:si děláš perdel, že jo...


_________________
bylo volvo V70 2.4 r.v. 2001, V70 I r.v. 1997 tdi, Saab 9-5, Renaulty, Fordy, Opel Rekord, VW brouk, Feliny a Fáčka, je V70 I r.v. 1999 tdi, S70 r.v. 1998 tdi, Mercedes w211 3.2 CDi
bylo volvo V70 2.4 r.v. 2001, V70 I r.v. 1997 tdi, Saab 9-5, Renaulty, Fordy, Opel Rekord, VW brouk, Feliny a Fáčka, je V70 I r.v. 1999 tdi, S70 r.v. 1998 tdi, Mercedes w211 3.2 CDi
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Prdelky, prdelky. Matroš mám dobrej, ale dělit se nebudu.
Hele prostě mi chcete říct, že se přes kroužky dostává olej do spalovacího prostoru nebo jak to je?
Hele prostě mi chcete říct, že se přes kroužky dostává olej do spalovacího prostoru nebo jak to je?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 1461
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Horné Saliby
- Vůz: 850,C70,V40...
- Bydliště: hmmm
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
ano a nieje to chyba, ale konstrukcna vlastnost. Piestne kruzky by toho moc nevydrzali keby sa dreli nasucho...
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Takže u každého motoru se určité množství oleje do spalovacího prostoru přes pístní kroužky dostane.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3629
- Registrován: 18 roků
- Bydliště: České Budějovice
x 1
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Jj a některé motory nahradí spálenej olej naftou 

_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12895
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Tvl, že si to ty a máš ten dobrej matroš... 
Jsou tři cesty, jaxe dostává olej do spalovacího prostoru, v určitých mezích je to vše přirozené a neni to závada, i když u posledních dvou je to množství opravdu minimální, pokud je vše v cajku.
1) kroužky
2) odvětrání
3) turbo
No a ještě míň by toho mělo lízt přes ventilový vodítka sacích ventilů, z výfukových to umí téct rovnou do vejfuku, i když je tam většinou přetlak.
O množstvých protékajících jednotlivými cestami bychom se tu mohli bavit do nekonečna, ale tak nějak zhruba je to tak.

Jsou tři cesty, jaxe dostává olej do spalovacího prostoru, v určitých mezích je to vše přirozené a neni to závada, i když u posledních dvou je to množství opravdu minimální, pokud je vše v cajku.
1) kroužky
2) odvětrání
3) turbo
No a ještě míň by toho mělo lízt přes ventilový vodítka sacích ventilů, z výfukových to umí téct rovnou do vejfuku, i když je tam většinou přetlak.
O množstvých protékajících jednotlivými cestami bychom se tu mohli bavit do nekonečna, ale tak nějak zhruba je to tak.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Dovolil jsem si srovnat pár olejů...
Tabulka je volná k dalším úpravám a doplnění v případě zájmu.
Tabulka je volná k dalším úpravám a doplnění v případě zájmu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 3054
- Registrován: 12 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
- Vůz: 945 98’ B230FK M90
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Tu sem uz nekde videl...hajnej píše:Dovolil jsem si srovnat pár olejů...
Tabulka je volná k dalším úpravám a doplnění v případě zájmu.

_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
No nedá mi to spát3m3 píše:Tu sem uz nekde videl...hajnej píše:Dovolil jsem si srovnat pár olejů...
Tabulka je volná k dalším úpravám a doplnění v případě zájmu.

_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Hezká tabulka,ještě bych tam doplnil TBNhajnej píše:Dovolil jsem si srovnat pár olejů...
Tabulka je volná k dalším úpravám a doplnění v případě zájmu.
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 12895
- Registrován: 14 roků 6 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
TBN neni uplně zásadní údaj. Každej motor má jinou citlivost na korozi. Vysoký TBN, když je špatně řešený, tak zase špatně snáší celohliníkový motory. Takže to je v podstatě nic neříkající údaj, pokud k němu nejsou ještě další údaje, který už ale nezjistíš.
Osobně zastávám názor, že jen dlouhodobá zkušenost může pomoci při rozhodování. A aby to bylo hodně jednoduchý, tak výrobce najde způsob jak ušetřit a olej se změní a jsi víš kde...
Osobně zastávám názor, že jen dlouhodobá zkušenost může pomoci při rozhodování. A aby to bylo hodně jednoduchý, tak výrobce najde způsob jak ušetřit a olej se změní a jsi víš kde...

_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Bohužel ne vždy se TBN v datasheetech uvádí. Ale doplním tam, kde najdu.
Naposledy upravil(a) hajnej dne 08 bře 2017 10:38, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Prosím o vysvětlení.Urvanej píše:Vysoký TBN, když je špatně řešený, tak zase špatně snáší celohliníkový motory.

-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Přátelé, blíží se další výměna. Odradí mě někdo od Mobil 1 ESP 5W30?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 2160
- Registrován: 15 roků 10 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Je to tvůj motor tvoje turbo , hydroštely atd.. kdyby sloužil u mně tak má 10w30hajnej píše:Přátelé, blíží se další výměna. Odradí mě někdo od Mobil 1 ESP 5W30?
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
V tom případě pořád lepší jak 0W30karelvolvo píše:Je to tvůj motor tvoje turbo , hydroštely atd.. kdyby sloužil u mně tak má 10w30hajnej píše:Přátelé, blíží se další výměna. Odradí mě někdo od Mobil 1 ESP 5W30?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Do tabulky přidaný Mobil 10W40
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Posílám rozšířenou tabulku.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 1662
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Pokud budu vzcházet z té tabulky... Tak jaký je důvod používat Mobil 1 5W50 kvůli DPF?
Buď to je kvalitou oleje, tajnou přísadou nebo právě tou vyšší viskozitou.
Nemám DPF, dodržuji výkonové specifikace a doporučení výrobce. Do dieslů liju Mobil 5W40, protože má univerzální viskozitu pro celoroční použítí u nás.
Pokud bych to chtěl více řešit, tak dávám jinou viskozitu na zimní a letní období...
Buď to je kvalitou oleje, tajnou přísadou nebo právě tou vyšší viskozitou.
Nemám DPF, dodržuji výkonové specifikace a doporučení výrobce. Do dieslů liju Mobil 5W40, protože má univerzální viskozitu pro celoroční použítí u nás.
Pokud bych to chtěl více řešit, tak dávám jinou viskozitu na zimní a letní období...
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9940
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Z tabulky mi vychází, že pro vozy s DPF toto nebude nejvhodnější olej.labanos píše:Pokud budu vzcházet z té tabulky... Tak jaký je důvod používat Mobil 1 5W50 kvůli DPF?
Buď to je kvalitou oleje, tajnou přísadou nebo právě tou vyšší viskozitou.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 1662
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Damboritz
- Vůz: neVolva
Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF
Kdybych se díval na síru, tak dobře vychází ten Castrol
Viz. Martinovy zkušenosti s M1 5W50 a DPF.

Viz. Martinovy zkušenosti s M1 5W50 a DPF.
martinopel píše: Po Ostravsky" Ale piču"!!
Už jsem to psal všude možně nejméně 100x Do všech aut dáváme 5W50 Mobil 1 a i auta,která permanentně řešila problémy se zasraným DPF najednou problémy nemají.Ale možná je to náhoda.![]()
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé