Jaký olej do motoru....???
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 801
- Registrován: 4 roky 4 měsíce
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
Jaký olej do motoru....???
S60 2.4T P2 AT
Do 200k km jezdeno na 5W30
200-240k km jsem daval Mobil1 5W50 vymena po 10k km
Muzu dalsi vymenu a dal davat 5W40 ? Duvod je cena...
Do 200k km jezdeno na 5W30
200-240k km jsem daval Mobil1 5W50 vymena po 10k km
Muzu dalsi vymenu a dal davat 5W40 ? Duvod je cena...
-
Offline
- Příspěvky: 939
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: Uhříněves
- Vůz: V70 II D5 120kw 2004
Jaký olej do motoru....???
To není vůbec problém, já to střídám pravidelně - 5w50 na léto, 5w40 na zimu.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 801
- Registrován: 4 roky 4 měsíce
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
Jaký olej do motoru....???
Ja mam zimu i leto v jednom cyklu. Ale dal jsem 5W50 jaky nebudu zavodnik
ale v realite se pohybuju 70% ve strednim pasmu a 30% na max. Takze si myslim ze 5W40 bude uplne v pohode stacit. Jen jsem nevedel jestli to tak muzu menit...
-
Offline
- Příspěvky: 5
- Registrován: 2 roky 3 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: C30
Jaký olej do motoru....???
Ahoj chlapi,
Možná již 100x opakované téma, nicméně, Volvo C30 1.6 74Kw, nájezd 135.000km. Proběhlo již několik výměn oleje, vždy 1x/rok, jezdím z 80% ultra krátké trasy, minimální roční nájezdy. Olej používán 5W-30 Motorcraft, všichni známe
1) Ohledně tohoto oleje je dost spekulací, někdo říká ano, někdo říká ruce pryč, časem způsobí spotřebu oleje, použít raději 5W-40?
2) Olej si hlídám pravidelně, dnes po ročním nájezdu 3600km, zjištěn olej ´´lehce´´ nad minimem. Tedy spotřeba nějakých 0,6-0,7l/3500km při velmi krátkých trasách.
Chtěl jsem tímto požádat o názor, co si myslíte o množství sežraného oleje a pokud dále používat Motorcraft 5W-30 nebo doporučíte 5W-40, případně jaký konkrétně?
Díky za zpětnou vazbu
Možná již 100x opakované téma, nicméně, Volvo C30 1.6 74Kw, nájezd 135.000km. Proběhlo již několik výměn oleje, vždy 1x/rok, jezdím z 80% ultra krátké trasy, minimální roční nájezdy. Olej používán 5W-30 Motorcraft, všichni známe

1) Ohledně tohoto oleje je dost spekulací, někdo říká ano, někdo říká ruce pryč, časem způsobí spotřebu oleje, použít raději 5W-40?
2) Olej si hlídám pravidelně, dnes po ročním nájezdu 3600km, zjištěn olej ´´lehce´´ nad minimem. Tedy spotřeba nějakých 0,6-0,7l/3500km při velmi krátkých trasách.
Chtěl jsem tímto požádat o názor, co si myslíte o množství sežraného oleje a pokud dále používat Motorcraft 5W-30 nebo doporučíte 5W-40, případně jaký konkrétně?
Díky za zpětnou vazbu

Naposledy upravil(a) Voita dne 22 dub 2025 18:54, celkem upraveno 4 x.
-
Offline
- Příspěvky: 6328
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Jaký olej do motoru....???
Na krátký trasy je to "jedno" dej tam ten 5W30 a tu spotřebu bych neřešil, pokud to jsou všechno fakt cukačky...
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 396
- Registrován: 7 roků 7 měsíců
- Bydliště: praha
- Vůz: xc60 D5
Jaký olej do motoru....???
zdar klidně bych pokračoval s 5W 30 ale dal tam něco s vyšší viskozitou A3 nebo C3 spotřeba nejspíš klesne
-
Offline
- Příspěvky: 5
- Registrován: 2 roky 3 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: C30
Jaký olej do motoru....???
Díky za rychlé reakce, můžete mi doporučit tedy nějaký olej 5W-30 s normou A3, který splňuje ´´fordí´´ normu? Zatím jsem takový nenašel? Případně, pořád u těchto motorů narážím na doporučení oleje 5W-40 Acea A3, které ale nemají normu pro Ford. Jak to tedy je?
-
Offline
- Příspěvky: 720
- Registrován: 5 roků 5 měsíců
- Bydliště: Popovice
- Vůz: S80 II 2008, M66, 2.5T Stage 2 170kW
Jaký olej do motoru....???
Nic takového nenajdeš, protože Ford předepsal A5/B5 kvůli spotřebě paliva -> emisím. Nicméně A3 má vyšší požadavek na hths než A5, takže to bude (pro starý nepřímovstřik) lepší než kvůli emisím (penězům automobilky v době výroby vozu) předepisovaný A5. C3 nepotřebuješ, nicméně nemusí nutně vadit, zohledňuje navíc dpf a jiné filtry, ale cenou je jeho rychlejší degradace.
Přidáno za 5 minut 53 sekund:
Tady je dost oblíbený Ravenol, případně Mobil 1. Najdi něco v 5w30 A3.
Přidáno za 1 minuta 5 sekund:
Většina lidí se spíše kloní k tomu nenechávat ten olej tam moc dlouho, ideálně max. 10 000km/rok a pak už tolik nezáleží, jakou značku dáš.
Přidáno za 5 minut 53 sekund:
Tady je dost oblíbený Ravenol, případně Mobil 1. Najdi něco v 5w30 A3.
Přidáno za 1 minuta 5 sekund:
Většina lidí se spíše kloní k tomu nenechávat ten olej tam moc dlouho, ideálně max. 10 000km/rok a pak už tolik nezáleží, jakou značku dáš.
_________________
Zlaťák S80 II, 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 I, 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 II, D5 136kW 2007
Zlaťák S80 II, 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 I, 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 II, D5 136kW 2007
-
Offline
- Příspěvky: 3412
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Jaký olej do motoru....???
Zejména u tohoto motoru kdy absenci ostriku pistu dochází k mazání pístního čepu (je kyvny v pistu a lisovaný v ojnici) k jeho mazání pouze tím olejem, který odvede stírací kroužek. Jakmile se otvory v pistu pod stíracím kroužkem zalepí karbonem dojde k vydírání čepu, následně klepání při deceleraci a pak ke klepání trvalému.
-
Offline
- Příspěvky: 5
- Registrován: 2 roky 3 měsíce
- Bydliště: Liberec
- Vůz: C30
Jaký olej do motoru....???
Giew: Prima, děkuju. Zvolím tedy jeden zmíněných.
VapiK: Díky za reakci, myslíš tím, že tebou popsaný projev je pomalu začínající problém u mého motoru viz. můj dotaz výše?
VapiK: Díky za reakci, myslíš tím, že tebou popsaný projev je pomalu začínající problém u mého motoru viz. můj dotaz výše?

-
Offline
- Příspěvky: 3412
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Jaký olej do motoru....???
Jen na základě informace o spotřebě oleje se to nedá s jistotou říct, ale spíš ne. Každopadně i klepající motor na čepech je možno další leta provozovat jen to není uchu příjemné.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 801
- Registrován: 4 roky 4 měsíce
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
Jaký olej do motoru....???
Vapik: a ja cely zivot premyslim proc v tom pistu jsou ty dirky 

