Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

jak si doma vyladit motor apod.
  • Autor
  • Zpráva
raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14254
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od raolsa »

Já na stříbřence dělal hadice jednou za celou životnost auta, takže myslím, že Vizibable už to rozdělávat nebude. :ROFL:

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5576
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Romulusw »

Všechno nové na podvozku vždy nastříkat ML rezistinem. Pokud není v plánu auto za půl roku prodat :-)

Radku, nikdy neříkej nikdy! Znáš to :-D

Vizibable
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 736
Registrován: 4 roky 1 měsíc
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Vizibable »

Kdyz to slo povolit po 24letech bez ML, tak to pujde povolit za dalsich 24let 🤣

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1789
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Tomas78 »

Romulusw píše: 06 čer 2025 21:48 Všechno nové na podvozku vždy nastříkat ML rezistinem. Pokud není v plánu auto za půl roku prodat :-)

Radku, nikdy neříkej nikdy! Znáš to :-D
Naprostý souhlas. Já dělám všed Fluid Film + Perma Film. Fakt je to odolné (aplikuji jen lokálně), za mne mnohem účinnější než ty různé černé gumové nástřiky za mne velmi dobré, ale ten Perma Film hrozně dlouho schne a to je kámen úrazu. Minule jsem měnil zadní tlumiče a je to pod nimi chycený. Nebyl čas to řešit, vrátím se k tomu nejpozději příští rok (kontrola koroze), ale jsem na vážkách, zda se nevrátit u dalšího auta k Rezistinu.

Pamatuju po revoluci to nadšení z různých přípravků (táta to fasoval). Udělal jsem s tím 120-ku, vypadalo to super. Jenže ... hnilo to pod tím snad rychleji než bez toho :) Na preventivní ošetření možná, ale jak je něco chyceného, jedině něco na olejové bázi. Pravdu musím dodat, že pozitivně mne potěšil Brunox Epoxy, taky drží.

PS: co jsem koukal na video výměny tlumiče, bylo to tam podobné a nikdo to neřešil :)
image.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6157
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od python.p »

Já to vzal ocelákem, odmastil, stříkl něčím co jsem našel v garáži a pak to vzal měděnknou, nebyl čas ptá se kdo je kdo.

Ale bohužel no, pokud chceme aby ty naše P3 jezdili dlouho, je potřeba tu rez vyšetřit a né že ne...

Vizibable
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 736
Registrován: 4 roky 1 měsíc
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Vizibable »

Nebyl cas ptat se kdo je kdo 🤣🤣🤣

Kdyz jsem delal predni pruziny tak jsem to udelal velice podobne. Ale te rzi tam bylo opravdu tak malo, ze na to moje P2 urcite umrit nestihne...

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6157
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od python.p »

Co jsem teď měl možnost vidět 2 kusy P2 zespod a P3 zespod. Tak bych těm P2 tipnul stáří do 10 let max... zatímco P3 bych řekl tak 20 let. Fakt fest rozdíl.

Petr Marek
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvky: 8179
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Petr Marek »

To můžu potvrdit. Proto si také P2 hýčkám a k P3 se posouvat nechci...

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14254
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od raolsa »

Mám to stejně. :D

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1789
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Tomas78 »

Vypadá to hůř, než to je. Ten plech je silný a je to jen povrchová rez. Příští rok je povolím, stáhnu třeba kurtou a ošetřím. Před touhle zimou to lehce prostříknu Fluidem a ten si s tím poradí :) Já kromě zadních podběhů jsem s rezí dejme tomu ok, a to to auto fakt dostává záběr (manželka s tím jezdí a i nasolený do vlhký garáže). Upřímně je otázka, jak dlouho má smysl držet auto v provozu. Mám najeto 340 000 km, automat podle mne více než 400 000 km nedá a tak mu zbývá dejme tomu 3 roky. Můj odhad. Dtto díly na to zatím jsou, ale za jak dlouho nastane situace s dílama jako u starších automatů ... ? A to tohle auto mám fakt rád, má svoje mouchy, ale chytlo mne za srce :)

EDIT: a to okolo uložení tlumiče je právě ošetřený Fluid/Perma, absolutně žádný problém :thumbup:
EDIT 2: na netu jsou fotky už i rezavých SPA XC60, přesně zadní podběhy za prahama (rozklikněte si "see more", je tam toho více fotek)

https://www.swedespeed.com/threads/rust-in-arches.677613/

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6157
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od python.p »

Mě takhle chytlo to P2, už se budu opakovat, ale je to prostě víc auto... sice méně moderních věcí, ale to mě třeba vůbec nevadí. Vadí mě jen to, že je to uvnitř menší a má to skoro 2x větší spotřebu jak XC70 D5 :D

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1789
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Tomas78 »

Já Ti rozumím, P3 je moje první Volvo a chápu P2 byla "poctivější", ale i tak si mne to auto / motor získalo. Kdykoli s tím jedu, tak si říkám, jak je to fajn auto. A neříkám to proto, že si "každá liška chválí svůj ocas", ale myslím to upřímně :) Říkal jsem si, že u té značky zůstanu, ale abych nedopadl jako Zdeněk Svěrák se Saabem ...

python.p
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6157
Registrován: 8 roků
Bydliště: Blansko
Vůz: XC70 D5 2008

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od python.p »

Rozumím, odhlučněná P3 v dobrým stavu, jak jí teď mám (přední tlumiče, péra a gumy stabíku mi schází k spokojenosti) je vynikající dálniční koráb. Jen mě občas sere, že jsem tenkrát nechtěl automat, to tomu autu trošku chybí... ale na dovolenou? V ničem jiným bych jet nechtěl, sedneš a jedeš, po 1000km vystoupíš z auta a můžeš normálně fungovat.

Ale ta P2 je taková surovější, víc auto, řidiči přívětivější. Asi mě ty starší a starý auta sedí víc jak ty novější. Až teda na MX-30, ale tam je to čistý a čirý pragmatismus. :)

Giew
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 639
Registrován: 5 roků 2 měsíce
Bydliště: Popovice
Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Giew »

trochu off, ale mně by teda zajímalo, jestli python.p jezdíš tou S80 po Pavlovejch rodičích, jaký to je.

Tomas78
Offline
Příspěvky: 1789
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!

Příspěvek od Tomas78 »

Konečně jsem se dokopal vyměnit na předku tlumiče. Chtěl jsem, aby to klaplo na první pokus, takže jsem si nastrojil novou vzpěru a o víkendu přehodil. Nečekaně, ale původní péra v TOP stavu. Pokud by to někomu pomohlo, mám pružiny druhovýroba Lesjöfors a druhovýroba Sachs, dle VIDA (ale druhovýroba má stejně pro X čísel jedan výrobek) a po první testovací jízdě 120 km spokojenost. Pořád komfortní, slušně tlumí, uvidíme ... ;-)

U mne zvláštnost, že pravá strana byla(dole) před cca 120 000 km měněna při nehodě, zatímco levá je původní 340 000 km a 15 let. Nový tlumiče jsou fajn, ale není to až tak zásadní rozdíl proti starým. Když jsem vyměnil tlumiče vzadu (taky originál), to byl panečku rozdíl :D
image.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Zpět na „Jak co vyladit???“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé