
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14269
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Já na stříbřence dělal hadice jednou za celou životnost auta, takže myslím, že Vizibable už to rozdělávat nebude. 

-
Offline
- Příspěvky: 5585
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Všechno nové na podvozku vždy nastříkat ML rezistinem. Pokud není v plánu auto za půl roku prodat 
Radku, nikdy neříkej nikdy! Znáš to

Radku, nikdy neříkej nikdy! Znáš to

-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 746
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Kdyz to slo povolit po 24letech bez ML, tak to pujde povolit za dalsich 24let 
-
Offline
- Příspěvky: 1810
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Naprostý souhlas. Já dělám všed Fluid Film + Perma Film. Fakt je to odolné (aplikuji jen lokálně), za mne mnohem účinnější než ty různé černé gumové nástřiky za mne velmi dobré, ale ten Perma Film hrozně dlouho schne a to je kámen úrazu. Minule jsem měnil zadní tlumiče a je to pod nimi chycený. Nebyl čas to řešit, vrátím se k tomu nejpozději příští rok (kontrola koroze), ale jsem na vážkách, zda se nevrátit u dalšího auta k Rezistinu.Romulusw píše: 06 čer 2025 21:48 Všechno nové na podvozku vždy nastříkat ML rezistinem. Pokud není v plánu auto za půl roku prodat
Radku, nikdy neříkej nikdy! Znáš to![]()
Pamatuju po revoluci to nadšení z různých přípravků (táta to fasoval). Udělal jsem s tím 120-ku, vypadalo to super. Jenže ... hnilo to pod tím snad rychleji než bez toho

PS: co jsem koukal na video výměny tlumiče, bylo to tam podobné a nikdo to neřešil

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 6180
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Já to vzal ocelákem, odmastil, stříkl něčím co jsem našel v garáži a pak to vzal měděnknou, nebyl čas ptá se kdo je kdo.
Ale bohužel no, pokud chceme aby ty naše P3 jezdili dlouho, je potřeba tu rez vyšetřit a né že ne...
Ale bohužel no, pokud chceme aby ty naše P3 jezdili dlouho, je potřeba tu rez vyšetřit a né že ne...
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 746
- Registrován: 4 roky 1 měsíc
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Nebyl cas ptat se kdo je kdo 


Kdyz jsem delal predni pruziny tak jsem to udelal velice podobne. Ale te rzi tam bylo opravdu tak malo, ze na to moje P2 urcite umrit nestihne...
Kdyz jsem delal predni pruziny tak jsem to udelal velice podobne. Ale te rzi tam bylo opravdu tak malo, ze na to moje P2 urcite umrit nestihne...
-
Offline
- Příspěvky: 6180
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Co jsem teď měl možnost vidět 2 kusy P2 zespod a P3 zespod. Tak bych těm P2 tipnul stáří do 10 let max... zatímco P3 bych řekl tak 20 let. Fakt fest rozdíl.
-
Offline
- Radní
- Příspěvky: 8183
- Registrován: 13 roků 5 měsíců
- Bydliště: Praha a Zápraží
- Vůz: V70XC & 2x 240
x 2
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
To můžu potvrdit. Proto si také P2 hýčkám a k P3 se posouvat nechci...
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14269
- Registrován: 15 roků 6 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Mám to stejně. 

-
Offline
- Příspěvky: 1810
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Vypadá to hůř, než to je. Ten plech je silný a je to jen povrchová rez. Příští rok je povolím, stáhnu třeba kurtou a ošetřím. Před touhle zimou to lehce prostříknu Fluidem a ten si s tím poradí
Já kromě zadních podběhů jsem s rezí dejme tomu ok, a to to auto fakt dostává záběr (manželka s tím jezdí a i nasolený do vlhký garáže). Upřímně je otázka, jak dlouho má smysl držet auto v provozu. Mám najeto 340 000 km, automat podle mne více než 400 000 km nedá a tak mu zbývá dejme tomu 3 roky. Můj odhad. Dtto díly na to zatím jsou, ale za jak dlouho nastane situace s dílama jako u starších automatů ... ? A to tohle auto mám fakt rád, má svoje mouchy, ale chytlo mne za srce 
EDIT: a to okolo uložení tlumiče je právě ošetřený Fluid/Perma, absolutně žádný problém
EDIT 2: na netu jsou fotky už i rezavých SPA XC60, přesně zadní podběhy za prahama (rozklikněte si "see more", je tam toho více fotek)
https://www.swedespeed.com/threads/rust-in-arches.677613/


EDIT: a to okolo uložení tlumiče je právě ošetřený Fluid/Perma, absolutně žádný problém

EDIT 2: na netu jsou fotky už i rezavých SPA XC60, přesně zadní podběhy za prahama (rozklikněte si "see more", je tam toho více fotek)
https://www.swedespeed.com/threads/rust-in-arches.677613/
-
Offline
- Příspěvky: 6180
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Mě takhle chytlo to P2, už se budu opakovat, ale je to prostě víc auto... sice méně moderních věcí, ale to mě třeba vůbec nevadí. Vadí mě jen to, že je to uvnitř menší a má to skoro 2x větší spotřebu jak XC70 D5 

-
Offline
- Příspěvky: 1810
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Já Ti rozumím, P3 je moje první Volvo a chápu P2 byla "poctivější", ale i tak si mne to auto / motor získalo. Kdykoli s tím jedu, tak si říkám, jak je to fajn auto. A neříkám to proto, že si "každá liška chválí svůj ocas", ale myslím to upřímně
Říkal jsem si, že u té značky zůstanu, ale abych nedopadl jako Zdeněk Svěrák se Saabem ...