-
Offline
- Příspěvky: 20
- Registrován: 4 roky
- Bydliště: Český Dub
- Vůz: S40 II T5 220k FWD, manuál
Jaký olej do motoru....???
asi 5 let liju do všeho 5W40 ELF evolution 900. A nemá problém turbo 5 válec ve Volvu, ani atmo boxer 2.0 ve Foresteru a dokonce to nevadí ani Mazdí atmo 1.8 v MX-5 s občasným výletem po okruhu. Hlavně měnit včas!
Ten Elf mi někdo poradil jako docela slušný olej za fajn peníze, a tak raději měním častěji, než připlácet za kosmo-olej, kdy stejně časem ztráci mazací schopnosti vlivem vyčerpání adativ.
Ten Elf mi někdo poradil jako docela slušný olej za fajn peníze, a tak raději měním častěji, než připlácet za kosmo-olej, kdy stejně časem ztráci mazací schopnosti vlivem vyčerpání adativ.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 801
- Registrován: 4 roky 4 měsíce
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
Jaký olej do motoru....???
Nasel jsem doma 1L 5W50 Mobil1 z predchozich vymen oleje. Uz ale davam 5W40 Mobil super.
Muzu pri dalsi vymene nalit 1L 5W50 a zbytek 5W40? Vychazi to na zimni obdobi.
Je to uplne blbost? Uz mi tam 2 roky lezi a nemam pro nej vyuziti
Muzu pri dalsi vymene nalit 1L 5W50 a zbytek 5W40? Vychazi to na zimni obdobi.
Je to uplne blbost? Uz mi tam 2 roky lezi a nemam pro nej vyuziti
-
Offline
- Příspěvky: 720
- Registrován: 5 roků 5 měsíců
- Bydliště: Popovice
- Vůz: S80 II 2008, M66, 2.5T Stage 2 170kW
Jaký olej do motoru....???
Podle mě je to buřt. Jestli to zase za 10tkm max vyměníš, tak je to fakt jedno.
Přidáno za 1 minuta 55 sekund:
Beru to tak, že vizkosita se nijak významně nezmění a spíš ta aditivace může dělat bordel v tom smyslu, že ten olej prostě odejde dřív než by odešel každej zvlášť. Ale proto bych to vyměnil do 10 (nebo do 7,dle stavu) tkm a neřešil.
Přidáno za 1 minuta 55 sekund:
Beru to tak, že vizkosita se nijak významně nezmění a spíš ta aditivace může dělat bordel v tom smyslu, že ten olej prostě odejde dřív než by odešel každej zvlášť. Ale proto bych to vyměnil do 10 (nebo do 7,dle stavu) tkm a neřešil.
_________________
Zlaťák S80 II, 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 I, 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 II, D5 136kW 2007
Zlaťák S80 II, 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 I, 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 II, D5 136kW 2007
-
Offline
- Příspěvky: 3412
- Registrován: 11 roků 1 měsíc
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Jaký olej do motoru....???
Nic se nestane normálně to použij.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 801
- Registrován: 4 roky 4 měsíce
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
Jaký olej do motoru....???
Menim po 8-10tkm. Diky za info, soupnu to tam 
-
Offline
- Příspěvky: 747
- Registrován: 5 roků 9 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
Jaký olej do motoru....???
Jakýkoliv olej je lepší než žádný
a 50w nebo 40w je šumák.
V kombinaci s přechodem na viskóznější olej z 5w40 na 5w50 dokážež bezpečně a efektivně eliminovat nadměrné ubývání oleje a ještě motor viskóznějším olejem ve zvýšené zátěži více ochránit.
Hrubé inf.
První číslice uvádí proudění oleje za studena, má hodnoty od 0 do 25 a čím je číslo vyšší, tím je olej,, hustší a za studena hůře maže."
Pro klasifikaci olejů používá 6 zimních tříd označených číslem a písmenem „W" (z angl. winter) a 6 letních tříd označených číslicemi 16, 20, 30, 40, 50 a 60.
Druhá číslice ukazuje, jak motorový olej proudí při běžných teplotách motoru ohřátém na 100°C. Čím nižší hodnota, tím snadněji proudí a má tekutější konzistenci.
Z HTHS viskozitou stabilitu mazacího filmu ve smyslu jeho pevnosti za velkého smykového spádu při vyšších otáčkách a výsledky na DPF je to na delší debatu.

a 50w nebo 40w je šumák.
V kombinaci s přechodem na viskóznější olej z 5w40 na 5w50 dokážež bezpečně a efektivně eliminovat nadměrné ubývání oleje a ještě motor viskóznějším olejem ve zvýšené zátěži více ochránit.
Hrubé inf.

První číslice uvádí proudění oleje za studena, má hodnoty od 0 do 25 a čím je číslo vyšší, tím je olej,, hustší a za studena hůře maže."
Pro klasifikaci olejů používá 6 zimních tříd označených číslem a písmenem „W" (z angl. winter) a 6 letních tříd označených číslicemi 16, 20, 30, 40, 50 a 60.
Druhá číslice ukazuje, jak motorový olej proudí při běžných teplotách motoru ohřátém na 100°C. Čím nižší hodnota, tím snadněji proudí a má tekutější konzistenci.
Z HTHS viskozitou stabilitu mazacího filmu ve smyslu jeho pevnosti za velkého smykového spádu při vyšších otáčkách a výsledky na DPF je to na delší debatu.

Naposledy upravil(a) zdenal111 dne 02 zář 2025 21:21, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 13196
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Jaký olej do motoru....???
"...je hustší a hůře maže..." - tady bude jazyková bariéra 

-
Offline
- Příspěvky: 6328
- Registrován: 8 roků 3 měsíce
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Jaký olej do motoru....???
zdenal111 píše: 31 srp 2025 09:54 Jakýkoliv olej je lepší než žádný![]()
a 50w nebo 40w je šumák.
V kombinaci s přechodem na viskóznější olej z 5w40 na 5w50 dokážež bezpečně a efektivně eliminovat nadměrné ubývání oleje a ještě motor viskóznějším olejem ve zvýšené zátěži více ochránit.
Hrubé inf.![]()
První číslice uvádí proudění oleje za studena, má hodnoty od 0 do 25 a čím je číslo vyšší, tím je olej,, hustší a za studena hůře maže."
Pro klasifikaci olejů používá 6 zimních tříd označených číslem a písmenem „W" (z angl. winter) a 6 letních tříd označených číslicemi 16, 20, 30, 40, 50 a 60.
Druhá číslice ukazuje, jak motorový olej proudí při běžných teplotách motoru ohřátém na 100°C. Čím nižší hodnota, tím snadněji proudí a má tekutější konzistenci.
Z HTHS viskozitou stabilitu mazacího filmu ve smyslu jeho pevnosti za velkého smykového spádu při vyšších otáčkách a výsledky na DPF je to na delší debatu.![]()
Výsledky na DPF má spíš teda množství popela, ale co já vím, dělám do včel...
_________________
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
MX-30 @ 145 eletrických poníku... než jim dojde šťáva...
MX-5 1.6 81kW@ pokud z toho teče olej, znamená to, že to má olej...
XC70 MY08 D5 AWD M/T @ 225 ořů v plné síle!
K prodeji (s bolestí u srdíčka) do dobrých rukou:
V70XC MY00 2,4T AWD A/T @ Kde mám to křídlo?!
Fobie 1.2 HTP, 80tkm, po důchodci!
VIDA k dispozici - Blansko, Brno, Olomouc
-
Offline
- Příspěvky: 747
- Registrován: 5 roků 9 měsíců
- Bydliště: Orlické hory
- Vůz: XC60 AWD D5 Rdesign 158kw/215hp
Jaký olej do motoru....???
Jasan ano jedna z věcí je popel . Ale debata se točí stále kolem oleje.Tak jenom pro osvěžení
Pro DPF filtr je zásadní používat speciální bezpopelné (nízpopelnaté) oleje, které neobsahují přísady (např. zinek a fosfor) způsobující zanesení filtru.
Oleje ACEA C jsou takzvané bezpopelné. Mají tedy snížený obsah složky SAPS, což je sulfátový popel, sýra a fosfor. Ty škodí filtrům pevných částic. Díky této normě tak může DPF déle sloužit, tedy zachytávat pevné částice (saze).
Pokud u motorů s DPF někdo nepoužívá oleje ACEA C, může podstatně zkrátit životnost filtru.
A k HTHS jen stručně:
VÝHODY vyšší HTHS viskozity: Silnější mazací film
Stabilita při vysokých teplotách a zatížení
Vhodnost pro výkonné motory atd.
NEVÝHODY vyšší HTHS viskozity: /Zvýšená spotřeba paliva
Olej s vyšší HTHS viskozitou má větší vnitřní odpor, což vede k vyšší spotřebě energie motoru a tím i k vyšší spotřebě paliva a tím maká vice DPF
/ Nižší energetická účinnost
Větší vnitřní odpor oleje při vyšší HTHS viskozitě snižuje celkovou energetickou účinnost motoru.Kromě toho oleje s vyšší viskozitou hůře chladí motor.
/ Snižování výkonu motoru:
Zvýšený vnitřní odpor motoru může mít za následek mírné snížení jeho celkového výkonu.
Ideálním produktem je často olej s nízkou viskozitou, který zároveň poskytuje vynikající mazání v širokém rozsahu teplot a stabilní olejový film. Je to vysněná kombinace
dvou zdánlivě protichůdných požadavků.
Vyšší viskozita teoreticky poskytuje lepší ochranu proti opotřebení. Nicméně využití moderní technologie aktivních aditiv proti opotřebení zajišťuje ochranu motoru, avšak použití oleje s vyšší viskozitou, než je doporučeno, vede ke zvýšení spotřeby paliva a ztrátě výkonu.
Stále existuje mnoho motoristů a bohužel i mechaniků, kteří se domnívají, že olej, který se v balení jeví jako „hustší“, bude lépe mazat nebo utěsňovat motor. To je bohužel velmi mylný předpoklad.
Viskóznější neznamená lepší.
Bohužel se zvyšující se viskozitou se zvyšuje také vnitřní odpor motoru,již psáno , což může mít za následek snížení výkonu a zvýšení spotřeby paliva. Kromě toho oleje s vyšší viskozitou hůře chladí motor, což je u nejnovějších výkonných pohonných jednotek velmi důležité.A proto některými aditivy se podařilo snížit viskozitu HTHS
bez negativního vlivu na životnost motoru a šetří DPF.
Za vším je třeba hledat ekologii, respektive spotřebu. Nižší HTHS viskozita znamená zjednodušeně řečeno, že olej klade menší odpor vlivem nižší střihové stability. Motor tak potřebuje méně energie, tedy menší dávky paliva na to, aby běžel a podával nějaké výkony.
Obecně platí, že výrobce konstruuje motor na nějakou HTHS viskozitu oleje, pod kterou bychom neměli jít. Dříve to byla hodnota 3,5 mPa, dnes se pohybujeme už v tom nejnižším stupni, tedy 2,6-2,9 mPa.s.
s potřebou častých intervalů výměn náplní.

Oleje ACEA C jsou takzvané bezpopelné. Mají tedy snížený obsah složky SAPS, což je sulfátový popel, sýra a fosfor. Ty škodí filtrům pevných částic. Díky této normě tak může DPF déle sloužit, tedy zachytávat pevné částice (saze).
Pokud u motorů s DPF někdo nepoužívá oleje ACEA C, může podstatně zkrátit životnost filtru.
A k HTHS jen stručně:
VÝHODY vyšší HTHS viskozity: Silnější mazací film
Stabilita při vysokých teplotách a zatížení
Vhodnost pro výkonné motory atd.
NEVÝHODY vyšší HTHS viskozity: /Zvýšená spotřeba paliva
Olej s vyšší HTHS viskozitou má větší vnitřní odpor, což vede k vyšší spotřebě energie motoru a tím i k vyšší spotřebě paliva a tím maká vice DPF

/ Nižší energetická účinnost
Větší vnitřní odpor oleje při vyšší HTHS viskozitě snižuje celkovou energetickou účinnost motoru.Kromě toho oleje s vyšší viskozitou hůře chladí motor.
/ Snižování výkonu motoru:
Zvýšený vnitřní odpor motoru může mít za následek mírné snížení jeho celkového výkonu.
Ideálním produktem je často olej s nízkou viskozitou, který zároveň poskytuje vynikající mazání v širokém rozsahu teplot a stabilní olejový film. Je to vysněná kombinace


Vyšší viskozita teoreticky poskytuje lepší ochranu proti opotřebení. Nicméně využití moderní technologie aktivních aditiv proti opotřebení zajišťuje ochranu motoru, avšak použití oleje s vyšší viskozitou, než je doporučeno, vede ke zvýšení spotřeby paliva a ztrátě výkonu.
Stále existuje mnoho motoristů a bohužel i mechaniků, kteří se domnívají, že olej, který se v balení jeví jako „hustší“, bude lépe mazat nebo utěsňovat motor. To je bohužel velmi mylný předpoklad.
Viskóznější neznamená lepší.
Bohužel se zvyšující se viskozitou se zvyšuje také vnitřní odpor motoru,již psáno , což může mít za následek snížení výkonu a zvýšení spotřeby paliva. Kromě toho oleje s vyšší viskozitou hůře chladí motor, což je u nejnovějších výkonných pohonných jednotek velmi důležité.A proto některými aditivy se podařilo snížit viskozitu HTHS

Za vším je třeba hledat ekologii, respektive spotřebu. Nižší HTHS viskozita znamená zjednodušeně řečeno, že olej klade menší odpor vlivem nižší střihové stability. Motor tak potřebuje méně energie, tedy menší dávky paliva na to, aby běžel a podával nějaké výkony.
Obecně platí, že výrobce konstruuje motor na nějakou HTHS viskozitu oleje, pod kterou bychom neměli jít. Dříve to byla hodnota 3,5 mPa, dnes se pohybujeme už v tom nejnižším stupni, tedy 2,6-2,9 mPa.s.

_________________
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
Volvo xc60 Rdesign 158kw AWD 215k
-
Offline
- Příspěvky: 262
- Registrován: 2 roky 6 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
Jaký olej do motoru....???
Už ne prosím 

Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé