Otázka, na kterou neznám odpověď

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Tomas78
Offline
Příspěvky: 1995
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

Sháním nějak destičky typu "prašan" (asi organický materiál) *), tak to jsou spíše ty levnější a nějaký komplet i s plíšky jsem bohužel nenašel :-(

*) mne ty polokovové ATE zlobily a netuším proč

Chtěl jsem NK, ale už je bohužel ukončena výroba, tak bych zkusil FEBI:
https://autodilos.cz/autodily/sada-brzdovych-desticek-kotoucova-brzda-46695810

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14529
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od raolsa »

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1995
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

Aaha, na ty jsem nekoukal. Radku, moc Ti děkuji, super! :thumbup:

dumi.cz
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 3752
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Štěpánovice
Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od dumi.cz »

Jak moc velky problem je ten rozhozenej zaklon?

Byl jsem tam proto ze se mi na prednich kolech totalne sjel levy okrah pneu (na obou dvou) auto tahlo do prava.

Byla spatna sbihavost.

Jak moc velky problem je ten rozhozenej zaklon?
2025-09-12-09-36-32-560.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
STOP chatcontrol! https://fightchatcontrol.eu/
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy

Tod2
Offline
Příspěvky: 3546
Registrován: 10 roků 2 měsíce
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tod2 »

myslím, že záklon by neměl mít vliv na sjíždění pneu, zvlášť tak malá odchylka, ono to bude mít vliv hlavně při zatáčení než při jízdě rovně
čím se to dostalo mimo toleranci? není tam něco špatně nasazené? protože tam není normálně na čem uhnout
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

powl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 906
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od powl »

Nemelo by to mit vliv na sjizdeni. Kdyz je zakon malej, je horsi smerova stabilita, kdyz je velkej tak je lepsi ale zas to min chce menit smer. Podivej se na nejake mercedesy RWD, jak maji v rejdu vyklonene kolo, maji z vyroby zaklon jako prase a taky se jim pneu nenici...

https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Fwww.reddit.com%2Fr%2FAMG%2Fcomments%2Fxyi7au%2Fcaster_angle%2F&psig=AOvVaw1yf0QX2d8mLrQ5X6kdQ2uF&ust=1757751880107000&source=images&cd=vfe&opi=89978449&ved=0CBIQjRxqFwoTCMjVoZXm0o8DFQAAAAAdAAAAABAE
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13151
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

A nemusíš ani od volva jinam... RWD krabice taky maji v rejdu kolo jako vylomený :-) Záklon rejdovýho čepu bych neřešil, to nejspíš udělaly nějaký aftermarket ramena...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1995
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

Záklon by vadit neměl.
Když máš špatnou sbíhavost, tak buď máš sjetý vnitřky (rozbíhavost, žere pneu hodně) anebo máš sjetý vnějšky (velká sbíhavost). Pokud jsi ale měl na obou stranách sjetou stejnou stranu tj. na jednom vnitřní a na druhém vnější), není to jen sbíhavostí / rozbíhavostí, může to být kombinace více věcí.

Obecně směr auta určuje zadní náprava (úhel jízdní osy), takže pokud to táhlo doprava, bude příčina nejspíše tam (pokud není auto hnuté po nehodě apod.). POZOR: počítej s tím, že u starších aut s vůlemi to na nakloněné silnici doprava lehce táhne doprava a naopak (tomu odpovídá i pozice volantu). Chce to zkusit na rovině.

Za sebe doporučuji mít doma "Toe-in plate". Úplně super na rychlé změření sbíhavosti (není to mega přesný, ale víš, kde jsi), minimálně do doby, než zajedeš na GEO. Já se přiznám, že jsem s tím seřídil obě nápravy *) a nakonec jsem ani na GEO nejel. 15 000 km na nových pneu, auto nikam netáhne, pneu příkladně sjeté a to i vzadu, kde jsem měl problém.

*) nejde s tím udělat osa vozidla, ale pomohl jsem si jednoduše jinak :)
image.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5831
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od PetrXC70 »

Nejde mě otevírat dveře u řidiče zevnitř, odpoledne rozeberu...