-
Offline
- Příspěvky: 6180
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Rozumím, odhlučněná P3 v dobrým stavu, jak jí teď mám (přední tlumiče, péra a gumy stabíku mi schází k spokojenosti) je vynikající dálniční koráb. Jen mě občas sere, že jsem tenkrát nechtěl automat, to tomu autu trošku chybí... ale na dovolenou? V ničem jiným bych jet nechtěl, sedneš a jedeš, po 1000km vystoupíš z auta a můžeš normálně fungovat.
Ale ta P2 je taková surovější, víc auto, řidiči přívětivější. Asi mě ty starší a starý auta sedí víc jak ty novější. Až teda na MX-30, ale tam je to čistý a čirý pragmatismus.
Ale ta P2 je taková surovější, víc auto, řidiči přívětivější. Asi mě ty starší a starý auta sedí víc jak ty novější. Až teda na MX-30, ale tam je to čistý a čirý pragmatismus.

-
Offline
- Příspěvky: 643
- Registrován: 5 roků 2 měsíce
- Bydliště: Popovice
- Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
trochu off, ale mně by teda zajímalo, jestli python.p jezdíš tou S80 po Pavlovejch rodičích, jaký to je.
-
Offline
- Příspěvky: 1810
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Konečně jsem se dokopal vyměnit na předku tlumiče. Chtěl jsem, aby to klaplo na první pokus, takže jsem si nastrojil novou vzpěru a o víkendu přehodil. Nečekaně, ale původní péra v TOP stavu. Pokud by to někomu pomohlo, mám pružiny druhovýroba Lesjöfors a druhovýroba Sachs, dle VIDA (ale druhovýroba má stejně pro X čísel jedan výrobek) a po první testovací jízdě 120 km spokojenost. Pořád komfortní, slušně tlumí, uvidíme ... 
U mne zvláštnost, že pravá strana byla(dole) před cca 120 000 km měněna při nehodě, zatímco levá je původní 340 000 km a 15 let. Nový tlumiče jsou fajn, ale není to až tak zásadní rozdíl proti starým. Když jsem vyměnil tlumiče vzadu (taky originál), to byl panečku rozdíl

U mne zvláštnost, že pravá strana byla(dole) před cca 120 000 km měněna při nehodě, zatímco levá je původní 340 000 km a 15 let. Nový tlumiče jsou fajn, ale není to až tak zásadní rozdíl proti starým. Když jsem vyměnil tlumiče vzadu (taky originál), to byl panečku rozdíl

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 1810
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
UPDATE:
Včera to nebylo úplně ono, zkontroloval jsem dnes geometrii a dal to trošku do sbíhava (1/4 otáčky tyčky). Nemám srovnání s originály, ale teď musím říct, že s druhovýrobou Sachs MEGA spokojenost. Vypadají jako kopie originálů (ale rozdíl tam určitě bude), na retarderech v nich taky "syčí", auto se na kombinaci per a tlumičů vcelku komfortně houpe, ale při vyhýbacím manévru stabilní. Těžko hodnotit více, ale projel jsem po Praze a na dálnici trasy, které znám a opravdu jsem moc s tlumiči spokojen.
Pozn.: Záměrně jsem se vyhnul Bilsteinům, na fóru s nimi nebyla spokojenost, byť vím, že se řešily rozdíly mezi (myslím) B4 a B6.
Jinak dělal jsem to poprvé, využil jsem informací z fóra z příslušných vláken, kdy ten postup Kuba S. pěkně popsal a doplnil fotky (čímž velmi děkuji), a taktéž jsem si psal s Mungou, (a taktéž velmi děkuji za rady a tipy)
Jak jsem psal, udělal jsem to komplet nový. Poskládal jsem díly různých výrobců, pro zajímavost Lemfőrder ložisko, uložení, ale ložisko je SKF (někde jsem viděl poznámku, že SKF dodával originál) 
Včera to nebylo úplně ono, zkontroloval jsem dnes geometrii a dal to trošku do sbíhava (1/4 otáčky tyčky). Nemám srovnání s originály, ale teď musím říct, že s druhovýrobou Sachs MEGA spokojenost. Vypadají jako kopie originálů (ale rozdíl tam určitě bude), na retarderech v nich taky "syčí", auto se na kombinaci per a tlumičů vcelku komfortně houpe, ale při vyhýbacím manévru stabilní. Těžko hodnotit více, ale projel jsem po Praze a na dálnici trasy, které znám a opravdu jsem moc s tlumiči spokojen.
Pozn.: Záměrně jsem se vyhnul Bilsteinům, na fóru s nimi nebyla spokojenost, byť vím, že se řešily rozdíly mezi (myslím) B4 a B6.
Jinak dělal jsem to poprvé, využil jsem informací z fóra z příslušných vláken, kdy ten postup Kuba S. pěkně popsal a doplnil fotky (čímž velmi děkuji), a taktéž jsem si psal s Mungou, (a taktéž velmi děkuji za rady a tipy)


Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 5815
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Koukám, že tlumič je nad těhlicí zvětšen na průměru. Což je ve shodě s origo. Bilstein nikoliv.
Dokonce rozdil je i v prumeru pistni tyče o 2mm.
Dokonce rozdil je i v prumeru pistni tyče o 2mm.
-
Offline
- Příspěvky: 1125
- Registrován: 12 roků 10 měsíců
- Bydliště: Kladno, Slaný
- Vůz: V90 D4 MY19
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Nepřečtu číslo dílu, ale já měl tehdy tyhle a dopadlo to blbě. vydržely 10tkm a šli na úspěšnou reklamaci.
Ale je to jiné auto, třeba budou fungovat a nebo se od té doby už sachs poučil a zlepšil.
Ale je to jiné auto, třeba budou fungovat a nebo se od té doby už sachs poučil a zlepšil.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 1810
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Pardon, dostal jsem se k PC až teď, to byl den ...
@Kuba: Ty si všimneš každého detailu
Tlumiče od Sachs dával i Volvosweden, i je komentoval (viz níže), nicméně já je měl v té době již koupené. Já jsem uvažoval po přečtení fóra o originálech, ale jen za tlumič chtěli v Autopalace kolem 7 000 Kč, dříve to bylo méně. A vše kromě per už bylo na výměnu a i s tou 25% slevou už je to bylo dost. Psal jsem si i s Mungou, ten na těch "mých" Sachs tlumičích najel už cca 50 000 km a v pohodě.
Ale nemyslím si, že je to stejné jako originál, byť vizuálně ano. Ta druhovýroba (jeden typ) je společná pro X různých tlumičů dle VIDA.
@Tom0: mám jiná čísla, ale tlumiče navlas stejný. Tak doufám, že vydrží déle, už by se mi nechtělo se s tím drbat znovu
BTW: jak jsi uplatnil reklamaci? Já všude v podmínkách viděl, že podmínkou je montáž v servisu (razítko), což samozřejmě nemám. Zatím jsem naštěstí reklamovat nemusel.
@Kuba: Ty si všimneš každého detailu

Ale nemyslím si, že je to stejné jako originál, byť vizuálně ano. Ta druhovýroba (jeden typ) je společná pro X různých tlumičů dle VIDA.
@Tom0: mám jiná čísla, ale tlumiče navlas stejný. Tak doufám, že vydrží déle, už by se mi nechtělo se s tím drbat znovu

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 5815
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Razítko je v dnešní době to nejmenší. 

-
Offline
- Příspěvky: 6180
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Jak píše Kuba, za láhev dobrého pití ti to razítko dá každej servis... já takhle řešil cívky.
Protože je opakování matka moudrosti, tak já mám od Kuby tohle ne P3 D5 MY08: ale je to staršího data... měl bych to udělat, ale stráááášně se mi nechce.

Protože je opakování matka moudrosti, tak já mám od Kuby tohle ne P3 D5 MY08: ale je to staršího data... měl bych to udělat, ale stráááášně se mi nechce.

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 1810
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
ad Razítko: aha, to mne nenapadlo
Ten seznam mazec, měl jsem stejnou ideu, skoro jak přes kopírák
EDIT: NEKOPÍROVAT pls, platí jen pro XC60 v určité konfiguraci podvozku!!
Pozn.: jen nesedí horní podložka pružiny, neměli s dlouhou dodací dobou, nakonec Febest, pružiny jsem vzal z Autodílos
A ještě jsem si "dekódoval" podvozek


Ten seznam mazec, měl jsem stejnou ideu, skoro jak přes kopírák

Pozn.: jen nesedí horní podložka pružiny, neměli s dlouhou dodací dobou, nakonec Febest, pružiny jsem vzal z Autodílos
A ještě jsem si "dekódoval" podvozek

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Tomas78 dne 18 čer 2025 09:10, celkem upraveno 1 x.
-
Offline
- Příspěvky: 5815
- Registrován: 8 roků 7 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Chlapci XC70 vs. Tome tvoje XC60
-
Offline
- Příspěvky: 1810
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Kubo díky, radši to tam doplním, aby to někdo nezkopíroval ... 

-
Offline
- Příspěvky: 6180
- Registrován: 8 roků 1 měsíc
- Bydliště: Blansko
- Vůz: XC70 D5 2008
Co jsem dneska zvládl ošéfovat na svém volvu!
Jop, to bude asi ono.
Nevím proč jsem měl za to, že máš XC70... Sorry za zmatek.
PS: Seznam. To už je jen 1/3 co jsem neudělal, zadek byl "větší" legrace.

PS: Seznam. To už je jen 1/3 co jsem neudělal, zadek byl "větší" legrace.

Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: koch, peter cz