Proč ANO/NE olej 0W30 do diesel 5 válců s DPF

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Ekky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3415
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Mladá Boleslav
Vůz: Volvo XC70 D5 136kW MY06, AW Geartronic

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Ekky »

Do něj se dostaneš jen flexou. Za předpokladu že už ho nebudeš chtít znova namontovat...
_________________
Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE

Teflon_490
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 399
Registrován: 13 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Teflon_490 »

hajnej píše:
Urvanej píše:sírany, jako nespalitený soli kys. sírový, ucpávaji nevratně DPF
A jak se do DPF dostanou?
Pokud ten motor nezere olej, tak nijak.
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

Teflon_490 píše:Pokud ten motor nezere olej, tak nijak.
To jsem si myslel.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

GDPR_user

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od GDPR_user »

Otázkou je,jak poznat jestli oleje ubývá.

skreči
Offline
Příspěvky: 709
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Bydliště: Velvary
Vůz: S70 TDI 1997, V70 TDI 1999

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od skreči »

hajnej píše:
Urvanej píše:si děláš perdel, že jo...
Nedělám, jen to potřebuju pochopit. Spalovací prostor je oddělený prostor.
:lol: nemůžu se o víkendu zastavit? ať na ten matroš nejsi sám? :D
_________________
bylo volvo V70 2.4 r.v. 2001, V70 I r.v. 1997 tdi, Saab 9-5, Renaulty, Fordy, Opel Rekord, VW brouk, Feliny a Fáčka, je V70 I r.v. 1999 tdi, S70 r.v. 1998 tdi, Mercedes w211 3.2 CDi

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

Prdelky, prdelky. Matroš mám dobrej, ale dělit se nebudu.
Hele prostě mi chcete říct, že se přes kroužky dostává olej do spalovacího prostoru nebo jak to je?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

kwiko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1461
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od kwiko »

ano a nieje to chyba, ale konstrukcna vlastnost. Piestne kruzky by toho moc nevydrzali keby sa dreli nasucho...

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

Takže u každého motoru se určité množství oleje do spalovacího prostoru přes pístní kroužky dostane.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

yoby
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3629
Registrován: 18 roků
Bydliště: České Budějovice
Participant x 1

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od yoby »

Jj a některé motory nahradí spálenej olej naftou :-)
_________________
V70 2,4T B5244T3 AWD, r.v. 2001
V70 2,5T B5254T,r.v.12/1998
bylo: V40 1,8 B4184SM r.v.1999

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Urvanej »

Tvl, že si to ty a máš ten dobrej matroš... :-)
Jsou tři cesty, jaxe dostává olej do spalovacího prostoru, v určitých mezích je to vše přirozené a neni to závada, i když u posledních dvou je to množství opravdu minimální, pokud je vše v cajku.
1) kroužky
2) odvětrání
3) turbo

No a ještě míň by toho mělo lízt přes ventilový vodítka sacích ventilů, z výfukových to umí téct rovnou do vejfuku, i když je tam většinou přetlak.
O množstvých protékajících jednotlivými cestami bychom se tu mohli bavit do nekonečna, ale tak nějak zhruba je to tak.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

Dovolil jsem si srovnat pár olejů...
Tabulka je volná k dalším úpravám a doplnění v případě zájmu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

3m3
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3054
Registrován: 12 roků 10 měsíců
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Vůz: 945 98’ B230FK M90

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od 3m3 »

hajnej píše:Dovolil jsem si srovnat pár olejů...
Tabulka je volná k dalším úpravám a doplnění v případě zájmu.
Tu sem uz nekde videl... :twisted:
_________________
Je :945 B230FK,M90 STAGE ∞, 98';S80 B6324S ,TF-80SC, 07'
Bylo: V70 B5244T5 ,M66, 05';945 B200FT ,M90, 97';V70 D5244T2 ,M55,04'

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

3m3 píše:
hajnej píše:Dovolil jsem si srovnat pár olejů...
Tabulka je volná k dalším úpravám a doplnění v případě zájmu.
Tu sem uz nekde videl... :twisted:
No nedá mi to spát :)
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