Budu doufat, že lanko nějakym záhadnym způsobem vypadlo. Pokud bude ulomenej plast, dá se koupit jen ten plast nebo je to složitější?
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1995
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

Otázka je, co se stalo. Já to u zámku rozebraný neměl, ale jestli to pomůže, u kličky to vypadá takto:

Pehled zevnitř na tapec a kličku:
image.png
Klička vypadá takto (péro je prasklé, to jsem měnil)
image.png

Lanko je na takovým válečku a to je v té klice. Je to "předpružený", takže normálně to nevypadne. Mne prdlo to vratný péro kličky a vyklepala se osička. Jestli je vypadlé něco kolem zámku, tak to bohužel neporadím :)

EDIT: ještě jeden pohled (klika z V70)
image.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

powl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 906
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Pardubice
Vůz: V70 II D5 136kw

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od powl »

PetrXC70 píše: 12 zář 2025 12:30 Nejde mě otevírat dveře u řidiče zevnitř, odpoledne rozeberu...

Budu doufat, že lanko nějakym záhadnym způsobem vypadlo. Pokud bude ulomenej plast, dá se koupit jen ten plast nebo je to složitější?
mne u p2 vypadlo lanko kliky kdyz se zene nejak vysmekla klika z ruky. rozdelal jsem to, nasadil a a uz se to znova nikdy nestalo :unknown:
_________________
V70 P2 D5 136kw MY2007 - Pet valcu staci kdyz ti turbo tlaci

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5831
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od PetrXC70 »

Děkuju, doufal sem, že bude problém nahoře, bohužel lanko se "odpojilo" dole u zámku a na to si netroufnu. Navíc, ikdybych to celý rozebral, nevim, jestli tam neni něco ulomenýho...

V pondělí auto odvezu do servisu...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Blade
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1295
Registrován: 8 roků 6 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo XC60 D5 r.v.09 a C70II T5 r.v.08

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Blade »

Jelikož se blíží zima a mám u dědy volnou garáž tak uvazuji cim ji zaplnit.
Celkem mě zaujal tento Saab ale nic o nich nevím.
https://auto.bazos.cz/inzerat/206823374/saab-9-3-se-20-turbo-cabrio.php

Budu rád za info o motoru, poruchovost, střecha, apod.

Munga
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2277
Registrován: 6 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Munga »

Tak mi nějak během měsíce postupně vše zhasíná v interiéru - nejspíš končí žárovkám životnost.
Co led sady z Themu/Ali/Allegro? Jak je to tam vždy komplet podle auta a za relativně pár korun.
Je toho dost a kvalita různá - nemáte tip na sadu kde bude hlavně funkční postupné stmívání a obsahují i led na vnitřek středového tunelu( držák nápojů) . Prostě něco co je komplet a funguje?

Munga
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2277
Registrován: 6 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha 12
Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Munga »

Vlastně jestli se dává led do osvětlení čudlíku na stahování oken a prostoru pro kelímky? V sadách to nevidím a ono by to nejspíš moc svítilo že?

Petr 91
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 51
Registrován: 2 roky 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 3.2 FWD MY2012

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Petr 91 »

Neřešil někdo náhodou na P3 něco jako dodatečné vypolstrování / vyměkčení / přidání pěny do oblasti loketních opěrek, resp. míst, kde se lokty řidiče v P3 opírají? Mně to přijde hrozně tvrdé a ještě ke všemu každá strana je v různé výšce. Připouštím, že je možné, že špatně sedím a lokty příliš zapírám a možná bych je měl mít volně u těla - nevím. Kdyžtak budu rád za diskuzi, jak to máte vy. Klidně i mimo P3. Za zeptání a inspiraci nic nedám. Prozatím zkouším zde, v otázce, na kterou neznám odpověď. :) Tak díky předem!
_________________
V70 3.2, MY12, 179kW, FWD, Summum, 8,90 l /100km
ex: V50 2.0D, MY08, 100kW, Momentum, 6,15 l/100km

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5831
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od PetrXC70 »

Ty máš při řízení opřený lokty? To si tak velkej??? Nějak si to nedovedu představit...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

nebel
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 1174
Registrován: 7 roků 10 měsíců
Bydliště: Ivančice
Vůz: 760 B280F + AW71 '89
Participant x 1

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od nebel »

Na tom není nic divnýho, já taky... Na P2, svýho času i na P3 a na sedmách taky. Jeden o dveře, jeden o opěrku, pokud je rovinka a klid v okolí, držím volant levou rukou.
_________________
760 GLE, B280F + AW71, 105kW, 1989 (Šedivák)
760 GLE, B28A + M46, 95kW, 1983 (Andrej)
264 GLE, B27E + BW55, 109 kW, 1980 (Bublák)
Zil 130 CAS, 110kW, 1969
Zetor 6718, 48kW, 1973

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5955
Registrován: 8 roků 10 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Já taky obě vphodě když jedu po dálnici.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Petr 91
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 51
Registrován: 2 roky 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 3.2 FWD MY2012

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Petr 91 »

Nevím, co znamená být “tak velký”, ale myslím, že mých 185 cm a 85 kg to snad není :D

Takže ano, dělám to, je to podvědomé a mám to přesně jak píše Nebel a Kuba. A po delší době mě to prostě tlačí a nevím, co s tím.
_________________
V70 3.2, MY12, 179kW, FWD, Summum, 8,90 l /100km
ex: V50 2.0D, MY08, 100kW, Momentum, 6,15 l/100km

python.p
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6345
Registrován: 8 roků 4 měsíce
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od python.p »

Já si taky loket opíral, jenom do té doby než jsem absolvoval školu smyku, od té doby se snažím držet volant tak jak se má a to pak na loketku nedosáhnu - mám stejné rozměry. Nicméně sem tam se při popojíždění ve městě přistihnu, že si pravou ruku odkládám na loketku...
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!

K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!

VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5831
Registrován: 6 roků 7 měsíců
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od PetrXC70 »

Tak v koloně, nebo někde při čekání ok... Na rovince asi taky. Já si hned představil Hightowera z policejní akademie... :D
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13151
Registrován: 14 roků 9 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Urvanej »

Hehe, přesně proto miluju krabice, teda přesněji 7/9, protože tam je muj levý loket přesně na tapecu tak, že netlačí a pohodlně se veze. Žádný jiný auto takhle pěkně loket nepodpoří. :-)
Ale fuj, čo to tárám... volant zásadně držím ve 3/4 na 3 a oběma rukama, takže nevymejšlejte blbiny... :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Petr 91
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 51
Registrován: 2 roky 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70 3.2 FWD MY2012

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Petr 91 »

To s krabicema zní zajímavě. To jsou ty detaily, které dělají z aut auta. Super point. :)

Já si třeba dnes všiml, že levý loket odkládám “na dveřní parapet” proto, že dost používám CC, čili většinu času levá ruka cca 9. hodina, a to snad i trvale, a tudíž pak loket vychází docela dobře tam, kam píšu. Pravou ruku mívám zrcadlově, ale zdaleka ne trvale, odkládám ji když můžu, takže je volně, a ať chci nebo ne, loket je často opřený na loketce. A bolí to. :D Ale samozřejmě, celé je to úsměvné, chyba je nejspíše u mě a jsou to “bolesti” na úrovni detailů, které sumarizuju až teď, po dvou letech s P3, takže jsem schopný říct “P3 má podle mě tvrdé opěrky”, ale zároveň zapomínám na to, že jsem s autem ujel jinak 50 tis. km bez poruch. A tak mě napadlo, že si tam nalepím třeba gelový kousek z nějaké podložky. Nebo nevím. :) a prostě to o ten malý detail přizpůsobím sám sobě.

Jinak v práci sedím také, čili možná je to celé už trochu deformace.. Ale to připouštím od první chvíle a nikde jsem nenapsal, že sedím tak, jak by se zřejmě sedět mělo. To je fakt.
_________________
V70 3.2, MY12, 179kW, FWD, Summum, 8,90 l /100km
ex: V50 2.0D, MY08, 100kW, Momentum, 6,15 l/100km

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1995
Registrován: 4 roky 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Otázka, na kterou neznám odpověď

Příspěvek od Tomas78 »

Jedna technická: ten středový kastlík P3, na které je opěrka je součástí systému SIPS (Side Impact Protection System). Sedačky nejsou kotvený přímo do podlahy *) ale na profilech. Při těžkým nárazu z boku je ta sedačka tlačena na kastlík, který se deformuje a cílem je, že dotyčná sedačka "odjede" od místa nárazu a tím snižuje riziko zranění / smrti až o 40%. Vcelku unikátní systém.

Řekl bych, že proto je opěrka jak je. Taky mi to dalo chvilku si zvyknout z předchozí Octavie, kde se dala opěrka nastavit i výškově.

Super vysvětleno zde:


*) doufám, že nekecám. Sice jsem sedačku sundával, ale nezkoumal jsem detailně :D

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Munga, python.p