GDPR_user

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od GDPR_user »

hajnej píše:Dovolil jsem si srovnat pár olejů...
Tabulka je volná k dalším úpravám a doplnění v případě zájmu.
Hezká tabulka,ještě bych tam doplnil TBN

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12895
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od Urvanej »

TBN neni uplně zásadní údaj. Každej motor má jinou citlivost na korozi. Vysoký TBN, když je špatně řešený, tak zase špatně snáší celohliníkový motory. Takže to je v podstatě nic neříkající údaj, pokud k němu nejsou ještě další údaje, který už ale nezjistíš.
Osobně zastávám názor, že jen dlouhodobá zkušenost může pomoci při rozhodování. A aby to bylo hodně jednoduchý, tak výrobce najde způsob jak ušetřit a olej se změní a jsi víš kde... :bad:
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

Bohužel ne vždy se TBN v datasheetech uvádí. Ale doplním tam, kde najdu.
Naposledy upravil(a) hajnej dne 08 bře 2017 10:38, celkem upraveno 1 x.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

GDPR_user

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od GDPR_user »

Urvanej píše:Vysoký TBN, když je špatně řešený, tak zase špatně snáší celohliníkový motory.
Prosím o vysvětlení. :shock:

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

Přátelé, blíží se další výměna. Odradí mě někdo od Mobil 1 ESP 5W30?
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

karelvolvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2160
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od karelvolvo »

hajnej píše:Přátelé, blíží se další výměna. Odradí mě někdo od Mobil 1 ESP 5W30?
Je to tvůj motor tvoje turbo , hydroštely atd.. kdyby sloužil u mně tak má 10w30
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

karelvolvo píše:
hajnej píše:Přátelé, blíží se další výměna. Odradí mě někdo od Mobil 1 ESP 5W30?
Je to tvůj motor tvoje turbo , hydroštely atd.. kdyby sloužil u mně tak má 10w30
V tom případě pořád lepší jak 0W30
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

Do tabulky přidaný Mobil 10W40
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

Posílám rozšířenou tabulku.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od labanos »

Pokud budu vzcházet z té tabulky... Tak jaký je důvod používat Mobil 1 5W50 kvůli DPF?
Buď to je kvalitou oleje, tajnou přísadou nebo právě tou vyšší viskozitou.

Nemám DPF, dodržuji výkonové specifikace a doporučení výrobce. Do dieslů liju Mobil 5W40, protože má univerzální viskozitu pro celoroční použítí u nás.
Pokud bych to chtěl více řešit, tak dávám jinou viskozitu na zimní a letní období...
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9940
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od hajnej »

labanos píše:Pokud budu vzcházet z té tabulky... Tak jaký je důvod používat Mobil 1 5W50 kvůli DPF?
Buď to je kvalitou oleje, tajnou přísadou nebo právě tou vyšší viskozitou.
Z tabulky mi vychází, že pro vozy s DPF toto nebude nejvhodnější olej.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

labanos
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1662
Registrován: 11 roků 1 měsíc
Bydliště: Damboritz
Vůz: neVolva

Proč ANO/NE olej 0W30 do D5 136kw DPF

Příspěvek od labanos »

Kdybych se díval na síru, tak dobře vychází ten Castrol :)
Viz. Martinovy zkušenosti s M1 5W50 a DPF.
martinopel píše: Po Ostravsky" Ale piču"!!
Už jsem to psal všude možně nejméně 100x Do všech aut dáváme 5W50 Mobil 1 a i auta,která permanentně řešila problémy se zasraným DPF najednou problémy nemají.Ale možná je to náhoda. :lol: :lol:
_________________
P5008 2.0HDi 110kw | TM3 SR+ 225kW |
Bylo: S40 D4192T3 85kW M56 '04 | C70 Coupé B5234T3 176kW M56 '02 | V40 D4192T3 85kW M56 '01 | S80II D5244T4 136kW TF-80SC '07 |
VIDA | DiagBox |

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé